Test: Volkswagen Golf R

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre

Re: Test: Volkswagen Golf R

Bericht door Andre » 19 jun 2010, 12:34

hans speciaal voor jou dan.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2010, 12:45

Er is wel een klein puntje van aandacht, en dat is dat zo'n anoniem YouTube-filmpje wel leuk is, maar dat zulke filmpjes op DF TV vrij makkelijk te achterhalen zijn. Denk je niet dat we binnen de kortste keren Koos Spee aan de lijn hebben als we iedere testauto dwars over rotondes en andere openbare wegen rammen?

DG

Bericht door DG » 19 jun 2010, 12:54

Snipe schreef:Er is wel een klein puntje van aandacht, en dat is dat zo'n anoniem YouTube-filmpje wel leuk is, maar dat zulke filmpjes op DF TV vrij makkelijk te achterhalen zijn. Denk je niet dat we binnen de kortste keren Koos Spee aan de lijn hebben als we iedere testauto dwars over rotondes en andere openbare wegen rammen?
Bang voor Koos Spee :lol:

Andre

Bericht door Andre » 19 jun 2010, 12:54

snipe daarom post ik hem niet.

Hans zegt doe het even met je eigen spullen. Zie daar.

Een test filmpje zit inderdaad anders inelkaar.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2010, 13:02

Andre schreef:snipe daarom post ik hem niet.

Hans zegt doe het even met je eigen spullen. Zie daar.

Een test filmpje zit inderdaad anders inelkaar.
Nee, dat is helder. Het was meer een reactie op Ferdi, die al eerder postte dat 'ie die dingen scheef wil zien gaan. Verder geen misverstand, want ik vind zulke filmpjes ook geweldig.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 19 jun 2010, 13:19

Andre schreef:hans speciaal voor jou dan.

Kijk dat is een leuk filmpje :clap: Dat zie ik alleen niet gebeuren met een Golf R (misschien in de sneeuw) met een CSL gaat dat natuurlijk 100x makkelijker.

Teun mag het wel een keer overdoen :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2010, 13:29

Hans R schreef:Teun mag het wel een keer overdoen :wink:
Twee keer dezelfde auto testen is ook zo wat. Of heb je daar ook een oplossing voor? 8)

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2010, 13:31

Ik vind het leuk dat jullie meedenken en er over discusiëren, ik denk dat we allemaal wel op 1 lijn zitten als het gaat om wat we graag zouden willen zien en zouden willen maken.

Toch een aantal opmerkingen.

Teun en Herman verzorgen mega enthousiast het grootste gedeelte van onze videorijtesten. Dan doen ze eigenlijk nog maar net, want DF in de huidige opzet bestaat ook nog maar net. Dat wil zeggen dat ze/we ook moeten 'groeien' in deze rol als tester/presentator, maar ook als cameraman en editer. Kijk iedereen weet wel wat voor filmpje hij graag wilt zien, we zijn ook verwend met de Chris Harrisen, Tiff Needels en de Stigs.. dat zijn filmpjes die op het hoogste niveau in elkaar worden gedraaid met budgetten die in de buurt komen van de de ton of nog veel meer. En daar komen ook prachtige resultaten uit. Deze mannen hebben ook de credits bij de fabrikanten en importeurs.. die vinden het juist een grote eer als hun auto door één van deze mannen onder handen word genomen.

Zoals ik al aangaf, wij zijn net koud 3 maandjes bezig waarvan 1 maand met DF TV en hebben die credits nog lang niet (als we die al ooit zullen krijgen). Uit het 'veld' horen wij berichten van de PR mannen bij de diverse importeurs dat ze vinden dat Driving-fun.com een kwalitatieve uitstraling heeft en dat ze best onder de indruk zijn. Dat valt onder de noemer goodwill kweken. Want goodwill is gewoon heel belangrijk wil je überhaupt testauto's ter beschikking krijgen.

Andre heeft groot gelijk dat een auto een keer dwars gooien of een beetje roken helemaal geen kwaad kan. Het nadeel is wel dat er een bepaalde beeldvorming ontstaat. Dat we niet zuinig of voorzichtig omgaan met het materiaal. Om een voorbeeld te noemen; de BMW importeur zegt, prima geen probleem dat jullie dat soort materiaal in beeld brengen. Hoi hoi dwars in de gloria filmpjes.. De volgende keer staan we wij de Mercedes importeur.. en we laten DF TV zien, ze zien dat BMW filmpje en ze zeggen laat maar.. we hebben ons al een keer eerder vergist. Dat kunnen we dan wel rechtpraten maar dan moeten we ook een goede reputatie hebben. Ook laten zien dat we netjes met de spullen omgaan van een ander.

Wel of geen fimpjes ala autoblog.. dat is een keuze.. geen filmpjes is ook geen content. Dan doen we ons zelf ook te kort. En we hebben nu eenmaal deze weg ingezet, daarin ook geinvesteerd omdat we iets willen bieden. Waar we ons in moeten proberen te onderscheiden is dat we juist iets extra's bieden. Maar gun ons ook de kans om daar in te groeien. Verder zien we alle bijdrages en rijkende handen graag tegemoet. Want Teun en Herman doen hun stinkende best, maar we zouden het ook leuk vinden om dingen te zien van mannen die auto's 100% kunnen lezen en schrijven maar dit ook in woord en beeld kunnen overbrengen. Want met je bakkes op TV is ook weer een kunst opzich :wink:

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 jun 2010, 13:56

+ 100 Rico.

Andre

Bericht door Andre » 19 jun 2010, 15:59

+435 rico.

Ik ga met mijn fries accent zeker niet op tv dat heeft geen zin.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 16:04

Rico....ik snap en begrijp de hele opzet uiteraard.......

Alleen ff terug naar de basis van DF en dat is ontstaan door een groepje UBER Petrolheads die in de good old days
met een klein clubje alleen maar bandjes gingen roken..... dat is voor mij DF simpel en klaar......en dat wordt een beetje vergeten.....en dat is jammer. De filmpjes zijn leuk maar geven me geen DF gevoel......meer Autoblog gevoel.......en daar kom ik niet met een bepaalde reden....omdat het te standaard is.

Hielke

Bericht door Hielke » 19 jun 2010, 16:10

Ik ben het met de kritiek van Ilija over het format eens.

Op deze manier is het een karikatuur van eerdere tests, een dertien in een dozijn filmpje. Niet gericht op een publiek van kenners.

Zelf krijg ik bij de filmpjes een gevoel van "alweer een pratend hoofd in een auto". Het is alsof het om het hoofd gaat en niet om de auto. Alsof er een zwaarwegend politiek thema aan de toekijkers wordt uitgelegd. Pratende hoofden kunnen heel goed zolang ze onderscheidend, treffend kritisch of humorvol zijn. Wouter van Autoblog heeft een zeer geschikte kop voor die filmpjes. Hij is niet te jong, heeft een goede portie humor en karakter. Daar zijn nu eenmaal niet veel mensen geschikt voor.

Ik weet dat het niet makkelijk is. Heb ooit als test m'n kop ook voor een opname geleend. Andre ook trouwens. Andre is lelijk, dat werkte niet. Ik met mijn goede looks kwam (en dat zeg ik nu zelf) ook niet goed over. Dat format werd toen snel afgeschoten. Aan andere formats zijn we niet toegekomen. Maar het is niet gezegd dat deze niet veel beter kunnen werken. Waarom niet een voice over? Waarom niet een terugkerende identieke testroute met de auto op de limiet? Zonder dat banden onnodig middels drifts in rook opgaan. Er is zoveel te bedenken.

De ingeslagen route met testauto's van mede DF-ers is veruit de beste. Importeurs gaan het niet leuk vinden dat je auto's negatief gaat beoordelen. Veel mede DF-ers trouwens ook niet maar eerlijkheid duurt het langst. Pas als de toeschouwer erop kan vertrouwen dat de tester z'n hart durft te laten spreken gaan de filmpjes werken. Nou ja, voor mij in elk geval.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 16:12

Hielke schreef:Ik ben het met de kritiek van Ilija over het format eens.

Op deze manier is het een karikatuur van eerdere tests, een dertien in een dozijn filmpje. Niet gericht op een publiek van kenners.

Zelf krijg ik bij de filmpjes een gevoel van "alweer een pratend hoofd in een auto". Het is alsof het om het hoofd gaat en niet om de auto. Alsof er een zwaarwegend politiek thema aan de toekijkers wordt uitgelegd. Pratende hoofden kunnen heel goed zolang ze onderscheidend, treffend kritisch of humorvol zijn. Wouter van Autoblog heeft een zeer geschikte kop voor die filmpjes. Hij is niet te jong, heeft een goede portie humor en karakter. Daar zijn nu eenmaal niet veel mensen geschikt voor.

Ik weet dat het niet makkelijk is. Heb ooit als test m'n kop ook voor een opname geleend. Andre ook trouwens. Andre is lelijk, dat werkte niet. Ik met mijn goede looks kwam (en dat zeg ik nu zelf) ook niet goed over. Dat format werd toen snel afgeschoten. Aan andere formats zijn we niet toegekomen. Maar het is niet gezegd dat deze niet veel beter kunnen werken. Waarom niet een voice over? Waarom niet een terugkerende identieke testroute met de auto op de limiet? Zonder dat banden onnodig middels drifts in rook opgaan. Er is zoveel te bedenken.

De ingeslagen route met testauto's van mede DF-ers is veruit de beste. Importeurs gaan het niet leuk vinden dat je auto's negatief gaat beoordelen. Veel mede DF-ers trouwens ook niet maar eerlijkheid duurt het langst. Pas als de toeschouwer erop kan vertrouwen dat de tester z'n hart durft te laten spreken gaan de filmpjes werken. Nou ja, voor mij in elk geval.
Goed verhaal Hielke.....denk dat de DF-ers gewoon dikke bakken willen zien die idd op de limiet gereden worden....niets meer en minder.....dat is DF!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 16:20

Uit het 'veld' horen wij berichten van de PR mannen bij de diverse importeurs dat ze vinden dat Driving-fun.com een kwalitatieve uitstraling heeft en dat ze best onder de indruk zijn. Dat valt onder de noemer goodwill kweken. Want goodwill is gewoon heel belangrijk wil je überhaupt testauto's ter beschikking krijgen.
Dat boeit de DF-er niet.....wat wil je? dat DF-ers blij zijn of de importeurs? en zo moeilijk is het niet dikke auto's mee te krijgen hoor....

Andre

Bericht door Andre » 19 jun 2010, 16:21

We beginnen dan met de uber classic car uit het italiaanse landschap.

Hij is ferrari rood of inmiddels beetje roze geworden. Heeft een fel aan gas hangende motor. Staat op bridgestone banden en heeft 30.000 km terug splinternieuwe dempers gekregen. Goed uitgangspunt om eens te starten met deze uber auto.

:)

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2010, 16:25

Hielke schreef:Waarom niet een terugkerende identieke testroute met de auto op de limiet?
Zoals gezegd, omdat er een nogal grote kans is dat Koos Spee en zijn mannen dan spoedig op de stoep staan. Er is nog even geen budget voor een eigen test track waar we dan Andre in het pak van The Stig overheen kunnen laten knallen.

Dat zeg ik niet om ieder idee van anderen af te schieten overigens, maar omdat het onaardig is om niet te reageren.

@Duifjes: de mening van importeurs telt wel degelijk mee, want zonder testauto's valt er weinig te testen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 16:29

Snipe schreef:
Hielke schreef:Waarom niet een terugkerende identieke testroute met de auto op de limiet?
Zoals gezegd, omdat er een nogal grote kans is dat Koos Spee en zijn mannen dan spoedig op de stoep staan. Er is nog even geen budget voor een eigen test track waar we dan Andre in het pak van The Stig overheen kunnen laten knallen.

Dat zeg ik niet om ieder idee van anderen af te schieten overigens, maar omdat het onaardig is om niet te reageren.

@Duifjes: de mening van importeurs telt wel degelijk mee, want zonder testauto's valt er weinig te testen.
Als de kentekens niet zichtbaar zijn is het echt geen enkel probleem......als DF-er wil je actie zien simpel!.....geen standaard saaie filmpjes. Kom met actie en humor!

Als je reageert reageer dan zinvol anders niet.

Als je gaat testen zoals alle andere website's en bladen tel je niet echt mee atm......kom met een andere invalshoek....dan staan ze vanzelf op de stoep.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2010, 16:37

duifjes.com schreef:Als de kentekens niet zichtbaar zijn is het echt geen enkel probleem
Je weet net zo goed als ik dat dat gelul is. Mocht je dat niet met me eens zijn, ga je er dan mee akkoord dat we op de contactpagina voor alle zekerheid jouw adres en telefoonnummer zetten?

Nee zeker? Dacht ik al. En daarom zou ik even iemand willen citeren:
duifjes.com schreef:Als je reageert reageer dan zinvol anders niet.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 19 jun 2010, 16:41

Voor de tijd die beschikbaar was een prima filmpje. De teksten mogen wel wat 'uitgesprokener' zijn. Als je het stuur en dashoboard geweldig vindt zijn termen als 'netjes', 'keurig', niet de meest wervende termen om te gebruiken. :wink:

Wat uit de discussie wel duidelijk wordt is dat driving fun in de praktijk toch wel wat genuanceerder ligt. Veel hangt af van prijs van de auto, ouderdom/afschrijving, openbare weg, onderhoudskosten etc. Driving-fun met een auto van € 100.000,- is toch vooral rechtuitbranden. :bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 16:42

Snipe schreef:
duifjes.com schreef:Als de kentekens niet zichtbaar zijn is het echt geen enkel probleem
Je weet net zo goed als ik dat dat gelul is. Mocht je dat niet met me eens zijn, ga je er dan mee akkoord dat we op de contactpagina voor alle zekerheid jouw adres en telefoonnummer zetten?

Nee zeker? Dacht ik al. En daarom zou ik even iemand willen citeren:
duifjes.com schreef:Als je reageert reageer dan zinvol anders niet.
Jahoor geen probleem....

Het verschil is of je filmpjes op het forum laat zien die van youtube komen of dat onder de DF vlag gaat testen.....ik bedoel we hebben CBR etc toch ook gewoon @ site staan? Zonder gezicht en kenteken lijkt het me niet zo'n probleem allemaal....

Het gaat om de FUN......niet om saaie testen.....dat is DF simpel en helder!

Hielke

Bericht door Hielke » 19 jun 2010, 16:47

Tussen op verhoogd tempo en asociaal rijden zit nog een wereld van verschil.

Bromsnor met z'n "11% diefstal oplossings score" gaat je echt niet op basis van een verdenking van een verhoogd tempo bekeuren. Dan moet ie eerst ook nog met z'n belastingscanner achter de vangrail van de A7 vandaan komen. Niet te bang hoor.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 16:48

Hielke schreef:Tussen op verhoogd tempo en asociaal rijden zit nog een wereld van verschil.

Bromsnor met z'n "11% diefstal oplossings score" gaat je echt niet op basis van een verdenking van een verhoogd tempo bekeuren. Dan moet ie eerst ook nog met z'n belastingscanner achter de vangrail van de A7 vandaan komen. Niet te bang hoor.
Idd ja! +100

Wij willen actie!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 17:03

Bedankt Snipe voor je PB je hebt bericht terug......je had het ook hier kunnen posten maar de ballen heb je er niet voor......

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 jun 2010, 17:13

Afbeelding

Kasteel

Bericht door Kasteel » 19 jun 2010, 17:18

Andre schreef:Het is niet meteen afrossen van een auto hoor. Auto s kunnen heel wat hebben het zijn geen fragiele oldtimers.

Voorbeeld van rico over mercedes benz met die drift dat ging inderdaad nergens over. Dat is banden op roken. Dat is de bedoeling zeker niet. Dat zie je ook niet in filmpjes van autocar of chris harris. Top gear is hier dan de uitzondering.
+1 Kan me hier redelijk in vinden. Filmpje verder heb ik niks over te klagen, gewoon mooi filmpje, goed in elkaar gezet, leuk gebracht etc.

Echter zoals aangegeven rijdg een groot deel hier op het forum 'dapper' of vindt dat iig van zichzelf. Als gevolg hievan zien wij graag dat een auto echt wordt gebruikt en dat het enthousiasme van het rijden getoond wordt. Als ik eerst de concentratie en later de glimlach van bijv Plato zie nadat hij een auto pusht, is gewoon prachtig om te zien, enthousiasme maakt dan het verschil. Feit blijft wel dat dit in beeld brengen veel tijd/kosten/energie kost en dat de openbare weg redelijk beperkingen levert.
Bovenstaande is overigens verre van kritiek op het filmpje van het onderwerp.

Plaats reactie