De essentie van rijplezier, de lightweight
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Ik vergelijk 96% van de bmw rijders op Df met van die onnozele milieu activisten. Ik heb niets tegen het merk zelf. Alleen het soort volk dat er vaak in rijdt. Merkenverzuiling tot op het hoogste niveau. Hoor zelf tot de overige 4%.
@Hans: Geen Corvette voor mij. Ik heb nog niet zo'n dikke buik.
@Hans: Geen Corvette voor mij. Ik heb nog niet zo'n dikke buik.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
De cultuur van DF is wel wat gekleurd.
Als je een leeggelepelde E30 rijd ben je de koning, en de rest is behelpen.
Toen ik hier vorig jaar binnenkwam werdt ik hartelijk welkom geheten, en vriendelijk doch dringend verwezen naar het lightweight hoekje in het forum.
Men is hier dol op rapportages en modificaties etc. Die worden hier amper beschreven.
Ze zijn er genoeg, maar die worden op eigen fora besproken.
En dat is een beetje jammer.
Zo, nu ga ik mijn losgetrilde schroeven weer aandraaien en wat dingen teruglijmen die eraf liggen
Als je een leeggelepelde E30 rijd ben je de koning, en de rest is behelpen.
Toen ik hier vorig jaar binnenkwam werdt ik hartelijk welkom geheten, en vriendelijk doch dringend verwezen naar het lightweight hoekje in het forum.
Men is hier dol op rapportages en modificaties etc. Die worden hier amper beschreven.
Ze zijn er genoeg, maar die worden op eigen fora besproken.
En dat is een beetje jammer.
Zo, nu ga ik mijn losgetrilde schroeven weer aandraaien en wat dingen teruglijmen die eraf liggen

-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Ik snap, dat gewicht de killer voor autorijden is als geen ander. Maar voor op straat zou mijn keuze absoluut geen lightweight lotus/westfield whatever zijn. Voor circuit wordt het anders. Ik heb ooit gereden met een radical sr3 en dat gaat wel zo gruwelijk hard 1 week last van de nek van de g krachten etc echt super. Echter het nadeel is dat je met trackdays met zo n auto nooit een vrije ronde hebt door het mega snelheids verschil en je kan nergens terecht in race klassen bij dnrt cpz dsc etc.
Straat gebruik. Voor mij is het een pre dat er zo bi zo een vast dak op zit mag ook graag even in de regen en sneeuw rijden:) Dan houdt het al snel op bij lightweight keuzes. De enige lightweight waar mijn hart sneller van klopt zijn deze:
http://www.youtube.com/watch?v=mhC95UTWIVo
Straat gebruik. Voor mij is het een pre dat er zo bi zo een vast dak op zit mag ook graag even in de regen en sneeuw rijden:) Dan houdt het al snel op bij lightweight keuzes. De enige lightweight waar mijn hart sneller van klopt zijn deze:
http://www.youtube.com/watch?v=mhC95UTWIVo
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
lol @Dre...misschien eens een Donkervoort D8 GT proberen, staat nu in de autovisie...ziet er heel mooi/apart uit vind ik.
daarbij 675kg en 270pk (beetje meer eruit peuteren kan vast ook nog
)
lijkt me super....en dan gemiddeld verbruik 1 op 9

daarbij 675kg en 270pk (beetje meer eruit peuteren kan vast ook nog

lijkt me super....en dan gemiddeld verbruik 1 op 9

-
- Berichten: 18929
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Brabbel iets over DF LIGHTWEIGHT ONLY TOURTOCHTsmiley schreef:De cultuur van DF is wel wat gekleurd.
Als je een leeggelepelde E30 rijd ben je de koning, en de rest is behelpen.
Toen ik hier vorig jaar binnenkwam werdt ik hartelijk welkom geheten, en vriendelijk doch dringend verwezen naar het lightweight hoekje in het forum.
Men is hier dol op rapportages en modificaties etc. Die worden hier amper beschreven.
Ze zijn er genoeg, maar die worden op eigen fora besproken.
En dat is een beetje jammer.
Zo, nu ga ik mijn losgetrilde schroeven weer aandraaien en wat dingen teruglijmen die eraf liggen

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Andre, dan zou je je gewoon eens moeten toe zetten om onbevooroordeeld in een lightweight te stappen als het heeft gesneeuwd / geijzeld. Winterbandjes zijn dan wel een noodzaak omdat het anders niet rijdbaar is. Net als goede kleding. Op zo'n moment is een normale gezinscontainer echt wel comfortabeler dan een sardienenblikje op wielen. Daarin moet je je gewoon echt blijven concentreren. Aan het einde van de dag ben je echt wel gesloopt van vermoeidheid. Maar neem maar van mij aan, dat je de grootste lol zult hebben. Dat is ook de reden waarom ik de wagen door weer en wind rijd, als ik niet meer zitplaatsen nodig heb. 8)
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
En allen wat voor lightweight heb je dan.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Die wagen is vast naar die foto locatie toe gesleept 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Downforce Hans schreef:Die wagen is vast naar die foto locatie toe gesleept


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Inmiddels is ieder onderdeel vervangen, dus die blijft nu wel een jaartje heel.
Zit nu op 533 kilo. Dan is een 340r nog heavyweight.

Zit nu op 533 kilo. Dan is een 340r nog heavyweight.

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Hahahaha.. Leuk gevonden Rico, tikkeltje kort door de bocht..
Maar dat zijn we wel gewend van een kapitein van een grote stoomboot.
Maar ik zit nu nog in sevilla en het toetsen gaat een beetje lastig vanaf de iPhone..
dus later meer.
Maar dat zijn we wel gewend van een kapitein van een grote stoomboot.
Maar ik zit nu nog in sevilla en het toetsen gaat een beetje lastig vanaf de iPhone..
dus later meer.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Als we het toch over engelse lightweights hebben. 800kg / 112pk, dus mijn eerste auto was een lightweight 8) :

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
De mijne ook.wjn schreef: 800kg / 112pk, dus mijn eerste auto was een lightweight 8) :
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Vriend van mij reed deze vroeger. In de 80-er jaren. Wat een leuke auto. Natuurlijk ben ik doorspekt van ouwe lullen sentimentalisme door te roepen dat 'deze GTi is de uber-gti, de rest daarna was allemaal baggerwjn schreef:Als we het toch over engelse lightweights hebben. 800kg / 112pk, dus mijn eerste auto was een lightweight 8) :


-
- Berichten: 55246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Toch even een serieus hart onder de riem naar allen:
Een R500 is natuurlijk weergaloos en ik zou er graag eens mee willen rijden. Jij zal dan zeggen dat je met 533kg en 150pk(ik weet niet wat je hebt) ook al houwen en keren hebt. Dat zal best, maar ik wil graag eens in 'n R500 rijden. En wat Andre al zei. Mee eens. Een vast dak en 'n beetje(veel) BAUQUALITÄT graag.
Stresserige auto's als DAILY is BIJ MIJ een no go. Dat zal voor 'n ander anders zijn. I know.Ik wil voldaan uit 'n auto stappen als ik heb gereden, ook (en ZEKER)daily!
Ik ben anders dan jij allen. Maar ik snap je wel 'n beetje.
Cheers
Robin
Een R500 is natuurlijk weergaloos en ik zou er graag eens mee willen rijden. Jij zal dan zeggen dat je met 533kg en 150pk(ik weet niet wat je hebt) ook al houwen en keren hebt. Dat zal best, maar ik wil graag eens in 'n R500 rijden. En wat Andre al zei. Mee eens. Een vast dak en 'n beetje(veel) BAUQUALITÄT graag.
Stresserige auto's als DAILY is BIJ MIJ een no go. Dat zal voor 'n ander anders zijn. I know.Ik wil voldaan uit 'n auto stappen als ik heb gereden, ook (en ZEKER)daily!
Ik ben anders dan jij allen. Maar ik snap je wel 'n beetje.
Cheers
Robin
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Daarom, als het goed moet kan je het beter zelf doen.Robin schreef:T en 'n beetje(veel) BAUQUALITÄT graag.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Mijn daily heeft ookmaar twee zitplaatsen, maar met 60k km per jaar in alleen die auto, en een totaal van rond de 200k heb ik weinig behoefte aan onbetrouwbare reut. No matter how much fun, ik kan de keren dit jaar niet tellen dat ik ineens weer met een racer bij een klant sta omdat het logistiek ff handiger was. Zie me zelf al gaan, om 4 uur 'snachts nog ff door de ijzelende mist naar huis in zo'n alu frikandel met al die idioten op zomerbanden onderweg.allen schreef: Dat is ook de reden waarom ik de wagen door weer en wind rijd, als ik niet meer zitplaatsen nodig heb. 8)
Mag ik ff bedanken? Als ik ooit dood wil jaag ik wel zo'n ding volle polle over een natte Ring zonder gordels....
-
- Berichten: 55246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Ik dacht meteen hier aan. OK 750kg is niet bepaald lightweight, maar 646pk is toch wel wat, en 't heeft geen gordelssteve smith schreef:... in zo'n alu frikandel...
Mag ik ff bedanken? Als ik ooit dood wil jaag ik wel zo'n ding volle polle over een natte Ring zonder gordels....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fkZwGa50 ... r_embedded#![/youtube]
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Geniaal Robin, die kende ik nog niet.
Michel
Michel
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Gewoon een andere invulling van 'voldaan' de auto uitstappen.Robin schreef:Stresserige auto's als DAILY is BIJ MIJ een no go. Dat zal voor 'n ander anders zijn. I know.Ik wil voldaan uit 'n auto stappen als ik heb gereden, ook (en ZEKER)daily!

@Steve; Ringgoden crashen toch niet?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Iedereen komt aan de beurt. Ook Stuck, ook Roser, Manthey, Horst etc. Dus statistisch gezien had ik al een keer of 3 aan de beurt moeten zijn. Maar ja, zij gaan wel hard.allen schreef:@Steve; Ringgoden crashen toch niet?
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Wat zijn eigenlijk de meest betaalbare lightweights (qua aanschaf
)? Kan zo snel alleen de Elise vinden onder de 10k.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Er is gewoon niet veel onder de 10k als je een 'lightweight' bedoeld als een sportwagentje met rwd. Een Elise onder de 10k zul je hoogstwaarschijnlijk nog wel het 1 en ander aan achterstallig onderhoud moeten laten doen.
Afgezien daarvan zijn er imho genoeg leuke 'lichte wagens'. De laatste MR2 (imho zwaar ondergewaardeerd) en MX-5 behoren imho zeker tot de leuke, lichtere auto's. Verder zullen de oudere Clio's en 106jes zeker goede ragbakken voor weinig zijn.
Afgezien daarvan zijn er imho genoeg leuke 'lichte wagens'. De laatste MR2 (imho zwaar ondergewaardeerd) en MX-5 behoren imho zeker tot de leuke, lichtere auto's. Verder zullen de oudere Clio's en 106jes zeker goede ragbakken voor weinig zijn.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
MX5 natuurlijk, <1000kgRobertdj schreef:Wat zijn eigenlijk de meest betaalbare lightweights (qua aanschaf)? Kan zo snel alleen de Elise vinden onder de 10k.
