Ik ga meestal wel naar de trainingen van de MotoGP, lekker rustig op het circuit en je krijgt toch een goede indruk van het geweld. De race kijk ik dan wel op tv 8)
Dit jaar misschien ook maar eens bij de SBK kijken

Veneman op dat ding zetten. Keuze voor Xaus heb ik nooit gesnapt.Positie Xaus bij BMW onder vuur?
Na op vakkundige wijze een aantal S1000RR World Superbike machines te hebben afgeschreven tijdens de openingsrace van het 2010 World Superbike seizoen zou de positie van Ruben Xaus binnen het fabrieksteam van BMW Motorrad zwaar onder vuur zijn komen liggen.
Na een zwaar leerjaar vol crashes had het 2010 seizoen voor de Spaanse World Superbike coryfee niet slechter kunnen beginnen. Xaus crahste tijdens de openingsrace van het 2010 World Superbike seizoen in Phillip Island maar liefst vier! motoren, en moest daardoor de wedstrijd vanaf de kantlijn toezien.
Geen goed begin dus voor de coureur wiens positie volgens geruchten al langere tijd op losse schroeven staat. Naar verluid zou BMW de Spanjaard al hebben willen ontslaan, maar is die beslissing dankzij BMW Spanje op de lange baan is geschoven. Als Spaanse BMW fabriekcoureur zal Xaus namelijk voor veel publiciteit zorgen tijdens de komende wedstrijden in Portugal en Spanje, iets waarvoor BMW Spanje niet ongevoelig is.
Mocht Xaus die komende twee wedstrijden niet voor aanzienlijke progressie zorgen, dan zou het tijdens de vierde wedstrijd, die op het TT circuit van Assen wordt verreden, wel eens over en uit kunnen zijn voor de 32-jarige, uit Catalonie afkomstige, coureur. Zijn positie binnen het team zou volgens insiders wel eens kunnen worden ingenomen door Barry Veneman, die dit seizoen in het Duitse IDM uitkomt op de Alpha Technik BMW S1000RR.
bron: motorfreaks.nl
SBK: Haga wint in twee delen verreden tweede Superbike race in Valencia
De tweede World Superbike race op het circuit van Valencia is een overwinning geworden voor Noriyuki Haga. De race werd na drie ronden onderbroken door een rode vlag nadat Simon Andrews en Vittorio Iannuzzo op hoge snelheid ten val kwamen op het rechte stuk nabij start en finish.
Het verhaal in Valencia ging even niet meer over de race maar hoe het ongeval kon gebeuren waarbij Andrews en Iannuzzo betrokken waren bij doorkomst van de derde ronde van de race. Iannuzzo, die achter Andrews reed bij het passeren van start/finish raakte met een snelheid van bijna 300 km per uur de achterkant van de Kawasaki van Andrews die daardoor vol de pitmuur ingedrukt werd. De brokstukken vlogen vervolgens over de baan en de machine van Andrews werd enkele tientallen meters over de baan geslingerd en de coureur zelf bleef in eerste instantie roerloos langs de baan liggen. Iannuzzo bleef op zijn machine zitten, minderde snelheid en viel honderden meters verderop in de eerste bocht van zijn machine.
Ondanks dat het er in eerste instantie heel ernstig uitzag en het akelig stil werd bij de teams – het ongeluk gebeurde voor de ogen van alle monteurs van de team die aan de pitmuur stonden – kunnen wij melden dat het naar omstandigheden goed is afgelopen met beide betrokken coureurs.
Het Kawasaki Racing Team, waar Andrews de geblesseerde Chris Vermeulen verving tijdens de race in Valencia, melde de aanwezige pers dat de Engelsman er zonder noemenswaardige verwondingen vanaf is gekomen. Andrews, die nog wel in het medisch centrum verblijft, is bij kennis en heeft volgens de eerste diagnoses slechts twee botjes in zijn voet gebroken. Het Italiaanse S.C.I. Honda Garvie Image Team meldde dat ook Iannuzzo geen ernstige verwondingen heeft overgehouden aan de horror crash en er slechts met een zwaar gekneusde hand wonderbaarlijk goed is van afgekomen. Wel is de Italiaan behoorlijk van de kaart en verkeert hij een uur na de race nog in een shock.
Na het opruimen van het gigantische oliespoor, welke van de start finish lijn tot aan de eerste bocht schuin over het circuit liep werd de wedstrijd hervat.
Bij de eerste start was het Carlos Checa die van start tot aan de rode vlag aan de leiding ging voor Jonathan Rea, Noriyuki Haga en Max Biaggi.
Bij de herstart was Leon Camier die kopstart pakte voor zijn teamgenoot Biaggi en Checa en Rea. In de achtste ronde klom Checa ten koste van Biaggi naar de tweede plaats en nadat Camier zijn Aprilia in de achtste ronde op kop liggend onderuit trok was het Biaggi die Checa passeerde en de leiding overnam. Inmiddels was ook Haga aan een opmars begonnen en het duurde tot in de twaalfde ronde dat de Japanner aan de leiding kwam.
Vervolgens ontstond er een gevecht tot aan de laatste ronde tussen het drietal maar Haga wist zich aan kop te handhaven voor Biaggi en Checa. Gezien de kleine verschillen na het afvlaggen van het eerste deel bleef het tot op de streep spannend wie als winnaar uit de bus zou komen. Uiteindelijk brachten de tv screens duidelijkheid en was het Haga die met een voorsprong van 0,025 sec. op Checa als winnaar werd uitgeroepen. Biaggi behaalde met een verschil van 0,299 sec. de laatste podiumplaats.
De winnaar van de eerste race van de dag, Leo Haslam, werd vierde, Rea vijfde en de zesde tot en met de tiende plaats werden ingenomen door respectievelijk Sylvain Guintoli, James Toseland, Shany Byrne, Cal Crutchlow en Jakub Smrz.
In de tussenstand van het kampioenschap blijft Haslam de lijst aanvoeren met 123 punten voor Max Biaggi die 105 punten achter zijn naam heeft staan. Carlos Checa bezet met 80 punten de derde plaats.
bron:racesport.nl
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten