Die gaan niet zwalken omdat het niet mag.Marco R. schreef:Ik vind die regel wel handig. Elke keer slalommen is gewoon laf. 1 keer van je lijn af en dan maar wachten wie de grootste ballen heeft bij de volgende bocht met aanremmen! Kijk naar een Button/Alonso net aan het einde van de race, die gaan ook niet zwalken.Peter Tunissen schreef:Ongelofelijk dat Hamilton geen drive-through kreeg voor dat over het rechte stuk zwabberen.
Je mag één keer van je lijn af gaan. Eén, un, eins, unos, Hamilton ging een keer of vijf van zijn lijn af.
Als je dat dan niet bestraft, prima, maar schaf die regel dan gewoon af. Wat mij betreft is die sowieso al overbodig, racen doe je over de volle breedte van de baan en alles wat daarnaast ligt waar je overheen kunt rijden en niet vanachter een monitor bij race control die gaat kijken of je het in hun ogen wel precies volgens blijkbaar dus willekeurig toegepaste regels doet.
Dat Hamilton geen drive through kreeg, in mijn ogen een twijfelgeval, vooral als je ziet hoeveel hij de volgende ronde alweer voor lag (2 seconden of zo).
(En hij bleef zwabberen, dus technisch gezien week hij maar één keer van zijn lijn af, kwam daarna nooit meer op een lijn terug