Zucht.... keukens, vloeren, etc.alles te maken met nieuwbouw
- cooldragon
Re: Zucht.... keukens, vloeren, etc.alles te maken met nieuw
He Nandor,
wij hebben onze Siematic keuken ca 5 jaar geleden idd ook bij MAndemakers(wateringen) gekocht.
Op zich waren wij heel tevreden over de prijs(we hebben de offerte voor dezelfde keuken die we in duitsland hadden laten opmaken aan hun laten zien en daar zijn zij uiteindelijk onder gaan zitten) en de inbouw en service, al heb ik inderdaad wel eens anders gehoord. Wij waren iig wel tevreden.
Ik weet niet hoeveel je precies van plan was om uit te geven, maar ik ken de eigenaar van de
Warendorff keuken winkels in Villa Arena en Alexandrium. Als je zegt dat je via mij komt zal hij je wel
een goede prijs geven, maar de merken die hij verkoopt(Miele de keuken en Warendorff/Starck) zullen niet in dezelfde prijsklasse als Ikea liggen.
Laat me maar weten als je interesse hebt!
wij hebben onze Siematic keuken ca 5 jaar geleden idd ook bij MAndemakers(wateringen) gekocht.
Op zich waren wij heel tevreden over de prijs(we hebben de offerte voor dezelfde keuken die we in duitsland hadden laten opmaken aan hun laten zien en daar zijn zij uiteindelijk onder gaan zitten) en de inbouw en service, al heb ik inderdaad wel eens anders gehoord. Wij waren iig wel tevreden.
Ik weet niet hoeveel je precies van plan was om uit te geven, maar ik ken de eigenaar van de
Warendorff keuken winkels in Villa Arena en Alexandrium. Als je zegt dat je via mij komt zal hij je wel
een goede prijs geven, maar de merken die hij verkoopt(Miele de keuken en Warendorff/Starck) zullen niet in dezelfde prijsklasse als Ikea liggen.
Laat me maar weten als je interesse hebt!
- SteV6
Zelfs een Ikea-keuken is me niet tegengevallen (staat in de praktijk). Plaatsing door montagebedrijf van Ikea. Perfect geregeld en het enige puntje van kritiek was zo door ze opgelost zonder moeilijk doen.
Vloer kiezen is moeilijk. Parket (blijft mijn favo), vloerbedekking, laminaat, vinyl (erg tevreden over materiaal), keuze te over. Maar dat hangt natuurlijk ook deels samen met type verwarming.
Belangrijkste tip: Trap niet in substantiële aanbetalingen! Klein bedrag moet voldoende zijn, rest bij foutloze aflevering.
Andere tip, als je hem nog kan vinden tenminste: Luco even om zijn mening vragen als je vermoedt dat zaken niet helemaal goed dreigen te lopen. Heb met de verbouwing ook wat vragen aan hem gesteld en bruikbare antwoorden gekregen.
Oja, en via de aannemer regelen met zijn onderaannemers kost je meestal een percentage maar je hebt dan slechts 1 aanspreekpunt. En als het een goede aannemer is dan is zijn relatie met onderaannemers dusdanig belangrijk voor ze dat het werk meestal netjes gedaan wordt.
Stephan
Vloer kiezen is moeilijk. Parket (blijft mijn favo), vloerbedekking, laminaat, vinyl (erg tevreden over materiaal), keuze te over. Maar dat hangt natuurlijk ook deels samen met type verwarming.
Belangrijkste tip: Trap niet in substantiële aanbetalingen! Klein bedrag moet voldoende zijn, rest bij foutloze aflevering.
Andere tip, als je hem nog kan vinden tenminste: Luco even om zijn mening vragen als je vermoedt dat zaken niet helemaal goed dreigen te lopen. Heb met de verbouwing ook wat vragen aan hem gesteld en bruikbare antwoorden gekregen.
Oja, en via de aannemer regelen met zijn onderaannemers kost je meestal een percentage maar je hebt dan slechts 1 aanspreekpunt. En als het een goede aannemer is dan is zijn relatie met onderaannemers dusdanig belangrijk voor ze dat het werk meestal netjes gedaan wordt.
Stephan
- Niels
- Auto: Prius+
De marges in de keuken -en badkamer business zijn mega. Ben eens bij een aanverwant Mandemakers bedrijf geweest en ik kom er nooit meer. Ik wil gewoon een gespecificeerde offerte om te kijken waar ik eventueel alternatieven danwel upgrades kan doen. Bedrijven geven die niet omdat ze bang zijn dat je op internet gaat speuren. Lang verhaal kort hebben we de badkamer zelf samengesteld en dan maar op internet zaken gedaan, tegels laten zetten door iemand via werkspot en een loodgieter laten komen via via. Uiteindelijk waren we de helft kwijt van een offerte en hadden we het mooier voor elkaar (inbouw kranen e.d.).
Dergelijke bedrijven denken dat je nog steeds ff een half tonnetje overwaarde komt besteden, dat je gek bent en dat het allemaal niet uitmaakt
Vrienden van ons laten iets nieuws neerzetten en zijn ook bij een badkamer bedrijf wezen kijken. Service was super, offerte netjes gespecificeerd doch ietwat stevig. Rond gekeken naar prijzen, vervolg afspraak gemaakt, onderhandelt en ergens in het midden uitgekomen
Mijn advies:
Zelf klussen regiseren en organiseren scheelt je een hoop geld (maar kost je wel tijd)
Kijk op werkspot rond wat prijzen doen van klussen en man uren
Keuken zou ik idd lekker bij Ikea kopen en eventueel laten plaatsen.
Badkamer zelf "regiseren" en organiseren i.p.v. naar een bedrijf te gaan en alles te laten doen.
Vloeren: wij hebben notenhout parket van Kahrs wat erg mooi is maar qua kwaliteit niet briljant. Dan liever een duurdere laminaat. Destijds kozen we tussen deze vloer en een laminaat met een laagje echt hout/fineer. Kostte de helft maar dan denk je, "laten we het maar goed doen". Jammer dat achteraf blijkt dat je dat toch niet hebt gedaan dan.... zit wel 30 jaar garantie op maar daar zullen onze klachten wel niet onder vallen, daarnaast.....dan krijg je een paar plankjes vergoed waarschijnlijk en kun je wel je hele vloer eruit trekken.
Dergelijke bedrijven denken dat je nog steeds ff een half tonnetje overwaarde komt besteden, dat je gek bent en dat het allemaal niet uitmaakt

Vrienden van ons laten iets nieuws neerzetten en zijn ook bij een badkamer bedrijf wezen kijken. Service was super, offerte netjes gespecificeerd doch ietwat stevig. Rond gekeken naar prijzen, vervolg afspraak gemaakt, onderhandelt en ergens in het midden uitgekomen

Mijn advies:
Zelf klussen regiseren en organiseren scheelt je een hoop geld (maar kost je wel tijd)
Kijk op werkspot rond wat prijzen doen van klussen en man uren
Keuken zou ik idd lekker bij Ikea kopen en eventueel laten plaatsen.
Badkamer zelf "regiseren" en organiseren i.p.v. naar een bedrijf te gaan en alles te laten doen.
Vloeren: wij hebben notenhout parket van Kahrs wat erg mooi is maar qua kwaliteit niet briljant. Dan liever een duurdere laminaat. Destijds kozen we tussen deze vloer en een laminaat met een laagje echt hout/fineer. Kostte de helft maar dan denk je, "laten we het maar goed doen". Jammer dat achteraf blijkt dat je dat toch niet hebt gedaan dan.... zit wel 30 jaar garantie op maar daar zullen onze klachten wel niet onder vallen, daarnaast.....dan krijg je een paar plankjes vergoed waarschijnlijk en kun je wel je hele vloer eruit trekken.
-
Hoi N.
Ben hier zelf ook mee bezig, en heb een keuken besteld bij bouwcenter philippo in Ermelo.
Hier in de familie erg goede ervaringen mee, en nu zelf ook besteld!
Een keuken met alles erop en eraan, oven, magnetron, gaskookplaat, koelkast, vaatwasser, en een mooi composiet blad erop!
Per PB wil ik je de prijs wel laten weten! Heb er wel gelijk vloerverwarming bij besteld, daardoor nog wat extra korting gekregen op de keuken! PS. ik had gewoon de keukentekening al bij me van de vorige.
Dat heeft geholpen. achteraf niet veel korting maar eerste prijsstelling was al erg netjes!
Ben hier zelf ook mee bezig, en heb een keuken besteld bij bouwcenter philippo in Ermelo.
Hier in de familie erg goede ervaringen mee, en nu zelf ook besteld!
Een keuken met alles erop en eraan, oven, magnetron, gaskookplaat, koelkast, vaatwasser, en een mooi composiet blad erop!
Per PB wil ik je de prijs wel laten weten! Heb er wel gelijk vloerverwarming bij besteld, daardoor nog wat extra korting gekregen op de keuken! PS. ik had gewoon de keukentekening al bij me van de vorige.
Dat heeft geholpen. achteraf niet veel korting maar eerste prijsstelling was al erg netjes!
- Michel P
Wat heeft http://www.gummen.org" onclick="window.open(this.href);return false; hier mee te maken Rico? Zijn die sponsor van Nandor voor wat betreft de inrichting? Erg vreemde reaktie!RVV schreef:http://www.gummen.org
Michel
- HansD
Daar mag je nog een reactie of link plaatsen zonder direct een factuur te krijgen.
- Erik dB
Lol, de volgende stap is een soort DF-werkspot? Dan klik je op de button "advies gevraagd", waarna je tegen betaling van 10 euro een vraag over o.a. de inrichting van je huis kan stellenHansD schreef:Daar mag je nog een reactie of link plaatsen zonder direct een factuur te krijgen.

- Fabian
Sja nandor, veel zelf in de hand houden (zoals hierboven al gezegd) scheelt veel geld.
Ik heb 35% bespaard door veel dingen zelf te regelen ipv te laten regelen. Eerst alles goed uitzoeken, verschillende bedrijven bezoeken, offertes vergelijken, waar ligt je gevoel het beste en dan onderhandelen. Of soms niet als de aanbieding gewoon de juiste is (jaja, dat komt wel eens voor) Niet te snel beslissen, gun jezelf wat tijd. Er is altijd ruimte, zeker in de bouw op dit moment. Het kost alleen wel heeeeel veel tijd en heeeeel veel energie. Ik heb van de nok tot beneden alles vervangen. (alle muren eruit geslagen en opnieuw gebouwd, elektra, badkamer, toilet, vloeren gehele huis, stucwerk gehele huis + plafonds, airco aangelegd, rolluiken, glas, schilderwerk, keuken, garagedeur, CV etc) en was in 3 maanden klaar. (1 maand fulltime en 2 maanden in de avonduren en vrije-tijd)
Ik ken iemand die een verbouwing van 450K uitonderhandeld heeft naar 250K en dan nog met betere materialen. Puur omdat ze dan werk hadden en anders een probleem hadden als bedrijf en nu zekerheid hadden om 1 jaar vooruit te kunnen in afwachting van betere tijden.
Het is er nu de tijd voor!
Ik heb 35% bespaard door veel dingen zelf te regelen ipv te laten regelen. Eerst alles goed uitzoeken, verschillende bedrijven bezoeken, offertes vergelijken, waar ligt je gevoel het beste en dan onderhandelen. Of soms niet als de aanbieding gewoon de juiste is (jaja, dat komt wel eens voor) Niet te snel beslissen, gun jezelf wat tijd. Er is altijd ruimte, zeker in de bouw op dit moment. Het kost alleen wel heeeeel veel tijd en heeeeel veel energie. Ik heb van de nok tot beneden alles vervangen. (alle muren eruit geslagen en opnieuw gebouwd, elektra, badkamer, toilet, vloeren gehele huis, stucwerk gehele huis + plafonds, airco aangelegd, rolluiken, glas, schilderwerk, keuken, garagedeur, CV etc) en was in 3 maanden klaar. (1 maand fulltime en 2 maanden in de avonduren en vrije-tijd)
Ik ken iemand die een verbouwing van 450K uitonderhandeld heeft naar 250K en dan nog met betere materialen. Puur omdat ze dan werk hadden en anders een probleem hadden als bedrijf en nu zekerheid hadden om 1 jaar vooruit te kunnen in afwachting van betere tijden.
Het is er nu de tijd voor!
-
Zal ik het dan ook maar doen? Vloeren staan er nog perfect bij na al die jaren. Netjes gewerkt en geen rommel achtergelaten.Fabian schreef:Anders ik wel voor jou![]()
Hier een tevreden klant met een topvloertje van Dick. Binnenkort nog een kleine nabestelling trouwens voor de zolder

- Max V
Wat is je DF korting?

-
-
Count me in!
(Net handtekening gezet!) Yeah!!!
Cooldragon, ziet er mooi uit! maar denk aan de looks te zien iets boven budget. Zal waarschijnlijk een ex showroom worden of losse elementen. Als je me z'n naam kan sturen, graag!
Stephan, Luco zal ik sowieso eens vragen voor wat leidingwerk etc.
Fabian, netjes hoor! Bij mij is alles al "redelijk" af. Vloer, keuken, wanden, inloopkast en dan zijn we al een stuk verder. Badkamer en toilet beneden zijn basis maar al met zwevend toilet etc. Gewoon prima voorlopig.
EricS, thanks voor de tip!

(Net handtekening gezet!) Yeah!!!
Cooldragon, ziet er mooi uit! maar denk aan de looks te zien iets boven budget. Zal waarschijnlijk een ex showroom worden of losse elementen. Als je me z'n naam kan sturen, graag!
Stephan, Luco zal ik sowieso eens vragen voor wat leidingwerk etc.
Fabian, netjes hoor! Bij mij is alles al "redelijk" af. Vloer, keuken, wanden, inloopkast en dan zijn we al een stuk verder. Badkamer en toilet beneden zijn basis maar al met zwevend toilet etc. Gewoon prima voorlopig.
EricS, thanks voor de tip!
-
Congrats Nandor.Shakes schreef: (Net handtekening gezet!) Yeah!!!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Congrats Nandor! Veel (klus)plezier. 
Interessant topic. Wil dit jaar ook een andere keuken kopen, nog nooit eerder gedaan dus ik kan ook wel wat tips/info gebruiken.

Interessant topic. Wil dit jaar ook een andere keuken kopen, nog nooit eerder gedaan dus ik kan ook wel wat tips/info gebruiken.
- Ti-Tourist (Erik)
Hallo Nandor,
Heb mijn keuken bij keukenwarenhuis.nl in Ter Aar gekocht. Verkopen slechts 1 Duitse fabrikant en hebben diverse varianten in hun showroom staan. Hebben een magazijn waar veel componenten (bladen, kasten, apparatuur) op voorraad staan.
Men werkt voor een aantal keukentypes met een vaste prijslijst. Kwestie van uitzoeken wat je wil, optellen en over die totaalprijs kan nog wel iets onderhandeld worden (8 - 10%), maar dan is het wel uit met de pret.
Kwaliteit ben ik best wel over te spreken. Geintje kostte met alles erin (zonder plaatsen) 4K.
De relatieve transparatie qua prijzen vond ik wel een voordeel.
Heb mijn keuken bij keukenwarenhuis.nl in Ter Aar gekocht. Verkopen slechts 1 Duitse fabrikant en hebben diverse varianten in hun showroom staan. Hebben een magazijn waar veel componenten (bladen, kasten, apparatuur) op voorraad staan.
Men werkt voor een aantal keukentypes met een vaste prijslijst. Kwestie van uitzoeken wat je wil, optellen en over die totaalprijs kan nog wel iets onderhandeld worden (8 - 10%), maar dan is het wel uit met de pret.
Kwaliteit ben ik best wel over te spreken. Geintje kostte met alles erin (zonder plaatsen) 4K.
De relatieve transparatie qua prijzen vond ik wel een voordeel.
-
Yes!
Die stond al op mijn lijst om binnenkort te gaan bezoeken. Evenals Philippo in Aalsmeer!
Thanks!
Die stond al op mijn lijst om binnenkort te gaan bezoeken. Evenals Philippo in Aalsmeer!
Thanks!
- RVV
Haha alles plat en lekker zwart/witMichel P schreef:Wat heeft http://www.gummen.org" onclick="window.open(this.href);return false; hier mee te maken Rico? Zijn die sponsor van Nandor voor wat betreft de inrichting? Erg vreemde reaktie!RVV schreef:http://www.gummen.org
Michel

Michel gummen was toen toch het forum van de huis/tuin en keukenklussers geworden

-wat kost een tuin, wat kost een vloer, patsen met badkamers etc dat was toen een van de redenen dat DF werd opgericht, je stond zelf mede aan de wieg

Beetje oude DF/gummen humor moet toch nog wel kunnen na zoveel jaar toch?
- RVV
Oja Nandor (oprecht) gefeliciteerd met je nieuwe woning 

- Michel P
RVV schreef:Haha alles plat en lekker zwart/witMichel P schreef:Wat heeft http://www.gummen.org" onclick="window.open(this.href);return false; hier mee te maken Rico? Zijn die sponsor van Nandor voor wat betreft de inrichting? Erg vreemde reaktie!RVV schreef:http://www.gummen.org
Michel![]()
Michel gummen was toen toch het forum van de huis/tuin en keukenklussers gewordenGeen idee of het anders is ondertusen maar eigenlijk was het een klein sneertje naar gummen toe in de hoogtij dagen van klussen met gummers
![]()
-wat kost een tuin, wat kost een vloer, patsen met badkamers etc dat was toen een van de redenen dat DF werd opgericht, je stond zelf mede aan de wieg![]()
Beetje oude DF/gummen humor moet toch nog wel kunnen na zoveel jaar toch?
Door een andere oud gediende wellicht wel, maar komt toch in eerste instantie niet professioneel over als eigenaar van een commerciële onderneming.
Just my 2 cents.
Michel
- RobS
Nandor, kijk ook eens bij Kvik, ze werken op dezelfde manier als Ikea, dus keukens en badkamers waarvan de onderdelen vaste prijzen hebben. We gaan hier onze nieuwe keuken ook vandaan halen. Apparatuur shoppen we op internet, hierop kun je gigantisch veel besparen. Je wordt dus ook niet gek aangekeken als je apparatuur en blad elders koopt (we nemen zelf blad van natuursteen)
Je moet wel van modern houden

- Downforce Hans
Nandor is meer van het eikenhoutRobS schreef:Nandor, kijk ook eens bij Kvik, ze werken op dezelfde manier als Ikea, dus keukens en badkamers waarvan de onderdelen vaste prijzen hebben. We gaan hier onze nieuwe keuken ook vandaan halen. Apparatuur shoppen we op internet, hierop kun je gigantisch veel besparen. Je wordt dus ook niet gek aangekeken als je apparatuur en blad elders koopt (we nemen zelf blad van natuursteen)

- Erik dB
Goede tip. Ik ben gezegend met een niet-90-graden hoek in mijn keuken wat vast nog voor wat problemen gaat zorgen. Daarnaast werkt mijn oude Smeg-fornuis eigenlijk nog prima, en wil ik die niet per se vervangen...RobS schreef:Nandor, kijk ook eens bij Kvik, ze werken op dezelfde manier als Ikea, dus keukens en badkamers waarvan de onderdelen vaste prijzen hebben. We gaan hier onze nieuwe keuken ook vandaan halen. Apparatuur shoppen we op internet, hierop kun je gigantisch veel besparen. Je wordt dus ook niet gek aangekeken als je apparatuur en blad elders koopt (we nemen zelf blad van natuursteen)
-
Ha Rob,
ook die stond al op m'n lijst. Is een mooi topic aan het worden dit
LOL @ Eikenhout. Brand dat knap in de open haard? Which reminds me....
ook die stond al op m'n lijst. Is een mooi topic aan het worden dit

-
Overigens vanmorgen even naar de keukenkampioen of gegaan, gewoon ff voor de lol en om wat ideeen op te doen. "Gefeliciteerd met uw huis, komt u vrouw niet kijken naar een nieuwe keuken, die beslissen vaak he meneer" Toen ik zei dat mijn echtgenoot vandaag moest werken was ze wel even stil.
Ook mooi staan daar zeg 20 keukens zonder prijskaart waarop je mag bieden. Ze gaan dan bellen met de manager hier en de manager daar of ze je bod accepteren. Stond er iets van 15k waar ik bv 9k op zou bieden zou ze gaan bellen. Ik vond 5 wel voor de max voor dat gevaarte maar goed mensen trappen nog steeds in die geintjes.
Ook mooi staan daar zeg 20 keukens zonder prijskaart waarop je mag bieden. Ze gaan dan bellen met de manager hier en de manager daar of ze je bod accepteren. Stond er iets van 15k waar ik bv 9k op zou bieden zou ze gaan bellen. Ik vond 5 wel voor de max voor dat gevaarte maar goed mensen trappen nog steeds in die geintjes.
- Downforce Hans
Ja jongen, vergeet geen open haard.........altijd handigShakes schreef:Ha Rob,
ook die stond al op m'n lijst. Is een mooi topic aan het worden dit![]()