Downforce Hans schreef:NSXRS schreef:Van Woensel Dirk schreef:Ik had al een Porsche turbo besteld en had de NSX eigenlijk al aan een kameraad verkocht voor 25000 euro,maar toen ik mijn turbo moest gaan halen mocht mijn kameraad hem ni kopen van zijn vrouw,heb hem toen maar te koop gezet op het internet voor 25000 euro.
Kwalitatief is de NSX een fantastische wagen,spijtig dat hij maar 270 pk heeft.
Als de PK's je enige probleem was, dan had je gewoon een supercharger of turbo kunnen monteren.
Mijn Supercharged NSX is gerold op 358PK aan de wielen (is geschat ca. 415PK aan de krukas), maakt de NSX weer volledig moderne supercar waardig...
Ik kan me niet voorstellen dat het alleen een sc monteren is.
Blijft de boel dan wel heel.?
Grtz,Hanz06
Het betreft op mijn NSX een komplete Comptech Supercharger kit in combinatie met Comptech headers en uitlaat. Ook de koppeling en de distributieriem zijn versterkt uitgevoerd, maar dat is bij dit vermogen niet echt nodig, kan het originele spul ook nog net hebben.
Deze kit wordt in diverse versies al meer dan 6 jaar verkocht en voor zover mij bekend is er tot nu toe nog geen motorschade geweest relateerbaar aan de kit. Bij nog hogere vermogens is uiteraard toepassing van een standalone programmeerbare ECU en andere injectors noodzakelijk.
Met de relatief lage ca. 0,4 bar compressordruk is fuelmanagement aanpassing slechts nodig mbv een extra FPR en toevoeging van een elektronische aanpassing van de ECU, dit zit bij de kit.
Er is nog mogelijkheid om een high boost kit te monteren waardoor de druk oploopt tot 0.6 bar, maar dat vind ik te veel van het goeie kwa belasting, de daarmee verkrijgbare extra ca. 25 PK is mij het grotere risico op overbelasting niet waard.
De NSX motor kan opvoeren blijkbaar redelijk goed hebben, er zijn inmiddels diverse supercharger en turbokits voor verkrijgbaar met vermogens oplopend tot over de 600 PK, waarbij volgens mij boven de 500 krukas pk's wel wordt geadviseerd de motor op te bouwen.