F1 2010: Gran Premio de España Telefónica
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: F1 2010: Gran Premio de España Telefónica
Mee eens, Femme! Heeft Rosberg ook niet 2 stops gedaan tegen 1 voor Schumi en de meesten vooraan?
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Goede en duidelijke analyse Femme 
- DDX
Nick Fry gaf dit in de nabeschouwing bij de BBC ook aan, ze geven net zoals vorig jaar beide rijders gelijke kansen. (met een leuke verspreking met Micko
)
- Dutch
Uiteraard om er discussie mee los te maken. Maar die wordt hier al gevoerd, zie ik...Femme schreef:Zelfs in het commentaar op de race op de fp van DF komt het voor.
-
Marco R.
Leuke race wel om te zien. Even een paar punten waar ik nog wat over kwijt wil:
Niet Schumacher maar Button is door de mand gevallen als het ware. Leuk dat hij races wint, maar Schumacher maakt zich gewoon breed. Dat Button een paar keer exact dezelfde truc probeert en dat niet lukt, tsjah dan doe je het jezelf aan. Ernaar toe rijden is 1, er voorbij is 2... Dat gaat ook op voor Massa overigens. Wel leuk hoe zo'n stukje voorvleugel kan verbuigen en dus geen ruk uitmaakt qua rondetijden. Engineer had een sterk punt met 'I think we found the solution' te zeggen over de radio.
Vettel had gewoon DOMME pech. Ook had hij een 6 sec pitstop waarbij een Schumacher een 3.8 bijv had. Ik denk dat de teams daarin wel iets meer mogen oefenen, daar valt nog wel iets te winnen. Bij Vettel kostte het z'n plek aan Hamilton. Wel zonde dat hij 2 rondes voor het einde eraf gleed, maargoed ik ben geen Hamilton fan dus mij hoor je niet klagen
. Webber heeft het gewoon netjes gedaan. Gelijk volle pof vooruit en z'n eigen race rijden. Vettel had weer domme pech, de betrouwbaarheid van z'n remmen (Australië was ook al een remprobleem?) mag wel iets beter
Alonso heeft een redelijke race gereden, kon niet echt aanvallen maar was ook niet enorm langzaam.
Alguersari had wel iets beter mogen uitkijken voordat hij Chandhok (?) eraf tikte met het inhalen. Zijn foutjes die je gewoon kan voorkomen door een beetje uit te kijken.
Massa had ook geluk overigens dat hij niet z'n neus helemaal kapot reed bij die blauwe vlag situatie.
Niet Schumacher maar Button is door de mand gevallen als het ware. Leuk dat hij races wint, maar Schumacher maakt zich gewoon breed. Dat Button een paar keer exact dezelfde truc probeert en dat niet lukt, tsjah dan doe je het jezelf aan. Ernaar toe rijden is 1, er voorbij is 2... Dat gaat ook op voor Massa overigens. Wel leuk hoe zo'n stukje voorvleugel kan verbuigen en dus geen ruk uitmaakt qua rondetijden. Engineer had een sterk punt met 'I think we found the solution' te zeggen over de radio.
Vettel had gewoon DOMME pech. Ook had hij een 6 sec pitstop waarbij een Schumacher een 3.8 bijv had. Ik denk dat de teams daarin wel iets meer mogen oefenen, daar valt nog wel iets te winnen. Bij Vettel kostte het z'n plek aan Hamilton. Wel zonde dat hij 2 rondes voor het einde eraf gleed, maargoed ik ben geen Hamilton fan dus mij hoor je niet klagen
Alonso heeft een redelijke race gereden, kon niet echt aanvallen maar was ook niet enorm langzaam.
Alguersari had wel iets beter mogen uitkijken voordat hij Chandhok (?) eraf tikte met het inhalen. Zijn foutjes die je gewoon kan voorkomen door een beetje uit te kijken.
Massa had ook geluk overigens dat hij niet z'n neus helemaal kapot reed bij die blauwe vlag situatie.
-
Luco
Vettel pech ben ik niet met je eens.
De betrouwbaarheid van de red bull laat wel vaker te wensen over, je kan wel heel snel zijn maar als die dan niet heel blijft heb je niks.
Dat is onderdeel van het spelletje en niks met pech te maken.
De betrouwbaarheid van de red bull laat wel vaker te wensen over, je kan wel heel snel zijn maar als die dan niet heel blijft heb je niks.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Voor de rest reed Alguersari toch een erg strakke tijd en op een gegeven moment stond ie 6e met de snelste rondetijden.Alguersari had wel iets beter mogen uitkijken voordat hij Chandhok (?) eraf tikte met het inhalen. Zijn foutjes die je gewoon kan voorkomen door een beetje uit te kijken.
Klopt, elke raceweekend zijn ze de snelste. Maar in de standen staan ze nou niet bepaald bovenaan. Ik hoop dat ze de betrouwbaarheid ook voor elkaar krijgen, dan hebben we nog een mooie strijd te gaan. Webber en Vettel zijn aardig aan elkaar gewaagdDe betrouwbaarheid van de red bull laat wel vaker te wensen over, je kan wel heel snel zijn maar als die dan niet heel blijft heb je niks.
-
Marco R.
Geef je deels gelijk Luco, maar Vettel heeft iets meer 'problemen' (:pech) gehad van Webber. Zelfde auto..
Wat Alguersari betreft, hij kan best vlot rijden. Het tegendeel hoor je mij ook niet zeggen. Maar dat soort foutjes zijn zonde
Wat Alguersari betreft, hij kan best vlot rijden. Het tegendeel hoor je mij ook niet zeggen. Maar dat soort foutjes zijn zonde
-
Luco
ja verstappen sloopte ook altijd meer dan zijn teammaats, heeft iets met rijstijl te maken zeg maar
Webber rijdt cleaner dan Vettel denk ik, daar kan verschil in zitten.
Webber rijdt cleaner dan Vettel denk ik, daar kan verschil in zitten.
-
Marco R.
Net zoals Button en Hamilton ook totaal anders rijden. De een rookt rubber, de ander spaart rubber