F1 2010: Petronas Malaysian Grand Prix

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
wjn

Re: F1 2010: Petronas Malaysian Grand Prix

Bericht door wjn » 04 apr 2010, 14:22

Marco R. schreef:
Peter Tunissen schreef:Ongelofelijk dat Hamilton geen drive-through kreeg voor dat over het rechte stuk zwabberen.
Je mag één keer van je lijn af gaan. Eén, un, eins, unos, Hamilton ging een keer of vijf van zijn lijn af.
Als je dat dan niet bestraft, prima, maar schaf die regel dan gewoon af. Wat mij betreft is die sowieso al overbodig, racen doe je over de volle breedte van de baan en alles wat daarnaast ligt waar je overheen kunt rijden en niet vanachter een monitor bij race control die gaat kijken of je het in hun ogen wel precies volgens blijkbaar dus willekeurig toegepaste regels doet.
Ik vind die regel wel handig. Elke keer slalommen is gewoon laf. 1 keer van je lijn af en dan maar wachten wie de grootste ballen heeft bij de volgende bocht met aanremmen! Kijk naar een Button/Alonso net aan het einde van de race, die gaan ook niet zwalken.
Die gaan niet zwalken omdat het niet mag.

Dat Hamilton geen drive through kreeg, in mijn ogen een twijfelgeval, vooral als je ziet hoeveel hij de volgende ronde alweer voor lag (2 seconden of zo).
(En hij bleef zwabberen, dus technisch gezien week hij maar één keer van zijn lijn af, kwam daarna nooit meer op een lijn terug :) )

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 apr 2010, 15:52

Ik vond de actie van Hamilton ook niet netjes, maar volgens mij is de regel ergens anders voor bedoeld. Hamilton ging een aantal keren van compleet links naar compleet rechts en vice versa.

De regel is voor het opzettelijk blocken van je tegenstander. Zodra je tegenstander op zij gaat dat je er gelijk weer voor gaat rijden, gaat je tegenstander weer opzij dat je hem opnieuw blockt. Uitwijken over slechts een aantal meters dus.

Ook was Petrov niet in de aanval, hij wilde in de slipstream blijven om aan het eind van het rechte stuk wellicht een aanval te plegen.

Harrie

Bericht door Harrie » 04 apr 2010, 17:07

Richardt. schreef:Ook was Petrov niet in de aanval, hij wilde in de slipstream blijven om aan het eind van het rechte stuk wellicht een aanval te plegen.
Volgens mij is dit juist ind e aanval gaan. Tegenwoordig kun je bijna niet meer anders inhalen dan op deze manier.

Ontzettend saaie race trouwens. Het lijkt wel dat met iedere nieuwe regel die erbij komt de races alleen maar saaier worden.

ADV

Bericht door ADV » 04 apr 2010, 17:25

Richardt. schreef:Ik vond de actie van Hamilton ook niet netjes, maar volgens mij is de regel ergens anders voor bedoeld. Hamilton ging een aantal keren van compleet links naar compleet rechts en vice versa.

De regel is voor het opzettelijk blocken van je tegenstander. Zodra je tegenstander op zij gaat dat je er gelijk weer voor gaat rijden, gaat je tegenstander weer opzij dat je hem opnieuw blockt. Uitwijken over slechts een aantal meters dus.

Ook was Petrov niet in de aanval, hij wilde in de slipstream blijven om aan het eind van het rechte stuk wellicht een aanval te plegen.
Dit is ook precies wat Brundle riep op de BBC. Je mag 1 keer van je lijn afwijken om een actie op dat moment te blocken, dus stel petrov zou niet met hem mee zijn gegaan, dan had hij niet terug gemogen.. Petrov bleef ook weaven en daardoor was het geen "actie".. althans, dat begreep ik :)

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 04 apr 2010, 17:42

Vond de race best ok. Nieuwe regels vind ik toch niet tegen vallen. We hadden wel een bak water op zaterdag ervoor nodig, maar de heren moeten nu verplicht de tanden in het stuur zetten en voorbij hun voorganger zien te komen. Niet meer strategisch wachten op pitstops en dan met een paar snelle rondjes er langs cruisen.

Er komen dan toch een paar mensen bovendrijven. Ik ben op z'n zachtst gezegd geen fan van Hamilton of Alonso, maar ze pleuren dat hok er wel overal naast, ook nog in de laatste ronde. Dat zie ik wel heel graag. Alguersari was ook mooi. Had gehoopt dat Kobayashi ook nog een paar van die acties zou kunnen maken. Hopelijk komt dat nog.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 apr 2010, 15:41

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 apr 2010, 15:43

Hamilton reed geweldig. Actie op rechte stuk was briljant. :thumbup:

Dutch

Bericht door Dutch » 06 apr 2010, 16:13

Marco R. schreef:Voor wie wilt lachen:

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Sport ... leisie.htm
De reacties onder het artikel zeggen genoeg.

Plaats reactie