Luco schreef:Diegene die ingehaald wordt mag tot op de mm de racelijn rijden tot diegene die inhaalt er voor de volle 100% voorbij is, en dat was die gewoon NIET..
De volle 100%? Ga jij zo elk weekend racen?
Wie met zijn voorwielen vóór die van zijn tegenstander zit, is er voorbij, volgens de race-mores die ik de afgelopen jaren in de F1 heb gezien. Dan moet de ander die plaats gunnen. En om nu te zeggen 'racelijn'? Een wel erg krappe en verdedigende racelijn dan. Dat mag natuurlijk en ik had niet anders van Webber verwacht als het elke andere auto dan die van zijn teamgenoot was geweest. Maar nu word je hier als teambaas niet blij van.
Ik denk eerder aan 50/50. Webber wilde niet nog eens een Maleisië Part 2. Hij wist dat dit Vettels enige kans was, met diens zuurverdiende kilootje extra benzine, dus zijn bedoeling was waarschijnlijk om Vettel in het stof te dwingen, zodat die rechtdoor zou schieten, waarna hij 'm in de kronkelbochtjes binnendoor kon steken en de leiding weer kon terugpakken. Dan was Vettels kans verkeken geweest en had hij drie-uit-drie gescoord. 't Is hard racen en ik had niks anders van Webber verwacht, maar bij een teamgenoot is 't toch iets anders.
Aan de andere kant maakte Vettel natuurlijk een inschattingsfout. Hij stuurde weliswaar niet echt naar binnen - op zijn on-board zie je 'm ook niet echt sturen - maar een kleine beweging, alleen al om uit het gras te raken waar hij op een gegeven moment bijna in zat, zal net genoeg zijn geweest. Vanuit zijn positie was hij Webber al voorbij, die zit met de huidige waardeloze spiegeltjes in z'n dooie hoek, dus precies weten waar die zit, kun je niet. Hij moet er dus op hebben gehoopt/gerekend dat Webber zijn plaats zou opgeven. Op het punt waar hij zich bevond had hij daar ook recht op.
Het was waarschijnlijk sowieso niet gebeurd als de McLarens de Red Bulls zo op de huid hadden gezeten. Wat een topsnelheidsverschil levert die F-Duct op, niet normaal. Canada moet straks voor McLaren kat in 't bakkie zijn.