Rat-Look (foto en verhalen topic)
- FreudeamFahren
Re: Rat-Look (foto en verhalen topic)
Eens! Voor tussen de 150 en 300 piek koop je al een meuksetje op marktplaats. Qua restcomfort en duurzaamheid ultieme meuk, maar je kunt hem er wel écht laag mee zetten. Da's wat telt bij een Rat 

- Adje ///M3
Hij moet inderdaad nog plat komen te liggen. Maarjah, een verlagingssetje voor dat geld....FreudeamFahren schreef:Eens! Voor tussen de 150 en 300 piek koop je al een meuksetje op marktplaats. Qua restcomfort en duurzaamheid ultieme meuk, maar je kunt hem er wel écht laag mee zetten. Da's wat telt bij een Rat
Er komt vast wel iets op m'n pad voor minder

- Jeroen
Mijn Golf III TDi is al dusdanig aan het desintegreren (en verlaagd) dat het met een setje kruisspaak BBS'en een echte rat zou kunnen zijn 

- FreudeamFahren
Jeroen, dit zou voor jouw Golf echt helemaal geweldig zijn:
*klik* BBS RS imitaties in 8jx17 4x100 ET 35
Geinig voor weinig is het helaas niet (rooitje ex banden), maar het zou echt geweldig staan. Motorkap schuren en met bijtmiddel bewerken, imperial op 't dak en hij is klaar 8)
EDIT: *klik* Deze met een laagje blanke lak (dus niet rood gespoten) erop versterkt de Rat look ook
Nieuwe spatbordjes moet je toch, niet waar? 
*klik* BBS RS imitaties in 8jx17 4x100 ET 35
Geinig voor weinig is het helaas niet (rooitje ex banden), maar het zou echt geweldig staan. Motorkap schuren en met bijtmiddel bewerken, imperial op 't dak en hij is klaar 8)
EDIT: *klik* Deze met een laagje blanke lak (dus niet rood gespoten) erop versterkt de Rat look ook

Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 05 apr 2010, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Adje ///M3
Mooie RS'jes inderdaad. Heb je 2 Polo's voor 

- Robin Hartog
Supergaaf idd! 8)
Weet alleen niet of ik het zou willen, zo'n auto. Maar vind het zeker gaaf staan.
Weet alleen niet of ik het zou willen, zo'n auto. Maar vind het zeker gaaf staan.

- Jeroen
Dat heb ik dus ook
Leuk, maar of ik altijd zo rond wil rijden.....een setje BBS'en gaat nog, maar mijn motorkap schuren gaat me te ver. Maar het zou zeker leuk zijn 

- Michel P
Super foto, super die auto, echt gewoon geniaal die rat look.Adje ///M3 schreef:Weet je wat het is... bij een autootje van 500,- maakt het geen moer uit. Lache toch.
Bij mij mag het alleen niets kosten. Ik steek liever het geld in de andere auto(s).
De onderstaande vind ik helemaal top!
Michel
- Niall
Je kan ook een citroenzuur oplossing gebruiken werkt ook goed.pimmetje schreef:Ik vind het erg gaaf! Adje ga je je motorkap nog bewerken met een lichte NaOh/caustic oplossing of laat je het de natuur doen?
Bij ons op het werk hebben we een oplosmiddel welke bijna alle verfsoorten maar ook huid, vakkundig afbijt

- Ravin ///M
Citroenzuur?

- Tim N
Dat is pag genitaal, plat auf smoel eend!!!
- Dennis Cavallino
@Robin: De RAT-look komt uit de Hot Rod scene (tegelijk opgepakt door de VW Scene). Het bestaat al vele decennia, maar krijgt de laatste jaren (mede dankzij internetfotografie) weer veel aandacht.
Mensen binnen diverse clubs werden een beetje moe dat alle auto's van 't autokerkhof werden getrokken en iets te perfect werden gerestaureerd. Ze pakten gewoon een roestige koets uit de tuin van opa, zetten dat op een gerestaureerd chassis, met goede techniek, maar lieten de auto helemaal verweerd. Die look bleek vervolgens erg fotogeniek te zijn en zo ontstond de sub-cultuur binnen de tunings- en modelbouwwereld om auto's op die manier op te gaan bouwen. Het is niet de bedoeling om een topexemplaar (gerestaureerd) om te toveren in Rat-look, maar vaak scharrelt men wat oude onderdelen bij elkaar, o.a. van de locale autosloperijen en uit tuinen, oude garages etc.
Ik moet zeggen dat ik in NL steeds vaker Rat-looks zie rijden, vooral veel VW Kevers en busjes, maar ook langzaam aan wat meer auto's, zoals oude Jaguars, MG's. De grap is dus dat het roestige oude auto's zijn, met veel patina erop, maar ze zijn absoluut niet doorgerot. Wel moeten ze eruit zien als een rijdend wrak, maar je ziet direct dat er goed over is nagedacht en niet dat 't gewoon een oude auto is.
Toevallig zat ik zelf laatst ook te denken aan een rat-look Honda DAX voor erbij (past makkelijk in de kofferbak, handig voor op circuits e.d.). In de Honda 4-takt wereld waar ik tijdens mijn puberjaren vertoefde, waren toen ook al veel Rat-look-brommers. Destijds vond ik 't helemaal niets, alles moest glimmen vond ik, maar ik spitte laatst door wat foto's van toen en die oude roestige Honda's waren toch ook wel cool.
Het voordeel is dat je ze makkelijk buiten kunt blijven laten staan.
Mensen binnen diverse clubs werden een beetje moe dat alle auto's van 't autokerkhof werden getrokken en iets te perfect werden gerestaureerd. Ze pakten gewoon een roestige koets uit de tuin van opa, zetten dat op een gerestaureerd chassis, met goede techniek, maar lieten de auto helemaal verweerd. Die look bleek vervolgens erg fotogeniek te zijn en zo ontstond de sub-cultuur binnen de tunings- en modelbouwwereld om auto's op die manier op te gaan bouwen. Het is niet de bedoeling om een topexemplaar (gerestaureerd) om te toveren in Rat-look, maar vaak scharrelt men wat oude onderdelen bij elkaar, o.a. van de locale autosloperijen en uit tuinen, oude garages etc.
Ik moet zeggen dat ik in NL steeds vaker Rat-looks zie rijden, vooral veel VW Kevers en busjes, maar ook langzaam aan wat meer auto's, zoals oude Jaguars, MG's. De grap is dus dat het roestige oude auto's zijn, met veel patina erop, maar ze zijn absoluut niet doorgerot. Wel moeten ze eruit zien als een rijdend wrak, maar je ziet direct dat er goed over is nagedacht en niet dat 't gewoon een oude auto is.
Toevallig zat ik zelf laatst ook te denken aan een rat-look Honda DAX voor erbij (past makkelijk in de kofferbak, handig voor op circuits e.d.). In de Honda 4-takt wereld waar ik tijdens mijn puberjaren vertoefde, waren toen ook al veel Rat-look-brommers. Destijds vond ik 't helemaal niets, alles moest glimmen vond ik, maar ik spitte laatst door wat foto's van toen en die oude roestige Honda's waren toch ook wel cool.
Het voordeel is dat je ze makkelijk buiten kunt blijven laten staan.

- Dennis Cavallino
Die LADA's doen 't trouwens wel erg goed als Rat look:
Zo'n stukje grondverf doet wonderen voor de looks, dus misschien kan Adje dat ook toepassen om zijn Polo nog iets meer RAT-te geven. Een spatbordrandje in grondverf is wel cool, of het stuk rond de tankdop (wat vaak roestig is).
Mooi is anders, maar fotogeniek is het zeker:
Die velgen zijn echt TOO MUCH, verder wel de ultieme RAT-VAN:
Old School RAT ROD:
Met Pin Up op de zoutvlakte:
- 2000USA
NooB mode:
Wat is de gedachte eigenljik achter de imperiaal en die gele lamp?
Wat is de gedachte eigenljik achter de imperiaal en die gele lamp?
- Niels v D
Ik heb ook een rat
Motorkap kaalgemaakt en hem vervolgens ter verruilen voor een ander omdat hij niet meer strak te krijgen is.. Fijn als je van alles 2 stuks hebt

Motorkap kaalgemaakt en hem vervolgens ter verruilen voor een ander omdat hij niet meer strak te krijgen is.. Fijn als je van alles 2 stuks hebt

- Bijlagen
-
- ratmg.jpg (156.54 KiB) 8212 keer bekeken
- Hendrik Kinderman
Ook vet is die reclameposter van de landmacht met een golf 1 met verscheidene onderdelen en bbs velgen 
Wie kan die poster ergens op internet vinden? Zoiets lijkt me later ook nog gaaf

Wie kan die poster ergens op internet vinden? Zoiets lijkt me later ook nog gaaf
- duifjes.com
Hendrik Kinderman schreef:Ook vet is die reclameposter van de landmacht met een golf 1 met verscheidene onderdelen en bbs velgen
- Michel P
Je hebt het verkeerde vakje aangekruist Jacco

- duifjes.com
Hhahahahhaha.....Michel P schreef:Je hebt het verkeerde vakje aangekruist Jacco![]()

-
Michel P schreef:Je hebt het verkeerde vakje aangekruist Jacco![]()

- Ravin ///M
-
- Adje ///M3
-
Ik heb nooit echt de lol van rat-look begrepen. Een oud hok, oke, dat kan, maar bewust laten roesten etc. omdat het 'mooi' is, is niet mijn ding. Maar smaken verschillen natuurlijk
Wat ik wel mooi vind, is een verroeste VW-bus die gewoon door de tand des tijds is aangetast, en niet bewust. Plus gewoon origineel en niet verlaagd, zoiets:

Desondanks succes met je project

Wat ik wel mooi vind, is een verroeste VW-bus die gewoon door de tand des tijds is aangetast, en niet bewust. Plus gewoon origineel en niet verlaagd, zoiets:
Desondanks succes met je project

- Jeroen
Ik ben het met je eens: de definitie van een echte rat, is dat de patina op een auto ook echt is. Echte rat look Transporters T1, zijn er bijvoorbeeld maar weinig. Met het bewust laten roesten heb ik ook weinig. Ooit zag ik een geschuurde kever die onder de 'nep'roest zat; zonde van de auto, en met een echte rat heeft het niks te maken.