Mini

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Michel P

Re: Mini

Bericht door Michel P » 18 nov 2010, 08:52

@siegerdehaan89,

Nee, die kende ik niet, maar eens een keer gaan snuffelen voor de lol.

Michel

Tim N

Bericht door Tim N » 18 nov 2010, 08:57

Mini = 8)

Veel plezier ermee Cav. Skai dak is echt 70's coolness. :thumbup:

Maar vwb die middenuitlaat, enkel einddempertje voor een RC40 vervangen blijft het nog lekkerder klinken en toch niet zo hard dat het irritant wordt op de langere ritten.

En een setje 5Jx10 minilites of revo's zou het karretje net ff wat sportiever maken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 nov 2010, 14:31

Uitlaatje zou ik ook doen, bolderkarwieltjes zou ik houden, veel te gaaf onder deze auto!

JP

Bericht door JP » 18 nov 2010, 21:01

Mooi origineel houden :thumbup:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 18 nov 2010, 21:27

Michel P schreef:100x leuker dan de BX qua betrouwbaarheid, zelfde laken in het pak. Heb er ook 2 gehad, dikke pret op binnenweggetjes.

Toko hier bij mij om de hoek http://www.longbridge.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel
Daar heb ik ooit een paar weken stage gelopen :mrgreen: Was 1e jaar mts dus al een jaar of 5 geleden nu..
Wel een leuke ervaring.

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 19 nov 2010, 00:46

Hans R schreef:Gaaf ding! Superleuk rijden die Mini's sinds de Golf is gestolen rij ik dagelijks/zakelijk in de Mini (Knightbridge) van mijn vriendin, elke dag lol en heerlijk hoeken met dat ding. 8)
is dat toevallige een groene? zie die wel vaker rijden. Zat er van de zomer een keer achter en toen dacht ik nog van wat loopt die jonge dame een partij leuk te sturen met die mini op dat stukje :shock:

Tim N

Bericht door Tim N » 19 nov 2010, 14:52

Petrolhead Tom schreef:Uitlaatje zou ik ook doen, bolderkarwieltjes zou ik houden, veel te gaaf onder deze auto!
Vandaar ook de toevoeging van 5Jx10 (een echte mini staat op 10", maar dan wel iets breder dan std en met 165 rubber)

Michel P

Bericht door Michel P » 19 nov 2010, 22:00

Wat ik me nog kan herinneren van de mini station die ik heb gehad, is het feest op binnenwegen, heerlijk karten en andere mensen gek maken met de snelheden die je in de bocht mee kon nemen. Heerlijk, plane fun.

Michel

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 20 nov 2010, 13:39

jarno trulli schreef:
Hans R schreef:Gaaf ding! Superleuk rijden die Mini's sinds de Golf is gestolen rij ik dagelijks/zakelijk in de Mini (Knightbridge) van mijn vriendin, elke dag lol en heerlijk hoeken met dat ding. 8)
is dat toevallige een groene? zie die wel vaker rijden. Zat er van de zomer een keer achter en toen dacht ik nog van wat loopt die jonge dame een partij leuk te sturen met die mini op dat stukje :shock:
Haha.. dat kan wel kloppen, ze zit tegen mij te zeuren dat ik te hard rij met de Mini maar ze kan er blijkbaar zelf ook wel wat van :clap:
Waar was dat? In Nootdorp?

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 20 nov 2010, 18:02

Leuk karretje , weer eens wat anders dan zo'n saaie grijze Golf / BMW :mrgreen: / Kia , vrolijkt het straatbeeld weer wat op . :wink:

Ziet er goed uit zo op de foto voor de leeftijd, heb er zelf ook eentje staan uit '78 die als het mooi weer is dagelijks gebruikt wordt.:

Afbeelding

Voor de trommelremmen aan de voorzijde zijn ook setjes te koop voor ombouw naar schijven waar ook 10 ' wielen inpassen.
Kost wat maar remt ook aardig.

Afbeelding

Veel plezier ermee !! :D

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 20 nov 2010, 18:26

Nog z'n knappe mini, :love: krijg er bijna weer zin voor m'n vrouwtje :banaan:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 nov 2010, 00:24

JP schreef:Mooi origineel houden :thumbup:
Dat is wel de bedoeling bij deze. Hij is cool omdat ie is zoals ie is. Dus de trommelremmen bliiven trommelremmen, de uitlaat blijft hetzelfde en de enige aanpassing die erop komt zijn 12 inch velgen met winterbandjes, omdat 10 inch dit jaar niet leverbaar is.

Als ik een sportievere Mini wil, zal dat een ander exemplaar worden. Ik vind old english white Mini's wel mooi met zwarte brede spatbordjes, Brede 13 inch velgen, schijfremmen en onderstel met negatief camber en een lekker klinkende uitlaat in t midden. Zwarte kuipjes, sportstuur... En dan een snel blok erin. Ook leuk.

Tim N

Bericht door Tim N » 21 nov 2010, 20:37

13" stuurt voor geen meter op een mini.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 21 nov 2010, 22:07

+1. 12" met 165 bandjes is de max.

JP

Bericht door JP » 21 nov 2010, 22:22

Zoveel smaken, zoveel uitvoeringen. Dat is typisch een Mini (-rijder)

Ik had er graag 3. Een echt oudje, een 1340 of 1430cc stage 5 en een racer met 16v :df:

Afbeelding
Afbeelding

Bosali
Auto: Z4 S-Drive 23i E89

Bericht door Bosali » 21 nov 2010, 22:50

Leuke mini, dat bruin is echt retro.

Heb er zelf meerder gehad, mijn eerste auto was een special 1100 van 1983
7 jaar gehad en dagelijks mee gereden, totaal en echt alles aan veranderd.

Na een tijd zonder mini een innocenti cooper 1000 van 1970 import uit Italië, als 2e auto er bij.
Helaas had ik geen garage, dus na een paar jaar werd hij slecht, en hem verkocht.
Toen nog een sprite 1300 injectie gehad, leuk ding als 2e auto voor de vrouw, uiteindelijk weg gedaan omdat het met een kleine en kinderwagen niet erg praktisch was.

nog een paar pica's van de innocenti

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog steeds spijt dat ik de innocenti niet meer heb :?

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 21 nov 2010, 22:55

ik vind 13'' best goed sturen hoor op een mini! :D

We hebben nog een mini staan met Vtec blok. En subframe's + blokken liggen die zo onder een mini kunnen. Op maat gemaakt. Staat zelfs nog een babyblauwe met subframe. Ook een groene (90iger) met supercharger. Loopt ook erg leuk. Poos terug heb ik er een opgehaald in frankrijk, meeeeeeeeeeeega mooie mini, nooit zon mooie gezien. Gelijk door naar Engeland gegaan voor supercharger kit. erna 160pk, dat liep HAAAAAAAAAAAAAAARD!!!!!!!!! woow :mrgreen: :mrgreen:

Die is toen voor goed geld naar verweggiestan gegaan, jammer want hij was echt mooi en fijn. Lage km stand ook, 8000 mijl op de klok...

Anyway, coole originele mini ! :D

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 21 nov 2010, 23:01

Hans R schreef:
jarno trulli schreef:
Haha.. dat kan wel kloppen, ze zit tegen mij te zeuren dat ik te hard rij met de Mini maar ze kan er blijkbaar zelf ook wel wat van :clap:
Waar was dat? In Nootdorp?
stukje langs de randstadrail 8)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 nov 2010, 21:46

Vanavond heb ik 12 inch stalen velgjes met z.g.a.n. Bridgestone winterbandjes opgehaald. De verkoper wist niet wat voor merk 't was en ik kon op de marktplaats foto's niet zien of het een bekend merk was, maar ik wilde ze sowieso. Toch een meevaller dat 't dan een A-merk was en het bouwjaar van de bandjes is 2009. Met mijn Saab winterbandjes had ik destijds ook al mazzel.

Liever had ik 10 inch gehad, omwille van de originaliteit, maar winterbanden in die maat zijn dit jaar erg zeldzaam heb ik gemerkt. 2e hands niet te vinden, nieuw uitverkocht of bedoeld voor de historische rallysport (= erg duur, te grof gesneden en slijt te snel).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 nov 2010, 21:47

Bosali schreef:Innocenti

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog steeds spijt dat ik de innocenti niet meer heb :?
Die ziet er erg fraai uit! Echt één om te koesteren, ware 't niet dat jij hem hebt weggedaan. :angel:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 nov 2010, 21:48

Heb je die blauwe platen nog gespot op die mini's hierboven? Echt iets voor jou! ;)

Bosali
Auto: Z4 S-Drive 23i E89

Bericht door Bosali » 23 nov 2010, 22:46

Dennis Cavallino schreef:
Die ziet er erg fraai uit! Echt één om te koesteren, ware 't niet dat jij hem hebt weggedaan. :angel:
Tja erger nog, verkocht aan Micheal van RiverHouse, heeft nieuwe stukken in de bodem gelast, en de mini is naar de USA gegaan.
Rijdt daar dus zonder blauwe platen :stom:

Maar gelukkig heb ik nu een Elise S1, om het gemis van de mini goed te maken 8) .

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 nov 2010, 23:07

Leuke vergelijking. Toen ik vorige week het weggedrag van de Mini ging testen op een oprit van een snelweg moest ik aan mijn Elise s1 ervaringen op circuit Assen denken ondanks de totaal verschillende concepten (FF vs MR). De Lotus is verreweg leuker, maar ik vond het gevoel wel vergelijkbaar op de grens. Het lage zwaartepunt, de directheid, gaslos reacties en het lage gewicht heeft in beide auto's iets van elkaar weg in die lange doordraaiers. British driving fun? ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 23 nov 2010, 23:34

lol, ik heb ook ooit een mini gehad back in 1987 zie ik op men lijst :mrgreen:

was een redelijk mooie blauw metallic met zwart dak een 1100 uit 1978...

ik vergeet nooit meer dat ik van men vriendin destijds kwam vanuit Dalen naar Nijverdal,
ik reed daar snachts geen kip op de weg volgas naar huis over die lange rechte weg richting Ommen.
dat ding liep iets van 160 ofzo :mrgreen: voelde vergeleken met de Hartge aan als 300 :hosanna:
anyway...ik zag op een gegeven moment een vrachtwagen....dus ik tot vlak achter dat ding en toen knippers aan en naar links inhalen :shocking: kwam ik vanuit de zocht/trek ineens vol in de wind zeg maar :mrgreen:
dat vond dat kleine ding best raar, en de auto bewoog met die snelheid als een kart super direct met die korte wielbasis en dan die snelheid...dus best beetje ow...lol :clap:

leuk scheurbakkie.

kwam vanmiddag tijdens speuren naar een MR2 toyota met V8 een uitgebouwde mini tegen...dacht huh?
bleek het een Mini met als basis een toyota MR2 te zijn, heel breed.
ff kijken of ik het terug kan vinden :lol:

ah, hier de Mini MR2 :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mr2mk1club.com/MiniMR2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 nov 2010, 23:39

Dat gaat helemaal nergens over :)
Een mr2 is leuk, een mini is leuk, maar als mix wordt t niet mijn ding.

Plaats reactie