Ziektekosten verzekering

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Re: Ziektekosten verzekering

Bericht door Mike R32 » 19 nov 2010, 11:35

Zorgverzekering geregeld, collectieve zorgverzekering bij de Friesland voor 74,17.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 nov 2010, 11:38

Mike R32 schreef:Zorgverzekering geregeld, collectieve zorgverzekering bij de Friesland voor 74,17.
das goedkoop...

Michel P

Bericht door Michel P » 19 nov 2010, 11:40

DF collectieve ziektekostenverzekering moet ook mogelijk zijn, waarbij de maatschappij het aanspreekpunt blijft voor de verzekerde.

Ga er zondag ook eens even voor zitten.

Michel

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 12:32

Leuk hoor allemaal zo goedkoop mogelijk, maar een kan een keerzijde aanzitten.
Een brandend huis kan je tenslotte ook niet verzekeren :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 nov 2010, 12:35

Ik zie geen keerzijde..................

De basis heb je zat aan, de rest is betaalbaar waar nodig............

De pil uit de basis?.................Ja die zal ik echt missen.................. :mrgreen:

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 12:39

Wacht maar totdat je bijv. Reuma of iets dergelijks krijgt. Of prostaatk*nk*r.
Dan heb je niet meer genoeg en ben je te laat met verzekeren.
Met dit zorgsysteem is een stukje gezondheid (helaas) te koop tegenwoordig.
Laatst gewijzigd door Hunter op 19 nov 2010, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 nov 2010, 12:41

Hunter schreef:Wacht maar totdat je bijv. Reuma of iets dergelijks krijgt. Of prostaatk*nk*r.
Dan heb je niet meer genoeg en ben je te laat met verzekeren.

Zeg prutser...............dat valt 100% onder de basis verzekering.................

We hebben het over aanvullende pakketten.........................

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 12:42

lol... ik zeg maar ff niks, zou maar iets beter gaan onderzoeken ;)

romo

Bericht door romo » 19 nov 2010, 12:45

Hunter schreef:lol... ik zeg maar ff niks, zou maar iets beter gaan onderzoeken ;)

Argumenten graag anders kan ik niet reageren.

Alle ernstige kwalen en ziekten vallen onder de basis verzekering als ook alle OK`s en alle nabehandelingen............thats it.............

RA, MS, alle Ca`s, Parkinson, THP en TKP`s.................allemaal basis............

Fysiotherapeutische nabehandeling; de eerste 12 behandelingen uit de aanvulling, geen AV?; dan 12 keer zelf dokken (+/-350 euries) hoef je niet wakker van te liggen, de 13e behandeling en verder; uit de basis verzekering..................

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 12:50

Een voorbeeld van een goed werkend medicijn voor reuma:
Nieuwe goudinjectie voor reumapatiënten
Voor reumapatiënten komt er eind deze maand toch een nieuwe alternatief op de markt voor de goudinjecties. Deze werden gebruikt om ontstekingen tegen te gaan. Omdat producent Organon geen grondstoffen meer kan krijgen voor het huidige middel, wordt dat middel niet meer geproduceerd.

Het vergelijkbare middel wordt uit Duitsland geïmporteerd. Een woordvoerster van de Reumapatiëntenbond waarschuwd wel dat dit middel iets anders is van samenstelling. Daardoor kunnen mensen last krijgen van bijwerkingen. Het nieuwe middel is nog niet geregistreerd in Nederland en komt daarom nog niet voor vergoeding in aanmerking.

romo

Bericht door romo » 19 nov 2010, 12:52

Goudinjecties zijn absoluut een obsolete behandelmethodiek....................middeleeuws zou ik het willen kwalificeren..........

Buiten dat; als het niet voor vergoeding in aanmerking komt krijgt dus geen enkele Nederlander het, verzekerd of niet....................kortom een non argument..................

Kom maar ik lust er nog wel een paar.................

GTRene

Bericht door GTRene » 19 nov 2010, 12:54

:mrgreen:

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 12:56

romo schreef:Buiten dat; als het niet voor vergoeding in aanmerking komt krijgt dus geen enkele Nederlander het, verzekerd of niet....................kortom een non argument..................

Kom maar ik lust er nog wel een paar.................
En daar zijn dus zeker aanvullende verzekeringen voor te vinden!!!

Basisverzekering maakt inderdaad nergens uit. Alleen besparen op je belangrijkste bezit (volgens de gemiddelde Nederlander) is een beetje vreemd in mijn ogen. Wij Nederlanders rijden liever een BMW //M ipv geld uitgeven aan een stuk gezondheid.

Overigens mag iedereen in mijn ogen doen en laten wat hij wilt, maar ik geef alleen aan dat er zeker een keerzijde zit aan het besparen op ziektekostenverzekering.

romo

Bericht door romo » 19 nov 2010, 13:01

En ik zeg dat die keerzijde niet zo erg is als jij doet voorkomen..................je reageert als iemand vanuit het angstige onderbuik gevoel........................en ja...................dan krijg je paniek voetbal.................

De mens lijdt het meest, aan het lijden dat ie vreest..................maar nimmer op komt dagen...............

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 13:05

Ik reageer vanuit mijn werksituatie :wink:
Maar no hard feelings. iedereen moet tenslotte doen waar hij of zij het beste bij voelt, toch?
:thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 nov 2010, 13:08

Ik denk dat Romo ook reageert vanuit zijn werk situatie :lol:

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 13:09

Dan wordt ik uiteraard nieuwsgierig. Ik werk op een assurantiekantoor.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 nov 2010, 13:10

Maar het, zoals wel vaker, aanduidt als zijnde DE waarheid :hmmm:
Niels schreef:Ik denk dat Romo ook reageert vanuit zijn werk situatie :lol:

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 nov 2010, 13:12

SteV6 schreef:Tja, als je goed gezond bent en de discipline hebt om van die bespaarde premie een spaarpotje aan te leggen het beste wat je kan doen.
Ik quote mezelf nog maar eens. Als je goed gezond bent is er weinig aan het handje. Heb je eenmaal een kruisje achter je naam staan ben in het huidige systeem de sjaak en is overstappen zonder uitsluitingen of zelfs een weigering een reële optie. In die gevallen moet je erg uitkijken met welke stappen je onderneemt. Ik durf alleen niet te zeggen of je je eerst kan aanmelden bij een andere verzekeraar en pas na acceptatie je "oude" verzekering kan opzeggen.

Het systeem is zieker dan de meeste Nederlanders, dat staat als een paal boven water. Daarnaast vind ik het een zorgelijke ontwikkeling dat er maar een paar grote instanties (commerciële (!) bedrijven) schuil gaan achter die 10-tallen zorgverzekeraar-namen.

Stephan

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 nov 2010, 13:15

Ach, Romo zijn redernatie is niet verkeerd maar wel vanuit het feit dat ie klacht vrij leeft en gemakkelijk in een keer laten we zeggen 500,- op kan hoesten (Net als wij :mrgreen: ). Daarbij moet je je er goed bij voelen. Ons collectief aanvullend is niet verkeerd imho. Op mijn bril kreeg iets van 450,- korting en kostte me een goede 200,- om maar een voorbeeldje te noemen. Voor alleen de bril hoef je het niet te doen maar het totale pakket is niet verkeerd ook al zal het best een sigaar uit eigen doos zijn :wink:

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 13:17

@ Stephan: Sluit ik mij helemaal bij aan!

romo

Bericht door romo » 19 nov 2010, 13:21

Mijn redenatie klopt als een zwerende vinger................. :mrgreen:

Verder met Stephan eens........................kijk, gezondheid is een groot goed, en he ho, je krijgt het niet cadeau........(ja, de Sint is weer in het land, en brent mee haar maandverband :mrgreen: )

Maar de angst regeert teveel, dat is inherent aan het HELE verzekeringswereldje, daar gaat het mij in eerste instantie om..............

De basisverzekering is voor heel veel mensen een prima alternatief....................een bril, een rollator, ach dat kan je zelf wel dokken, ja ook de man/vrouw met een minder dikke beurs...................sparen in de tijd, dat helpt je in nood.........................heb ik altijd geleerd................

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 13:23

romo schreef:Maar de angst regeert teveel, dat is inherent aan het HELE verzekeringswereldje, daar gaat het mij in eerste instantie om
Hier ben ik het overigens geheel mee eens, alleen ik heb in dit wereldje een advies functie en wil mensen er wel op wijzen dat bezuinigen niet altijd de beste optie is!

romo

Bericht door romo » 19 nov 2010, 13:25

Hunter schreef:
romo schreef:Maar de angst regeert teveel, dat is inherent aan het HELE verzekeringswereldje, daar gaat het mij in eerste instantie om
Hier ben ik het overigens geheel mee eens, alleen ik heb in dit wereldje een advies functie en wil mensen er wel op wijzen dat bezuinigen niet altijd de beste optie is!

Dat heb je mij ook niet horen beweren...................je moet het kritisch benaderen, dat gebeurt te weinig.................van wege de onderbuik gevoelens............

Hunter

Bericht door Hunter » 19 nov 2010, 13:29

Dan liggen wij wel redelijk op 1 lijn :wink:
Overigens zit ik bij ONVZ. Absoluut niet de goedkoopste. :mrgreen:

Plaats reactie