Pagina 2 van 3

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 08 mar 2010, 15:24
door GTRene
wel mooi als je er 1 ziet, zo'n 348, ff wat anders dan het normale van A naar B spul, echter als je dan de stats ziet en wat ie kan...viel het me tegen.

de 355 gtb daarin tegen was wat betrouwbaarder en sneller en mooier om te zien, mooier dan bv de 360 (voor mij dan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor ik de Hartge kocht en nog de S54 Z3 M coupe had, kon ik die inruilen op een 355 gtb met handbak, een mooie gele...
ben toen naar die mensen geweest, wat me tegen hield waren toch die klapkoplampen (heb ik niks mee en verstoord de boel) maar ook dat hakelige schakelen in zo'n houder, maar bovenal ik zat veel fijner in men Z3 dan in dat ding, de stoelen veels te breed en je zat niet als gegoten zeg maar, dat viel me enorm tegen...en dus ging de deal niet door.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 08 mar 2010, 17:12
door M@rcel
Goed voorbeeld hoe je met wielen een 355 kan verpesten

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 08 mar 2010, 17:16
door Rupie
Zijn er eigenlijk "regels" met betrekking tot merklogo's plaatsen in aftermarket velgen? Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat dat not done is.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 08 mar 2010, 18:08
door Luuk
FerdiACS1 schreef:Kon Ferrari vroeger eigenlijk beter auto's ontwerpen?
JA!! :sealed:

Afbeelding

Afbeelding

I'm just sayin'... :hammer:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 08 mar 2010, 18:14
door Snipe
Ruben schreef:Zijn er eigenlijk "regels" met betrekking tot merklogo's plaatsen in aftermarket velgen? Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat dat not done is.
Aftermarket-velgen zijn not done. Of je er dan wel of niet een logo op zet, maakt eigenlijk weinig meer uit.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 08 mar 2010, 18:15
door M@rcel
Ferrari ontwerpt zijn straatauto's toch niet zelf.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 08 mar 2010, 18:45
door GTRene
Snipe schreef:
Ruben schreef:Zijn er eigenlijk "regels" met betrekking tot merklogo's plaatsen in aftermarket velgen? Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat dat not done is.
Aftermarket-velgen zijn not done. Of je er dan wel of niet een logo op zet, maakt eigenlijk weinig meer uit.
http://www.dimex-group.com/tuning/imola ... uning.html" onclick="window.open(this.href);return false;

onder produkte meerdere modellen aan te klikken, mooi of niet is persoonlijk, er lopen al genoeg schapen cheap too tele2 :mrgreen:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 08 mar 2010, 20:40
door Rupie
Nur original ist legal is al in beslag genomen Perry :bag: :o

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 00:15
door jarno trulli
erg gaaf maar de verhouding van die auto klopt niet als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met een nieuwe quatroporte. wat ik dan weer wel heel erg gaaf vind was de 456 shootingbreak.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 09:35
door RVV
Maar wat kost dat nou? Ferrari rijden? Even afgezien van dure zaken die kapot kunnen gaan. En hoe zit het met de bouwkwaliteit?

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 09:49
door markk
Rico schreef:Maar wat kost dat nou? Ferrari rijden? Even afgezien van dure zaken die kapot kunnen gaan. En hoe zit het met de bouwkwaliteit?
Goede vraag, houd mij ook altijd nog bezig.

Heb met offerte van een gloednieuwe F360 spider in m'n handen gestaan. Durfde het niet aan.
- Verzekering zonder garage is niet te doen
- Verzekering (nieuw) is bijna niet te betalen
- Onderhoud, hmmm, grote beurt is ENGINE OUT
- Kwaliteit, hmmm, ik lees wel eens dingen over lekkende cabrio daken, vervangen bakken, vervangen koppelingen en motor/bak revisies bij km standen waarbij ik denk dat zou nog helemaal nieuw moeten zijn. Hmmm...

Aan de andere kant, als ik dan weer dagelijks langs de etalage van peterkommer rijdt en die die dingen zie staan denk ik toch: Pfff wat mooi, toch wel een hele andere klasse dan Porsche, BMW ///M's, etc. ?

#1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;

#2: Spider, check. Handbak, check. Kleur, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2212453" onclick="window.open(this.href);return false;

#3: Kleur, check. Handbak, check. 430 ipv 360 -> Check. Geen spider, hmmm
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2342770" onclick="window.open(this.href);return false;


Uiteindelijk durf ik het nog steeds niet...


Mark.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 11:48
door GTRene
Rico schreef:Maar wat kost dat nou? Ferrari rijden? Even afgezien van dure zaken die kapot kunnen gaan. En hoe zit het met de bouwkwaliteit?
schijnt bij bepaalde types mee te vallen, had destijds wel eens overzichten bewaard waar dat ter sprake kwam en wat de onderhoudskosten zijn e.d.

bij bepaalde types schreeuwend duur :mrgreen: maar bij sommige types helemaal niet duur, althans niet voor dat merk.
lekker duidelijk he :mrgreen:
Ik weet wel dat ik destijds een testarossa liet staan...veel te scary met die riemen en motor eruit (erg prijzig) en de mooie BB types ook veels te duur als je aan onderhoud toe bent :shocking:
een 308 e.d. valt geloof ik mee, een 355 ook (in verhouding :mrgreen: )

bij autoweek heb je soms wel revieuws.

http://www.autoweek.nl/autoreview/21631 ... Berlinetta" onclick="window.open(this.href);return false;

denk dat je misschien zo moet denken van, als je 2de hands koopt en het grootste is eraf hij is zeg maar op een redelijk vaste waarde beland, dan heb je geen dure afschrijving meer alleen nog onderhoud van zeg een paar duizend per jaar schat ik zo.
ken niet zoveel van Ferrari maar weet wel dat bij bepaalde types van de oudjes je een aardig reserve centje moet hebben, maar weer andere types heel goed kunnen als ik me nog wat schrijven kan herinneren. :hmmm:

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 11:52
door Eric H
markk schreef:#1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !)
De huiskleur van Ferrari is toch echt geel hoor..... :wink:
Ben wel met je eens dat geel en rood wat schreeuwerig zijn.

Zelf vind ik een "grijze" 360 wel mooi.
Niet schreeuwerig, en de lijnen komen ook goed uit in die kleur.... :

Afbeelding

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 12:03
door Robin
Eric H schreef: De huiskleur van Ferrari is toch echt geel hoor..... :wink:
:hmmm:
Het wapen van Modena is geel. We hebben't er al vaker over gehad en Ferrari had geen 'huiskleur'ofzo iig geen geel. In z'n Alfatijd was't rood(Alfa) en z'n eerste auto's waren rood...de Ecurie Francorchamps reed met gele Ferrari's want Belgische nationale kleur(Frankrijk blauw, Engeland BRG etc)

Ik vraag me dus nog steeds af waar dat verhaal van 't geel'vandaan komt?

:hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm:

Dus wie ECHT BETROUWBARE info heeft? I doubt that.. Ik hou totnutoe 't op rood fwiw (dat zeiden ze ook bij de rondleiding toen we in 1992 in Maranello waren, over geel werd niet gerept)

Maar als iemand inside info heeft en geen onzin houd ik me van harte aanbevolen om m'n mening bij te stellen dat de 'huiskleur' van Ferrari al meer dan 60 jaar geel is. :wink:
Q. Why are Ferrari's red?
A. Ferrari's red comes about due to the way the sport began, where each country was assigned a colour and the red for Ferrari has remained. Red was assigned to Italian cars, Green to English, Blue to France and so on. Canary yellow as seen on the Prancing Horse emblem could be classed as Ferrari's official colour as it symbolised the town of Modena.
'could be classed' dus hebben we ook niks aan....

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 12:58
door Eric H
Robin schreef:
Eric H schreef: De huiskleur van Ferrari is toch echt geel hoor..... :wink:
:hmmm:
Het wapen van Modena is geel. We hebben't er al vaker over gehad en Ferrari had geen 'huiskleur'ofzo iig geen geel. In z'n Alfatijd was't rood(Alfa) en z'n eerste auto's waren rood...de Ecurie Francorchamps reed met gele Ferrari's want Belgische nationale kleur(Frankrijk blauw, Engeland BRG enz
Rood was in de 50-er jaren de racekleur van Italie.
Zoals oranje dat was voor Nederland, Wit voor Duitsland, blauw met een witte streep voor America en inderdaad BRG voor Engeland.

Geloof me voor dit moment maar even op m'n woord, bewijs krijg je nog van me, maar de huiskleur van Ferrari is echt geel !

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 12:59
door Jurjen
Eric heeft gelijk. Ik weet echter het exacte verhaal er niet meer achter.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 13:15
door Eric H
hier in ieder geval een hint in de juiste richting :

"The story of the prancing horse is simple and fascinating. The horse was painted on the fuselage of the fighter plane flown by Francesco Baracca, a heroic Italian pilot who died on Mount Montello: the Italian ace of aces of the First World War. In 1923, when I won the first Savio circuit, which was run in Ravenna, I met Count Enrico Baracca, the pilot's father, and subsequently his mother, Countess Paolina. One day she said to me, "Ferrari, why don't you put my son's prancing horse on your cars; it would bring you luck." I still have Baracca's photograph with the dedication by his parents, in which they entrusted the emblem to me. The horse was black and has remained so; I added the canary yellow background because it is the colour of Modena." - Enzo Ferrari

Dus geel is de huiskleur van Ferrari, vanwege Modena.
Rood wordt geassocieerd met Ferrari vanwege de kleuren van de racewagens vanaf de 50-er jaren ( terwijl Ferrari in 1965 ook in blauwe wagens op het circuit had rijden )

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 13:40
door steve smith
markk schreef: #1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto ken ik al een jaar of wat, en een veel betere ga je niet vinden. Is zeer regelmatig (meerdere weekenden per maand) gebruikt voor lokaal recreatief verkeer en heeft zolang ik m ken nooit een circuit gezien. Eigenaar had andere voertuigen voor zowel dagelijkse sleur als circuitgedoe. Deze auto had een luizenleven, zonder in de mottenballen te gaan door lange stilstand. Vorige eigenaar begint wat op leeftijd te geraken, denk ik ;)

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 21:21
door Kasteel
steve smith schreef:
markk schreef: #1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto ken ik al een jaar of wat, en een veel betere ga je niet vinden. Is zeer regelmatig (meerdere weekenden per maand) gebruikt voor lokaal recreatief verkeer en heeft zolang ik m ken nooit een circuit gezien. Eigenaar had andere voertuigen voor zowel dagelijkse sleur als circuitgedoe. Deze auto had een luizenleven, zonder in de mottenballen te gaan door lange stilstand. Vorige eigenaar begint wat op leeftijd te geraken, denk ik ;)
Prijs staat m ook niet tegen lijkt het.
Behoor overigens tot de categorie die het niet durft te kopen (en overigens nergens kan plaatsen ivm opvallend -> misgunnend NL). Zou hem namelijk buiten kopen ook serieus willen gebruiken/niet ontzien, vrees dat dat gewoon niet goed gaat komen dan qua kosten :(.
Is er hier iemand die eerste hand onderhoudservaring heeft van een 360 al dan niet met handbak?

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 21:34
door Downforce Hans
Bart,

Ik kon ook een mooie 430 kopen voor "weinig" en begon nog te twijffelen ook.
Ben een beetje bang voor de onderhouds kosten en zoals ik met de corvette kilometers maak gaat dat met de ferrari niet goed komen denk ik.
Alleen een leuke kar voor af en toe op zondag te kunnen rijden gaat het niet worden voor mij.
Zelf een beetje sleutelen is er met de ferrari denk ik niet bij met al die idiote electronica......

Grtz,Hanz06

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 09 mar 2010, 22:00
door Eric H
Huidige generatie Ferrari's is weinig mis mee hoor.
Je moet alleen bij de 80-iger jaren modellen wegblijven. ( testarossa, 348, mondial )
F40 kan weer wel, maar daar zit niet bijster veel elektronica in :mrgreen:

Het is natuurlijk wel zo dat het een italiaanse auto blijft.
Voor everyday use zou ik een 911 verkiezen boven een Ferrari, en dat terwijl ik toch echt Ferrari man in hart en nieren ben.
Ik denk en geloof dat day to day use niet iets is waar de auto's en de bestuurder blij van worden...

Onderhoud, wil je echt niet weten.
Neem onderhoud van een 911 en doe dit factor 2,5, denk dat je dan een eind in de goede richting zit.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 10 mar 2010, 08:25
door Robin
Neem me niet kwalijk Eric, maar dat verhaal wat jij quote had ik allemaal al kort beschreven , ook in 'n andere Ferrari Topic ergens hier in 'Italia'. Lees m'n post eens heel goed zou ik zeggen :wink:

Wat je ook zoekt op internet etc. Er wordt niks gezegd over 'n officiele huiskleur geel bij Ferrari. Alleen dat de kleur van Modena geel is en dat 'jullie' suggestief dan maar aannemen dat 't dan de officiele Ferrari kleur is. :roll: :wink:

op dfe officiele Ferrarisite staat ook niks daarover. Zo officieel is 't dus ook weer niet. :mrgreen:
Volgens mij is dat geel-verhaal een eigen leven gaan leiden onder tifosi/fans.

Anyway, ik ben er nog niet uit, maar zo belangrijk is 't ook weer niet....

Als ik 'n 458 had werd 't een Blu Tour de France of 'n Avio metallic. Of gewoon Corsa Rossa dat iets donkerder rood dan Scuderia.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 10 mar 2010, 08:32
door markk
steve smith schreef:
markk schreef: #1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto ken ik al een jaar of wat, en een veel betere ga je niet vinden. Is zeer regelmatig (meerdere weekenden per maand) gebruikt voor lokaal recreatief verkeer en heeft zolang ik m ken nooit een circuit gezien. Eigenaar had andere voertuigen voor zowel dagelijkse sleur als circuitgedoe. Deze auto had een luizenleven, zonder in de mottenballen te gaan door lange stilstand. Vorige eigenaar begint wat op leeftijd te geraken, denk ik ;)
Ik geloof je graag, maar eh, waarom is dan bij 42.000km een koppeling vervangen ?
- ofwel er is toch wat minder voorzichtig mee om gegaan
- ofwel kwaliteit is gewoon ruk
- ofwel dit is de uitzondering


Mark.

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 10 mar 2010, 08:45
door Eric H
Robin schreef:Neem me niet kwalijk Eric, maar dat verhaal wat jij quote had ik allemaal al kort beschreven , ook in 'n andere Ferrari Topic ergens hier in 'Italia'. Lees m'n post eens heel goed zou ik zeggen :wink:

Wat je ook zoekt op internet etc. Er wordt niks gezegd over 'n officiele huiskleur geel bij Ferrari. Alleen dat de kleur van Modena geel is en dat 'jullie' suggestief dan maar aannemen dat 't dan de officiele Ferrari kleur is. :roll: :wink:

op dfe officiele Ferrarisite staat ook niks daarover. Zo officieel is 't dus ook weer niet. :mrgreen:
Volgens mij is dat geel-verhaal een eigen leven gaan leiden onder tifosi/fans.

Anyway, ik ben er nog niet uit, maar zo belangrijk is 't ook weer niet....

Als ik 'n 458 had werd 't een Blu Tour de France of 'n Avio metallic. Of gewoon Corsa Rossa dat iets donkerder rood dan Scuderia.
When you're right, you're right..... :wink:
Klopt, dat verhaal van die racekleuren wat jij ook al aanhaalde had ik even overheen gelezen...... :oops:

Ik moet hier nog ergens een boek hebben liggen over de complete historie van Ferrari, en volgens mij ben ik het daarin tegengekomen.
Echter door een kleine verbouwing liggen de spullen niet meer waar ze vroeger lagen, dus moet even goed zoeken naar dat boek.....

Re: Ferrari 348 GTS (vroeger deed Ferrari het beter?)

Geplaatst: 10 mar 2010, 09:23
door Downforce Hans
markk schreef:
steve smith schreef:
markk schreef: #1: Mooi, jammer dat ie geel is (Ferrari's moeten rood zijn !) en ik zou liever een spider hebben. Verder F1-bak, hmmm...
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sab0907 ... id=2103133" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze auto ken ik al een jaar of wat, en een veel betere ga je niet vinden. Is zeer regelmatig (meerdere weekenden per maand) gebruikt voor lokaal recreatief verkeer en heeft zolang ik m ken nooit een circuit gezien. Eigenaar had andere voertuigen voor zowel dagelijkse sleur als circuitgedoe. Deze auto had een luizenleven, zonder in de mottenballen te gaan door lange stilstand. Vorige eigenaar begint wat op leeftijd te geraken, denk ik ;)
Ik geloof je graag, maar eh, waarom is dan bij 42.000km een koppeling vervangen ?
- ofwel er is toch wat minder voorzichtig mee om gegaan
- ofwel kwaliteit is gewoon ruk
- ofwel dit is de uitzondering


Mark.
Ik moet zeggen dat ik dat wel vaker gehoord heb van die lage km standen en dan al de koppeling vervangen.
Het zelfde bij sommige lambo`s.
Ik zag laats een koppelings plaat van een z06 met 100.000 mijl en die kon nog wel 20.000 mijl mee.
Als de motor er uit moet bij zo`n italiaanse car dan zal de rekening niet bij 1500 euro stoppen ben ik bang.

Grtz,Hanz06 :wink: