E30 325i Touring (Cursusje gedaan) P5
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: E30 325i Touring
nice
E30 = fun

- Erik dB
Kloptindobesar schreef:Deze stond toch in Heerlen te koop, of heb ik de verkeerde voor me?Adje ///M3 schreef:Thanks all! Ik heb sowieso al een zwak voor "stationcars" vandaar ook deze keer weer een Touring.
Ow ja, er zit trouwens een houten Alpina pookje in. Als iemand interesse heeft dan wil ik deze ruilen voor een ///M sportpook...
- Adje ///M3
Inderdaad. Best lange tijd volgens mij.Erik dB schreef:Kloptindobesar schreef:Deze stond toch in Heerlen te koop, of heb ik de verkeerde voor me?Adje ///M3 schreef:Thanks all! Ik heb sowieso al een zwak voor "stationcars" vandaar ook deze keer weer een Touring.
Ow ja, er zit trouwens een houten Alpina pookje in. Als iemand interesse heeft dan wil ik deze ruilen voor een ///M sportpook...
- Adje ///M3
Vandaag de Touring maar eens naar Duitsland meegenomen. Opzich hield de auto zich best netjes. Echter waren er twee dingen welke ik als probleem zie:
1. Auto MOET stugger gemaakt worden. Hij dijnst nog te veel waardoor de auto bij oneffenheden op autosnelwegen erg vrij beweegt. Ideeën en suggesties zijn welkom!
2. Gevalletje twee vind ik merkwaardig. De auto slaat spontaan af tijdens het rijden. Dit is nu al zo'n 6 keer voorgekomen tijdens de heen en terugreis. Lijkt net of de motor uitvalt (toerental zakt ineens naar 0!) en komt na een half minuutje ofzo weer op gang.
Het klapt er dan ineens weer in, zodat ik mn weg weer kan vervolgen. Ik heb niet kunnen constateren of dat de motor nog liep, maar aangezien de toerenteller op 0 stond, leek mij dit niet het geval. Het apparte is wel, dat de auto daarna weer aanslaat....
Iemand een idee wat voor probleem dit is?

1. Auto MOET stugger gemaakt worden. Hij dijnst nog te veel waardoor de auto bij oneffenheden op autosnelwegen erg vrij beweegt. Ideeën en suggesties zijn welkom!
2. Gevalletje twee vind ik merkwaardig. De auto slaat spontaan af tijdens het rijden. Dit is nu al zo'n 6 keer voorgekomen tijdens de heen en terugreis. Lijkt net of de motor uitvalt (toerental zakt ineens naar 0!) en komt na een half minuutje ofzo weer op gang.
Het klapt er dan ineens weer in, zodat ik mn weg weer kan vervolgen. Ik heb niet kunnen constateren of dat de motor nog liep, maar aangezien de toerenteller op 0 stond, leek mij dit niet het geval. Het apparte is wel, dat de auto daarna weer aanslaat....
Laatst gewijzigd door Adje ///M3 op 27 jun 2010, 23:43, 3 keer totaal gewijzigd.
- Adje ///M3
Dubbel
- Joy
Onderstel zou te laag kunnen staan waardoor de auto overdreven weinig ingaande slag heeft en daardoor een forse uitgaande slag maakt.
Uitvallen van de motor zou in de dynamo kunnen zitten tezamen met de spanningsregelaar.
Uitvallen van de motor zou in de dynamo kunnen zitten tezamen met de spanningsregelaar.
- Adje ///M3
Dank je Joy,Joy schreef:Onderstel zou te laag kunnen staan waardoor de auto overdreven weinig ingaande slag heeft en daardoor een forse uitgaande slag maakt.
Ik kan deze twee inderdaad als argument bij de monteur voorleggen.
Afspraak dient nog gemaakt te worden. (eerst de andere twee nog)
- Tim N
Geval 2 kan wel eens een relais zijn (volgens mij linker voorpoot) Daarvan heb ik wel eens gehoord dat die los wil raken. Zou een kwestie moeten zijn van weer op zijn plaats drukken en een tie-wrap om de kast heen. Echter als jij het spontaan hebt kan het zijn dat deze slecht functioneerd?
-
OnlineMartijn_bmw
als hij uit zichzelf weer aan ging is hij iig niet helemaal uit geweest anders kan die nooit meer verder draaien 
klinkt idd als slecht werkende brandstofrelais schijnt best wel eens voor te komen bij een E30. of een draadbreuk / slecht contact...

klinkt idd als slecht werkende brandstofrelais schijnt best wel eens voor te komen bij een E30. of een draadbreuk / slecht contact...
- Adje ///M3
Ok, bedankt mannen!bmw320i schreef:als hij uit zichzelf weer aan ging is hij iig niet helemaal uit geweest anders kan die nooit meer verder draaien
Heb er zojuist luxe kentekenplaten op gezet. Ziet er een stuk beter uit zo!
- Chris van S.
Is de auto verlaagd door alleen andere vering? Of ook dempers?
- Adje ///M3
Die vraag moet ik je schuldig blijven.Chris van S. schreef:Is de auto verlaagd door alleen andere vering? Of ook dempers?
Apart trouwens, dat zo'n ouw hok nog altijd een nekkendraaier is. (ook als ik nix geks doe

- Mark 320iS
Allereerst, wat een prachtige touring! Alleen nog even het voorspoilerlipje en de sideskirts even matzwart maken en een sportinterieur erin, dan is ie écht af!Adje ///M3 schreef:Vandaag de Touring maar eens naar Duitsland meegenomen. Opzich hield de auto zich best netjes. Echter waren er twee dingen welke ik als probleem zie:
Wat betreft probleem 1, ik weet niet wat voor onderstel je er onder hebt, maar als het een goedkoop/ slecht setje is en er zijn weinig verstel of instel mogelijkheden zou ik wisselen naar Bilstein B8 dempers icm. Eibach veren, dat doet het erg goed op een e30, ideale combinatie voor een niet trackday e30 als je het mij vraagt.
Voor probleem 2 zou je Jesper (mijn broer) eens kunnen pb-en, hij heeft ook een 325i en mij staat bij dat hij een soortgelijk probleem heeft gehad.
- Chris van S.
@adje, mijn auto is ook verlaagd dmv alleen eibach veren. En ik heb precies hetzelfde karakter. Niet echt prettig. Er vanuitgaande dat je schokdempers goed zijn vermoed ik dat je auto alleen is verlaagd dmv veren.
Op mijn E30 318i touring heb ik eibach veren en bilstein dempers gehad. En die had dat karakter totaal niet.

Ik vind zelf de touring ook het gaafste.
Op mijn E30 318i touring heb ik eibach veren en bilstein dempers gehad. En die had dat karakter totaal niet.
Ik vind zelf de touring ook het gaafste.

- Adje ///M3
Thanks all!
Tot op heden alleen nog maar met de 325 naar 't werk gegaan
bevalt goed zo, met het dakkie open 
Tot op heden alleen nog maar met de 325 naar 't werk gegaan

- frankv
Misschien is de auto wel verlaagd door de standaard veren af te zagen. Dat zou wel heel erg zijn, maar wel lekker goedkoop...
Daarmee ligt de auto dus wel fors lager, maar heb je nog steeds dezelfde zachte veren als standaard wat natuurlijk helemaal mis gaat met zo'n kleine veerweg. Ook de standaard dempers zijn volgens mij niet ontworpen met een middelpunt zo ver ingedrukt.
Afgezaagde standaard veren zouden een verklaring kunnen zijn voor je klachten.
Daarmee ligt de auto dus wel fors lager, maar heb je nog steeds dezelfde zachte veren als standaard wat natuurlijk helemaal mis gaat met zo'n kleine veerweg. Ook de standaard dempers zijn volgens mij niet ontworpen met een middelpunt zo ver ingedrukt.
Afgezaagde standaard veren zouden een verklaring kunnen zijn voor je klachten.
- Adje ///M3
Geen spannende update, maar enkele foto's van een paar uur geleden. (tijdens WK voetbal
)

-
Re: E30 325i Touring (update: dwars met die hap!)
Mooi
Wat voor terrein is dat?

- Knot
Gaat lekker hoor.... ff "knotten" 

- Adje ///M3
In de buurt van de Beekse Bergen. Volgens mij mag je er officieel niet eens komen, dus ik ben er maar heel kort geweest. Opzich een best leuk oefenterreintje.MartijnS schreef:MooiWat voor terrein is dat?
-
-
Geinig!
LA remlicht werkt nie!;)
LA remlicht werkt nie!;)
- Adje ///M3
Yeah I know. Ging diezelfde avond nog stuk.Erik Stoffelsen schreef:Geinig!
LA remlicht werkt nie!;)
Haal ik net mijn Poloootje op bij de garage (is trouwens weer APK goed gekeurd

-
Dwars met die Touring, hap hap hap ! :banaan:
- Jeroen
Bekend terrein:

333 Events geeft daar zijn cursussen, ik heb er best wat meters gemaakt in diverse E30's
Ik heb er ook mijn dwarse rondjes gedraaid met een Audi Coupe Quattro. Erg leuk baantje.
333 Events geeft daar zijn cursussen, ik heb er best wat meters gemaakt in diverse E30's