F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.

Schuldig??

Vettel?
0
Geen stemmen
Webber?
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 0

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door DDX » 30 mei 2010, 23:51

Red Bull geeft Webber de schuld :

http://www.autosport.com/news/report.php/id/84052
Red Bull denies favouring Vettel
Red Bull's motorsport advisor Helmut Marko insists that both its Formula 1 team's drivers are treated exactly the same - even though he has publicly blamed Mark Webber for trying to defend his position during his Turkish Grand Prix crash.
[..]
Asked for his views on the accident, Marko reckons that Vettel was in the right to turn across the track, even with Webber there, since the German had got his nose ahead.

"He [Vettel] was already ahead, at least two metres ahead, and there was a corner to the left side coming, so he had to go for the line," he said. "He cannot brake on the dirt because for sure he knows what happens.

"But it was unnecessary the whole situation. We will talk with everybody quite clearly to make it not happen again."
En webber zat in fuel save mode :
http://www.autosport.com/news/report.php/id/84050

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Dutch » 31 mei 2010, 00:20


Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12615
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Downforce Hans » 31 mei 2010, 07:33

Luco schreef:
Marco R. schreef:Stuurt terug naar rechts? Kijk maar naar z'n stuur bij de onboard beelden.
En bovendien, de bocht gaat naar links, denk je dat hij dan op het vuile stuk links blijft rijden? Webber had gewoon realistisch moeten blijven. Hij had z'n motor op een zuinigere stand gezet en miste topsnelheid. De achterband van Vettel was bij de voorband van Webber. Die had dan niet zo volhoudend moeten zijn en gewoon naar rechts moeten rijden.

Ja, Webber reed gewoon zijn lijn en vanuit diverse standpunten zie je Vettel gewoon te vroeg terugkomen.
En dat zie je als je goed kijkt ook op de onboardbeelden, al is natuurlijk de stuuruitslag heel erg minimaal bij dit soort auto's en is het bijna niet te zien, maar vanuit andere standpunten was het wel heel duidelijk dat Vettel terugstuurde.

citaat:
But on Lap 41 Vettel got a run on Webber on the inside going down to Turn 12, and had drawn alongside, but as he tried to move to the right to gain the entry line his right rear wheel clipped Webber’s left front. Suddenly Vettel was spinning wildly down the road and into retirement with a punctured right-rear tyre, and as Webber was forced to run wide the two McLarens picked their way gleefully through the debris to snatch the leading positions.

Webber and Vettel each squarely blamed the other for the accident, which left Red Bull technical guru Adrian Newey with his head in his hands.

Dat bedoel ik met shumi trekjes, het is altijd andermans schuld, zelfs als beelden iets anders zeggen :bag:

Want ook al had die op het vuile blijven zitten, Webber zat op dat moment aan de buitenkant en had nooit in kunnen sturen, Vettel had er alleen maar naast hoeven te blijven, meer niet.
Dus gewoon een hele domme fout van Vettel, als je zulke fouten blijft maken wordt je denk ik geen wk.
Mooi verhaal, kennelijk weet jij het beter dan de deskundige daar terplekke, grapjas :thumbup:
Jij wist natuurlijk ook dat Webber in de fuel saving mode reed...... :sealed: :nah:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Marco R. » 31 mei 2010, 09:13

Luco, het lijkt mij niet meer dan normaal dat Vettel toch écht een keer terug naar rechts moet. Alleen op de onboard beelden zie je niet dat Vettel ineens naar rechts zeilt.
Hoe hard rijden ze daar, en welke kant gaat de bocht op? Juist, links ;). Vettel was ook Webber al voorbij voor bijna de hele wagenlengte.
Wees dan een vent en laat je auto niet staan maar lift mee achter Vettel en dan was er niks aan de hand geweest. Zeker als Webber zelf ook weet dat hij in fuel saving mode zit. Volgens mij (en dit is puur een mening) wilde Webber gewoon de leiding niet uit handen geven omdat hij de vorige twee ook al gewonnen had en graag die derde wilde pakken koste wat kost.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Peric » 31 mei 2010, 09:21

Vettel was er nog niet voorbij, anders had zijn achterwiel nooit het voorwiel van Webber kunnen raken. Je ziet 'm op de vele beelden echt gewoon naar rechts komen. Webber verdedigd gewoon zijn lijn. Dan kan Vettel wel beweren dat 'ie niet stuurde, maar iedereen heeft gezien dat 'ie naar rechts kwam. In mijn ogen een fout van Vettel. En of Webber in fuel-save-mode stond of niet, Vettel was er gewoon nog niet voorbij, simpel....
Verder een mooie race. Leuk onderonsje van de McLaren-coureurs. :clap:

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Ben_968CS » 31 mei 2010, 09:44

Webber krijgt gewoon de schuld van Red Bull:

Asked for his views on the accident, Marko reckons that Vettel was in the right to turn across the track, even with Webber there, since the German had got his nose ahead.

"He [Vettel] was already ahead, at least two metres ahead, and there was a corner to the left side coming, so he had to go for the line," he said. "He cannot brake on the dirt because for sure he knows what happens.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/84052

Dus: als je je neus voor die van een ander hebt en je komt op de vuile kant voor de bocht, dan mag je naar buiten sturen en moet de ander uitwijken voor jou. :please:

Red Bull heeft alleen behoefte aan Vettel als wereldkampioen. Als je zag wat Eddie Jordan daarover zei... De rook kwam uit zijn oren. :thumbup:

Luco

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Luco » 31 mei 2010, 10:41

Downforce Hans schreef:
Luco schreef:
Marco R. schreef:Stuurt terug naar rechts? Kijk maar naar z'n stuur bij de onboard beelden.
En bovendien, de bocht gaat naar links, denk je dat hij dan op het vuile stuk links blijft rijden? Webber had gewoon realistisch moeten blijven. Hij had z'n motor op een zuinigere stand gezet en miste topsnelheid. De achterband van Vettel was bij de voorband van Webber. Die had dan niet zo volhoudend moeten zijn en gewoon naar rechts moeten rijden.

Ja, Webber reed gewoon zijn lijn en vanuit diverse standpunten zie je Vettel gewoon te vroeg terugkomen.
En dat zie je als je goed kijkt ook op de onboardbeelden, al is natuurlijk de stuuruitslag heel erg minimaal bij dit soort auto's en is het bijna niet te zien, maar vanuit andere standpunten was het wel heel duidelijk dat Vettel terugstuurde.

citaat:
But on Lap 41 Vettel got a run on Webber on the inside going down to Turn 12, and had drawn alongside, but as he tried to move to the right to gain the entry line his right rear wheel clipped Webber’s left front. Suddenly Vettel was spinning wildly down the road and into retirement with a punctured right-rear tyre, and as Webber was forced to run wide the two McLarens picked their way gleefully through the debris to snatch the leading positions.

Webber and Vettel each squarely blamed the other for the accident, which left Red Bull technical guru Adrian Newey with his head in his hands.

Dat bedoel ik met shumi trekjes, het is altijd andermans schuld, zelfs als beelden iets anders zeggen :bag:

Want ook al had die op het vuile blijven zitten, Webber zat op dat moment aan de buitenkant en had nooit in kunnen sturen, Vettel had er alleen maar naast hoeven te blijven, meer niet.
Dus gewoon een hele domme fout van Vettel, als je zulke fouten blijft maken wordt je denk ik geen wk.
Mooi verhaal, kennelijk weet jij het beter dan de deskundige daar terplekke, grapjas :thumbup:
Jij wist natuurlijk ook dat Webber in de fuel saving mode reed...... :sealed: :nah:
Dat heeft er niks mee te maken, fuel saving mode of niet.
Het is nog altijd zo dat degene die inhaalt maar moet zien hoe die ervoorbij komt.
Diegene die ingehaald wordt mag tot op de mm de racelijn rijden tot diegene die inhaalt er voor de volle 100% voorbij is, en dat was die gewoon NIET..

Dat weet iedere lamlul, dat RB Vettel voortrekt doet niks af aan het feit dat Vettel gewoon fout is.

Welke deskundige, dat is ook maar een mening, en waarschijnlijk weer zon deskundige die zelf nooit een stuur in zijn hand heeft. :bag: :bag: :bag: :bag:

Luco

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Luco » 31 mei 2010, 10:48

Christian Horner is het dus niet eens met de andere zogenaamde RB specialist.
Christian Horner, Red Bull team principal
“It’s disappointing for the team to have got into that position today. The one thing I always ask the drivers is that, yes, they can race each other, but give each other room, and that’s exactly what didn’t happen. They were too far over on the left, Sebastian got a run on the inside of Mark, but then came across too early. They didn’t give each other room; it’s as simple as that. It was a massively close race between us and the McLarens up until that point. We managed to get ourselves ahead with a better pit-stop and a better strategy for Sebastian and were first and second. Sebastian was a bit happier on the prime tyre than Mark and was looking quicker at that point in the race. He got a run on Mark up the inside and we saw what happened. It’s massively disappointing and the situation shouldn’t have occurred. To give McLaren 28 points on a plate is very frustrating for everyone in the team - especially after so much hard work. We’ve lost a lot of points today with what’s happened. We need to learn from it, so we don’t find ourselves in this position again.”
Is trouwens wel een leuke voor een poll :mrgreen:
Wie was er fout

1 VETTEL
2 WEBBER
:popcorn:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43842
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Arthur » 31 mei 2010, 11:46

Doet er niet toe. Race ongeval :wink:
En Schumi reed mooi z'n ronden op plek 5 en werd daardoor 4e :mrgreen: Dat jij een hekel aan die man hebt wil nog niet zeggen dat de dingen die Vettel uithaalt "Schumitrekjes" zijn. Als ik die kop van Vettel zo zie vergelijk ik hem eerder met Alonso. Achterbakser, verwend. Schumacher beukt gewoon iemand van de baan. Of haalt in onder SC condities. Dat "we" al nauwelijks konden zien of Vettel wel of niet naar rechts stuurde staaft mijn mening over die jongen :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22546
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Niels » 31 mei 2010, 12:18

Polletje toegevoegd :wink:

Imho als Vettel er voorbij wil dan moet ie een moment kiezen waarbij dat kan. Als je een moment kiest waarbij je iemand op een vies stuk eruit moet remmen dan kun je je afvragen of dat het juiste moment is. Webber houdt gewoon zijn lijn en Vettel komt daardoor in de problemen. Tenminste zo kijk ik er tegenaan.

De fuelsave mode is ook een leuke.....je moet dus iedereen die sneller is en achter je rijdt er dus maar voorbij laten gaan :lol: Het ging om een positie, sterker nog de voorste! Racen is risico nemen...

De eerste race die ik van start tot einde gekeken heb sinds tijden :thumbup:

Luco

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Luco » 31 mei 2010, 12:28

HAHA de poll doet het niet, maar mijn mening was al duidelijk

Michael VETTEL is de schuldige :mrgreen:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Marco R. » 31 mei 2010, 12:52

Niels schreef: De fuelsave mode is ook een leuke.....je moet dus iedereen die sneller is en achter je rijdt er dus maar voorbij laten gaan :lol: Het ging om een positie, sterker nog de voorste! Racen is risico nemen...
Maar bij teamgenoten is het risico nemen een hekel punt zoals je dus hebt gezien gistermiddag..

Richardt.
Berichten: 6812
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Richardt. » 31 mei 2010, 12:55

Tja, wie er schuld heeft?

Vettel zat links al bijna in het gras en zou toch echt naar rechts moeten om de bocht te halen. Wellicht dat ie in de veronderstelling was dat ie er al voorbij was en dat Webber ook wel iets zou uitwijken.

Gewoon een race ongeval denk ik, waarin Vettel theoretisch gewoon de schuldige is. Hij was degene die inhaalde en hij was degene die er nog niet helemaal voorbij was. Webber had echter ook wel iets beter uit kunnen kijken want het was wel zeker dat hij die plek toch niet meer had kunnen verdedigen in die bocht.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Peric » 31 mei 2010, 12:58

En Vettel nam het risico wat verkeerd uitpakte..

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Dutch » 31 mei 2010, 13:39

Luco schreef:Diegene die ingehaald wordt mag tot op de mm de racelijn rijden tot diegene die inhaalt er voor de volle 100% voorbij is, en dat was die gewoon NIET..
De volle 100%? Ga jij zo elk weekend racen?

Wie met zijn voorwielen vóór die van zijn tegenstander zit, is er voorbij, volgens de race-mores die ik de afgelopen jaren in de F1 heb gezien. Dan moet de ander die plaats gunnen. En om nu te zeggen 'racelijn'? Een wel erg krappe en verdedigende racelijn dan. Dat mag natuurlijk en ik had niet anders van Webber verwacht als het elke andere auto dan die van zijn teamgenoot was geweest. Maar nu word je hier als teambaas niet blij van.

Ik denk eerder aan 50/50. Webber wilde niet nog eens een Maleisië Part 2. Hij wist dat dit Vettels enige kans was, met diens zuurverdiende kilootje extra benzine, dus zijn bedoeling was waarschijnlijk om Vettel in het stof te dwingen, zodat die rechtdoor zou schieten, waarna hij 'm in de kronkelbochtjes binnendoor kon steken en de leiding weer kon terugpakken. Dan was Vettels kans verkeken geweest en had hij drie-uit-drie gescoord. 't Is hard racen en ik had niks anders van Webber verwacht, maar bij een teamgenoot is 't toch iets anders.

Aan de andere kant maakte Vettel natuurlijk een inschattingsfout. Hij stuurde weliswaar niet echt naar binnen - op zijn on-board zie je 'm ook niet echt sturen - maar een kleine beweging, alleen al om uit het gras te raken waar hij op een gegeven moment bijna in zat, zal net genoeg zijn geweest. Vanuit zijn positie was hij Webber al voorbij, die zit met de huidige waardeloze spiegeltjes in z'n dooie hoek, dus precies weten waar die zit, kun je niet. Hij moet er dus op hebben gehoopt/gerekend dat Webber zijn plaats zou opgeven. Op het punt waar hij zich bevond had hij daar ook recht op.

Het was waarschijnlijk sowieso niet gebeurd als de McLarens de Red Bulls zo op de huid hadden gezeten. Wat een topsnelheidsverschil levert die F-Duct op, niet normaal. Canada moet straks voor McLaren kat in 't bakkie zijn.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Dutch » 31 mei 2010, 13:48

Luco schreef:Christian Horner is het dus niet eens met de andere zogenaamde RB specialist.
Christian Horner, Red Bull team principal
“It’s disappointing for the team to have got into that position today. The one thing I always ask the drivers is that, yes, they can race each other, but give each other room, and that’s exactly what didn’t happen. They were too far over on the left, Sebastian got a run on the inside of Mark, but then came across too early. They didn’t give each other room; it’s as simple as that. It was a massively close race between us and the McLarens up until that point. We managed to get ourselves ahead with a better pit-stop and a better strategy for Sebastian and were first and second. Sebastian was a bit happier on the prime tyre than Mark and was looking quicker at that point in the race. He got a run on Mark up the inside and we saw what happened. It’s massively disappointing and the situation shouldn’t have occurred. To give McLaren 28 points on a plate is very frustrating for everyone in the team - especially after so much hard work. We’ve lost a lot of points today with what’s happened. We need to learn from it, so we don’t find ourselves in this position again.”
Ik zie overigens niet wat er 'anders' is aan deze mening. Hij zegt dat ze elkaar de ruimte niet gunden en dat ze allebei te veel aan de linkerkant zaten. Ja, dat konden we allemaal zien! Dat ze met z'n tweeën te veel naar links zaten, ligt natuurlijk impliciet aan de verdedigende lijn van Webber, maar toch geeft hij gelukkig geen van beiden in het openbaar de schuld. Netjes. 50/50 dus.

Die 'zogenaamde specialist' is wel een ex-F1-coureur en Le Mans-winnaar. Hij zal er dus wel een redelijke kijk op hebben...

Luco

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Luco » 31 mei 2010, 14:45

Dutch schreef:
Luco schreef:Christian Horner is het dus niet eens met de andere zogenaamde RB specialist.
Christian Horner, Red Bull team principal
“It’s disappointing for the team to have got into that position today. The one thing I always ask the drivers is that, yes, they can race each other, but give each other room, and that’s exactly what didn’t happen. They were too far over on the left, Sebastian got a run on the inside of Mark, but then came across too early. They didn’t give each other room; it’s as simple as that. It was a massively close race between us and the McLarens up until that point. We managed to get ourselves ahead with a better pit-stop and a better strategy for Sebastian and were first and second. Sebastian was a bit happier on the prime tyre than Mark and was looking quicker at that point in the race. He got a run on Mark up the inside and we saw what happened. It’s massively disappointing and the situation shouldn’t have occurred. To give McLaren 28 points on a plate is very frustrating for everyone in the team - especially after so much hard work. We’ve lost a lot of points today with what’s happened. We need to learn from it, so we don’t find ourselves in this position again.”
Ik zie overigens niet wat er 'anders' is aan deze mening. Hij zegt dat ze elkaar de ruimte niet gunden en dat ze allebei te veel aan de linkerkant zaten. Ja, dat konden we allemaal zien! Dat ze met z'n tweeën te veel naar links zaten, ligt natuurlijk impliciet aan de verdedigende lijn van Webber, maar toch geeft hij gelukkig geen van beiden in het openbaar de schuld. Netjes. 50/50 dus.

Die 'zogenaamde specialist' is wel een ex-F1-coureur en Le Mans-winnaar. Hij zal er dus wel een redelijke kijk op hebben...
Zie vetgedrukte, daarmee geeft die aan dat VETTEL te vroeg naar rechts kwam.

Luco

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Luco » 31 mei 2010, 14:49

Dutch schreef:
Luco schreef:Diegene die ingehaald wordt mag tot op de mm de racelijn rijden tot diegene die inhaalt er voor de volle 100% voorbij is, en dat was die gewoon NIET..
De volle 100%? Ga jij zo elk weekend racen?
We hebben het hier niet over mij, ik ga te makkelijk opzij, juist omdat ik geen schade wil.
Op Assen was ik een ander ook meer dan 3/4 voorbij en we raakten elkaar toch.
Heb de beelden bekeken en ik ga iets te snel terug naar de lijn, en hij had van het gas kunnen gaan.
Raceleiding was heel simpel, raceincident, je mag pas terug naar de racelijn als je ervoorbij bent.
En 3/4 is niet ervoorbij, want je ziet het, je raakt de ander dan.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12615
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Downforce Hans » 31 mei 2010, 15:36

Die desbetreffende deskundige had nu wel een klein beetje race ervaring......... :whistle:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul

Bericht door Dutch » 31 mei 2010, 15:44

Luco schreef:
Christian Horner, Red Bull team principal
“It’s disappointing for the team to have got into that position today. The one thing I always ask the drivers is that, yes, they can race each other, but give each other room, and that’s exactly what didn’t happen. They were too far over on the left, Sebastian got a run on the inside of Mark, but then came across too early. They didn’t give each other room; it’s as simple as that. It was a massively close race between us and the McLarens up until that point. We managed to get ourselves ahead with a better pit-stop and a better strategy for Sebastian and were first and second. Sebastian was a bit happier on the prime tyre than Mark and was looking quicker at that point in the race. He got a run on Mark up the inside and we saw what happened. It’s massively disappointing and the situation shouldn’t have occurred. To give McLaren 28 points on a plate is very frustrating for everyone in the team - especially after so much hard work. We’ve lost a lot of points today with what’s happened. We need to learn from it, so we don’t find ourselves in this position again.”
Ja, dat hebben we allemaal gezien en dat ontkent ook niemand. Het cruciale is juist het eerste deel dat je vet gemaakt hebt. 'Ze' zaten te ver aan de linkerkant. Webber bleef verdedigen aan de linkerkant, ook van de racelijn veel verder naar rechts af en gaf zich niet gewonnen toen Vettel er al langs was. Ik denk dat Marko vooral daarover viel. Los daarvan zullen Marko en Horner zich hebben afgevraagd of Webber zijn positie tegenover een teamgenoot wel zó heftig moest verdedigen.

Mijn andere punt was vooral dat de inhaler het recht heeft om de racelijn op te eisen zodra hij er voorbij is, en dat is niet pas als de auto er voor 100% voorbij is. Als dat zo is, blijft er in de F1 maar weinig inhalen over! De complicatie met die inhaalacties in de F1 van tegenwoordig is dat de ingehaalde ook van de racelijn mag afwijken, die vermaledijde one-move-regel, en dat het niet eens meer als one-move wordt gezien als je dat in een schuine lijn doet. Nu weet ik wel, de 'racelijn' is theoretisch gesproken de lijn die de eerste auto kiest, zo vinden sommigen, maar als je om te 'verdedigen' helemaal naar en zelfs over het midden komt - zie ook Buttons verdediging tegen Hamilton - dan krijg ik daar toch altijd een beetje raar gevoel bij. Noem mij ouderwets, maar zo deden we dat vroeger niet...

indobesar
Berichten: 9986
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door indobesar » 31 mei 2010, 15:49

hebben afgevraagd of Webber zijn positie tegenover een teamgenoot wel zó heftig moest verdedigen
Juist. Vettel was duidelijk sneller. Webber heeft het teambelang uit het oog verloren imho.
Maargoed, de eer wie de snelste/beste rijder is staat altijd bovenaan voor een rijder...

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Brava » 31 mei 2010, 17:36

indobesar schreef:Webber heeft het teambelang uit het oog verloren imho.
Met die logica kan je net zo goed stellen dat juist Vettel het teambelang uit het oog heeft verloren door überhaupt een poging te doen. Het argument dat een aantal keer aangehaald is dat hij op zijn beurt Hamilton in z'n nek had gaat dan ook niet op omdat dan Webber Hamilton in z'n nek had gehad, Red Bull of Red Bull.

Vettel had een vrijwel zekere 1-2 voor het team kunnen garanderen door als teamspeler een tweede plaats te accepteren. Dat deed hij niet. Hij stelde zijn persoonlijke glorie boven die van het team, dat is m.i. juist het teambelang uit het oog verliezen.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Marco R. » 31 mei 2010, 17:43

Vettel had wat extra peut over en als hij zo snel richting Webber rijdt, dan passeer je hem. Dan kan Webber zich OOK! opofferen als tweede plaats en bufferen voor Vettel gezien Webber al rustig aan moest doen met de peut...

Twee mensen, twee visies..

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Brava » 31 mei 2010, 18:02

Marco R. schreef:Vettel had wat extra peut over en als hij zo snel richting Webber rijdt, dan passeer je hem. Dan kan Webber zich OOK! opofferen als tweede plaats en bufferen voor Vettel gezien Webber al rustig aan moest doen met de peut...

Twee mensen, twee visies..
Okay, maar... Vettel initieert de situatie, ook wordt er openlijk geinsinueerd dat Webber zijn motor eerder op lean moest zetten òm Vettel zonder teamorders de kans te geven om hem te passeren.

Hier een quote die ik net tegenkwam van Martin Whitmarsh, duidelijk...

"You have got to get your own ego behind the team and if you have a potential one-two finish in the race, don't do anything to jeopardise that."

Is het accepteren van de bestaande situatie, Webber 1 - Vettel 2, 'teamspelen' of is het trachten deze situatie actief om te draaien, Vettel 1 - Webber 2 dat? Ik ben van mening dat het eerste geval dat is. Dat heeft eigenlijk weinig met de brandstofsituatie te maken, zeker gezien het feit dat naar verluidt Vettel één ronde later hetzelfde had moeten doen.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: F1 2010: Grand Prix Turkije Istanbul. Vettel of Webber??

Bericht door Marco R. » 31 mei 2010, 18:06

Idd, maar dan was hij wel voorbij Webber wanneer hij ook op lean ging.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten