
Seat Ibiza 1.9 TDi FR
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28632
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
klopt ze zijn perfect! ook al heel wat wolkbreuken meegemaakt op de snelweg maar gewoon door kunnen rijden zonder aquaplannen dus top 

- Niels
- Berichten: 22508
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Lijkt me geen straf om mee over de Ring te boenderen 

- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Mooie en leuke auto deze Ibiza.
Heb zelf ook een 130pk TDI daily welke met een aantal aanpassingen en ECO software op zo'n 200ok en 430nm zit. Voor het circuit mag ik ook met een Seat Ibiza met een 130pk TDI blok rijden, alleen dan met 300pk.
Beide auto's geven nog geen krimp met dit vermogen, zegt genoeg over de techniek en betrouwbaarheid..
Heb zelf ook een 130pk TDI daily welke met een aantal aanpassingen en ECO software op zo'n 200ok en 430nm zit. Voor het circuit mag ik ook met een Seat Ibiza met een 130pk TDI blok rijden, alleen dan met 300pk.
Beide auto's geven nog geen krimp met dit vermogen, zegt genoeg over de techniek en betrouwbaarheid..
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Dank je 
Dat zijn eventjes knappe waardes die jij daar noemt, zegt dus wel dat er de nodige reserve in zit en ook goed te horen dat de auto het prima kan hebben

Dat zijn eventjes knappe waardes die jij daar noemt, zegt dus wel dat er de nodige reserve in zit en ook goed te horen dat de auto het prima kan hebben
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Leuke auto. Ik heb er zelf ook ooit eentje gehad als leaseauto, compleet incl. navi & abt-chip.
Rijdt lekker zuinig en erg vlot.
Rijdt lekker zuinig en erg vlot.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Kan ik me nog wel herinneren, ja. Een rode toch?wjn schreef:Leuke auto. Ik heb er zelf ook ooit eentje gehad als leaseauto, compleet incl. navi & abt-chip.
Rijdt lekker zuinig en erg vlot.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Laatste paar dagen een beetje bezig geweest met de Ibiza, nieuwe "luxe" kentekenplaten en een lakstift besteld.
Had een paar minder fraaie plekjes en die zijn nu behoorlijk opgeknapt.
En de reden dat ik andere platen wilde was niet zo heel moeilijk:

Plaat is er een keertje af gevallen op een grindweg en daarna zijn er nog 2 auto's overheen gereden
De laatste dag/nacht dat de platen er trouwens op zaten heeft er nog iemand met zijn trekhaak tegen de achterste plaat gezeten als bonus denk ik. Resultaat was dat zelfs de houder ineens stuk was...
Alles nieuw:

En omdat we toch al zo lekker met de Ibiza bezig waren heb ik hem vandaag nog een beetje gepoetst
Men neme de volgende stappen:
- Wassen met Born to be mild shampoo
- Complete auto inspuiten met Iron X, ondertussen je neus dichthouden
- Wassen met Born to be mild shampoo
- Kleien
- Raffini Mezzo op een Lake Side Orange pad
- Raffini Mezzo op een Lake Side White pad
- Voor de verandering weer wassen met Born to be mild shampoo
- Afspuiten
- Drogen
- Poorboy's Natty's Paste Wax (de roze variant)
- Black Wow voor het plastic
- Mothers Metal shine spul voor de einddemper van de uitlaat
- Merkloos ramenschoonmaakspul dat we ooit van de Carglass hebben gehad om de ramen mee schoon te maken
En dan krijgt men dit resultaat:
Motorkap

Dak



(nee, dat is geen wax wat op het achterlicht zit maar een reflectie van de struiken tegenover ons huis)
De vlammende piep die aardig op is geknapt


Een totaalplaatje heb ik dan weer niet, daarvoor staan de auto's van de buren te dichtbij en was te lui om een mooie plek te zoeken of de auto een stukje naar achteren te rijden
Ben wel erg blij met het resultaat, heb er uiteindelijk hooguit 4 uur over gedaan wat me best meeviel
Heb nu alleen nog een set 15 inch Nokian winterbanden op zolder liggen, die zijn laatst bezorgd en ik heb gisteren 4 15 inch stalen velgen besteld.
Wilde eerst voor lichtmetaal gaan, maar behalve dat ik amper iets moois tegen kwam waren de mooie velgen gelijk per stuk zo'n beetje net zo duur als 4 stalen velgen.
Keuze snel gemaakt, want het is tenslotte alleen maar voor 's winters
Had een paar minder fraaie plekjes en die zijn nu behoorlijk opgeknapt.
En de reden dat ik andere platen wilde was niet zo heel moeilijk:
Plaat is er een keertje af gevallen op een grindweg en daarna zijn er nog 2 auto's overheen gereden

De laatste dag/nacht dat de platen er trouwens op zaten heeft er nog iemand met zijn trekhaak tegen de achterste plaat gezeten als bonus denk ik. Resultaat was dat zelfs de houder ineens stuk was...
Alles nieuw:
En omdat we toch al zo lekker met de Ibiza bezig waren heb ik hem vandaag nog een beetje gepoetst
Men neme de volgende stappen:
- Wassen met Born to be mild shampoo
- Complete auto inspuiten met Iron X, ondertussen je neus dichthouden
- Wassen met Born to be mild shampoo
- Kleien
- Raffini Mezzo op een Lake Side Orange pad
- Raffini Mezzo op een Lake Side White pad
- Voor de verandering weer wassen met Born to be mild shampoo
- Afspuiten
- Drogen
- Poorboy's Natty's Paste Wax (de roze variant)
- Black Wow voor het plastic
- Mothers Metal shine spul voor de einddemper van de uitlaat
- Merkloos ramenschoonmaakspul dat we ooit van de Carglass hebben gehad om de ramen mee schoon te maken
En dan krijgt men dit resultaat:
Motorkap
Dak
(nee, dat is geen wax wat op het achterlicht zit maar een reflectie van de struiken tegenover ons huis)
De vlammende piep die aardig op is geknapt
Een totaalplaatje heb ik dan weer niet, daarvoor staan de auto's van de buren te dichtbij en was te lui om een mooie plek te zoeken of de auto een stukje naar achteren te rijden

Ben wel erg blij met het resultaat, heb er uiteindelijk hooguit 4 uur over gedaan wat me best meeviel
Heb nu alleen nog een set 15 inch Nokian winterbanden op zolder liggen, die zijn laatst bezorgd en ik heb gisteren 4 15 inch stalen velgen besteld.
Wilde eerst voor lichtmetaal gaan, maar behalve dat ik amper iets moois tegen kwam waren de mooie velgen gelijk per stuk zo'n beetje net zo duur als 4 stalen velgen.
Keuze snel gemaakt, want het is tenslotte alleen maar voor 's winters

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Kleine updeet... Had laatst nieuwe remschijven + blokken rondom besteld.
Die waren eindelijk allemaal bezorgd, standaard Brembo schijven rondom, Ferodo DS2500 blokken voor en Ferodo Premier achter. Gisteren een poging gedaan om alles met een maatje te monteren en we kwamen er helaas achter dat de DS2500 niet de juiste blokken waren
Pasten met geen mogelijkheid in de klauwen en uiteindelijk de originele blokken maar terug geplaatst aangezien ze nog niet op zijn.
Achter kreeg ik alleen nog een leuke verrassing, ik wist dat de remblokken aardig ver op waren maar dat ze er zo slecht aan toe waren

En een blok van de andere kant

Verder is gelijk de motorolie vervangen, moest al bijna gebeuren en als de auto dan toch al op de brug staat is de keuze snel gemaakt.
Gisteren gelijk contact gehad met de leverancier en binnen nu en 2 weken (liggen niet op voorraad) krijg ik alsnog de juiste blokken binnen
Vanmorgen heb ik om toch nog even bezig te blijven de carkit van mijn radio na laten kijken, een beller hoorde zichzelf wel en mij niet. Bleek er ergens een draadje niet goed te zitten.
Ook is er gelijk een draadbreukje gefixt en de monteur die bezig was vond dat de collega die de radio heeft geplaatst geen net werk heeft geleverd dus heeft hij de hele boel even naar zijn zin geplaatst.
Stoorde me niet aan hoe het zat, maar nu zit het nog net even wat beter
And last but not least, maandag komen de winterbanden om de stalen velgen te liggen en als het weer slechter begint te worden gaan die onder de auto
Die waren eindelijk allemaal bezorgd, standaard Brembo schijven rondom, Ferodo DS2500 blokken voor en Ferodo Premier achter. Gisteren een poging gedaan om alles met een maatje te monteren en we kwamen er helaas achter dat de DS2500 niet de juiste blokken waren

Pasten met geen mogelijkheid in de klauwen en uiteindelijk de originele blokken maar terug geplaatst aangezien ze nog niet op zijn.
Achter kreeg ik alleen nog een leuke verrassing, ik wist dat de remblokken aardig ver op waren maar dat ze er zo slecht aan toe waren

En een blok van de andere kant
Verder is gelijk de motorolie vervangen, moest al bijna gebeuren en als de auto dan toch al op de brug staat is de keuze snel gemaakt.
Gisteren gelijk contact gehad met de leverancier en binnen nu en 2 weken (liggen niet op voorraad) krijg ik alsnog de juiste blokken binnen

Vanmorgen heb ik om toch nog even bezig te blijven de carkit van mijn radio na laten kijken, een beller hoorde zichzelf wel en mij niet. Bleek er ergens een draadje niet goed te zitten.
Ook is er gelijk een draadbreukje gefixt en de monteur die bezig was vond dat de collega die de radio heeft geplaatst geen net werk heeft geleverd dus heeft hij de hele boel even naar zijn zin geplaatst.
Stoorde me niet aan hoe het zat, maar nu zit het nog net even wat beter

And last but not least, maandag komen de winterbanden om de stalen velgen te liggen en als het weer slechter begint te worden gaan die onder de auto
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Van de week de voorlopig laatste aanpassingen aan de Ibiza gedaan:
Setje xenon in de kleur 4300K gemonteerd, ben wel erg blij met de extra lichtopbrengst.
Rijd vaak op donkere onverlichte wegen en dan is xenonlicht wel erg fijn ben ik achter
Kleurtje van de lampen is nu na wat inbranden ook de kleur zoals ik het wilde hebben.
En kreeg donderdag de juiste Ferodo DS2500 remblokjes binnen en die zijn er vanavond onder gegaan.
Terug naar huis toe wat omgereden en het spul maar eventjes een beetje ingeremd... bij de stoplichten kwam de stank van de remmen af en thuis waren de velgen aardig warm
Ben wel serieus blij met de extra remkracht van de blokjes, dus zo langzaamaan gaat het richting de Ibiza zoals ik er wel dik tevreden mee ben
Setje xenon in de kleur 4300K gemonteerd, ben wel erg blij met de extra lichtopbrengst.
Rijd vaak op donkere onverlichte wegen en dan is xenonlicht wel erg fijn ben ik achter

Kleurtje van de lampen is nu na wat inbranden ook de kleur zoals ik het wilde hebben.
En kreeg donderdag de juiste Ferodo DS2500 remblokjes binnen en die zijn er vanavond onder gegaan.
Terug naar huis toe wat omgereden en het spul maar eventjes een beetje ingeremd... bij de stoplichten kwam de stank van de remmen af en thuis waren de velgen aardig warm

Ben wel serieus blij met de extra remkracht van de blokjes, dus zo langzaamaan gaat het richting de Ibiza zoals ik er wel dik tevreden mee ben
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Lekker bezig Ferdi!
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Geloof dat het hier wel een keertje wordt voor een kleine update 
Ondertussen een dikke 15.000 km verder dan de vorige keer en de nieuwe remmen bevallen nog altijd uitstekend.
Wat me een tijdje terug wat minder goed beviel was dat we op de terugweg van het ophalen (en gelijk weer wegbrengen) van de 205 ineens een gebroken veer hadden rechtsvoor.
Ding brak finaal doormidden op een recht stuk snelweg, ben er gelukkig normaal mee thuis gekomen en daar zagen we:

En stond de auto in plaats van zo:

Ineens zo:

Weg uiteraard rustiger vervolgd en ben ook niet gestopt om te kijken, was geen mogelijkheid voor en zolang het ging, ging het.
Dag erna bij daglicht die foto's genomen toen de auto op de krik stond en toch wel een beetje geschrokken.
Keuze was daarna wel snel gemaakt om de auto rondom een paar cm te laten verlagen in plaats van 2 nieuwe veren te bestellen.
Uiteindelijk is het een of ander wat goedkoper merk geworden, had er wel een kleine vorm van haast mee. Helemaal nadat de levering eigenlijk waardeloos was verlopen en na meerdere belletjes eindelijk dit als alternatief kwam.
Heb nog geen knappe foto's van hoe de auto nu staat, maar dit was een foto van de dag dat ik de auto ophaalde bij de garage:

Gekke ding is er iets comfortabeler op geworden, maar tegelijkertijd gaat het nog wel iets strakker de bocht om. Eigenlijk dus een beetje het beste van 2 werelden en ding staat nu ook niet zo vreselijk laag dat ik bij drempels gelijk een probleem heb.
Vorige week verder weer olie + filters verwisseld. Brandstoffilter is nog onderweg, las van de week de vervangingsinterval daarvan en ben daar net overheen. Hoop dat die morgen of overmorgen binnen is en dan komt die er zondag in.
Want.. voor diezelfde dag ook maar een nieuwe Bosch luchtmassameter besteld, twijfel aan de werking van de oude en na dik 7 jaar en iets meer dan 200.000 km mag vervangen ook wel een keertje.
Verder niet heel veel veranderd, ja een beetje gewichtsbesparing toegepast

Hitteschild was gescheurd en bleef tot het irritante aan toe rammelen en bij de wielenwissel het ding er maar onder vandaan getrokken.
Kofferbak wordt er eigenlijk amper warmer van tijdens de lange of sportieve ritten en merk er verder geen zak van.
Eerstvolgende aanpassing zal een Miltek uitlaat worden, de einddemper is aardig ver heen aan de onderkant en als we dan toch aan de gang gaan doen we het maar gelijk goed ook
Mogelijk dat ik ook een downpipe mee bestel, lees daar ook goede dingen over en met een chipje op maat erbij zal dat best leuke dingen doen denk ik

Ondertussen een dikke 15.000 km verder dan de vorige keer en de nieuwe remmen bevallen nog altijd uitstekend.
Wat me een tijdje terug wat minder goed beviel was dat we op de terugweg van het ophalen (en gelijk weer wegbrengen) van de 205 ineens een gebroken veer hadden rechtsvoor.
Ding brak finaal doormidden op een recht stuk snelweg, ben er gelukkig normaal mee thuis gekomen en daar zagen we:
En stond de auto in plaats van zo:
Ineens zo:
Weg uiteraard rustiger vervolgd en ben ook niet gestopt om te kijken, was geen mogelijkheid voor en zolang het ging, ging het.
Dag erna bij daglicht die foto's genomen toen de auto op de krik stond en toch wel een beetje geschrokken.
Keuze was daarna wel snel gemaakt om de auto rondom een paar cm te laten verlagen in plaats van 2 nieuwe veren te bestellen.
Uiteindelijk is het een of ander wat goedkoper merk geworden, had er wel een kleine vorm van haast mee. Helemaal nadat de levering eigenlijk waardeloos was verlopen en na meerdere belletjes eindelijk dit als alternatief kwam.
Heb nog geen knappe foto's van hoe de auto nu staat, maar dit was een foto van de dag dat ik de auto ophaalde bij de garage:
Gekke ding is er iets comfortabeler op geworden, maar tegelijkertijd gaat het nog wel iets strakker de bocht om. Eigenlijk dus een beetje het beste van 2 werelden en ding staat nu ook niet zo vreselijk laag dat ik bij drempels gelijk een probleem heb.
Vorige week verder weer olie + filters verwisseld. Brandstoffilter is nog onderweg, las van de week de vervangingsinterval daarvan en ben daar net overheen. Hoop dat die morgen of overmorgen binnen is en dan komt die er zondag in.
Want.. voor diezelfde dag ook maar een nieuwe Bosch luchtmassameter besteld, twijfel aan de werking van de oude en na dik 7 jaar en iets meer dan 200.000 km mag vervangen ook wel een keertje.
Verder niet heel veel veranderd, ja een beetje gewichtsbesparing toegepast

Hitteschild was gescheurd en bleef tot het irritante aan toe rammelen en bij de wielenwissel het ding er maar onder vandaan getrokken.
Kofferbak wordt er eigenlijk amper warmer van tijdens de lange of sportieve ritten en merk er verder geen zak van.
Eerstvolgende aanpassing zal een Miltek uitlaat worden, de einddemper is aardig ver heen aan de onderkant en als we dan toch aan de gang gaan doen we het maar gelijk goed ook

Mogelijk dat ik ook een downpipe mee bestel, lees daar ook goede dingen over en met een chipje op maat erbij zal dat best leuke dingen doen denk ik
- Niels
- Berichten: 22508
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Dat die veren knappen is standaard en een verlaginkje is een goede keuze dan. Standaard bij onze 1.4 is de combi veer-demper sowieso ruk.....
ff een chippie bij VVT halen, onwaarschijnlijk hoe heel dat standaard spul blijft!
ff een chippie bij VVT halen, onwaarschijnlijk hoe heel dat standaard spul blijft!
-
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Best leuk zo'n FR TDI.
Gebroken veer komt vaker voor bij de Ibiza's.
De rechter voor veer van mijn oude 1.4 was ook redelijk aan het eind.
Wat voor veren zitten er nu onder??
Gebroken veer komt vaker voor bij de Ibiza's.
De rechter voor veer van mijn oude 1.4 was ook redelijk aan het eind.
Wat voor veren zitten er nu onder??
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Die veren was een kwaaltje waar ik overheen had gelezen, anders had ik ze uit voorzorg al een keertje voor een paar anderen vervangen.
Verlagen was en een kwestie van smaak (ding staat standaard gewoon hoog) en het was nog de goedkoopste optie ook
Veren verlagen 3 cm, voor het merk zou ik de factuur eens op moeten zoeken. Waren de snelst leverbare (heb de auto 7 dagen per week gewoon nodig)
Verlagen was en een kwestie van smaak (ding staat standaard gewoon hoog) en het was nog de goedkoopste optie ook

Veren verlagen 3 cm, voor het merk zou ik de factuur eens op moeten zoeken. Waren de snelst leverbare (heb de auto 7 dagen per week gewoon nodig)
-
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Ik rij nu op een Weitec schroefset wat me super bevalt 
Had onder mijn oude auto veren maar vond ik toch te stug worden

Had onder mijn oude auto veren maar vond ik toch te stug worden
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Vind dit nog te doen, alleen wil ik er geen grotere velgen of wat ook onder hebben want dan is het echt te stug.
Heb zelf een hele poos geleden nog wel naar schroefsets zitten kijken. Wie weet als de schokdempers aan vervanging toe zijn ik wel een schroefset haal. (en begin ik het weer echt stug te vinden stap ik weer even in de 205 en vind ik de Ibiza vervolgens weer een softy
)
Vandaag in ieder geval m'n bestelling binnen gehad dus weet wat ik zondag kan gaan doen
Heb zelf een hele poos geleden nog wel naar schroefsets zitten kijken. Wie weet als de schokdempers aan vervanging toe zijn ik wel een schroefset haal. (en begin ik het weer echt stug te vinden stap ik weer even in de 205 en vind ik de Ibiza vervolgens weer een softy

Vandaag in ieder geval m'n bestelling binnen gehad dus weet wat ik zondag kan gaan doen

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Goed... gisterenmiddag was het droog toen ik na het werk thuis kwam en aangezien de voorspellingen van vandaag niet heel verkeerd waren mezelf voorgenomen de Ibiza eens goed aan te pakken.
Gisteren de auto alvast gewassen en gekleid en vandaag verder gegaan. Kort verhaal/lang verhaal, dit is het resultaat:







Ook deze is weer aardig opgeknapt, ding was helemaal zwart:

Om de poetsers onder ons toch maar een beetje tevreden te stellen nog even een lijstje met wat we allemaal hebben gedaan
Gisteren:
- Auto gewassen met Poorboy's Dodo Juice
- Gekleid met Bilt Hamber klei in combinatie met Meguairs Quick Detailer Spray
- Auto nogmaals gewassen met Dodo Juice
- Auto afgespoeld en gedroogd
Vandaag:
- Machinaal aan de gang gegaan en eerst met een oranje Lake Country pad in combinatie met Monello Raffini Mezzo Pollish, gevolgd door een witte Lake Country pad met Monello Raffini Finale Finishing Polish
- Poorboy's Black hole
- Poorboy's EXP Pure Sealant
- Poorboy's Natty's Paste Wax Red Limited Edition
- Alle trims behandeld met Black Wow
- Banden behandeld met Meguiars Tyre Gel
- Velgen hebben we gewaxd met Auto Finesse Mint Rim Wax
- Einddemper behandeld met Mothers Mag and Alumium Polish
- Als afsluiter de ramen schoongemaakt met een goedje dat we ooit van een Carglass monteur hebben gekregen en goed werkt
Foto's van voor heb ik niet, maar alle glans was wel aardig verdwenen
Gisteren de auto alvast gewassen en gekleid en vandaag verder gegaan. Kort verhaal/lang verhaal, dit is het resultaat:
Ook deze is weer aardig opgeknapt, ding was helemaal zwart:
Om de poetsers onder ons toch maar een beetje tevreden te stellen nog even een lijstje met wat we allemaal hebben gedaan

Gisteren:
- Auto gewassen met Poorboy's Dodo Juice
- Gekleid met Bilt Hamber klei in combinatie met Meguairs Quick Detailer Spray
- Auto nogmaals gewassen met Dodo Juice
- Auto afgespoeld en gedroogd
Vandaag:
- Machinaal aan de gang gegaan en eerst met een oranje Lake Country pad in combinatie met Monello Raffini Mezzo Pollish, gevolgd door een witte Lake Country pad met Monello Raffini Finale Finishing Polish
- Poorboy's Black hole
- Poorboy's EXP Pure Sealant
- Poorboy's Natty's Paste Wax Red Limited Edition
- Alle trims behandeld met Black Wow
- Banden behandeld met Meguiars Tyre Gel
- Velgen hebben we gewaxd met Auto Finesse Mint Rim Wax
- Einddemper behandeld met Mothers Mag and Alumium Polish
- Als afsluiter de ramen schoongemaakt met een goedje dat we ooit van een Carglass monteur hebben gekregen en goed werkt
Foto's van voor heb ik niet, maar alle glans was wel aardig verdwenen
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Ziet er keurig uit zeg, goed gepoetst!
Wat voor een kortere antenne is dat trouwens? Staat hem goed!
Wat voor een kortere antenne is dat trouwens? Staat hem goed!
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Dank u
Heb de antenne een keertje via Autostyle besteld. Vond de oude spriet wel erg groot en deze staat qua formaat prima.
Zal eens zoeken of ik er nog een bonnetje van kan vinden

Heb de antenne een keertje via Autostyle besteld. Vond de oude spriet wel erg groot en deze staat qua formaat prima.
Zal eens zoeken of ik er nog een bonnetje van kan vinden
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Goed bezig geweest met poetsen, hij ziet er weer fris uit! 

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Zondag nog een toertocht gereden met het grijze ding aangezien de 205 stil staat...
Opkomst was er niet heel groot, de groep was gezellig en het tempo lag daardoor op een lekker niveau
Ondanks dat de Ibiza een diesel is lekker kunnen sturen en kontje zelfs nog om gekregen.

No smoke no poke:

Bij diezelfde toertocht een demonstratie gehad van de audio van een ander en had zelf nog een nieuw composetje liggen dat "ooit" nog in de Ibiza moest komen.
Door die demonstratie is het zo gaan kriebelen dat we de boel gisteren gelijk maar in hebben gebouwd.
Oude zooi eruit:

Er zit nu een MTX Road Thunder setje tussen die geschikt is om zonder versterker te gebruiken, heb de boel door middel van een verloopstekkertje op de originele bedrading aangesloten en moet zeggen dat het prima klinkt!
Speakers gaan iets harder dan de originele set, maar het geluid is vele malen helderder, oftewel zoals ik het wilde
Opkomst was er niet heel groot, de groep was gezellig en het tempo lag daardoor op een lekker niveau

Ondanks dat de Ibiza een diesel is lekker kunnen sturen en kontje zelfs nog om gekregen.
No smoke no poke:
Bij diezelfde toertocht een demonstratie gehad van de audio van een ander en had zelf nog een nieuw composetje liggen dat "ooit" nog in de Ibiza moest komen.
Door die demonstratie is het zo gaan kriebelen dat we de boel gisteren gelijk maar in hebben gebouwd.
Oude zooi eruit:
Er zit nu een MTX Road Thunder setje tussen die geschikt is om zonder versterker te gebruiken, heb de boel door middel van een verloopstekkertje op de originele bedrading aangesloten en moet zeggen dat het prima klinkt!
Speakers gaan iets harder dan de originele set, maar het geluid is vele malen helderder, oftewel zoals ik het wilde

-
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Speakers in een Ibiza is niks 
Ik heb in de mijne nu Hifonics zitten wat gewoon super klinkt

Ik heb in de mijne nu Hifonics zitten wat gewoon super klinkt

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi FR
Met de standaard radio is het alles behalve geweldig ja 
Toen ik er een andere radio in heb laten bouwen klonk het al een stuk beter, maar nu is het gewoon prima voor elkaar
Een subwoofer wil ik trouwens ook niet, kofferbak ligt standaard tot aan de hoedenplank gevuld en kan die "ruimte" ook niet missen

Toen ik er een andere radio in heb laten bouwen klonk het al een stuk beter, maar nu is het gewoon prima voor elkaar

Een subwoofer wil ik trouwens ook niet, kofferbak ligt standaard tot aan de hoedenplank gevuld en kan die "ruimte" ook niet missen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], jvb, Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 8 gasten