Robin Hartog schreef:Pfff, idd, wat een trieste gasten zeg, die daar zo reageren...Robertdj schreef:Zitten wel gare reacties tussen.
Diep triest heb even netjes gereageerd
Robin Hartog schreef:Pfff, idd, wat een trieste gasten zeg, die daar zo reageren...Robertdj schreef:Zitten wel gare reacties tussen.
ja had er wel bijgekund he.Robertdj schreef:Netjes, precies de reactie die ik wilde posten
Alleen dan met de toevoeging van Wintersport.
Goedemans schreef:Ik heb ook maar even een reactie gegeven met wat feiten obv statistieken.
Autocoureur?Goedemans schreef:Ik heb ook maar even een reactie gegeven met wat feiten obv statistieken.
Oh ja, registratie staat sinds vorige week weer open, waarom was dat ook alweer?Luco schreef:Diep triest heb even netjes gereageerd
Beterschap. Ik ben vooral benieuwd of we hier lering uit kunnen trekken qua veiligheid van de baan, maar ook in de auto.Tijdens de races afgelopen zondag heeft een ernstig ongeval plaats gevonden.
Geplaatst op 11 Mei 2010 | 20:53
In de Slotemaker bocht hebben 2 auto’s elkaar geraakt, zijn samen van de baan gevlogen, hebben samen de vangrail half plat geduwd en zijn daar overheen gevlogen.
Een van de wagens botste tegen de marshall post en kwam weer terug op de baan. De andere reed frontaal tegen de marshall post en werd volledig vernield. De rijder werd zwaar gewond uit de wagen gehaald en is vervoerd naar het ziekenhuis. Er is geen levensgevaar maar de kwetsuren zijn zeer aanzienlijk. Gebroken bovenbeen, gebroken knie, 2 gebroken wervels, gebroken ribben en long penetratie, gescheurde nier en mogelijke een beschadigde mild. De exacte ernst van ieder van deze kwetsuren zijn op dit moment nog niet in te schatten. Van tijd tot tijd zullen we daar echter melding van maken.
Stichting DNRT
Ria Waterreus.
Nu ik de filmpjes van de Mythbusters heb gezien [http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=19019], besef ik hoeveel krachten er vrij komen bij een frontale klapper op een betonnen huisje. De Mythbusters hebben meer dan 100 G gemeten bij een snelheid van 160 km per uur! Op dit punt van de baan en bij het uitkomen van Bos Uit moet CPZ echt aanpassingen gaan doen! We kunnen toch vragen gaan stelen aan CPZ als gebruikers van het circuit hoe zij dit gaan aanpassen naar aanleiding van dit ongeluk?RJay schreef:Hoe veilig wil je een auto maken als je met 140-160 frontaal op een blok beton botst en het uberhaupt overleeft?
Dan racen we straks alléén nog maar met koolstofvezel monocoques en dan nog........
Baanveiligheid ben ik echter met je eens, ligt daar amper gras, laat staan grind.
Ik gok dat de DNRT hier ook wel mee bezig is. Via de klasse waarin je rijdt of via bijv. Ria zou je kunnen informeren naar de stappen die CPZ gaat nemen.Goedemans schreef:Even een beetje onderzoek gedaan. Er bestaan systemen die veel beter werken dan de ouderwetse vangrail: http://www.traffic-tech.com/traffic_saf ... oducts.php
CPZ zou dit soort "crash cushions" kunnen gebruiken op punten waar een combinatie van hoge snelheid en weinig uitloop bestaat. Mocht CPZ niets doen naar aanleiding van dit ongeluk dan moeten er maar vragen gesteld gaan worden aan de KNAF. Ik wil me hier best wel mee bezig gaan houden. Misschien moeten we een soort van petitie houden als er blijkt dat er niets is gedaan door CPZ binnen een periode van 3 weken.
Dat lijkt me een goed idee, Berry. Mijn handtekening krijg je.Goedemans schreef:Even een beetje onderzoek gedaan. Er bestaan systemen die veel beter werken dan de ouderwetse vangrail: http://www.traffic-tech.com/traffic_saf ... oducts.php
CPZ zou dit soort "crash cushions" kunnen gebruiken op punten waar een combinatie van hoge snelheid en weinig uitloop bestaat. Mocht CPZ niets doen naar aanleiding van dit ongeluk dan moeten er maar vragen gesteld gaan worden aan de KNAF. Ik wil me hier best wel mee bezig gaan houden. Misschien moeten we een soort van petitie houden als er blijkt dat er niets is gedaan door CPZ binnen een periode van 3 weken.
Andre schreef:Iedereen weet dat er bij bos uit ook meer veiligheids marge moet komen. Zo ook naar slotemaker en boven op de bult naar scheivlak toe dat hebben we nu wel weer gezien.
Ook uitkomen gerlach is heel gevaarlijk.
Hoe sneller de bochten hoe meer uitloop je nodig bent.
Bij assen is de filosofie heel anders dan bij zandvoort.
Ik denk niet dat ze dat bedoeln, slotemaker zit niet net naast de hoofdtribune en aan de binnenkant na uitkomen tarzan, dat zijn de punten waar een grindbak/uitloop zou moeten komen, net als ingang pitstraat, ook erg gevaarlijk, als je bij bosuit naar binnen zou glijden bij een crash kom je frontaal op de pitstraatingang uit.indobesar schreef:Probleem van grindbak bij Bos Uit is dat Slotemaker daar direct achter zit. Hij zal daar niet zo makkelijk en snel weg willen lijkt me...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten