Je bedoelt dat je er dan rekening mee kunt houden dat je sowieso moet betalen?Niels N schreef:Het zou voor mij een stuk rustiger rijden als het geen openbare weg meer is.
Het grote wie gaat er naar de Nordschleife in 2011 topic!
- Knot
Re: Het grote wie gaat er naar de Nordschleife in 2011 topic
- KW
Of hij bedoelt dat er dan veel minder mensen komen die nog de baan op willen/durven omdat schade niet meer gedekt wordt.Knot schreef:Je bedoelt dat je er dan rekening mee kunt houden dat je sowieso moet betalen?Niels N schreef:Het zou voor mij een stuk rustiger rijden als het geen openbare weg meer is.
- Niels N
Het aantal mensen maakt mij niet zo heel erg uit. Het gaat mij in eerste instantie niet om de eigen schade maar meer om het aansprakelijkheid verhaal wat eraan vast zit. Dat zijn nu eenmaal kosten die je niet zomaar op kan brengen. Er is nu naar mijn idee te veel onduidelijkheid of dit nu wel of niet gedekt is (je bent echter wel verplicht het te hebben). Op een reguliere trackday is dit gewoon een helder verhaal. Iedereen tekent een afstandsverklaring en de opgelopen schade is voor eigen rekening (of je dit zelf wil verzekeren of niet is dan een keuze).
- Erik dB
Precies, het gevalletje "Duitse CEO raakt verlamd na een crash van zijn Porsche GT, veroorzaakt door koelvloeistof lekkage van Niels N, en kan nooit meer werken. Duitse CEO stelt Niels N aansprakelijk voor de geleden schade, maar Niels N is niet verzekerd omdat zijn WA niet geldig is op de ring".Niels N schreef:Het aantal mensen maakt mij niet zo heel erg uit. Het gaat mij in eerste instantie niet om de eigen schade maar meer om het aansprakelijkheid verhaal wat eraan vast zit. Dat zijn nu eenmaal kosten die je niet zomaar op kan brengen. Er is nu naar mijn idee te veel onduidelijkheid of dit nu wel of niet gedekt is (je bent echter wel verplicht het te hebben). Op een reguliere trackday is dit gewoon een helder verhaal. Iedereen tekent een afstandsverklaring en de opgelopen schade is voor eigen rekening (of je dit zelf wil verzekeren of niet is dan een keuze).
Dan ben je toch mooi de lul

-
Als ik het zo bekijk is het flink aan het dooien.
Misschien als het wat verder dooit, dat het volgend weekend open is
Kan ik gelijk een jaarkaart aanschaffen en direct gebruiken

Misschien als het wat verder dooit, dat het volgend weekend open is

Kan ik gelijk een jaarkaart aanschaffen en direct gebruiken

-
+ 100.Erik dB schreef:Precies, het gevalletje "Duitse CEO raakt verlamd na een crash van zijn Porsche GT, veroorzaakt door koelvloeistof lekkage van Niels N, en kan nooit meer werken. Duitse CEO stelt Niels N aansprakelijk voor de geleden schade, maar Niels N is niet verzekerd omdat zijn WA niet geldig is op de ring".Niels N schreef:Het aantal mensen maakt mij niet zo heel erg uit. Het gaat mij in eerste instantie niet om de eigen schade maar meer om het aansprakelijkheid verhaal wat eraan vast zit. Dat zijn nu eenmaal kosten die je niet zomaar op kan brengen. Er is nu naar mijn idee te veel onduidelijkheid of dit nu wel of niet gedekt is (je bent echter wel verplicht het te hebben). Op een reguliere trackday is dit gewoon een helder verhaal. Iedereen tekent een afstandsverklaring en de opgelopen schade is voor eigen rekening (of je dit zelf wil verzekeren of niet is dan een keuze).
Dan ben je toch mooi de lul
- GTRene
zijn de regels nog hetzelfde dan in 2011 wat Tolweg betrefd?
of wel verzekerd (als je polis geen uitsluitsel maakt)
of het gewoon als trackday open pitlane zien en niemand verzekerd en dus schade hoe dan ook niet te verhalen is. (behalve de Ring schade/kosten)
of wel verzekerd (als je polis geen uitsluitsel maakt)
of het gewoon als trackday open pitlane zien en niemand verzekerd en dus schade hoe dan ook niet te verhalen is. (behalve de Ring schade/kosten)
- stefan740
Laten we het ontopic houden

4 maart wordt mijn eerste trip denk ik

4 maart wordt mijn eerste trip denk ik

- PD power
27 maart lijkt mij dan wel interessant :banaan:
GP+NS combi
GP+NS combi

- KW
Dat is wel heel gaaf

Wil zowiezo nog een keer op de GP-track rijden, is er nog niet van gekomen...

Wil zowiezo nog een keer op de GP-track rijden, is er nog niet van gekomen...
- JP
Naar het schijnt wil de GmBH er veel aan doen om komend weekend de baan te openen. Zelfs las ik dat ze de resten sneeuw aan het ruimen zijn. Hopelijk valt er in de tussentijd geen nieuwe sneeuw meer bij.... 

- stefan740
Ik zag het op northloop:

Believe it or not the weather is actually pretty good at the moment, 99% of the snow has gone, it was 11 degrees on Saturday.
This weekend it's back up to about 8 or 9 degrees, so I'd say it'd be open.
There is some ice damage that'll need fixing at some point though.
Believe it or not the weather is actually pretty good at the moment, 99% of the snow has gone, it was 11 degrees on Saturday.
This weekend it's back up to about 8 or 9 degrees, so I'd say it'd be open.
There is some ice damage that'll need fixing at some point though.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
6 maart en 27 maart voorlopig in mijn agenda gezet...
Als ik dan toch 3 uur heen en 3 uur terug rijdt, is het wel leuk om ook de GP strecke ook te 'nemen'!
Maar uiteraard heb ik voorkeur voor een DF day. Kom maar op met de agenda!
Ik hoop dat ik dan mijn M3 net zo onder de knie heb als ik voorheen mijn 325 had... daar heb ik op Zolder en Spa toch menig 911 en 944 mee te pakken gehad, dat is me met de M3 nog niet gelukt.... (maar met de M3 alleen nog maar de Nordschleife gedaan dus op de DF day...)
Als ik dan toch 3 uur heen en 3 uur terug rijdt, is het wel leuk om ook de GP strecke ook te 'nemen'!
Maar uiteraard heb ik voorkeur voor een DF day. Kom maar op met de agenda!

Ik hoop dat ik dan mijn M3 net zo onder de knie heb als ik voorheen mijn 325 had... daar heb ik op Zolder en Spa toch menig 911 en 944 mee te pakken gehad, dat is me met de M3 nog niet gelukt.... (maar met de M3 alleen nog maar de Nordschleife gedaan dus op de DF day...)
- 911-lover
Zodra we de tijd hebben zijn we ook weer van de partij .
- Peter Tunissen
Ja, heel graag; alle data van Zandvoort, Assen en Mettet hebben we al, maar we wachten en wachten en wachten nog steeds op de Ring-data....Spijkerhard schreef:Maar uiteraard heb ik voorkeur voor een DF day. Kom maar op met de agenda!
![]()
Zou binnen nu en anderhalve week wel definitief moeten worden, 2x Nordschleife en 1x Nordschleife + GP Strecke is aangevraagd; ben benieuwd wat we uiteindelijk zullen krijgen.

- Paskal
- Auto: meerdere
Ik ben ook razend benieuwd.... Tevens naar de prijzen, want Pirelli heeft zich inmiddels terug getrokken uit de industriepool aangezien ze 10 mln moesten gaan betalen in 2011 tegenover 1 mln in 2010. Nu maar duimen dat de kosten om de baan af te huren niet even hard omhoog zijn gegaan.Peter Tunissen schreef:Ja, heel graag; alle data van Zandvoort, Assen en Mettet hebben we al, maar we wachten en wachten en wachten nog steeds op de Ring-data....
Zou binnen nu en anderhalve week wel definitief moeten worden, 2x Nordschleife en 1x Nordschleife + GP Strecke is aangevraagd; ben benieuwd wat we uiteindelijk zullen krijgen.:shakeit:
- JP
PD power schreef:27 maart lijkt mij dan wel interessant :banaan:
GP+NS combi
Have they got news for you.....
Aanstaande zaterdag 15-01-'11, begin van het seizoen. Nordschleife van 0900-1700u geopend.
maar dan as zondag.....
16-01-'11, eveneens van 0900-1700u, maar dan al koppelen ze de Nordschleife aan de GP-strecke....tegen normale Nordschleifetarief :banaan:

- Jorrit
99% zeker dat ik zondag de "nieuwe" BMW diesel even een ringstikkertje laat verdienen 

-
Als het goed is ben ik er zondag ook. Ik heb nog nooit op het Grand Prix circuit gereden, ben benieuwd
:banaan:

- KW
Ik ga er pas heen als het weer mooi weer en vooral droog wegdek is. Als het al even in de planning staat dat de NS+GP als 1 geheel te rijden zijn op 27 maart en nou ook al komend weekend, lijkt me dat dit wel vaker voor gaat komen. 27 maart hou ik iig ook in gedachten, dus als het mooi weer is best aardige kans dat ik er dan ook ben.
GP heb ik ook nog nooit gereden, behalve in PC-games, dus ben erg benieuwd hoe dat in het echt gaat
GP heb ik ook nog nooit gereden, behalve in PC-games, dus ben erg benieuwd hoe dat in het echt gaat

- Paskal
- Auto: meerdere
Leuke aanname dat dat vaker voor zal gaan komen, maar ik neem aan dat je ook weet dat de laatste keer 28 mrt 2005 was? Ik zou er dus maar niet vanuit gaan dat het dit jaar nog vaker gaat gebeuren....KW schreef:Ik ga er pas heen als het weer mooi weer en vooral droog wegdek is. Als het al even in de planning staat dat de NS+GP als 1 geheel te rijden zijn op 27 maart en nou ook al komend weekend, lijkt me dat dit wel vaker voor gaat komen. 27 maart hou ik iig ook in gedachten, dus als het mooi weer is best aardige kans dat ik er dan ook ben.
Je gaat pas als het mooi weer is en het wegdek droog? Zaterdag is het de hele dag droog en zondag komt daar de zon nog bij. De combimogelijkheid is pas laat aangekondigd en het is nog vroeg in het seizoen, dus als je van die combi gebruik wil maken is zondag je kans. 27 mrt wordt een ramp volgens mij.... op allerlei autofora zie je mensen (die normaal niet eens am Ring komen) afspreken om op 27 mrt te gaan omdat ze dan op het F1-circuit kunnen rijden...
-
Inderdaad, zondag is de kansPaskal Morriën schreef:Leuke aanname dat dat vaker voor zal gaan komen, maar ik neem aan dat je ook weet dat de laatste keer 28 mrt 2005 was? Ik zou er dus maar niet vanuit gaan dat het dit jaar nog vaker gaat gebeuren....KW schreef:Ik ga er pas heen als het weer mooi weer en vooral droog wegdek is. Als het al even in de planning staat dat de NS+GP als 1 geheel te rijden zijn op 27 maart en nou ook al komend weekend, lijkt me dat dit wel vaker voor gaat komen. 27 maart hou ik iig ook in gedachten, dus als het mooi weer is best aardige kans dat ik er dan ook ben.
Je gaat pas als het mooi weer is en het wegdek droog? Zaterdag is het de hele dag droog en zondag komt daar de zon nog bij. De combimogelijkheid is pas laat aangekondigd en het is nog vroeg in het seizoen, dus als je van die combi gebruik wil maken is zondag je kans. 27 mrt wordt een ramp volgens mij.... op allerlei autofora zie je mensen (die normaal niet eens am Ring komen) afspreken om op 27 mrt te gaan omdat ze dan op het F1-circuit kunnen rijden...

27 maart wordt heeel druk inclusief motorrijders en grote kans op baansluitingen.
- JP
Dit gaat zeker niet veel vaker voorkomen, want normaal is in het weekend ook wel weer wat te doen op de GP-strecke. Dat de Ring in week 2 al open gaat, waar in andere jaren je dan nog door een meter sneeuw moest ploeteren, betekent dat de GP-strecke toch wat leeg ligt. Niemand die dit vroege begin verwachtte, dus ook niet iets op diezelfde GP-strecke had gepland. Daarbij krijgt de GmbH in deze tijd, door deze actie, wel weer effe wat hoognodige positieve aandacht....
Daarbij, hoe later in het seizoen, en hoe beter het weer. Des te meer rouwdouwers uit hun winterslaap ontwaken en plotseling weer de weg vinden richting de Ring.

Daarbij, hoe later in het seizoen, en hoe beter het weer. Des te meer rouwdouwers uit hun winterslaap ontwaken en plotseling weer de weg vinden richting de Ring.
- PD power
Ai dat is akelig interessant....... 

-
Ook ik ben als het goed is zondag aanwezig met de Focus! Ga der vanuit dat mijn lekke band morgen vervangen is voor een nieuw exemplaar.