NSX filmpje

Dit is ons algemene autoforum.
dvh

Re: NSX filmpje

Bericht door dvh » 19 jul 2010, 20:58

Downforce Hans schreef:
dvh schreef:Ben ik een barbaar als ik zeg dat ik er bijzonder weinig aan vind ??
Ik voel de hype rondom deze wagen niet, en ik vind het ook geen bijzonder mooi model.

Niet verkeerd, maar zeker niet legendarisch.
Nee hoor, geen barbaar.
Je hebt gewoon geen smaak :thumbup: :mrgreen:

Jajaja , zegt de man met een Corvette :mrgreen:
Afbeelding

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat, ik de cult/icoonstatus niet zo voel. En de specs wellicht destijds erg interessant waren, maar gewoon oppervlakkig gezien vind ik het geen bijzonder mooie auto.
Het is gewoon een lange Honda met een typisch japans interieur.

Ik bedoel, dat is een golf1 gti ook, maar daar voel ik dan meer voor.
Wellicht geen vergelijking supercar vs hot hatch.. Maar ik wilde mijn verbazing uiten op het feit dat er zoveel liefde is voor zo'n lelijke oude Honda :mrgreen:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 19 jul 2010, 21:21

Nog steeds een geile auto en zal altijd zo blijven, een van de beste hard-core streetlegal productieauto.

Maar dan wel graag de laatste NSX-R versie in het wit natuurlijk.

Joop

Bericht door Joop » 20 jul 2010, 00:59

Erg gaaf filmpje...

...prachtig apparaat die NSX. :clap:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 20 jul 2010, 09:53

Erg fraai filmpje, zoiets hoop ik ook een keer te kunnen maken... 8)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 jul 2010, 22:11

Zag laatst een aflevering over de NSX met die japanners met dat mooie programma.

Die gingen die dingen banken. Vreemde was dat wanneer ze meer dan een ton gedraaid hadden zo ineens 15 tot 20PK meer begonnen te leveren.

Iemand enig idee hoe dit nou kan?

Geweldige wagen verder die NSX. Ooit is een keer mee geweest in zo'n ding en dat is echt wel gaaf zo'n Vtec V6 achterin :)

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 20 jul 2010, 22:54

Prachtig..

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jul 2010, 12:13

Een prachtig eerbetoon aan een unieke auto.

In het wit amper te vinden. Hier een zilvergrijze voor Steve met de juiste koplampen voor € 33k
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Van Woensel Dirk

Bericht door Van Woensel Dirk » 23 jul 2010, 01:12

Ik heb een paar jaar gereden met een NSX,zeer goede auto maar wat te traag voor mij.
Had er nog een 75pk Nos kit in gemonteerd.
De mijne was van December 1994,terug verkocht in 2005 met 54000km voor 25000 euro,was verkocht op 1 dag ...

Afbeelding

Afbeelding

VLA

Bericht door VLA » 23 jul 2010, 09:47

Wow dat was een nette NSX zeg. Maar eh 25.000 euro ?? Dat is wel een zeer lage prijs, wou je er snel vanaf ?

Van Woensel Dirk

Bericht door Van Woensel Dirk » 23 jul 2010, 20:50

Ik had al een Porsche turbo besteld en had de NSX eigenlijk al aan een kameraad verkocht voor 25000 euro,maar toen ik mijn turbo moest gaan halen mocht mijn kameraad hem ni kopen van zijn vrouw,heb hem toen maar te koop gezet op het internet voor 25000 euro.
Kwalitatief is de NSX een fantastische wagen,spijtig dat hij maar 270 pk heeft.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 23 jul 2010, 23:13

Van Woensel Dirk schreef:Ik had al een Porsche turbo besteld en had de NSX eigenlijk al aan een kameraad verkocht voor 25000 euro,maar toen ik mijn turbo moest gaan halen mocht mijn kameraad hem ni kopen van zijn vrouw,heb hem toen maar te koop gezet op het internet voor 25000 euro.

Als de PK's je enige probleem was, dan had je gewoon een supercharger of turbo kunnen monteren.
Mijn Supercharged NSX is gerold op 358PK aan de wielen (is geschat ca. 415PK aan de krukas), maakt de NSX weer volledig moderne supercar waardig...

Van Woensel Dirk

Bericht door Van Woensel Dirk » 24 jul 2010, 01:55

Normaal was er een supercharger opgekomen,ik had zelfs al een afspraak gemaakt met een zekere Mark Basch die naar Venetie op vakantie ging en daar de charger ging monteren maar ik heb nooit meer iets gehoord van hem.
Zou het kunnen dat jij je ook hebt ingeschreven met je NSX op de Dutch quartermile 2010 die blijkbaar is afgelast?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 jul 2010, 08:32

NSXRS schreef:
Van Woensel Dirk schreef:Ik had al een Porsche turbo besteld en had de NSX eigenlijk al aan een kameraad verkocht voor 25000 euro,maar toen ik mijn turbo moest gaan halen mocht mijn kameraad hem ni kopen van zijn vrouw,heb hem toen maar te koop gezet op het internet voor 25000 euro.

Als de PK's je enige probleem was, dan had je gewoon een supercharger of turbo kunnen monteren.
Mijn Supercharged NSX is gerold op 358PK aan de wielen (is geschat ca. 415PK aan de krukas), maakt de NSX weer volledig moderne supercar waardig...
Ik kan me niet voorstellen dat het alleen een sc monteren is.
Blijft de boel dan wel heel.?

Grtz,Hanz06

NSXRS

Bericht door NSXRS » 24 jul 2010, 09:09

Van Woensel Dirk schreef:Normaal was er een supercharger opgekomen,ik had zelfs al een afspraak gemaakt met een zekere Mark Basch die naar Venetie op vakantie ging en daar de charger ging monteren maar ik heb nooit meer iets gehoord van hem.
Zou het kunnen dat jij je ook hebt ingeschreven met je NSX op de Dutch quartermile 2010 die blijkbaar is afgelast?
Ik vind de Bash supercharger erg grof en is ook niet echt doorontwikkeld, ik heb een Comptech set
Nee, aan quartermile sprints doe ik niet mee, ik vind dat zonde van het mechaniek. Circuitrijden doe ik wel.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 24 jul 2010, 09:24

Downforce Hans schreef:
NSXRS schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat het alleen een sc monteren is.
Blijft de boel dan wel heel.?

Grtz,Hanz06
Het betreft op mijn NSX een komplete Comptech Supercharger kit in combinatie met Comptech headers en uitlaat. Ook de koppeling en de distributieriem zijn versterkt uitgevoerd, maar dat is bij dit vermogen niet echt nodig, kan het originele spul ook nog net hebben.
Deze kit wordt in diverse versies al meer dan 6 jaar verkocht en voor zover mij bekend is er tot nu toe nog geen motorschade geweest relateerbaar aan de kit. Bij nog hogere vermogens is uiteraard toepassing van een standalone programmeerbare ECU en andere injectors noodzakelijk.

Met de relatief lage ca. 0,4 bar compressordruk is fuelmanagement aanpassing slechts nodig mbv een extra FPR en toevoeging van een elektronische aanpassing van de ECU, dit zit bij de kit.
Er is nog mogelijkheid om een high boost kit te monteren waardoor de druk oploopt tot 0.6 bar, maar dat vind ik te veel van het goeie kwa belasting, de daarmee verkrijgbare extra ca. 25 PK is mij het grotere risico op overbelasting niet waard.

De NSX motor kan opvoeren blijkbaar redelijk goed hebben, er zijn inmiddels diverse supercharger en turbokits voor verkrijgbaar met vermogens oplopend tot over de 600 PK, waarbij volgens mij boven de 500 krukas pk's wel wordt geadviseerd de motor op te bouwen.

Van Woensel Dirk

Bericht door Van Woensel Dirk » 24 jul 2010, 10:35

NSXRS schreef:
Van Woensel Dirk schreef:Normaal was er een supercharger opgekomen,ik had zelfs al een afspraak gemaakt met een zekere Mark Basch die naar Venetie op vakantie ging en daar de charger ging monteren maar ik heb nooit meer iets gehoord van hem.
Ik vind de Bash supercharger erg grof en is ook niet echt doorontwikkeld, ik heb een Comptech set
Nee, aan quartermile sprints doe ik niet mee, ik vind dat zonde van het mechaniek. Circuitrijden doe ik wel.
Ik dacht dat dit uw NSX was
Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 jul 2010, 11:03

NSXRS schreef:
Dus we zien je in augustus wel op de DF day op Zandvoort :?: :thumbup:

Sven VS

Bericht door Sven VS » 24 jul 2010, 17:28

frank de jonge schreef:
Die gingen die dingen banken. Vreemde was dat wanneer ze meer dan een ton gedraaid hadden zo ineens 15 tot 20PK meer begonnen te leveren.

Iemand enig idee hoe dit nou kan?
Das een honda die zijn bij een ton pas ingereden :mrgreen:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 24 jul 2010, 23:02

Ja zoiets was het wel idd. Zal het filmpie 1 dezer dagen nog is nazien.
Was echt apart verhaal.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jul 2010, 23:11

dvh schreef:Ben ik een barbaar als ik zeg dat ik er bijzonder weinig aan vind ??
Ik voel de hype rondom deze wagen niet, en ik vind het ook geen bijzonder mooi model.

Niet verkeerd, maar zeker niet legendarisch.

+1

Gewoon ingehaald door de tijd, niet meer, niet minder......................in haar hoogtij dagen legendarisch, maar nu ?
Voorkant kan ik mee leven, maar die achterkant, werkelijk niet om aan te zien..............

VLA

Bericht door VLA » 27 jul 2010, 09:09

Supercharger op de NSX en er is niks meer te klagen over het vermogen. 350 wielpk is makkelijk en veilig te halen op het stock blok en lijkt me meer dan genoeg.

Hier een getunede versie van Comptech bij Best Motoring :

NSXRS

Bericht door NSXRS » 27 jul 2010, 09:35

Die lijkt behoorlijk veel op de setup van mijn NSX... 8) :df:

Tristan

Bericht door Tristan » 27 jul 2010, 09:51

NSXRS schreef:Die lijkt behoorlijk veel op de setup van mijn NSX... 8) :df:
En volgens mij woont de eigenaar ook aan de rand van het Groene Hart. :wink:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 27 jul 2010, 10:08

Tristan schreef:
NSXRS schreef:Die lijkt behoorlijk veel op de setup van mijn NSX... 8) :df:
En volgens mij woont de eigenaar ook aan de rand van het Groene Hart. :wink:
Je haalt ffe 2 dingen door elkaar: ik bedoelde dat mijn auto kwa setup redelijk op die Comptech versie lijkt.
Ik ken de eigenaar van de uitgebouwde quartermile NSX ( die jij vermoedelijk bedoelt) al jaren

Tristan

Bericht door Tristan » 27 jul 2010, 10:11

I know. :wink:

Plaats reactie