Nieuwe BMW 6 Serie: Gran Coupé @ p. 12
- ErikMartijn
Re: BMW 6 Serie F12/F13: steeds minder camouflage
Die lange neus vind ik nou juist geweldig, geeft hem een mooie klassieke coupe uitstraling. Erg mooie auto dus, zal wel weer erg zwaar zijn maar een 6 serie is ook meer als comfortabele gt bedoeld dus dat maakt me verder niet uit.
- Femme
Ik zal 'm in het echt moeten zien om de neus met die eigenaardige koplampen te kunnen beoordelen. De achterkant lijkt me wel dik. Ik vind het interieur er wat rommelig en lomp uitzien.
De huidige 6-serie is relatief licht (de 650i is maar 110kg zwaarder dan een 335i Coupé). Aangezien de F10 zwaarder is geworden dan de E60 zal de nieuwe 6 ook wel zwaarder worden dan de oude.
De huidige 6-serie is relatief licht (de 650i is maar 110kg zwaarder dan een 335i Coupé). Aangezien de F10 zwaarder is geworden dan de E60 zal de nieuwe 6 ook wel zwaarder worden dan de oude.
- Robin Hartog
Hmm, even in het echt zien. Ben bang dat die achterkant gaat tegenvallen door die achterlichten die straks erg rood worden.. En dus lomp gaan ogen.
Verder vind ik het niet echt 'één' ontwerp. Maar aan de andere kant toch wel weer stylish en gaaf. Naja.
Verder vind ik het niet echt 'één' ontwerp. Maar aan de andere kant toch wel weer stylish en gaaf. Naja.
- Femme
Nog wat meer plaatjes waarmee de auto beter beoordeeld kan worden. Zie er wel goed uit op deze platen:

- Robin Hartog
Ja, dat oogt beter!
Dat navigatiescherm...
Dat navigatiescherm...

- Femme
Zie Bimmerpost voor nog geilere high-res beelden:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=433369" onclick="window.open(this.href);return false;

En profil (twee foto's hierboven) vind ik 'm erg gaaf en doet hij me een beetje denken aan de E31. Hij oogt erg rank en elegant.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=433369" onclick="window.open(this.href);return false;
En profil (twee foto's hierboven) vind ik 'm erg gaaf en doet hij me een beetje denken aan de E31. Hij oogt erg rank en elegant.
- ErikMartijn
Nice, Bang & Olufsen audio 8)
- Snipe
Wat zou Macboy er van vinden?
- Femme
Die is niet meer aanspreekbaar vrees ikSnipe schreef:Wat zou Macboy er van vinden?

Ik de nieuwe 6er het mooiste wat BMW de laatste jaren heeft voortgebracht. Recht van voren vind ik de koplampen wat sullig ogen maar dat komt in het echt wellicht beter over met brandende velrichting. Die hoekige angel eyes zijn wel erg gaaf. Ik had liever wat agressiever gevormde koplampen zoals op de Concept CS gezien. Verder is de wagen prachtig gedetailleerd. Dit zal IRL een behoorlijk indrukwekkende verschijning zijn.
-
idd Femme, e31 lijnen.
Ik vind hem schitterend.
Ik vind hem schitterend.
-
Zowel van opzij (silhouette) en van achter een schitterende auto. Van voren moet ik nog even aan wennen (de koplampen met name: niet alleen de vorm, maar ook de verhouding nieren/gril en de koplampen)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Veel te gestrekt, doet me wat aan Jaguar denken..............(neus had korter en dus sportiever gekund)
- De koplampen buitengewoon saai qua vormgeving maar ook rommelig met die dikke spleet (waarvoor?) eronder
- De platte uitlaten kunnen echt niet.
- Het navischerm idem
- De grille is erg geslaagd
- Achterzijde/kofferdeksel/lichten veel beter dan de "oude"
IRL alemaal beter, ik wacht het af, stiekem had ik er iets meer van gehoopt.....................
- De koplampen buitengewoon saai qua vormgeving maar ook rommelig met die dikke spleet (waarvoor?) eronder
- De platte uitlaten kunnen echt niet.
- Het navischerm idem
- De grille is erg geslaagd
- Achterzijde/kofferdeksel/lichten veel beter dan de "oude"
IRL alemaal beter, ik wacht het af, stiekem had ik er iets meer van gehoopt.....................
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat meer pics;
Te veel lijnen op de motorkap, de koplampen te groot en te bol (1er syndroom) bij het langerekte van de kar veel meer moeten knijpen, dan had je echt een kat achtige............

Die rare inkeping zal het knipperlicht wel zijn, mede verantwoordelijk voor een te "dikke" koplamp dus

Hoewel dit er wel weer revolutionair uitziet;

De velgen te rommelig, met 3 spijlen lijkt het erg dik en daarmee het wiel ook (te) klein;

Dash oogt niet strak, ook rommelig, te veel lijnen/hoekjes/afbuiging (iDrive knop)

Van B&O ben ik in het geheel niet onder de indruk, in de high end wereld hebben die geen enkele naam en faam, meer life style product dan echte kwaliteit.....

De grille, erg fraai;

Te veel lijnen op de motorkap, de koplampen te groot en te bol (1er syndroom) bij het langerekte van de kar veel meer moeten knijpen, dan had je echt een kat achtige............
Die rare inkeping zal het knipperlicht wel zijn, mede verantwoordelijk voor een te "dikke" koplamp dus
Hoewel dit er wel weer revolutionair uitziet;
De velgen te rommelig, met 3 spijlen lijkt het erg dik en daarmee het wiel ook (te) klein;
Dash oogt niet strak, ook rommelig, te veel lijnen/hoekjes/afbuiging (iDrive knop)
Van B&O ben ik in het geheel niet onder de indruk, in de high end wereld hebben die geen enkele naam en faam, meer life style product dan echte kwaliteit.....
De grille, erg fraai;
- Joop
+1Femme schreef:Ik zal 'm in het echt moeten zien om de neus met die eigenaardige koplampen te kunnen beoordelen. De achterkant lijkt me wel dik. Ik vind het interieur er wat rommelig en lomp uitzien.
...
Maar op het eerste gezicht ziet het geheel er wel goed uit.
Seq kijkend naar de koplampen in detail, dan is het wel mooi ontworpen overigens...:
Ben wel benieuwd of ze bij dit conceptmodel nog een paar dingen bijschaven voordat het productiemodel op de markt komt; dat navigatiescherm bijvoorbeeld staat een beetje beroerd in het dashboard.
- Joop
Wordt dus toch een beetje aangeschaafd:
Scott26 (BMW insider) schreef:
Although this is a "Concept" all be it a "production" Concept.
Some details such as wing mirrors , wheels and exhaust ports will change.
The production Coupe will be unveiled in November and will be officially unveiled at the Geneva Autoshow in early March.
BMW's other Paris concept car is still to be unveiled.
- VLA
Ik vind hem echt helemaal super op de motorkap na. Die lijkt idd te bol. Interieur vind ik prachtig alleen had ik zelf liever een andere kleurstelling gezien (maar er zullen wel meerdere beschikbaar zijn lijkt me).
Verder vind ik hem een stuk meer klasse uitralen vergeleken met de vorige 6 serie. Die vond ik te patserig.
Verder vind ik hem een stuk meer klasse uitralen vergeleken met de vorige 6 serie. Die vond ik te patserig.
- Joop
Zit nog eens naar die foto's van AutoCar te kijken, maar het oude om de bestuurder heen gevouwen cockpitje is wel weer helemaal terug...:

- dvh
Als je naar auto's in dezelfde klasse kijkt is ene 6serie zowiezo niet de mooiste van de klas.
Maar het ziet er toch wel redelijk geslaagd uit. Vind het er allemaal net wat mooier uitzien dan de huidige 6, en dan vooral het interieur, want dat is bij de huidige maar een beetje saai/simpel.
Maar het ziet er toch wel redelijk geslaagd uit. Vind het er allemaal net wat mooier uitzien dan de huidige 6, en dan vooral het interieur, want dat is bij de huidige maar een beetje saai/simpel.
- Martin van der Zwaard
Prachtige auto!! Ik ben fan 

-
Achterkant is geweldig dik!
Zijkant ook mooi.
Voorkant moet ik IRL beoordelen, van de lampen ben ik niet direct fan alhoewel het niet verkeerd is.
Interieur op navi scherm na erg mooi.
Al met al een fraaie auto
Zijkant ook mooi.
Voorkant moet ik IRL beoordelen, van de lampen ben ik niet direct fan alhoewel het niet verkeerd is.
Interieur op navi scherm na erg mooi.
Al met al een fraaie auto

- Tristan
Mooie auto geworden. 

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
De Zeelandbrug in de achtergrond van de foto's is wel erg cool!!
- Oscar29
Van de buitenkant echt heel mooi geworden, front supergaaf. Alleen dat interieur. Die pook
Dat wortelnotenhouten ziet er ook een beetje plastic uit helaas. Voor de rest, doe maar 

- romo
Ik snap het navi scherm...........................is gewoon een ingestoken iPad......................
Maak een dash zoals een iPad zou ik zeggen, net als in de cocpits van Jetliners, een glazen cocpit dus.........geen knopjes, hobbels, schuiven...................das toch volledig achterhaald............ik zeg; een glazen cockpit voor de kar..........................ook de km/toerenteller....................beetje als in Star Trek
iDrive control wordt iPad control..............................

Maak een dash zoals een iPad zou ik zeggen, net als in de cocpits van Jetliners, een glazen cocpit dus.........geen knopjes, hobbels, schuiven...................das toch volledig achterhaald............ik zeg; een glazen cockpit voor de kar..........................ook de km/toerenteller....................beetje als in Star Trek
iDrive control wordt iPad control..............................
-
Achterkant is gaaf!