Koffieapparaat

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: Koffieapparaat

Bericht door Steven N. » 14 sep 2010, 11:43

Ben het met je eens Maurice. Bijzonder tevreden met de Nespresso die thuis staat. Hier op de hogeschool heb je gewone grote automaten die zijn werkelijk niet te zuipen, wat je zegt water met een smaakje. Ik loop er zelfs voor om, om in de lounge vers gemalen DE te halen welke wel heerlijk is.

Nespresso is lekker en van constante kwaliteit, dat vind je (bijna) nergens in andere apparaten. Eventueel kan je nog een mooie pistonmachine nemen, maar die dingen zijn voor veel consumenten gewoon te duur en je hebt er veel meer werk van om constante kwaliteit koffie te zetten.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 sep 2010, 11:43

Nouja, over smaak valt niet te twisten :mrgreen:

Die Jura heb ik ook geprobeerd, maar ook dat vond ik echt niet wat het moest zijn. Maar net zoals Luco zegt... er zijn veel mensen die zweren bij Senseo.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 sep 2010, 11:44

Haha Steven, met jou kan ik praten :beer:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 sep 2010, 11:45

Maus335i schreef:Haha Steven, met jou kan ik praten :beer:
Dan moeten we dat binnenkort maar weer eens doen, hebben contact :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 sep 2010, 12:14

het zal inderdaad de combo apparaat/koffie moeten zijn...

je kan nog zo'n goed apparaat hebben, echter als je een nare smaak koffie merk hebt schiet het nog niet veel op :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 sep 2010, 13:55

Afbeelding

Deze zet imho verbazingwekkend lekkere koffie en kost een tientje of 6.

En over smaak valt idd niet te twisten maar ook 32 cent per kop koffie thuis vind ik het geld niet waard als je uit een bovenstaand apparaat ook heerlijke koffie haalt. Ik was niet onder de indruk van Nespresso en op het werk staat er al zo'n versebonenmaalapparaat met op zich prima cappuccino maar alleen vanwege de associatie met werk zal ik daarom altijd filter koffie zetten thuis :mrgreen:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 14 sep 2010, 13:55

Nutkees schreef:
Knot schreef:Die oude philips was idd 60 euro ofzo en heeft het 4 jaar gedaan. Koop wel altijd DE grove maling, fijne vind ik al minder lekker.

Bonen is wellicht een optie, zat zelf aan zoiets te denken:

http://www.prijsvergelijk.nl/koffie_app ... s_tk52001/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Deze heb ik ook, maar dan in het wit. Heerlijk apparaat en heerlijke koffie. Ook qua prijs nog leuk.

Ik zeg: Doen
Die heb ik ook, vind het alleen een beetje vervelend dat je hem nogal vaak moet schoonmaken. maar dat zal met al dit soort apparaten wel het geval zijn.

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 sep 2010, 14:14

Tip: http://www.tasteofcuba.com/cafecubano.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:wink:

Wat koffie-muziek erbij en klaar. (ja lied gaat zelfs over koffie)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 14 sep 2010, 14:21

Knot schreef:
Tristan schreef:Jura FTW!
Eh... hoop keuzes... Z, F, J, S, C, ENA...

Welke is de 535i ??

http://www.nl.jura.com/home_nl_x/products_home_use.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nu bijna twee jaar een Ena5 thuis staan en wil echt niks anders meer.
Qua smaak is er veel verschil, maar dit zit echt in de bonen die je gebruikt en de malingsgraad (grof of fijn).

Ik gebruik tegenwoordig veel Segafredo maar gooi er ook illy in of bonen van Simon Levelt. DE bonen zijn een no-go!! Dingen zijn veel te vet en daar loopt je molen van vast.

Eens in de zoveel tijd ff een reiningingsbeurtje en klaar. Anti-kalkfilter erin en je hoeft nooit te ontkalken.

Ik vind het goud en wil nooit meer anders. Kost idd wel een paar centen maar is het dubbel en dwars waard imho.

ErikS

Bericht door ErikS » 14 sep 2010, 16:42

Wij hebben 2 Jura's, allebei top apparaten!

HJ2

Bericht door HJ2 » 14 sep 2010, 20:00

Jura is natuurlijk de bom, maar doet ditto schade in je beurs.

Ik heb al vanaf dag 1 de Siemens Porsche design koffiezetter voor dagelijks lekkere mocca koffie. Dat ding gaat maar niet stuk, blijft mooi en zet echt goede koffie (giet het water niet te heet op, wat natuurlijk een beginnersfout is ;-)

Daarnaast koop ik elk jaar op Marktplaats een bijna nieuwe Nespreso machine, omdat dat van die lekkere koffie is. Ook in de gastronomie tijdschriften komt Nespresso steevast in de top 3 van lekkerste (cup) koffie's.

Vaak kopen mensen een Nespresso apparaat voor 450 euro, en komen er dan achter dat ze eigenlijk helemaal niet van koffie houden. Daarvoor moet je dus Marktplaats in de gaten houden, zijn ze al blij met 25 Euro en jij blij met je volledig programmeerbare nespresso machine, meestal nog met een hele rits cups erbij

Hmm. nu heb ik zin in een espresso'tje gekregen :morecoffee:

ErikS

Bericht door ErikS » 14 sep 2010, 20:10

Alleen waren wel beide JURA's een week na 2jr kapot, zonder garantie dus.......

Dat waren ook beide dure grapjes!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 sep 2010, 20:13

GTRene schreef: ik kan je helaas niet wat adviseren, ik heb zo'n 20,-euro? (aanbieding) Braun ding :bag: maar doet het goed en houd het wel uit met maar 1 mok koffie per dag :mrgreen:
Oh brr.. Filterkoffie. :evil: :wink:

Sorry, wel koffie-liefhebber hier. :D

Als je van goede koffie houdt koop je een Jura. Als je minder geld wilt uitgeven kun je ook terecht bij Siemens (TK52001 oid?). En voor nog minder geld kun je terecht bij Nespresso, heerlijk! Wij hebben thuis alleen Nespresso, Senseo en een filterkoffieding. (Mijn ouders willen geen groot Jura ding in de keuken hebben staan :( ) Maar mijn broer en zus hebben beiden wel een Jura. En genieten, die koffie. :thumbup: :thumbup:

HansD

Bericht door HansD » 14 sep 2010, 20:22

Ik heb al vanaf dag 1 de Siemens Porsche design koffiezetter voor dagelijks lekkere mocca koffie. Dat ding gaat maar niet stuk, blijft mooi en zet echt goede koffie
Die is prima idd. Helaas is die van mij een paar weken geleden toch -uiteindelijk- stuk gegaan.

Nespresso en Jura oid vind ik ook te duur voor thuisgebruik. Senseo is verschrikkelijke meuk.

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2010, 20:23

Robin

Ligt dat aan het apparaat of aan de koffie?
Ik denk zelf aan de koffie?

Apparaat doet niks meer dan dat je zelf kan met opschenken of wat een koffiezetapparaat doet?

Naar mijn mening is het een beetje een modeverschijnsel om zon apparaat te hebben, terwijl je in een gewoon koffiezetapparaat ook zelfgemalen bonen kan gooien van allerlei soorten en smaken.

Ik drink toch gemiddeld zon 20 bakken per dag en vind zelf goed gezette koffie nog steeds het allerbeste.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 sep 2010, 20:26

Luco schreef:Robin

Apparaat doet niks meer dan dat je zelf kan met opschenken of wat een koffiezetapparaat doet?

Naar mijn mening is het een beetje een modeverschijnsel om zon apparaat te hebben, terwijl je in een gewoon koffiezetapparaat ook zelfgemalen bonen kan gooien van allerlei soorten en smaken.
:hmmm:

Ik vind (de meeste, er zijn mensen die het wel goed doen) filterkoffie niet op te zuipen. Koffie uit een Jura is tenminste echte koffie.

Overigens (vergeten te zeggen), bedoel ik meer dat je met een Jura ook de hoeveelheid water kan aanpassen, de hoeveelheid bonen, etc. Je kan de koffie dus beter maken (imho) dan met een simpel Braun ding (om dat voorbeeld even te gebruiken).

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 14 sep 2010, 20:30

En dan kan een opstelling als dit ook nog natuurlijk 8) :

Afbeelding

:D :D :D

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2010, 20:33

Robin Hartog schreef:
Luco schreef:Robin

:hmmm:

Ik vind (de meeste, er zijn mensen die het wel goed doen) filterkoffie niet op te zuipen. Koffie uit een Jura is tenminste echte koffie.

Overigens (vergeten te zeggen), bedoel ik meer dat je met een Jura ook de hoeveelheid water kan aanpassen, de hoeveelheid bonen, etc. Je kan de koffie dus beter maken (imho) dan met een simpel Braun ding (om dat voorbeeld even te gebruiken).

Een Jura doet toch ook alleen maar koffie met water door een filter?

Kan je mij dan uitleggen wat er zo anders is aan filterkoffie, dat is toch hetzelfde principe?
Bepaalde hoeveelheid koffie en water?

Is een serieuze vraag he?

ErikS

Bericht door ErikS » 14 sep 2010, 20:34

Jura heeft geen koffiefilters hoor.... :mrgreen:

Natuurlijk word er wat gefilterd, maar alles kan je afstellen.

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2010, 20:37

Erik Stoffelsen schreef:Jura heeft geen koffiefilters hoor.... :mrgreen:

Erik, geen filter zoals in een normaal apparaat, maar ik neem aan dat er wel een filter zit, want anders heb je gruis in je koffie :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 sep 2010, 20:39

Euhm, ik zal eens kijken of ik wat kan opzoeken voor je Luco. :)

ErikS

Bericht door ErikS » 14 sep 2010, 20:40

Luco schreef:
Erik Stoffelsen schreef:Jura heeft geen koffiefilters hoor.... :mrgreen:

Erik, geen filter zoals in een normaal apparaat, maar ik neem aan dat er wel een filter zit, want anders heb je gruis in je koffie :mrgreen:

Klopt, maar geen papiersmaak aan je koffie.
Trek eens een goede fles wijn uit de kast, en 2 glazen uit een kartonnen doos;

Als je de glazen niet ffkes goed wappert dan heeft je wijn gewoon een vieze bijsmaak van karton......

Het zijn de details die het maken, verse bonen en op maat gemaakte koffie en niet door een papieren filter..

Klaaar.

Luco

Bericht door Luco » 14 sep 2010, 20:43

Robin Hartog schreef:Euhm, ik zal eens kijken of ik wat kan opzoeken voor je Luco. :)
Graag, want ik snap het gewoon niet echt :'(

Een apparaat mengt koffie en water
Ja je kan de hoeveelheid koffie regelen om de smaak te regelen, maar het blijft water met gemalen bonensmaak (oneerbiedig gezegd)

In een koffiezetapparaat doe je dezelfde gemalen bonen en water, hoeveelheid is ook te regelen, dus ook de smaak, dus in theorie zou die dezelfde smaak op kunnen leveren.

Of ben ik nou helemaal van het padje?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 sep 2010, 20:44

Naja, Erik says it all :)

ErikS

Bericht door ErikS » 14 sep 2010, 20:45

Volgens mij behoud een verse boon ook meer vet/vocht dan in poedervorm

Plaats reactie