Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door Fasteddie2 » 13 okt 2010, 11:48

Geeft wat mij betreft ook een beetje aan...tegen welke MUUR je loopt, indien je een geschil hebt met een autobedrijf...1e reactie: afwijzen, geen standaard....2e reactie: we hebben het in behandeling genomen.....3e reactie: de persoon die er over gaat is niet aanwezig.....4e reactie: bla bla bla...
Gewoon wereldkundig maken die shit: dan MOETEN ze wel reageren...en wel zodanig dat de klant naar tevredenheid wordt geholpen...
Hadden ze ook in 1e instantie kunnen doen...maar nee, het is zoveel "leuker" de klant te benandelen en de hand op de knip te houden....

Om toch nog een beetje te kunnen zeiken als autobedrijf: geenstijl ervan langs proberen te geven.....tsja....you had your change, buddy :-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door GTRene » 13 okt 2010, 11:54

Ik zou het ook zo doen, eerst proberen het samen op te lossen, maar als zei (het schuldige bedrijf) hun voeten in het zand houden en voet bij stuk houden,
gaf ik ze daarna nog 1 waarschuwing (heel netjes) dat als ze mij niet volledig schadeloos stellen van iets wat zij hebben veroorzaakt (en zij dus niet hun volledige verantwoording nemen)
ik het wereld(web)kundig zou maken...
echter daar moet je ook mee oppassen hoever je gaat anders kunnen zij je weer voor het gerecht slepen vanwege schade opgelopen door...bijwijze van.
dus wel uitkijken hoe en wat.

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door Fasteddie2 » 13 okt 2010, 12:00

"....echter daar moet je ook mee oppassen hoever je gaat anders kunnen zij je weer voor het gerecht slepen vanwege schade opgelopen door...bijwijze van...."

Heb je daar ook jurisprudentie van ?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door GTRene » 13 okt 2010, 12:12

Fasteddie2 schreef:"....echter daar moet je ook mee oppassen hoever je gaat anders kunnen zij je weer voor het gerecht slepen vanwege schade opgelopen door...bijwijze van...."

Heb je daar ook jurisprudentie van ?
nope, ik niet...(ik zou het eerst voorleggen aan men zusjes...of jullie hier aan Mac bv) maar neem aan dat er met bepaalde "regels" rekening gehouden moet worden just to be sure...stel dat zo iemand grote zakken geld heeft en echt een onredelijke z*k is en denkt owja? wil je spelen? dan zouden ze in theorie jou kunnen pakken voor de fictieve schade die zo'n bedrijf oploopt na aan de schandpaal gezet te zijn. (ook al waren ze "fout/onredelijk" )

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door KW » 13 okt 2010, 14:17

Die kerel had er 1 gebroken arm en been aan overgehouden? Als dat mijn auto was en hij wil z'n verantwoordelijkheid niet nemen, dan had hij er daarna 2 denk ik... :fy:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34707
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door JP » 20 okt 2010, 23:19

In Amerika leen je je GT40 ff uit aan een tuner;

Afbeelding
Anyone who's ever been hesitant to hand over their keys to another driver, or conversely to get behind the wheel of someone else's car – exotic or otherwise – will want to take note of the following story currently being played out on the internet's extensive web of car enthusiast forums.

The story revolves around a Ford GT – one of the finest exotics ever produced by an American automaker – its customization, and its unfortunate demise. The car – in classic Gulf baby blue and orange heritage livery and outfitted with twin turbochargers – belongs to one Ray Hofman, who wanted to have some modifications carried out to make it more drivable in advance of a Ford GT rally event. Having struck out with other tuners, Ray turned to Bill Knobloch of Discovery Automotive, better known to forum members as Shadowman. Bill agreed to carry out the tuning Ray was looking for, handed over the keys, and from there things went downhill in more ways than one. Follow the jump to read on.

[Sources: Bimmerboost, Ford GT Forum]


The driver's account of the situation unfolds on Ford GT Forum as follows: After examining the car in his garage and asking for (and receiving) Ray's insurance and registration papers, Bill (a.k.a. Shadowman) says he took the GT out onto the open road to examine the behavior of the turbo boost. He claims he was driving slowly along the highway when he inexplicably lost control of the car, spun off the road, and the next thing he knew, he was climbing out of a ravine, the car laying damaged below. Bill was briefly hospitalized, but released within hours, after which he contacted Ray (the owner) to let him know that he'd been in an accident. He said he couldn't get close enough to the car after the crash to determine the extent of the damage, but that he assessed that more damage would likely be caused by the tow truck extracting the car from the ravine than had been incurred in the crash itself. He couldn't explain how the car spun out of control, but he apparently noted that this sort of outcome was precisely why he had made sure to arrange the insurance papers ahead of time.

The car owner paints quite a different picture on Bimmerboost's forums. According to Ray, he received an email from Bill informing him that he was taking the car out on the road, but didn't hear back from him until the next day when he was informed of the supposedly "minor" crash. With little information to go by, Ray flew out to Los Angeles where Bill's garage is located and where the crash occurred. Arriving at the tow company, Ray immediately saw that his car suffered significantly more damage than he expected. Proceeding out to the scene of the crash with the tow truck driver (who allegedly described that stretch of highway as the local drag strip and the apparent driver as a "pilot"), Ray could see skid marks on the road (contrary to Bill's account) and the broken trees as high as 30 feet in the air. He and the tow truck driver surmised that Bill must have hit a tree on the side of the road, spun around 180 degrees, flown off the highway backwards, and struck another tree, which shattered the transaxle and pushed the engine through the bulkhead.

Both driver and owner – as well as the highway patrolman on the scene – agreed that it was a miracle that Bill walked away essentially unscathed from the crash. Unfortunately that's where their thoughts splits. Bill claims that the liability for the damage to the car is entirely the responsibility of the car's owner, and that as a small business, he doesn't carry a policy for such cases. Ray says he gave Bill ample opportunity to make it right, but that Bill deflected any responsibility for having totaled his exotic while adding a personal injury claim onto the Ray's insurance. One way or another, it's quite the mess. For our part we're just glad we're not the ones who have to sort it out.
Autoblog.com

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door GTRene » 21 okt 2010, 09:20

damn what a mess...

je moet al bijna elke keer als je je auto naar de garage laat brengen, op papier laten vastleggen dat hen al de verantwoording rust zolang de kar in hun handen is....1 of ander standaard papiertje waar ze voor moeten tekenen :hmmm:
want ze lullen bijna allemaal hetzelfde dat ze niet hard reden en zeker niet harder dan geldende snelheid aldaar blabla....

but what can you do.

Zjeraaar
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
Locatie: Midden-brabant

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door Zjeraaar » 21 okt 2010, 10:22

Heerlijk verhaal dit, en dan bedoel ik vooral op de manier waarop zo`n dealer denkt weg te komen met zo`n achterlijke actie en daarna z`n bedrijf naar de klote geholpen ziet worden door het almachtige internet, welcome to the interwebs Hein, daar gaat je bedrijf :thumbup:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door Topfuel » 24 okt 2010, 16:35

Bij Mitsubishi dealer, Evo wegbrengen voor alleen een APK, van te voren duidelijk gemeld dat ik niet wil dat er in gereden word, vervolgens wordt er toegezegd dat dit bij APK niet nodig is en niet gebeurt, vervolgens haal ik de auto op en er staat 6km bijgeschreven op de teller + een paar vegen met lichte krassen op de linker deur. Woest was ik...
:wtf:

Blijkbaar moet je er maar bij blijven o.i.d....
Laatst gewijzigd door Topfuel op 27 okt 2010, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door InjectTheVenom » 24 okt 2010, 16:39

Voortaan op schrift laten stellen op de werkorder dat er niet mee gereden dient te worden, dan kijken ze hopelijk wel uit om zoiets te flikken...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 5 gasten