In dubio

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: In dubio

Bericht door Arthur » 08 nov 2010, 09:26

steve smith schreef:
Knot schreef:Tsja.. dan zeg ik, waarom heb je geen V70 D5 gekocht???
Omdat zo'n ding tussen 200 en 300dkm meer aan reparatiekosten vreet dan een M5 benzine.
:?:
Nu weet ik niet wat jij met je auto's uitvreet maar hier rijdt er nu al een 2e rond die over de 3 ton is gegaan met normaal onderhoud. De 1e was een 163pk handbak met 310kkm, TL in de vangrail :wink: En de 2e staat nu op 325kkm en da's een 163pk geartronic. Eerlijkshalve gebiedt wel te zeggen dat de 1e bij 70-80k een nieuw blok gekregen heeft. Garantie, dus zelf geen kosten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: In dubio

Bericht door Arthur » 08 nov 2010, 09:28

Steven Nauta schreef:Heerlijk dat Jelmeren, maar ik zou een mooie 535d zoeken in Duitsland.. Sleept als een malle, modern/mooi/stoer design en ruim genoeg lijkt me..
+1. Mooie touring en eventueel chippen mocht de power niet genoeg zijn :o

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28853
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: In dubio

Bericht door Martijn_bmw » 08 nov 2010, 11:25

Ravin ///M schreef:GEWELDIG TOPIC DIT!!

Sorry voor het schreeuwen, maar dit is voor Jelmer een classic theme. In een ver forumverleden (2003) is er een werkwoord bedacht voor Jelmer's overpeinzingen; het Jelmeren. Brings back memories!!
hahahah +1 eerste wat ook in mij op kwam!

Jelemeren in de tijd van ze E36 318iS coupe :mrgreen:

ontopic, ik zou ze er bijde uit doen en een dikke 535D kopen, nog chippen en klaar ben je.

hele dikke snelle auto waar je elke dag plezier van hebt ipv de M5 voor een rondje om de kerk en elke dag " ergeren" aan de S40 wat eigenlijk niet helemaal jou auto is...

en herkenbaar, ik jelmer ook nog regelmatig :mrgreen: tussen dikke motor en economisch verantwoord rijden :lol:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: In dubio

Bericht door steve smith » 08 nov 2010, 11:38

Arthur schreef:
steve smith schreef:
Knot schreef:Tsja.. dan zeg ik, waarom heb je geen V70 D5 gekocht???
Omdat zo'n ding tussen 200 en 300dkm meer aan reparatiekosten vreet dan een M5 benzine.
:?:
Nu weet ik niet wat jij met je auto's uitvreet maar hier rijdt er nu al een 2e rond die over de 3 ton is gegaan met normaal onderhoud. De 1e was een 163pk handbak met 310kkm, TL in de vangrail :wink: En de 2e staat nu op 325kkm en da's een 163pk geartronic. Eerlijkshalve gebiedt wel te zeggen dat de 1e bij 70-80k een nieuw blok gekregen heeft. Garantie, dus zelf geen kosten.
Klantenauto's in ons beheer::

Heb 1 keer meegemaakt (D5)dat zo'n motor op 205k ff de geest gaf op eigen rekening, eentje waarbij het raparatievoorstel op (D5)190k bestond uit draagarmen + schokdempers + 5 verstuivers + hogedruk pomp + waterpomp, eentje (XC70)die 3 tussenbakken nodig heeft gehad om twee ton te halen en eentje (V70 2.4T Geartr.) die nooit van z'n leven gezeik heeft gehad. Laat dat nou de enige auto uit het bovenstaande rijtje zijn waar hard (echt hard) mee gereden werd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: In dubio

Bericht door Arthur » 08 nov 2010, 11:43

Okay, genoeg ellende dus. Weet idd wel dat een buurman hier ook gezeik heeft met z'n XC90 T6, ook tussenbak en aandrijfassen volgens mij. Maar beide V70's D5 trekken nooit aanhangers oid, wordt wel vrij stevig mee gereden. Ook een V70 2.4T met handbak gehad maar die maar tot 50kkm gereden. Daar een aantal keren de verbindingstangen van de stabi's gehad. Maar dat was steeds garantie. Nu nog volgens mij, bekend probleem bij die V70's (2000-2007).

Voor mij dus zeker weer een optie als ik weer een fijne cruiser wilde. Geen id of dat algemene misere is of exemplarisch, doelend op een V70 D5.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: In dubio

Bericht door steve smith » 08 nov 2010, 11:52

Heb bij D5 ook altijd het idee dat de eerste 50k km alle verfijning eruit gaat en je de volgende 250k een vibrerende auto hebt die niet stuurt. En dat krijgen ze (dealers) op de 1 of andere manier nooit meer goed, terwijl het waarschijnlijk maar 1 motorsteuntje is wat het doorgeeft.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: In dubio

Bericht door Jelmer850i » 08 nov 2010, 12:45

Arthur schreef:
Steven Nauta schreef:Heerlijk dat Jelmeren, maar ik zou een mooie 535d zoeken in Duitsland.. Sleept als een malle, modern/mooi/stoer design en ruim genoeg lijkt me..
+1. Mooie touring en eventueel chippen mocht de power niet genoeg zijn :o
Een touring heeft ook een beetje een pluspunt bij mij. Aangezien het toch best wel handig is om wat meer (lees hogere) kofferruimte te hebben bij het vervoer van grote spullen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: In dubio

Bericht door Petrolhead Tom » 08 nov 2010, 13:10

Ik vind de touring ook mooier, al vind ik hem met M-pakket en standaard M velgen en een blauw exterieur met cognac interieur wel een beetje afgezaagd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: In dubio

Bericht door Arthur » 08 nov 2010, 14:08

steve smith schreef:Heb bij D5 ook altijd het idee dat de eerste 50k km alle verfijning eruit gaat en je de volgende 250k een vibrerende auto hebt die niet stuurt. En dat krijgen ze (dealers) op de 1 of andere manier nooit meer goed, terwijl het waarschijnlijk maar 1 motorsteuntje is wat het doorgeeft.
Dat is me eigenlijk niet opgevallen. Heb dat wel met een Ford Focus ST gehad (2.5T 5 cil van Volvo) en dat is idd opgelost met een ander soort motorsteun.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: In dubio

Bericht door M@rcel » 08 nov 2010, 14:36

steve smith schreef:Heb bij D5 ook altijd het idee dat de eerste 50k km alle verfijning eruit gaat en je de volgende 250k een vibrerende auto hebt die niet stuurt. En dat krijgen ze (dealers) op de 1 of andere manier nooit meer goed, terwijl het waarschijnlijk maar 1 motorsteuntje is wat het doorgeeft.
mk1 S80 D5 had ongeveer die 50k nodig om goed los te komen, ding werd daarna met de kilometers sneller maar ook rumoeriger. Wat een takkeherrie maakte die 5 cilinder.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: In dubio

Bericht door Snipe » 08 nov 2010, 14:39

Dus in dit topic gaan we iemand overtuigen om zijn M5 de deur uit te doen en er een tractor voor terug te kopen?
Of doen we gewoon allemaal of we het een goed idee vinden in de hoop dat die M5 voor een prikkie de deur uit mag?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: In dubio

Bericht door Arthur » 08 nov 2010, 14:41

Ja.
Ja.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28853
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: In dubio

Bericht door Martijn_bmw » 08 nov 2010, 14:45

Snipe schreef:Dus in dit topic gaan we iemand overtuigen om zijn M5 de deur uit te doen en er een tractor voor terug te kopen?
Of doen we gewoon allemaal of we het een goed idee vinden in de hoop dat die M5 voor een prikkie de deur uit mag?
:mrgreen:

andere insteek, wat zijn de totale kosten van de S40? (OH, mrb, verzekering, brandstof, afschrijving, etc.) volgens mij kan je daar aardig wat liter benzine van kopen voor de M5?!

kortom S40 er uit en daily in de M5 :df: :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: In dubio

Bericht door Arthur » 08 nov 2010, 14:47

Ach, beide auto's zijn al oude lijken :whistle: Dus weg ermee en een mooie 535d touring met M-pakket halen in het blauw met congac lederen bekleding. Zegt de Micrarijder hier boven, LOL!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: In dubio

Bericht door Dennis Cavallino » 08 nov 2010, 14:50

De S80 D5 met 189 pk (weet nooit precies hoeveel, boeit me geen zak) doet het na 120.000 km (in iets meer dan 15 maanden) wel erg goed. Paar kleine storinkjes gehad, waaronder de joystick achterop 't stuur, maar dat was een 30 min fix. Motor blijft stil en vrij van trillingen. Verbruikt geen olie of andere ellende. Verbruik ligt op 6,6 L/100km.

Maar mijn keuze zou een 535d zijn als ik jou was, dan ben je zowel de 74xd en M5 al snel vergeten. De 7 omdat de 5 serie full options ook een heerlijke reisauto is, waarmee je echt lekker kunt sturen. De 7 serie is een prima limo, ook snel en voor een limo sportief/strak, maar gewoon niet mijn soort auto. De M5 vergeet je met een 535d omdat je gewoon niet zo absurd veel geld kwijt bent aan tanken en toch alles en iedereen schijt rijdt, op rechte en bochtige wegen. 7 serie raak je aan de straatstenen niet kwijt volgens mij in deze tijden. M5 ook niet. 535d heeft veel 'fans', maar misschien is dat voor iemand die een 8 serie rijdt geen USP, dan wil je misschien iets meer out of the box? Aan de andere kant, een S40....

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: In dubio

Bericht door Jelmer850i » 08 nov 2010, 17:03

Martijn_bmw schreef:
Snipe schreef:Dus in dit topic gaan we iemand overtuigen om zijn M5 de deur uit te doen en er een tractor voor terug te kopen?
Of doen we gewoon allemaal of we het een goed idee vinden in de hoop dat die M5 voor een prikkie de deur uit mag?
:mrgreen:

andere insteek, wat zijn de totale kosten van de S40? (OH, mrb, verzekering, brandstof, afschrijving, etc.) volgens mij kan je daar aardig wat liter benzine van kopen voor de M5?!

kortom S40 er uit en daily in de M5 :df: :D
(40.000 km per jaar / 7 )* 1,60 = 9142 euro
Dan hebben we nog niet 3x nieuwe banden rondom meegenomen en 3x een beurt.

Je lacht je dood om de kosten van de volvo als je M5 kosten gewend bent ;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28853
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: In dubio

Bericht door Martijn_bmw » 08 nov 2010, 18:45

Jelmer850i schreef:
Martijn_bmw schreef:
Snipe schreef:Dus in dit topic gaan we iemand overtuigen om zijn M5 de deur uit te doen en er een tractor voor terug te kopen?
Of doen we gewoon allemaal of we het een goed idee vinden in de hoop dat die M5 voor een prikkie de deur uit mag?
:mrgreen:

andere insteek, wat zijn de totale kosten van de S40? (OH, mrb, verzekering, brandstof, afschrijving, etc.) volgens mij kan je daar aardig wat liter benzine van kopen voor de M5?!

kortom S40 er uit en daily in de M5 :df: :D
(40.000 km per jaar / 7 )* 1,60 = 9142 euro
Dan hebben we nog niet 3x nieuwe banden rondom meegenomen en 3x een beurt.

Je lacht je dood om de kosten van de volvo als je M5 kosten gewend bent ;)
ja dat is ook zo ;)

zie ook daarom mijn serieuze eerste reactie in dit topic.

ik zou ze beide wegdoen en een (gechipte) 535D pakken :df: 8)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: In dubio

Bericht door Petrolhead Tom » 08 nov 2010, 18:56

Ik weet ook wel dat ik niet de aangewezen persoon ben om kritiek te geven op een 535d Arthur, maar als je kijkt naar alle mooie kleuren die Bmw in haar gamma heeft vind ik het wel jammer dat ze er bijna allemaal hetzelfde uitzien.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: In dubio

Bericht door Arthur » 09 nov 2010, 11:00

Grapje man! :wink:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: In dubio

Bericht door Petrolhead Tom » 09 nov 2010, 11:09

I know! Maar wil niet dat het overkomt dat de Micra rijder weet wat mooi of niet mooi is. :hosanna:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: In dubio

Bericht door dvh » 09 nov 2010, 11:52

Goede smaak is niet te koop... ;)

Gebruikersavatar
richardk
Berichten: 718
Lid geworden op: 26 okt 2009, 12:23
Locatie: 0513

Re: In dubio

Bericht door richardk » 09 nov 2010, 11:57

Jelmer850i schreef:V70 D5: prestaties SLECHTER dan de S40 2.0d die ik nu heb, 163pk schiet ook niet veel op.
.
dan kijk je bij de echte oude.. dingen hebben gewoon 185 pk tegenwoordig en die rijden echt rondjes om s40 2.0d

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: In dubio

Bericht door Jelmer850i » 09 nov 2010, 19:09

Bij het nieuwste model scheelt het 0,3 seconden qua sprint... en dan hebben we het over een 205pk versie....
De s40 2.0d gaat in 9 sec. naar de 100 best netjes opzich. Verwar hem niet met de 1.6d die is behoorlijk sloom. Verder is er boven de 160km/h weinig pit meer.

Gebruikersavatar
richardk
Berichten: 718
Lid geworden op: 26 okt 2009, 12:23
Locatie: 0513

Re: In dubio

Bericht door richardk » 09 nov 2010, 19:22

heb je dan in maandagochtend modellen gereden?

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: In dubio

Bericht door Jelmer850i » 10 nov 2010, 10:46

? ik heb nergens in gereden, ik kijk gewoon naar de fabrieks specs... die zullen vast niet slechter zijn dan de werkelijkheid ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BartMS, Bing [Bot], D. Peters, Edwin de Haas, Gert-jan, Google [Bot], Joost H., MarcF, RS-Ron, vigilante en 1 gast