Ibi weg, en nu een UP!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
WJ

Re: Seat Ibiza FR Bocanegra.

Bericht door WJ » 09 sep 2010, 18:17

Mjah misschien wel DDX. Maar dan had ik weer orginele remmen ergens vandaan moeten halen en ook 18" velgen.

Deze Ibi heeft 5x100, nieuwe Leon heeft 5x112 geloof ik?

Macboy

Bericht door Macboy » 10 sep 2010, 19:46

Mooi auto ! Vind hem helemaal gaaf, alleen velgen zwart zou beter passen bij de neus.

Veel rijplezier en post eens een filmpje over het schakelen etc

DDX

Bericht door DDX » 10 sep 2010, 20:45

Lijkt me toch dat er adapter setjes verkrijgbaar zijn om de movit's op elke auto te monteren ?

Setje remmen had je gewoon van de sloop gehaald ofzo bij een andere leon.
Maargoed heb je nu allemaal niets meer aan.

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 sep 2010, 22:29

Leon I Cupra4 remmen (de zogenaamde TT-set is hetzelfde) zijn ook 5x100. Schijven 312x25mm voor en 256x22 achter.

DSG in de Ibi Cupra vond ik eigenlijk best vermakelijk tijdens een proefrit. Maar hoe dat in het dagelijks leven zou zijn durf ik niet te zeggen.

Stephan

RobS

Bericht door RobS » 11 sep 2010, 07:30

WJ schreef:Bocanegra is inderdaad een speciale uitvoering, zwarte neus... --> mond
Bocanegra = zwarte mond :)

WJ

Bericht door WJ » 11 sep 2010, 19:10

Weet ik Rob, dat hoorde bij het lijstje aan dingen die anders was. (en ik noem de front van mijn auto meestal de neus :wink: )

SteV6, ik vind de DSG eigenlijk heerlijk rijden. Zo heel erg vind ik de DSG zich er ook niet mee bemoeien als ik zelf wil schakelen enzo. Mocht dit veranderen kan je zoals Luco al zei dit altijd even aan laten passen.

En als er straks wat meer KM's op staan en de auto wat beter is "los" gereden zal ik wel even een filmpje in elkaar draaien Macboy. :D

Dit kwam ik nog op Cupra.net tegen:
Just a note worth making to anyone planning on the above upgrade to their FR/Cupra or Boca.

Despite the O.E calipers being ATE items they are NOT compatible with the TT 312mm carriers. The standard calipers are different and the pads do not match the carrier. It leads to a gap in between the caliper and the pad meaning they aren't secure and when you fit the correct pad retaining spring it pulls the caliper over leaving a gap between the pad and disc so you get nothing on the first press of the pedal.

So if you want to upgrade which is very worthwhile IMHO then you need calipers, carriers, springs and discs and pads.

Hope this helps and you can avoid the ball ache I've had for the last week.

WJ

Bericht door WJ » 03 okt 2010, 18:40

Macboy schreef:post eens een filmpje over het schakelen etc
Even wat geprobeerd met de camera in de hand. Het is alleen lastig filmen aangezien ik hem nergens aan kan plakken wat ook nog eens zicht op de tellerbak heeft.

Eerste stuk is gewoon accelereren en als die dan in zijn 3e versnelling zit schakel ik zelf eerder over naar zijn 4, Dan zie je ook de 'S' rechtsboven in naast de gekozen versnelling verdwijnen, in de 'S' stand wil die hem nogal graag erg ver doorhalen wat best kan in zijn 1 en 2 maar in de hogere versnellingen houd het na 6200rpm wel een beetje op. Het 2e stukje zie je hem even terugschakelen van 4 naar 3 naar 2. 3e stukje is gewoon door de 2e naar de 3 in 'S' stand.

:)

KoenM

Bericht door KoenM » 06 okt 2010, 21:23

Dat gaat rap vooruit :)

WJ

Bericht door WJ » 24 jan 2011, 20:28

Kleine update. Heb een spoilertje van Seat gekocht en laten monteren.
(beter foto's volgen wel als het mooi weer is ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 jan 2011, 20:34

Je mist een stuk! :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 jan 2011, 20:50

Mooi spoilertje! :thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 24 jan 2011, 21:04

Thnx :D
indobesar schreef:Je mist een stuk! :mrgreen:
Das design joh. :P

Reind

Bericht door Reind » 24 jan 2011, 21:11

WJ schreef:
Macboy schreef:post eens een filmpje over het schakelen etc
Even wat geprobeerd met de camera in de hand. Het is alleen lastig filmen aangezien ik hem nergens aan kan plakken wat ook nog eens zicht op de tellerbak heeft.

Eerste stuk is gewoon accelereren en als die dan in zijn 3e versnelling zit schakel ik zelf eerder over naar zijn 4, Dan zie je ook de 'S' rechtsboven in naast de gekozen versnelling verdwijnen, in de 'S' stand wil die hem nogal graag erg ver doorhalen wat best kan in zijn 1 en 2 maar in de hogere versnellingen houd het na 6200rpm wel een beetje op. Het 2e stukje zie je hem even terugschakelen van 4 naar 3 naar 2. 3e stukje is gewoon door de 2e naar de 3 in 'S' stand.

:)
Jeetje wat een snelle bak zeg. Hoeveel vermogen heeft hij eigenlijk, 180pk?. Echt indrukwekkend.

WJ

Re: Seat Ibiza FR Bocanegra. Spoilertje erop.

Bericht door WJ » 24 jan 2011, 21:20

+/- 210pk & 300nm, ondertussen heeft die het dubelle aantal km's als toen van dat filmpje en loopt die nog net iets beter. Best impressive voor een 1.4, als je ook ziet bij wat voor auto's die op de bumper blijft hangen. :shock:

FrankS

Bericht door FrankS » 24 jan 2011, 21:20

Grapzame spoiler... Staat em wel gaaf zo te zien :)

Reind

Bericht door Reind » 25 jan 2011, 12:25

WJ schreef:+/- 210pk & 300nm, ondertussen heeft die het dubelle aantal km's als toen van dat filmpje en loopt die nog net iets beter. Best impressive voor een 1.4, als je ook ziet bij wat voor auto's die op de bumper blijft hangen. :shock:
Dat verklaart een hoop. De benchmark 100pk per liter word hier serieus naar een tweede plan verwezen. Die benchmark geldt dat wel voor atmo motoren maar dit is voor iets dat gewoon van de band komt rollen wel erg extreem.

150pk per liter komt je niet vaak tegen. Wat doet zo'n ding op de weegschaal en gemiddeld verbruik?

WJ

Bericht door WJ » 25 jan 2011, 13:43

Aantal Scirocco's met dezelfde motor rijden al rond de 240~250pk geloof ik met de standaard turbo & compressor. (Andere airintake & compleet systeem vanaf de Turbo, dat is voor deze auto nog niet verkrijgbaar)

1140kg leeg, verbruik is als je gewoon rustig rijd (aan de snelheid en beetje met het verkeer mee dobbert) 1op14~15
Ik denk zelf als die echt goed is ingereden dat je 1op 16/17 in iets minder koude tijden wel haalt. (Maar dan moet je wel Bluemotion style rijden, wat ook erg goed gaat met de DSG7...)
Als je een beetje aan het scheuren ben zuipt die meer dan de 2.8 V6 die ik hiervoor had. :mrgreen:
Ik heb dit ook wel een beetje mee overwogen, ik wou graag een auto die iets zuiniger deed als je ook gewoon rustig aan deed, aangezien ik in het weekend nogal eens naar mijn ouders ga die niet echt meer in de buurt wonen.

Ik zelf zit nu gemiddeld zo rond de 1 op 10 ~ 11 met een tank. Wat ik erg netjes vind.

Reind

Bericht door Reind » 25 jan 2011, 14:26

Wel een extreem verschil tussen knallen en zuinig rijden. Maar aan de andere kant, wat heeft een 1.4tje aan brandstof nodig om 1100kg op 120km/h te houden.

Ongehoord wat ze tegenwoordig "betrouwbaar" aan vermogen uit zulke cilinderinhouden kunnen halen.

Ben ook erg benieuwd die de nieuwe bimmers het gaan doen met de 1.6 turbo motoren.

Is de auto geleased en zoja wat voor bijtelling heb je dan?

Ik rij een dikke 330d touring en vind dat toch wel een ultieme reis DF auto. Maar wanneer jou bijtelling net zoveel is als mijn maandelijke wegebelasting ga ik me toch wel eens achter me oren krabben.

Soms is less gewoon more

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 25 jan 2011, 14:37

Heb je hem laten chippen al dan? Want standaard wordt ie toch met 180pk geleverd?

Ik heb hem overwogen, heb hem (de non-bocanegra versie) ook proefgereden en het is wel een bommetje, vond hem alleen te klein voor mijn wensen. Het is wel echt een leuke auto, ziet er ook goed uit, zeker in de kleursamenstelling zoals jij hem hebt.

Een echt nadeel in lease zijn overigens de brandstofkosten.. Die worden bij ons door een externe partij aangeleverd (gemiddelden van alle rijders) en die zijn bij de Ibiza Cupra hoger dan bij de VW GTI en de Megane RS bijvoorbeeld.

WJ

Bericht door WJ » 25 jan 2011, 14:53

Hij is niet geleased, dus daar kan ik niks over zeggen. Hij heeft label C, 146g/km, misschien dat je daar iets mee kan.

Idd gechipped Barend, gelijk bij aflevering. Bij Seat van der Velden werken ze met JD, gewoon met behoud van garantie en alles. Rijd ook echt goed, rustig of planken, het is net alsof de auto zo met deze specs uit de fabriek is komen rollen.

WJ

Bericht door WJ » 23 feb 2011, 17:06

En hij is afgelopen maandag verlaagd en uitgelijnd. Het was mooi weer dus had Maandag gelijk met me gsm een foto gemaakt. Misschien dat die nog een klein beetje verder in zakt de komende week(en).
Betere foto's volgen als het weer mooi weer is en/of ik spoorverbreders heb. Want die moeten er echt tussen... (zoals je op de laatste foto kan zien)

Voor:
Afbeelding

Na (schaduw valt net beetje verkeerd, daardoor lijkt het gat tussen wiel en kast iets groter):
Afbeelding
(Verschil met en zonder spoiler is ook goed te zien)

Er moeten echt wat spacers tussen, hehe:
Afbeelding

Heb zelf nog maar een klein stukje kunnen rijden, maar het comfort lijkt nog steeds hetzelfde/is in ieder geval niet veel minder geworden, de auto lijkt beter te sturen, en voor het oog is het een hele verbetering. (helemaal straks met wat spacers)
Misschien iets te voorbarig maar dit is eigenlijk imo gewoon DE mod die deze auto nodig heeft om hem een sportieve beter sturende auto te maken!! (iets minder VAG Burgertruttig)

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 feb 2011, 00:31

WJ schreef:Aantal Scirocco's met dezelfde motor rijden al rond de 240~250pk geloof ik met de standaard turbo & compressor. (Andere airintake & compleet systeem vanaf de Turbo, dat is voor deze auto nog niet verkrijgbaar)

1140kg leeg, verbruik is als je gewoon rustig rijd (aan de snelheid en beetje met het verkeer mee dobbert) 1op14~15
Ik denk zelf als die echt goed is ingereden dat je 1op 16/17 in iets minder koude tijden wel haalt. (Maar dan moet je wel Bluemotion style rijden, wat ook erg goed gaat met de DSG7...)
Als je een beetje aan het scheuren ben zuipt die meer dan de 2.8 V6 die ik hiervoor had. :mrgreen:
Ik heb dit ook wel een beetje mee overwogen, ik wou graag een auto die iets zuiniger deed als je ook gewoon rustig aan deed, aangezien ik in het weekend nogal eens naar mijn ouders ga die niet echt meer in de buurt wonen.

Ik zelf zit nu gemiddeld zo rond de 1 op 10 ~ 11 met een tank. Wat ik erg netjes vind.
Tot zover dus het sprookje van downsizing ... Met de 2.8 rijd ik ook tussen de 1 op 10 ~ 11, zie Spritmonitor.de

En dat met bijna 1500kg en 4x4 eronder .... Die Ibi Cupra zal nog een tijd moeten wachten, want voor het verbruik hoef ik zo te zien geen afscheid te nemen van de VR6 sound :mrgreen:

Verder veel plezier met je FR WJ. Want het is een vermakelijke auto :thumbup:

Stephan

911-lover

Bericht door 911-lover » 24 feb 2011, 01:03

SteV6 schreef:Tot zover dus het sprookje van downsizing ... Met de 2.8 rijd ik ook tussen de 1 op 10 ~ 11, zie Spritmonitor.de

En dat met bijna 1500kg en 4x4 eronder ....

Dat lukt mij toch echt niet met de mijne .
Erg rustige rijstijl 1 op 8,5 à 9
Vlottere rijstijl 1 op 7
Sportieve rijstijl 1 op 6

Met de vorige (A4 2.6 Quattro avant) haalde ik je aangehaalde verbruik wel bij erg rustige rijstijl .

Aan de Topicstarter . Leuk wagentje . Die 210PK zijn dan toch wel flink gechipt , 60pk en 80nM is niet niks
Standaard heeft die 150pk KLIKKERDEKLIK
Reind schreef:150pk per liter komt je niet vaak tegen. Wat doet zo'n ding op de weegschaal en gemiddeld verbruik?
Origineel idd niet , maar zover ik het zie is ook bij deze wagen aan het vermogen gesleuteld (+60pk).
En dan hebben we niks nieuws . 20 jaar geleden had ik menige maten die dit vermogen ook hadden in hun R5GT Turbo (ook standaard 1.4) . Alleen was het gewicht van deze wagentjes beduidend lager wat voor een geweldige krachtontwikkeling zorgde .

TurboClouseau

Re: Seat Ibiza FR Bocanegra. Eibach Pro kitje gemonteerd.

Bericht door TurboClouseau » 25 feb 2011, 21:28

Heel erg gave Seat....zwarte neusje vind ik helemaal top!

WJ

Bericht door WJ » 04 mar 2011, 16:27

SteV6 schreef: Tot zover dus het sprookje van downsizing ... Met de 2.8 rijd ik ook tussen de 1 op 10 ~ 11, zie Spritmonitor.de
Je zou eigenlijk een dagje met de Ibi moeten rijden om te kijken wat jij er mee doet. Ik heb met de V6 dubbele getallen iig nooit gehaald. :P

Nog een plaatje dat ik zelf wel gaaf vond!
Afbeelding

Plaats reactie