Toekomst cannonball run (discussie)
- Femme
Ik had er ook geen moeite meer hoor, maar gezien de inhoud van dit topic andere mensen (die er niet bij waren) misschien wel.Rico v Velzen schreef:Persoonlijk had ik geen moeite met het overige verkeer, we hadden immers alle tijd. vergeet ook niet dat de duitser weet dat er heel hard word gereden en houd er rekening mee. net als wij de deelnemers. de volgende meeting? we zien wel. dit moet je niet te vaak willen. gaat ook ten koste van de 'magie' die er om heen hangt. het moet altijd een beetje spannend en bijzonder blijven.
De locatie was gewoon perfect. Tankstation bij de hand, niet te lange afstanden tussen de afritten, ruime parkeerplaats zodat rustende Duitsers zich niet gestoord hoeven te voelen en er was ook nog een mooie geluidswal annex tribune. Verder richting het noorden worden de afstanden voor mensen die uit het zuiden moeten komen nog groter.
-
Onlinefrank de jonge
Idd, dit was voor de meesten redelijk tot goed te doen.
Diegene die uit het zuiden kwamen was het misschien wel aardig ver voor idd.
Maja de meeste meetings zijn ook altijd al in het zuiden en daar zijn ook vaak de evenementen op circuits enzo.
Laten we dit dan als autobahn evenement beschouwen en zorgen dat de volgende keren net zo leuk zijn en iedereen gewoon net zo gedraagd als afgelopen zondag.
Dan is het een pracht evenement
Diegene die uit het zuiden kwamen was het misschien wel aardig ver voor idd.
Maja de meeste meetings zijn ook altijd al in het zuiden en daar zijn ook vaak de evenementen op circuits enzo.
Laten we dit dan als autobahn evenement beschouwen en zorgen dat de volgende keren net zo leuk zijn en iedereen gewoon net zo gedraagd als afgelopen zondag.
Dan is het een pracht evenement

-
- duifjes.com
-
Dat wilde ik nou net gaan zeggen! :twisted:duifjes.com schreef:Kun je niet gewoon zeggen jullie wel en iemand die onbekend is gewoon niet meenemen? Of als je weet dat iemand roekeloos is....
nee...nu niet gaan zeggen jij mag dus niet mee...
Maar even serieus: zo simpel ligt het niet Duif.
Want wat zijn dan de criteria en wie bepaalt dat dan?
Normaal gesproken de organisatie, maar die is er (tot nu toe) officieel niet bij dit soort dagen.
En wat doe je met de 'buitenstaanders' die een goede vriend zijn van een gerespecteerd forumlid?
Of mensen die zich plotsklaps even aanmelden als forumlid en dan ook mee willen?
Stel dat die mensen zich ineens misdragen op de dag zelf en je kunt er weinig of niets tegen te doen, want je zit nu eenmaal op de openbare weg.
En zo kan ik nog eindeloos doorgaan.....
Kortom, risico's zijn niet uit te schakelen op voorhand, maar wat moet je als DF.com dan doen?
Je zou kunnen proberen om via een ballotagecommissie van DF'ers het risico te beperken.
Wie daarin zouden moeten zitten lijkt me vrij duidelijk: mensen die respect krijgen én verdienen, omdat ze in het verleden hebben laten zien dat ze op dit vlak weten waar ze over praten én die objectief een mening kunnen formuleren over waarom iemand wel of niet meemag.
Het verleden van iemand is via het Internet gemakkelijk na te checken, dus je weet zo of iemand zich normaal kan gedragen tijdens zo'n dag.
En uiteraard komen de aankondigingen in een afgesloten gedeelte van het forum, zodat alleen de mensen die door de ballotagecommissie zijn 'goedgekeurd' er op voorhand van weten. Of je nodigt die mensen via een e-mail persoonlijk uit.
Het verslag komt dan later weer wel in het openbare gedeelte van het forum.

En voor wie dit allemaal wat dictatoriaal in de oren klinkt: Jammer dan, maar ergens moet er wel iets geregeld worden anders loopt het vandaag of morgen gierend uit de hand.
Kun je daar niet mee overweg dan staat het je vrij om ergens anders je heil te zoeken. (Mijn persoonlijke mening hoor!)
- duifjes.com
@ Dex....ouwe reus alles goed!
Ik snap dat het niet 1.2.3. zo makkelijk is maar je kan idd. toch wel mensen uitnodigen idd. op de manier zoals jij schets....
Ik kom hier te weinig en baal als een stekker dat ik 6aug. niet gelezen had maar nodig mezelf graag uit voor de volgende keer
ff. kijken hoe 'snel' 445Nm is ....... of met de M3GT die is volgende week helemaal klaar!
Ik snap dat het niet 1.2.3. zo makkelijk is maar je kan idd. toch wel mensen uitnodigen idd. op de manier zoals jij schets....
Ik kom hier te weinig en baal als een stekker dat ik 6aug. niet gelezen had maar nodig mezelf graag uit voor de volgende keer

ff. kijken hoe 'snel' 445Nm is ....... of met de M3GT die is volgende week helemaal klaar!
- RVV
-
Kijk, zelfs als je officieel niets organiseert en je DF enkel en alleen als ontmoetingspunt gebruikt, is de aansprakelijkheid naar de mensen achter DF toch nog wel hard te maken indien er iets ernstigs gebeurt.
Advocaten laten geen enkele mogelijkheid onbenut om schadevergoedingen voor hun klanten in de wacht te slepen, onder het mom van 'wie niet waagt , wie niet wint'...
Ik weet uit eigen ervaring dat toen ik begon met de trackdays op Lelystad, ik alleen maar het doel voor ogen had om iets leuks te oragniseren voor de forumleden van Gummen.
Maar vooral in een later stadium werd bij mij de angst voor een ongeval én de daarbij behorende aansprakelijkheid als organisator snel groter.
Officieel organiseren is niets voor privépersonen en daarom is toen ook de Stichting Vrienden van Gummen opgericht.
Dus als je dat nu niet opnieuw wilt doen, zul je een vorm van contole uit moeten kunnen oefenen om zoveel mogelijk risico uit te sluiten.
Vandaar mijn insteek op dit verhaal waar Jeroen W overigens een heel goede mening over had!
Advocaten laten geen enkele mogelijkheid onbenut om schadevergoedingen voor hun klanten in de wacht te slepen, onder het mom van 'wie niet waagt , wie niet wint'...
Ik weet uit eigen ervaring dat toen ik begon met de trackdays op Lelystad, ik alleen maar het doel voor ogen had om iets leuks te oragniseren voor de forumleden van Gummen.
Maar vooral in een later stadium werd bij mij de angst voor een ongeval én de daarbij behorende aansprakelijkheid als organisator snel groter.
Officieel organiseren is niets voor privépersonen en daarom is toen ook de Stichting Vrienden van Gummen opgericht.
Dus als je dat nu niet opnieuw wilt doen, zul je een vorm van contole uit moeten kunnen oefenen om zoveel mogelijk risico uit te sluiten.
Vandaar mijn insteek op dit verhaal waar Jeroen W overigens een heel goede mening over had!
-
Hier gaat alles goed hoor Duif....twee weken terug wederom getrouwd en nu dus zeer gelukkig!duifjes.com schreef:@ Dex....ouwe reus alles goed!

Voor wat betreft de volgende keer: Ik heb er niets over te zeggen wie er mee mag, maar ik denk dat dat bij jou wel snor zit.

-
Precies Rico! En daarom vond ik het tijd worden om mijn visie op de zaken te geven...Rico v Velzen schreef:Dex goed stuk, lijkt me een goed uitgangspunt om de volgende keer mee te werken. Ondertussen krijgt de Cannonball run een ware cult status maar daardoor bestaat de kans dat de volgende keer mischien de verkeerde mensen meegaan.

- Bert ///M3
- RVV
Bert iemand als jij zal zonder enig probleem mee kunnen, je bent vaste poster, je hebt circuit ervaring, beetje serieuze auto waarvan je redelijk doorhebt wat die kan. Kortom je bent wel een kerel die weet waar die mee bezig is.
Maar kees het handrem racebeest, waarvan we nog nooit gehoord hebben, die het liefst zijn voorwielen staat op te roken bij een automax evenement, tja daar gaan we wel even vraagtekens bij zetten natuurlijk.
Maar kees het handrem racebeest, waarvan we nog nooit gehoord hebben, die het liefst zijn voorwielen staat op te roken bij een automax evenement, tja daar gaan we wel even vraagtekens bij zetten natuurlijk.
-
Onlinefrank de jonge
-
Ik vind dat Dex wel gelijk heeft inderdaad, zover ik er iets over mag zeggen.
Maar zo een afgesloten gedeelte is natuurlijk niet de opzet van een forum toch?
Ik weet dat ze op nurburgring.nl zo een afgesloten gedeelte hebben gemaakt, en ik weet ook, dat er over andere geklets wordt achter hun rug om.
Zijn zelfs leden die er belachelijk gemaakt worden, en waar op het open forum poeslief tegen gedaan wordt. Ik zeg het liever dan "open" of in een PB, of tijdens een ontmoeting.
Ik weet dat ik mijn nek uitsteek door dit te zeggen, en misschien geen goeiedag meer kan verwachten op de Ring van bepaalde personen, maar daar kan ik niet wakker van liggen.
Zou jammer zijn als je door een afgesloten gedeelte ook dit forum gaat opsplitsen Rico. Opzet van forum is dat het er voor iedereen is die passie heeft voor autorijden/auto's lijkt me zo?
Toch?
Maar zo een afgesloten gedeelte is natuurlijk niet de opzet van een forum toch?
Ik weet dat ze op nurburgring.nl zo een afgesloten gedeelte hebben gemaakt, en ik weet ook, dat er over andere geklets wordt achter hun rug om.
Zijn zelfs leden die er belachelijk gemaakt worden, en waar op het open forum poeslief tegen gedaan wordt. Ik zeg het liever dan "open" of in een PB, of tijdens een ontmoeting.
Ik weet dat ik mijn nek uitsteek door dit te zeggen, en misschien geen goeiedag meer kan verwachten op de Ring van bepaalde personen, maar daar kan ik niet wakker van liggen.
Zou jammer zijn als je door een afgesloten gedeelte ook dit forum gaat opsplitsen Rico. Opzet van forum is dat het er voor iedereen is die passie heeft voor autorijden/auto's lijkt me zo?
Toch?