Wat went luxe / opties toch snel !

Dit is ons algemene autoforum.
daNpy

Re: Wat went luxe / opties toch snel !

Bericht door daNpy » 01 jul 2010, 11:03

Helemaal mee eens, opties wennen echt erg snel.

Airco is fijn, hoewel ik deze zo weinig mogelijk gebruik. Cruisecontrol en vooral stuurbediening vind ik erg prettig. Ik erger me meteen aan zo'n dom extra pookje voor CC als ik in een andere auto stap.

Mijn BMW heeft weer geen lane-change op de richting aanwijzer, maar dat is maar goed ook want als ik in een auto rijd die het wel heeft geef ik eigenlijk weer te weinig richting aan bij afslaan (te lui om de pook dan door te duwen :shock: )

Als ik in mijn DAF stap probeer ik automatisch de radio te bedienen via het stuur... maar dat kan natuurlijk heul niet :mrgreen:
Sinds ik de BMW heb vind ik het ook niet zó leuk meer om lange stukken met de DAF te rijden... hoewel het veel leuker en directer stuurt in mijn oude bakkie is op lange stukken het comfort, ernstig minder ruisniveau, cruisecontrol en de betere audio in de BMW toch wel prettiger :?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 jul 2010, 11:06

nog iemand die het eens is :mrgreen:

voorheen altijd (7jaar) de meeste kale E30's gereden als daily maar sinds ik de E46 heb met Climate control, cruise control, stuurwielbediening, regensensor, etc. zijn al die optie's toch wel erg lekker en zou ik ze in me daily auto niet meer willen missen :)

Femme

Bericht door Femme » 01 jul 2010, 11:07

Ik heb 'm het liefst fully loaded. De belangrijkste opties zijn climate control, xenon, grote wielen, leren bekleding (of iets anders dat er niet schraal uitziet), interieurlijsten in een materiaal op een hoger niveau dan FisherPrice-speelgoed, sportstoelen, cruise control en een goed audiosysteem. Navigatie kan desnoods wel via een TomTom.

Bij een gebruikte auto ben ik wel kieskeuriger, vandaar nu de 650i Individual die wat betreft interieurafwerking op een heel ander niveau staat als de standaarduitvoeringen. Bij een gebruikte auto schrijven de opties in een paar jaar tijd zo'n beetje helemaal af zodat het niet echt wat kost. Opties zoals head up display en actieve cruise control is gewoon leuke spielerij. Keyless go heb ik niet en mis ik ook niet echt. Ik zou het nooit op een nieuwe bestellen als het 1200 euro moet kosten.

Ik heb nu tijdelijk een Matiz 800cc 52pk halve zescylinder onder mijn kont en dat rijdt eigenlijk ook prima. De driving fun is zeer zeker aanwezig (mits je het ding de hele tijd naar 6300rpm jankt). Het enige vervelende is het ontbreken van airco waardoor je versuft op je bestemming aankomt (door de hitte en/of de herrie van het rijden met open ramen).

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2010, 11:21

ik heb geen "daily" nodig, ik kom er weinig uit, dus mijn enige auto is men funcar en af en toe ook boodschappenkar :wink:

ik hoef niet alles in men kar (gewicht en overload aan info e.d.)

prettige zaken als "luxe" vind ik wel.

--Centrale vergrendeling op afstand.
--Elektrische ramen
--Airco
--ABS
--navigatie

meer luxe? zaken hoef ik niet, zelfs geen radio.

extras'qua sportieve zaken (maar das weer wat anders)

--LM wielen met laagprofiel banden.
--Sportief onderstel
--Sper
--Sportuitlaat
--Sportieve stoelen
--Sport stuurtje
--Sport pedalen
--Short shift
--en zo zullen er vast nog wel wat zaken zijn :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 01 jul 2010, 11:26

Persoonlijk vind ik een standkachel/airco een ideale optie.
En de ultieme gimmic is internet in je nieuwe bimmer.
Maakt filerijden net ff wat prettiger.

Hellaas heb ik beide opties nog niet.
Vandaar dat over 2 jaar er iets moet komen wat dit wel heeft :)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 jul 2010, 12:01

Luxe went idd erg snel....maar downgrading ook.....voor mij is een AC een must...de rest ach....

Tim N

Bericht door Tim N » 01 jul 2010, 12:11

Minimale is wel elektrische ramen dat geslinger wordt je gek van (in de mini)
Al is dat tegenwoordig niet meer te bedenken dat er ooit nog geslingert werdt.

CC &CC is natuurlijk wel erg lekker en relaxed voor als je grote stukken rijd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 jul 2010, 12:30

duifjes.com schreef:.....voor mij is een AC een must...de rest ach....

Vind 'm nou niet bepaald luxe, wel allemachtig prachtig:
Afbeelding

Wel leuk dat 'n F40 anno 1987 echt een auto was zonder luxe maar wel met standaard aircon. Met de reden dat 't bloedheet werd in de cockpit.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 jul 2010, 12:34

Robin schreef:
Rico schreef:Een optie die ik toch echt ideaal vind is blauwe tand vanaf fabriek.
Klopt. Top.
En nieuw belachelijk duur, op mijn 118d kosste het >1000 euro meende ik.
Maar het werkt idd top! (mag ook wel)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 jul 2010, 12:43

De Impreza is vrij kaal van binnen, maar dat interreseert me ook niet.
Elektrische ramen, sportstuur en sportstoelen bekleed met alcantara, daar heb je 't wel mee gehad.
Geen airco, ABS, plofzakken, CC, elektrische stoelen en noem 't hele zooitje maar op, dat is toch allemaal alleen maar gewicht.
Het gaat bij dat hok maar om één ding...... :df: :mrgreen:

In de truck zit wel CC en Climate Control, maar dat hok is ook niet voor de Driving-Fun....CC op 22 graden, CC op 90 km/h en een peukie erbij. :roflol:

daNpy

Bericht door daNpy » 01 jul 2010, 13:10

bmw320i schreef:nog iemand die het eens is :mrgreen:

voorheen altijd (7jaar) de meeste kale E30's gereden als daily maar sinds ik de E46 heb met Climate control, cruise control, stuurwielbediening, regensensor, etc. zijn al die optie's toch wel erg lekker en zou ik ze in me daily auto niet meer willen missen :)
Regensensor :thumbup: :thumbup: ideaal!!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 jul 2010, 13:26

Jelmer850i schreef:
Robin schreef:
Rico schreef:Een optie die ik toch echt ideaal vind is blauwe tand vanaf fabriek.
Klopt. Top.
En nieuw belachelijk duur, op mijn 118d kosste het >1000 euro meende ik.
Maar het werkt idd top! (mag ook wel)
Echt belachelijk bedrag....was het geen gouden tand :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 jul 2010, 13:28

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 jul 2010, 13:36

Laat ik dan ieg de meest waardeloze optie noemen;

De grootlicht assistent, het is dat ie maar 160 euries kost..................................

Reageert of niet, of te snel bij reflecties van eigen grootlicht in verkeersborden zodat ie zich zelf elimineert, of veel te langzaam waarbij de tegenpartij driftig zit te seinen...........

Kortom; je kan het beter zelf doen............................

JP

Bericht door JP » 01 jul 2010, 13:42

Digitale meter die je reikwijdte vermeldt, want ik kijk (daardoor misschien) nooit naar de gewone brandstofmeter/wijzer.

Verder heeft gewoon elke auto net weer wat nieuws, wat die erna ook weer moet hebben.

Xenon, DSG....ik denk niet dat ik nog zonder kan in een daily-ride

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 jul 2010, 13:49

daNpy schreef:
bmw320i schreef:nog iemand die het eens is :mrgreen:

Regensensor :thumbup: :thumbup: ideaal!!
zeker, toen ik de auto kocht en zag dat het er op zat dacht ik nog wat moet ik daar nou mee....

maar het wekt toch wel erg lekker :D

daarnaast is ESP / ABS in de winter met sneeuw en gladheid ook wel lekker

2000USA

Bericht door 2000USA » 01 jul 2010, 14:02

Licht/regensensor heb ik nou totaal niets mee, regel ik liever zelf. Ben wel voorstander van een instelbare intervalstand.

Zelf ben ik in de loop der jaren een beetje geswitcht: eerst moest en zou er leer in een auto zitten, en was de motor ondergeschikt. Vlot daarna was het weer precies andersom en heb ik heerlijk gereden in een Golfje kaal, maar wel met de heerlijk koppelrijke 105pk tdi.
Nu - onder belastingdruk :wink: - weer in een fully loaded naaimachine gestapt. Scheelt me in de korte periode dat ik erin rij toch weer zo'n E1.800,-. (kan mooi de kinderkamer van betaald worden zeg maar...)
Daarna rustig maar eens op zoek naar een family cruiser, hoewel ik me ook in staat acht een kinderstoel op de noodbank van een coupe/cabrio te zetten :df:

Opties die door de jaren echt belangrijk zijn geworden:
Goede audio
Goede stoel
CV+afst
CC
idd reikwijdte!
Stuurwielbediening
Automatisch inschakelende verlichting (geen lichtsensor, maar gewoon standaard aan, via contact uit. (slaat misschien nergensop, maar gewoon prettig))

Vor een volgende auto zou het wel fijn een automatisch dimmende binnenspiegel te hebben, toch wel prettig.

daNpy

Bericht door daNpy » 01 jul 2010, 14:11

Ik rijd ook altijd met licht aan.
Mensen hebben (zeker met dit weer) niet door dat ze in een schaduwrijke omgeving onzichtbaar zijn.
Zo kwam ik vanmorgen een motor tegemoet die ik pas érg laat zag omdat hij geen verlichting voerde en vol in de schaduw reed, en vorige week lag ik bijna onder een auto die ook zonder licht fietsers inhaalde op mijn helft (ook in de schaduw).

Met een regensensor hoef je je niet meer druk te maken over harder rijden, of het harder gaat regenen, of je stil staat voor een stoplicht en je ruitenwissers een irritant geluid maken of juist niet goed genoeg wissen, hij regelt het zelf.
Bij de BMW moet ik hem overigens zelf eerst een keer aantikken, wat met sneeuw/ijs wel fijn is want een collega met zijn Mazda heeft dat niet en dan willen vastgevroren ruitenwissers ineens de raam gaan vegen :hmmm:
Die heeft daardoor al een paar keer nieuwe wisserbladen mogen aanschaffen, die worden gewoon kapot getrokken :mrgreen:

2000USA

Bericht door 2000USA » 01 jul 2010, 14:16

daNpy schreef:Met een regensensor hoef je je niet meer druk te maken over harder rijden, of het harder gaat regenen, of je stil staat voor een stoplicht en je ruitenwissers een irritant geluid maken of juist niet goed genoeg wissen, hij regelt het zelf.
Bij de BMW moet ik hem overigens zelf eerst een keer aantikken, wat met sneeuw/ijs wel fijn is want een collega met zijn Mazda heeft dat niet en dan willen vastgevroren ruitenwissers ineens de raam gaan vegen :hmmm:
Die heeft daardoor al een paar keer nieuwe wisserbladen mogen aanschaffen, die worden gewoon kapot getrokken :mrgreen:
Licht: :beer:

Daar noem je nu net een nadeel van de regensensor... daarnaast noemde net ook al iemand dat het systeem het altijd net te snel of te traag doet zoals je zelf zou willen, maar dat zal inderdaad per merk verschillen. Mijn BMW ervaring is wat dat betreft te gering.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 01 jul 2010, 14:31

Ik rij nu tijdelijk in Mondeo met als enige opties elek ramen en airco. Cruise control, Xenon en Bose audio kan ik wel zonder. Die 200 pk die ik mis echter niet wat een hel met inhalen en invoegen constant toeren maken en terugschakelen. In zekere zin is vermogen een echte luxe.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 jul 2010, 15:24

Oof schreef:Ik rij nu tijdelijk in Mondeo met als enige opties elek ramen en airco. Cruise control, Xenon en Bose audio kan ik wel zonder. Die 200 pk die ik mis echter niet wat een hel met inhalen en invoegen constant toeren maken en terugschakelen. In zekere zin is vermogen een echte luxe.

+1 een beetje vermogen moet je wel hebben om lekker te kunnen rijden.

al vind ik wel dat vermogen ook iets is wat enorm snel went om te hebben en ook andersom om weer met wat minder te rijden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 jul 2010, 21:26

Ik heb liever gewoon beide, dikke motor en veel opties :mrgreen:

Ik heb een tijdje met active cruise control gereden, toen weer zonder en ik mistte het toch wel. Nu heb ik het weer en het is toch wel eeeeeeerg fijn op irritante 80 wegen of drukke spits. Erger me een stuk minder aan linksplakkers.. vind het zelfs wel fijn, want dan kan ik rustig met andere dingen bezig in de auto :P (geintje he!)

Keyless entry & go, geniaal (pure gemakzucht natuurlijk).. ventilatiestoelen, erg fijn in de zomer! Airco spreekt voor zich met morgen 35 graden buiten. Dakraam erg prettig (staat ook stoer), lichtmetalen velgen maken de auto af en nouja.. ga zo maar door hehe. En ja wat went het inderdaad enorm snel!!

Ohja: Digitenne ook erg prettig natuurlijk :mrgreen: xenon lampjes vind ik eigenlijk wel een must, 's nachts zie je gewoon domweg meer en is dus puur om de veiligheid. Ook leren bekleding vind ik eigenlijk wel een must...

Ik zou werkelijk niet jaren kunnen rijden in een M3/S8/M5 of verzin het maar die vollédig uitgekleed is. Stoelen van stof, geen navigatie, gele koplampen, 16 inch velgen, geen airco, noem alles maar op.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 jul 2010, 22:02

Ach, je kan het wel............................maar je wil het niet............................... :mrgreen:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 01 jul 2010, 22:51

Mee eens.

Rij bijna dagelijks in nieuwe auto's en mis ik direct sommige opties in mn E36 ... :lol:

hoe ziet jullie top 3 belangrijkste opties uit ?
-(CV , deze is eigenlijk vrijwel standaard op alle huidige auto's. Kom heel weinig nieuwe auto's tegen die geen cv hebben.)

-Cruise Control : gebruik deze vrijwel overal, mis deze echt.

-Airco: lijkt mij duidelijk.

-Stuurbediening: het liefst Volvo style, lekker groot en duidelijk.

Joop

Bericht door Joop » 01 jul 2010, 23:08

Heb maar één auto, dus een beetje luxe moet de auto wel zijn.

Opties waar ik eigenlijk niet meer zonder kan, naast een lekker stevig blokje voorin:
- sportstoelen
- airco
- fatsoenlijk setje lichtmetaal
- regen- en lichtsensor (werkt op de Bimmer grandioos, kun je tenminste echt met rijden bezighouden)
- BT installatie
- Keyless-go (briljante vinding)
- lederen bekleding
- zwart/antraciete hemelbekleding (werkt echt rustgevend t.o.v. het grijze stofje), snap ook niet waarom dat niet standaard is, gezien de meerprijs.

Deze moeten er dus minimaal weer op de volgende zitten.

- Navigatie is geen verplichte kost, los apparaat van TomTom/Becker doet zijn werk doorgaans veel beter (alleen wel een beetje jammer van de zuignap en de losse draad :hammer: )
- de stoelverwarming; daar zie ik het nut totaal niet van in.
- Ipod aansluiting: zit er in, maar heb geen Ipod/Iphone dus kan 'm niet gebruiken
- Automatische zonneschermpje die ik op de vorige coupé wel had mis ik eigenlijk wel een klein beetje, maar niet hard genoeg.

Plaats reactie