Audi wil de grootste worden

Dit is ons algemene autoforum.
Luco

Re: Audi wil de grootste worden

Bericht door Luco » 28 jul 2010, 10:31

"Liefde" op het eerste gezicht heb ik twee keer gehad met een auto, en dat heeft niks met het merk te maken bij mij.
eerste keer met een ford thunderbird, koop was binnen drie minuten rond :mrgreen:
tweede keer met de alpine.

Op het ogenblik is er geen auto die daaraan voldoet bij mij en die ook reeel haalbaar is.

Tom

Bericht door Tom » 28 jul 2010, 10:32

Luco schreef: Ik vind bijna elk merk wel een leuke auto hebben.
Oh ik ken ook genoeg auto's die mij aanspreken van andere merken. Zelf Alfa en Honda gereden voor ik bij BMW uitkwam.
Alleen Audi staat erg laag op de ladder. Het doet mij niks. Alleen de A5 vind ik mooi.

Tom

Bericht door Tom » 28 jul 2010, 10:37

M@rcel schreef:
Maar dit zelfde effect zie dus ook bij Audi rijders. Meestal zijn dat vroegere Seat of VW rijders, die automatisch doorgroeien naar een Audi.
Dat merk ik hier op de zaak ook. Jongens die best een mooie auto willen maar geen autogek zijn zoals 'wij'. Sportief is bij hen synoniem voor veel vermogen. Ook de prijs zegt al veel over een auto, zo dachten ze dat een 6 serie echt een hele sportieve auto was. Iets als pk/gewicht kijken ze niet naar, motorkarakter ook niet, aandrijving niet. Maar de 'dure' badge voorop, nieuwprijs, led lampjes e.d. die doen het natuurlijk wel goed :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 jul 2010, 12:00

Het is natuurlijk niets anders dan pure marketing. Net zoiets als Apple, het gaat om het gecreëerde beeld en niet om het daadwerkelijke product ...

Sterker nog, zelfs als het product slechter is dan de concurrentie tast dat het beeld/merkbeleving niet aan :shock:

Stephan

Snipe

Bericht door Snipe » 28 jul 2010, 12:08

SteV6 schreef:Het is natuurlijk niets anders dan pure marketing. Net zoiets als Apple, het gaat om het gecreëerde beeld en niet om het daadwerkelijke product ...
Audi is anders dan Apple want Apple heeft wel meerwaarde.
[/fanboy]

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 28 jul 2010, 12:35

SteV6 schreef:Het is natuurlijk niets anders dan pure marketing. Net zoiets als Apple, het gaat om het gecreëerde beeld en niet om het daadwerkelijke product ...

Sterker nog, zelfs als het product slechter is dan de concurrentie tast dat het beeld/merkbeleving niet aan :shock:

Stephan
+1

En wat Marcel zegt, daar hadden we het laatst nog over..... Als je in een BMW gaat zitten voelt het gewoon goed 8)

Audi kan er best leuk uit zien (net als Apple) maar mist de beleving voor mij

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2010, 12:47

Bij mij geeft een bmw dus totaal geen beleving, heb er helemaal niks mee.
Daarom zijn er ook zoveel merken en modellen :bignews:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jul 2010, 13:07

Nee, daarom zijn er zoveel mensen, met hun wensen.................................

Harrie

Bericht door Harrie » 28 jul 2010, 13:44

Schitterend topic weer. Allerlei "verwijten" gaan weer, het begint al met die eenheidsworst die Audi heet, waarom zou je daarvoor kiezen? Volgens mij is BMW net zo'n eenheidsworst.

Omdat a8-rijders weinig gevoel voor smaak hebben en de berijders van alles onder de A8 daar graag op lijken... kun je net zo makkelijk vervangend door
Omdat 7serie-rijders weinig gevoel voor smaak hebben en de berijders van alles onder de 7serie daar graag op lijken...

Ik lees iets over petjesvolk wat Audi's koopt. Volgens mij is het nu juist BMW waar het petjesvolk zich in voort beweegt.

"Vind Audi vaak "net niet". BMW straal sportiviteit uit, Mercedes luxe... Audi hangt daar een beetje bij omdat het verder nergens past."
BMW straalt allang geen sportiviteit meer uit!

"Audi is het voorbeeld van de illusie van premium volgens mij en dat verkoopt gewoon top"
Audi is net zoveel premium als BMW tegenwoordig. Zelfs een Golf valt tegenwoordig al in het premium segment.

Ik ben er maar mee gestopt...

Komop jongens, is het zo moelijk om toe te geven dat Audi z'n werk goed voor elkaar heeft!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jul 2010, 13:49

Volgens mij hebben alle Duitse karren het wel voor elkaar, en wat je kiest dat moet je zelf maar bekijken.............................

Misschien is meer van je kiest wat je bent, of je bent wat je kiest....................what ever............. :mrgreen:

Tristan

Bericht door Tristan » 28 jul 2010, 13:56

Kwalitatief zullen ze allemaal wel vergelijkbaar zijn. Alleen is het wel een feit dat BMW de meest dynamische en sportieve auto's bouwt. Voor sommige een reden om niet te kopen maar voor de meeste DF'ers juist wel een reden. Dus wie zegt dat BMW geen sportiviteit meer uitstraalt is tuurlijk BS. Ook Audi straalt sportiviteit uit. Alleen vind ik (persoonlijk) Audi echt achterlopen qua rijbeleving, wegligging en stuurgevoel etc. En BMW is niet eens minder comfortabel, dus was voor mij de keuze simpel. :)

Overigens verkoos ik de vorige A8 ver boven de vorige 7-serie, dus heb echt niet alleen een BMW-bril op. :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 28 jul 2010, 14:00

En je reed ook nog eens Seat's :wink:

2000USA

Bericht door 2000USA » 28 jul 2010, 14:03

Voor succes heb je je mensen nodig dachten ze bij Audi:

audi-kent-personeel-derde-bonus-2010-toe

Tristan

Bericht door Tristan » 28 jul 2010, 14:04

M@rcel schreef:En je reed ook nog eens Seat's :wink:
Yep, 3x zelfs. Qua value for money erg goede auto's. Duurdere VAG techniek in een goedkoper doosje.

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2010, 14:05

M@rcel schreef:En je reed ook nog eens Seat's :wink:
Uiteindelijk wordt iedereen een keer verstandig, sommigen wat later als anderen :mrgreen: :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 jul 2010, 14:18

Snipe schreef:
[/fanboy]
Dit is dus precies wat ik bedoel Perry ...

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 jul 2010, 14:27

SteV6 schreef:
Snipe schreef:
[/fanboy]
Dit is dus precies wat ik bedoel Perry ...
De vergelijking met Apple gaat niet op. Apple ontwikkeld totaal eigen hardware, denk bijv. aan de processor.
Audi deelt onderdelen met oa. VW, Seat, Skoda. In dat opzicht kun je Audi beter vergelijken met Nokia. Dat premium producten verkoopt onder de naam Vertu. Hardware is en blijft Nokia, alleen met een ander uiterlijk, marketingbeleid en doelgroep…

Is een Vertu overpiced en nutteloos... Misschien wel. Voor minder geld heb je technisch gezien 'hetzelfde' product. De look&feel is daarentegen wel anders... Daar wordt (gelukkig) meer voor betaald.

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 jul 2010, 14:31

Jongens, jongens, jongens, het gaat me niet om het product Apple, maar om het merk Apple en de marketingstrategie :stom:

indobesar

Bericht door indobesar » 28 jul 2010, 14:36

:D
Echter heeft het wel fundament nodig... Producten van Apple zijn/waren uniek in zijn soort. Daar profileer je dan ook mee... Overigens ben ik van mening van VAG het goed aanpakt wat betreft profilering/marktsegmentatie.

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 jul 2010, 14:39

:?:

Apple uniek?

iMac = personal computer
iPod = MP3 speler
iPhone = mobiele telefoon

Eigen software, tja, maar dat heeft Nokia bijvoorbeeld ook ... (Mbt die software, Apple is op dit moment erger dan Micro$oft ooit geweest is, dat ter zijde)

indobesar

Bericht door indobesar » 28 jul 2010, 14:47

SteV6 schreef::?:

Apple uniek?

iMac = personal computer
iPod = MP3 speler

Eigen software, tja, maar dat heeft Nokia bijvoorbeeld ook ... (Mbt die software, Apple is op dit moment erger dan Micro$oft ooit geweest is, dat ter zijde)
:bignews:

Je Categoriseert producten. Binnen een categorie is juist differentatie aanwezig...
Topic van Romo en jou paar dagen geleden. Speedster & E90M3 = auto.... Topic is dus in de door jou gestelde vergelijking nutteloos...?! :hmmm:

Snipe

Bericht door Snipe » 28 jul 2010, 14:50

SteV6 schreef::?:

Apple uniek?

iMac = personal computer
iPod = MP3 speler

lol

openbare weg = asfalt
circuit = asfalt
en is dus hetzelfde

MP3-speler = ding op batterijen
vibrator = ding op batterijen
radiografisch bestuurbare helicopter = ding op batterijen
en is dus hetzelfde

Moet ik nog even doorgaan? :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2010, 14:53

:roflol: :roflol: :roflol:
Heerlijk verloop van dit draadje

een vrouw heeft een k....
een varken heeft een k...

is ook hetzelfde dan :shithappens:

Snipe

Bericht door Snipe » 28 jul 2010, 15:01

Luco schreef:een vrouw heeft een k....

is ook hetzelfde dan
Bedankt voor deze felrealistische inkijk in het dagelijks leven van Babyloniënbroek 8)

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2010, 15:02

Snipe schreef:
Luco schreef:een vrouw heeft een k....

is ook hetzelfde dan
Bedankt voor deze felrealistische inkijk in het dagelijks leven van Babyloniënbroek 8)
Ik kwam op deze vergelijking toen ik naar een foto keek van jouw :jenna: :whistle:

Plaats reactie