Mini
- Tim N
Re: Mini
Mini = 8)
Veel plezier ermee Cav. Skai dak is echt 70's coolness.
Maar vwb die middenuitlaat, enkel einddempertje voor een RC40 vervangen blijft het nog lekkerder klinken en toch niet zo hard dat het irritant wordt op de langere ritten.
En een setje 5Jx10 minilites of revo's zou het karretje net ff wat sportiever maken.
Veel plezier ermee Cav. Skai dak is echt 70's coolness.

Maar vwb die middenuitlaat, enkel einddempertje voor een RC40 vervangen blijft het nog lekkerder klinken en toch niet zo hard dat het irritant wordt op de langere ritten.
En een setje 5Jx10 minilites of revo's zou het karretje net ff wat sportiever maken.
- Petrolhead Tom
Uitlaatje zou ik ook doen, bolderkarwieltjes zou ik houden, veel te gaaf onder deze auto!
- Niels v D
Daar heb ik ooit een paar weken stage gelopenMichel P schreef:100x leuker dan de BX qua betrouwbaarheid, zelfde laken in het pak. Heb er ook 2 gehad, dikke pret op binnenweggetjes.
Toko hier bij mij om de hoek http://www.longbridge.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel

Wel een leuke ervaring.
-
is dat toevallige een groene? zie die wel vaker rijden. Zat er van de zomer een keer achter en toen dacht ik nog van wat loopt die jonge dame een partij leuk te sturen met die mini op dat stukjeHans R schreef:Gaaf ding! Superleuk rijden die Mini's sinds de Golf is gestolen rij ik dagelijks/zakelijk in de Mini (Knightbridge) van mijn vriendin, elke dag lol en heerlijk hoeken met dat ding. 8)

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Haha.. dat kan wel kloppen, ze zit tegen mij te zeuren dat ik te hard rij met de Mini maar ze kan er blijkbaar zelf ook wel wat vanjarno trulli schreef:is dat toevallige een groene? zie die wel vaker rijden. Zat er van de zomer een keer achter en toen dacht ik nog van wat loopt die jonge dame een partij leuk te sturen met die mini op dat stukjeHans R schreef:Gaaf ding! Superleuk rijden die Mini's sinds de Golf is gestolen rij ik dagelijks/zakelijk in de Mini (Knightbridge) van mijn vriendin, elke dag lol en heerlijk hoeken met dat ding. 8)

Waar was dat? In Nootdorp?
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Leuk karretje , weer eens wat anders dan zo'n saaie grijze Golf / BMW
/ Kia , vrolijkt het straatbeeld weer wat op .
Ziet er goed uit zo op de foto voor de leeftijd, heb er zelf ook eentje staan uit '78 die als het mooi weer is dagelijks gebruikt wordt.:

Voor de trommelremmen aan de voorzijde zijn ook setjes te koop voor ombouw naar schijven waar ook 10 ' wielen inpassen.
Kost wat maar remt ook aardig.
Veel plezier ermee !!

Ziet er goed uit zo op de foto voor de leeftijd, heb er zelf ook eentje staan uit '78 die als het mooi weer is dagelijks gebruikt wordt.:
Voor de trommelremmen aan de voorzijde zijn ook setjes te koop voor ombouw naar schijven waar ook 10 ' wielen inpassen.
Kost wat maar remt ook aardig.
Veel plezier ermee !!

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Nog z'n knappe mini,
krijg er bijna weer zin voor m'n vrouwtje :banaan:

- Dennis Cavallino
Dat is wel de bedoeling bij deze. Hij is cool omdat ie is zoals ie is. Dus de trommelremmen bliiven trommelremmen, de uitlaat blijft hetzelfde en de enige aanpassing die erop komt zijn 12 inch velgen met winterbandjes, omdat 10 inch dit jaar niet leverbaar is.JP schreef:Mooi origineel houden
Als ik een sportievere Mini wil, zal dat een ander exemplaar worden. Ik vind old english white Mini's wel mooi met zwarte brede spatbordjes, Brede 13 inch velgen, schijfremmen en onderstel met negatief camber en een lekker klinkende uitlaat in t midden. Zwarte kuipjes, sportstuur... En dan een snel blok erin. Ook leuk.
- FreudeamFahren
+1. 12" met 165 bandjes is de max.
- Bosali
- Auto: Z4 S-Drive 23i E89
Leuke mini, dat bruin is echt retro.
Heb er zelf meerder gehad, mijn eerste auto was een special 1100 van 1983
7 jaar gehad en dagelijks mee gereden, totaal en echt alles aan veranderd.
Na een tijd zonder mini een innocenti cooper 1000 van 1970 import uit Italië, als 2e auto er bij.
Helaas had ik geen garage, dus na een paar jaar werd hij slecht, en hem verkocht.
Toen nog een sprite 1300 injectie gehad, leuk ding als 2e auto voor de vrouw, uiteindelijk weg gedaan omdat het met een kleine en kinderwagen niet erg praktisch was.
nog een paar pica's van de innocenti

Nog steeds spijt dat ik de innocenti niet meer heb
Heb er zelf meerder gehad, mijn eerste auto was een special 1100 van 1983
7 jaar gehad en dagelijks mee gereden, totaal en echt alles aan veranderd.
Na een tijd zonder mini een innocenti cooper 1000 van 1970 import uit Italië, als 2e auto er bij.
Helaas had ik geen garage, dus na een paar jaar werd hij slecht, en hem verkocht.
Toen nog een sprite 1300 injectie gehad, leuk ding als 2e auto voor de vrouw, uiteindelijk weg gedaan omdat het met een kleine en kinderwagen niet erg praktisch was.
nog een paar pica's van de innocenti

-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
ik vind 13'' best goed sturen hoor op een mini!
We hebben nog een mini staan met Vtec blok. En subframe's + blokken liggen die zo onder een mini kunnen. Op maat gemaakt. Staat zelfs nog een babyblauwe met subframe. Ook een groene (90iger) met supercharger. Loopt ook erg leuk. Poos terug heb ik er een opgehaald in frankrijk, meeeeeeeeeeeega mooie mini, nooit zon mooie gezien. Gelijk door naar Engeland gegaan voor supercharger kit. erna 160pk, dat liep HAAAAAAAAAAAAAAARD!!!!!!!!! woow
Die is toen voor goed geld naar verweggiestan gegaan, jammer want hij was echt mooi en fijn. Lage km stand ook, 8000 mijl op de klok...
Anyway, coole originele mini !

We hebben nog een mini staan met Vtec blok. En subframe's + blokken liggen die zo onder een mini kunnen. Op maat gemaakt. Staat zelfs nog een babyblauwe met subframe. Ook een groene (90iger) met supercharger. Loopt ook erg leuk. Poos terug heb ik er een opgehaald in frankrijk, meeeeeeeeeeeega mooie mini, nooit zon mooie gezien. Gelijk door naar Engeland gegaan voor supercharger kit. erna 160pk, dat liep HAAAAAAAAAAAAAAARD!!!!!!!!! woow

Die is toen voor goed geld naar verweggiestan gegaan, jammer want hij was echt mooi en fijn. Lage km stand ook, 8000 mijl op de klok...
Anyway, coole originele mini !

-
stukje langs de randstadrail 8)Hans R schreef:Haha.. dat kan wel kloppen, ze zit tegen mij te zeuren dat ik te hard rij met de Mini maar ze kan er blijkbaar zelf ook wel wat vanjarno trulli schreef:is dat toevallige een groene? zie die wel vaker rijden. Zat er van de zomer een keer achter en toen dacht ik nog van wat loopt die jonge dame een partij leuk te sturen met die mini op dat stukjeHans R schreef:Gaaf ding! Superleuk rijden die Mini's sinds de Golf is gestolen rij ik dagelijks/zakelijk in de Mini (Knightbridge) van mijn vriendin, elke dag lol en heerlijk hoeken met dat ding. 8)![]()
Waar was dat? In Nootdorp?
- Dennis Cavallino
Vanavond heb ik 12 inch stalen velgjes met z.g.a.n. Bridgestone winterbandjes opgehaald. De verkoper wist niet wat voor merk 't was en ik kon op de marktplaats foto's niet zien of het een bekend merk was, maar ik wilde ze sowieso. Toch een meevaller dat 't dan een A-merk was en het bouwjaar van de bandjes is 2009. Met mijn Saab winterbandjes had ik destijds ook al mazzel.
Liever had ik 10 inch gehad, omwille van de originaliteit, maar winterbanden in die maat zijn dit jaar erg zeldzaam heb ik gemerkt. 2e hands niet te vinden, nieuw uitverkocht of bedoeld voor de historische rallysport (= erg duur, te grof gesneden en slijt te snel).
Liever had ik 10 inch gehad, omwille van de originaliteit, maar winterbanden in die maat zijn dit jaar erg zeldzaam heb ik gemerkt. 2e hands niet te vinden, nieuw uitverkocht of bedoeld voor de historische rallysport (= erg duur, te grof gesneden en slijt te snel).
- Dennis Cavallino
Die ziet er erg fraai uit! Echt één om te koesteren, ware 't niet dat jij hem hebt weggedaan.Bosali schreef:Innocenti

- Petrolhead Tom
Heb je die blauwe platen nog gespot op die mini's hierboven? Echt iets voor jou! 

- Bosali
- Auto: Z4 S-Drive 23i E89
Tja erger nog, verkocht aan Micheal van RiverHouse, heeft nieuwe stukken in de bodem gelast, en de mini is naar de USA gegaan.Dennis Cavallino schreef:
Die ziet er erg fraai uit! Echt één om te koesteren, ware 't niet dat jij hem hebt weggedaan.
Rijdt daar dus zonder blauwe platen

Maar gelukkig heb ik nu een Elise S1, om het gemis van de mini goed te maken 8) .
- Dennis Cavallino
Leuke vergelijking. Toen ik vorige week het weggedrag van de Mini ging testen op een oprit van een snelweg moest ik aan mijn Elise s1 ervaringen op circuit Assen denken ondanks de totaal verschillende concepten (FF vs MR). De Lotus is verreweg leuker, maar ik vond het gevoel wel vergelijkbaar op de grens. Het lage zwaartepunt, de directheid, gaslos reacties en het lage gewicht heeft in beide auto's iets van elkaar weg in die lange doordraaiers. British driving fun? 

- GTRene
lol, ik heb ook ooit een mini gehad back in 1987 zie ik op men lijst
was een redelijk mooie blauw metallic met zwart dak een 1100 uit 1978...
ik vergeet nooit meer dat ik van men vriendin destijds kwam vanuit Dalen naar Nijverdal,
ik reed daar snachts geen kip op de weg volgas naar huis over die lange rechte weg richting Ommen.
dat ding liep iets van 160 ofzo
voelde vergeleken met de Hartge aan als 300
anyway...ik zag op een gegeven moment een vrachtwagen....dus ik tot vlak achter dat ding en toen knippers aan en naar links inhalen
kwam ik vanuit de zocht/trek ineens vol in de wind zeg maar
dat vond dat kleine ding best raar, en de auto bewoog met die snelheid als een kart super direct met die korte wielbasis en dan die snelheid...dus best beetje ow...lol
leuk scheurbakkie.
kwam vanmiddag tijdens speuren naar een MR2 toyota met V8 een uitgebouwde mini tegen...dacht huh?
bleek het een Mini met als basis een toyota MR2 te zijn, heel breed.
ff kijken of ik het terug kan vinden
ah, hier de Mini MR2

http://www.mr2mk1club.com/MiniMR2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

was een redelijk mooie blauw metallic met zwart dak een 1100 uit 1978...
ik vergeet nooit meer dat ik van men vriendin destijds kwam vanuit Dalen naar Nijverdal,
ik reed daar snachts geen kip op de weg volgas naar huis over die lange rechte weg richting Ommen.
dat ding liep iets van 160 ofzo

anyway...ik zag op een gegeven moment een vrachtwagen....dus ik tot vlak achter dat ding en toen knippers aan en naar links inhalen

dat vond dat kleine ding best raar, en de auto bewoog met die snelheid als een kart super direct met die korte wielbasis en dan die snelheid...dus best beetje ow...lol

leuk scheurbakkie.
kwam vanmiddag tijdens speuren naar een MR2 toyota met V8 een uitgebouwde mini tegen...dacht huh?
bleek het een Mini met als basis een toyota MR2 te zijn, heel breed.
ff kijken of ik het terug kan vinden

ah, hier de Mini MR2

http://www.mr2mk1club.com/MiniMR2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis Cavallino
Dat gaat helemaal nergens over 
Een mr2 is leuk, een mini is leuk, maar als mix wordt t niet mijn ding.

Een mr2 is leuk, een mini is leuk, maar als mix wordt t niet mijn ding.