GPS radarverklikkers flitspalen e.d.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: GPS radarverklikkers flitspalen e.d.

Bericht door Maus335i » 22 jun 2010, 10:31

Als ik ergens wel helemaal ramgek van wordt is het dat continue piepen van de DSI in Rene zn auto. Dat is wel wat op te lossen door een minimum snelheid in te stellen toch?

Erik335i

Bericht door Erik335i » 22 jun 2010, 10:36

Voor de iPhone zou je 1 van onerstaande applicaties kunnen proberen:

Artikelnummer Omschrijving Unitprijs
1 Flitspalen, v2.0.1, Ontwikkelaar: Martijn Gun (4+) 0,79 €
2 Cams Ahoy! Europe, v2.0.6, Ontwikkelaar: Magnus Hoglund (4+) 0,79 €
3 RadarFree, v1.8.0, Ontwikkelaar: Thomas ARVIEU (4+) 0,79 €

RadarFree beviel mij erg goed, ruim op tijd waarschuwingen en houdt nog in de gaten of je te hard rijdt voor het passeren.

Voor Nederland heb je ook nog de FlitsMeister, waarmee je de mobiele controles van 538 en flitsservice.nl op je scherm hebt (en nog je favoriete wegen kan aangeven).

Enige nadeel is dat je op de iphone soms geen goede GPS ontvangst hebt, volgens mij vooral bij de hogere snelheden.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 22 jun 2010, 10:36

Maus335i schreef:Als ik ergens wel helemaal ramgek van wordt is het dat continue piepen van de DSI in Rene zn auto. Dat is wel wat op te lossen door een minimum snelheid in te stellen toch?
Dat kan door de "speedsense" waarde aan te passen, rijd je onder die ingestelde waarde dan piept de Stinger niet (geeft nog wel de indicaties weer op het schermpje)...

Ben

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jun 2010, 10:46

je kan toch ook bij zo'n DSI als ie afgaat bv een knopje indrukken als het vals alarm is zodat ie dat onthoud en de volgende keer daar niet doet met dezelfde frequentie?
als je veel op de weg zit lijkt me zo'n stinger wel het meest ideaal, wel "duur" helaas, echter als het je veel bespaart is het er ook zo weer uit denk ik zo.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 jun 2010, 15:58

GTRene schreef:je kan toch ook bij zo'n DSI als ie afgaat bv een knopje indrukken als het vals alarm is zodat ie dat onthoud en de volgende keer daar niet doet met dezelfde frequentie?
als je veel op de weg zit lijkt me zo'n stinger wel het meest ideaal, wel "duur" helaas, echter als het je veel bespaart is het er ook zo weer uit denk ik zo.
Rij maar eens door de binnenstad met zo'n DSI. Krijg je RSI van dat knopje rammen als het knopje het al niet eerder begeeft :mrgreen:

Speedsense is eigenlijk de manier om dit te omzeilen. Ok je hebt in de binnenstad geen snelheidscontrole meer, maar goed. Daar moet je je ook gewoon gedragen :angel:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 22 jun 2010, 18:18

Maus335i schreef:Als ik ergens wel helemaal ramgek van wordt is het dat continue piepen van de DSI in Rene zn auto. Dat is wel wat op te lossen door een minimum snelheid in te stellen toch?
Je kunt de DSI inderdaad instellen dat hij onder een bepaalde snelheid, standaard 30km/u meen ik, stil blijft.
Ook kun je de DSI plekken aan leren waar hij niet af hoeft te gaan, b.v. iedere dag langs dezelfde pomp rijden waar de DSI afgaat kun je dan met 1 druk op de knop aangeven dat dat niet meer nodig is. Indien er dan onverwacht toch een controle staat herkend de DSI het (andere) signaal en gaat toch af, aldus Stinger.

Plaats reactie