2e Custom Blower Meeting 14 AUG 2011 Zevenaar [DF Approved ]
- GTRene
Re: 2e Custom Blower Meeting 14 AUG 2011 Zevenaar [DF Approv
door wie is dat gedaan dan.
- DDX
Geen idee, ik heb de eigenaar niet gezien/gesproken.
-
Hi GTRene, DDX,
Ik heb jim stein, de eigenaar, om uitleg gevraagd, ik heb de gegevens van zijn tuner helaas niet.
Jim ?
Ik heb jim stein, de eigenaar, om uitleg gevraagd, ik heb de gegevens van zijn tuner helaas niet.
Jim ?
-
Ik heb in jul 2009 de motorconversie Honda K20A (220 pk; koppel 228 nm) uit laten voeren door vd Kooi. het betreft een conversiekit van het engelse bedrijf Essex (toen nog Sinclair). Heb enige tijd getwijfeld tussen deze kit en de kit van het duitse bedrijf Komo Tec (maken gebruik van JDM motoren). Beide conversie kits (en de bedrijven) hebben een zeer goede reputatie. De doorslag gaf uiteindelijk dat ik de ombouw bij van de Kooi zelf kon volgen en ik daar altijd goed geholpen wordt.dubversion schreef:Hi GTRene, DDX,
Jim ?
Ondanks dat de performance uitstekend was begon het op een gegeven moment toch weer te kriebelen (je leeft maar 1 keer............) en heb ik begin dit jaar besloten om een supercharger met chargecooler te plaatsen. Opnieuw de SC/CC kit van Essex (uitvoering door vd Kooi) en van Komo Tec met elkaar vergeleken. Dit keer gaf uiteindelijk het financiele plaatje de doorslag en heb ik voor Komo Tec gekozen: Rotrex supercharger met chargecooler (0,5 bar; 320 pk, koppel 336 nm); Tevens grotere koelvloeistof radiateur, grotere motoroliekoeler, versterkte Toe Links en remblokken (Ferodo 2500) geinstalleerd. Het rijdt perfect, je kunt heerlijk rustig toeren (erg belangrijk voor de vrouw!) maar uiteraard ook het vermogen gebruiken en dat blijft enorm indrukwekkend en je adrenalinegehalte omhoog stuwen. Het mooie van het hele verhaal is dat beide bedrijven (vd Kooi en Komo Tec) beiden zeer goed te spreken zijn over de conversie die de ander op mijn Lotus heeft uitgevoerd. Dit is in een " nut shell" het verhaal (en de bedrijven) achter de conversie in mijn Lotus Elise.
-
sorry, dubbel geplaatst.
- GTRene
Hoi Jim,
Dank voor je uitleg, fijn te horen dat het goed bevalt en mooi ook te horen dat je voor Rotrex hebt gekozen, neem aan dat die een stuk stiller is dan bv die meer "lotus"
superchargers.
mooie specs in een redelijk "low" profile Elise, nice.
Dank voor je uitleg, fijn te horen dat het goed bevalt en mooi ook te horen dat je voor Rotrex hebt gekozen, neem aan dat die een stuk stiller is dan bv die meer "lotus"
superchargers.
mooie specs in een redelijk "low" profile Elise, nice.
-
De Rotrex SC is inderdaad minder nadrukkelijk aanwezig dan een Jackson SC. De uitlaat is een 2Bular single tip 8”dia x 24” system with the 2.5” bore, dit komt het vermogen ten goede en hij is hiermee ook minder luidruchtig dan met een standaard sportuitlaat. Overigens bij doortrekken klinkt die nog steeds fantastisch.
- GTRene
uitlaat dus ook van een Jim
die maakt mooi spul.
jou auto zou dus ook safe een trackday kunnen ronden gezien het max db geluid?
heb ooit met een 215pk rotrex op zo'n rover motor in een Elise gereden, die was ook vrij stil, ik hou niet zo van een SC bijgeluid te janken eerlijk gezegd, vandaar dat mijn keuze ook Rotrex zou zijn, bovendien compact en levert goed vermogen.

die maakt mooi spul.
jou auto zou dus ook safe een trackday kunnen ronden gezien het max db geluid?
heb ooit met een 215pk rotrex op zo'n rover motor in een Elise gereden, die was ook vrij stil, ik hou niet zo van een SC bijgeluid te janken eerlijk gezegd, vandaar dat mijn keuze ook Rotrex zou zijn, bovendien compact en levert goed vermogen.
- DDX
Hey welkom op df Jim en dank voor de uitleg.
Mooie auto
Mooie auto

-
Hi GTRene,
mijn ESS Lysholm charger huilt ook niet. Het zijn vooral de centriputale charger (zoals overigens Rotrex) die meer huilen...Sommige twinscrews hebben ook een soort huil (jaguar's Eaton), Ik heb begrepen dat de huil ontstaat door de vorm van de twinscrew schroeven. Lysholm heeft deze anders gebouwd. Whipple heeft een nog nieuwer model en dan is er nog minder lawaai, althans, zo is het me uitgelegd.
groetjes,
Jeroen
mijn ESS Lysholm charger huilt ook niet. Het zijn vooral de centriputale charger (zoals overigens Rotrex) die meer huilen...Sommige twinscrews hebben ook een soort huil (jaguar's Eaton), Ik heb begrepen dat de huil ontstaat door de vorm van de twinscrew schroeven. Lysholm heeft deze anders gebouwd. Whipple heeft een nog nieuwer model en dan is er nog minder lawaai, althans, zo is het me uitgelegd.
groetjes,
Jeroen
- GTRene
Het ligt er ook aan waar die gemonteerd is, probleem bij Lotus Elise/Exige is dat ie precies achter je schouders/oren zit zeg maar tegen de scheidingswand...
en dan hoor je vrij veel, die wat ze destijds gebruikten en je veel in youtube videos ziet/hoort zou ik niet in mijn auto willen hebben en dat waren verschillende types, de 1 maakte meer kabaal dan de ander
de Rotrex daarintegen deed dat niet.
die worden overigens ook op bv de Koenigsegg gebruikt geloof ik.
wellicht de volgende meeting als ik men kar weer heb zal ik eens naar verschillende types gaan luisteren o.a. van ESS wat jij noemt.
hoor jij hem niet? hier zit zo'n Lysholm charger op
nog erger en zo maar de eerste 2
magoed zullen wellicht oude types zijn en of extreme gevallen?
en dan hoor je vrij veel, die wat ze destijds gebruikten en je veel in youtube videos ziet/hoort zou ik niet in mijn auto willen hebben en dat waren verschillende types, de 1 maakte meer kabaal dan de ander

de Rotrex daarintegen deed dat niet.
die worden overigens ook op bv de Koenigsegg gebruikt geloof ik.
wellicht de volgende meeting als ik men kar weer heb zal ik eens naar verschillende types gaan luisteren o.a. van ESS wat jij noemt.
hoor jij hem niet? hier zit zo'n Lysholm charger op
nog erger en zo maar de eerste 2
magoed zullen wellicht oude types zijn en of extreme gevallen?
- GTRene
hier bv schijnbaar een Rotrex van ESS op een bmw
hier bv met extra boost op een e30 325i, je hoort eigenlijk alleen het afblazen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PcG4TYc0 ... re=related[/youtube]
hier bv met extra boost op een e30 325i, je hoort eigenlijk alleen het afblazen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PcG4TYc0 ... re=related[/youtube]
-
Het GTRene,,
Wat raar joh. Ik zie hem trouwens ook neit zitten de lysholm, lijkt wel of ze een ander model hebben gebruikt dan die ik heb; ik heb de 1.6 L lysholm. Het lijkt wel alsof het niet de charger is die de huil maakt, maar de luchtfilter ??? In ieder geval, *dat* is een huil !
Ik zal bij mijn even voorstellen topic wel een pull plaatsen van mijn auto, dan hoor je hem - uhm dus niet - vanuit de cockpit (later vandaag of zo).. Natuurlijk hoor je wel iets, maar geen huil naar mijn mening. .. In september gaat hij op de bank, ik zal zeker een filmpje maken.
En idd bij BMW heb je een redelijk goed deisoleerde enginebay, wellicht ontbreekt dat bij de elise een beetje...
Wat raar joh. Ik zie hem trouwens ook neit zitten de lysholm, lijkt wel of ze een ander model hebben gebruikt dan die ik heb; ik heb de 1.6 L lysholm. Het lijkt wel alsof het niet de charger is die de huil maakt, maar de luchtfilter ??? In ieder geval, *dat* is een huil !
Ik zal bij mijn even voorstellen topic wel een pull plaatsen van mijn auto, dan hoor je hem - uhm dus niet - vanuit de cockpit (later vandaag of zo).. Natuurlijk hoor je wel iets, maar geen huil naar mijn mening. .. In september gaat hij op de bank, ik zal zeker een filmpje maken.
En idd bij BMW heb je een redelijk goed deisoleerde enginebay, wellicht ontbreekt dat bij de elise een beetje...
-
Hier staat het fimpje (even voostellen topic)
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 0&start=92
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 0&start=92
- GTRene
ah, thx...
net ff geluisterd, antwoordt daar achter gelaten.
net ff geluisterd, antwoordt daar achter gelaten.
-
Beste turbo freaks,
Ik heb Auto en Tuning benaderd met een artikel, maar het was helaas niet actueel genoeg meer in de ogen van de redacteur voor de volgende uitgave in september 2011. Het artikel is daarom online geplaatst op hun website:
http://www.autoentuning.nl/?p=3109
Veel leesplezier en ik hoop jullie allemaal weer het volgend jaar te mogen begroeten, als VIP of als bezoeker !
Ik heb nog geen datum of locatie, maar wil je je vast opgeven voor het volgend jaar, dan kan dat via e-mail of een PB met je e-mail adres en dan wordt je op de hoogte gehouden.
Gebooste groetjes,
Jeroen Cabbolet
Ik heb Auto en Tuning benaderd met een artikel, maar het was helaas niet actueel genoeg meer in de ogen van de redacteur voor de volgende uitgave in september 2011. Het artikel is daarom online geplaatst op hun website:
http://www.autoentuning.nl/?p=3109
Veel leesplezier en ik hoop jullie allemaal weer het volgend jaar te mogen begroeten, als VIP of als bezoeker !
Ik heb nog geen datum of locatie, maar wil je je vast opgeven voor het volgend jaar, dan kan dat via e-mail of een PB met je e-mail adres en dan wordt je op de hoogte gehouden.
Gebooste groetjes,
Jeroen Cabbolet
-
Zoals beloofd: de film van de meeting:
Veel plezier !
Jeroen
Veel plezier !
Jeroen