Suzuki GSX-R 600 K6

50% van de wielen, 200% driving fun?
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: gezocht: GSX-R 2005-heden

Bericht door Niels » 20 mar 2011, 23:59

Zeker :thumbup:

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Mr. Blue Eyes » 23 mar 2011, 11:48

topic titel even aangepast.

ik geef de motor gelijk een beurtje zodat die helemaal klaar is voor de zomer ( oliefilter, olie, bougies )

nieuwe banden besteld: Bridgestone BT016
verder brembo blokken en goodridge stalen remleidingen besteld.

motor is ontdaan van z'n stickers en wheel stripes, alleen het suzuki op de kuip blijft.

en dan volgende maand naar suzuki hoegee voor een nieuw race filter en een andere mapping :banaan:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9728
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door frank de jonge » 23 mar 2011, 11:50

BT016 topband.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Roy » 23 mar 2011, 14:23

Ik heb gekozen voor die nieuwe Michelin sportband onder mijn STR... bevalt me ook super :thumbup:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9728
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door frank de jonge » 23 mar 2011, 14:32

De power pure 2ct?

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Roy » 23 mar 2011, 15:27

Ja, volgens mij wel. Dat is de nieuwste toch? Die heb ik er achter omliggen. Had hem ook op de Daytona.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Ruud » 24 mar 2011, 00:03

BT016 zijn goed, in droog. Op nat vond ik ze op mijn GSXR600k8 weinig vertrouwen opwekken... Wheelspin in 2 bij rustig accelereren.

Michelin PP Pure ben ik wat meer over te spreken, sowieso komt de Duc niet buiten als het nat is maar als het me overkomt heb ik er vertrouwen in!

Fijnste band vind ik nog steeds de Pirelli Dragon Corsa jr xyz die op de 848 zaten. Behalve in de regen, dat was echt drama :+

Dit zijn de meningen van een rechtuitbrander! :+ Op de openbare weg is zelfs een sportieve straatband (Michelin Pilot Road bijvoorbeeld) al voldoende. Als je het volledige potentieel van die band benut ben je al artikel 5-waardig bezig.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9728
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door frank de jonge » 24 mar 2011, 00:11

Maatje van me is 2 week geleden van zn 200 pk machine afgegooid. Waren power pures. Koud, hij heeft niet wild gedaan. Erg vaag met raar slijt patroon op de band. Is dat dan een gevalletje dat die dingen koud 0,0 te vertrouwen zijn? Hij was net 20 ntt bij huis weg.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26922
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door romo » 24 mar 2011, 08:19

Die Power Pures hebben geen beste naam, de testen zijn ook matig tot slecht, dat voor een nieuw op de markt gebrachte band.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9728
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door frank de jonge » 24 mar 2011, 08:53

Nja, de een zweert erbij en de ander verafschuwd ze.

Ik hoef ze eiig niet onder mn motor. Hoorde mn maatje er ook wel vaker over klagen dat ze ineens grip verliezen.

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Mr. Blue Eyes » 24 mar 2011, 09:08

Zijn uiteraard allemaal meningen en dan ook ook nog is onder verschillende motors.
Maar heb via me werk een aantal collega's gebeld en is even rond gevraagd en kwam zo op de BT016 uit voor sportief rijgedrag.

Michelin kwam daarin eigenlijk niet goed naar voren, de meeste zeiden dat de band niet goed warm krijgen op de openbare weg.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Roy » 24 mar 2011, 11:25

Raar, heb ik echt geen last van. Op de ZX6R die ik had zaten wel Michelin die niet warm te krijgen waren. Weet echter niet welk type. Wat overigens wel ZEER belangrijk is bij de Power Pures is de bandenspanning, dat heb ik wel gemerkt op het circuit met de Daytona toen. 0.2 te veel of te weinig word ie al direct belabberd van.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Ruud » 24 mar 2011, 12:21

Met tests kun je niet zoveel, eigenlijk helemaal niets als de omstandigheden niet gelijk zijn. Eigen gevoel daar gaat het om! Grip zit voor ons als simpele rijders toch vooral tussen de oren dus kiezen waar je jezelf prettig bij voelt!

Wat ik wel met Roy eens ben is dat de Pilot Pure's erg kritisch zijn voor wat betreft spanning. Ben met mijn Duc ook vaak aan het prutsen geweest omdat ze maar niet in het spoor wilde blijven bocht uit (steeds een stap opzij bij korte bochten en de bocht invallen). Nu met goede spanning niets meer aan de hand.

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Mr. Blue Eyes » 24 mar 2011, 13:24

met welke bandenmaten rijden jullie en op welke spanning ?

ik heb 120 / 70 / 17 op 2.5 voor & 180 / 55 / 17 op 2.5 achter uitgaand dat ik er alleen op zit.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Ruud » 24 mar 2011, 20:41

Mr. Blue Eyes schreef:met welke bandenmaten rijden jullie en op welke spanning ?

ik heb 120 / 70 / 17 op 2.5 voor & 180 / 55 / 17 op 2.5 achter uitgaand dat ik er alleen op zit.
Met BT016? Moet ik even opzoeken maar ik dacht dat ik op 2.3 voor en 2.5 achter zat op een gsxr600 k8 met BT016's voor straatgebruik.. Dit is per type motor en band anders, let hier op!

Meet dit overigens ook met een betrouwbare meter (die bij de pomp zijn niet betrouwbaar ;))

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9728
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door frank de jonge » 24 mar 2011, 22:49

Ik doe met mn SRAD iets van 2.5 voor en 2.6 achter en mocht het er wat wilder aan toe gaan beide .2 omlaag :)

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Mr. Blue Eyes » 22 apr 2011, 08:27

Vandaag de motor naar de dealer / tuner.

Grote beurt, kleppen stellen, nieuw luchtfilter, en daarna op de dyno :mrgreen:
Vering ook nog even afstellen en dan is die er klaar voor.

Smoke ruitje en knipperlichten zijn ook binnen gekomen en als het goed is zijn de carbon goodies onderweg :banaan:

Gister ook een bering combi pak gekocht

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Niels » 22 apr 2011, 11:42

Goed bezig :thumbup:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door wjn » 22 apr 2011, 22:01

romo schreef:Die Power Pures hebben geen beste naam, de testen zijn ook matig tot slecht, dat voor een nieuw op de markt gebrachte band.
Michelin heeft ze "geupdated", Pure Power banden voor dit seizoen zijn anders geworden. Wat, dat weet ik ook niet precies, ik wacht de nieuwe bandentesten wel af.

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Mr. Blue Eyes » 23 apr 2011, 17:14

zojuist de motor opgehaald en even staan kijken bij de dyno sessie.

air-fuel map is aangepast op de dyno.

motor loopt lekker soepel en ook nog is 5 pk op het achterwiel gewonnen.

110 pk op het achterwiel nu

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Niels » 23 apr 2011, 20:06

Lekker :D Heb je de uitdraai ook beschikbaar?

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Mr. Blue Eyes » 26 apr 2011, 10:14

ja de dyno uitdraai zal ik even scannen



zojuist kuipruitje en knippers gemonteerd.

Afbeelding
Afbeelding

paddock stand komt ook net binnen :banaan:

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Mr. Blue Eyes » 29 apr 2011, 11:39

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2470
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door Erik dB » 29 apr 2011, 18:13

Mr. Blue Eyes schreef:zojuist de motor opgehaald en even staan kijken bij de dyno sessie.

air-fuel map is aangepast op de dyno.

motor loopt lekker soepel en ook nog is 5 pk op het achterwiel gewonnen.

110 pk op het achterwiel nu
Waar heb je dit laten doen? Ik ben net terug van een dagje CPZ (topweer :-)), en ik vond de R6 niet ECHT lekker doorjengelen. Dit komt hoogstwaarschijnlijk door de niet-Akra db killer in mijn Akra uitlaat. Het lijkt me wel wat om de fiets met 2 mappings te laten dynojetten?

mark m
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
Locatie: Meppel

Re: Suzuki GSX-R 600 K6

Bericht door mark m » 29 apr 2011, 21:14

Mooi paddockstands!!

Waar heb je ze vandaan??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten