+1Ravin ///M schreef:Suggestieve vragen, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit
een één tweetje van de ANWB en Eurlings is, en dat de uitslag
oncontroleerbaar wordt geinterpreteerd zoals het Mofiel Eurlings
uitkomt. Het is toch ook een rare zijsprong die Eurlings ineens
maakt?
Fucking schijndemocratie die we hebben.
ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs
- Kasteel
Re: ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Gatver, heeft Goebbels deze vragen geformuleerd? Het is wel overduidelijk wat hun eigen voorkeur is.... 
- Joop
Net ook even ingevuld...
...vragen idd. zeer suggestief en dienen zeker ook beantwoord te worden zoals Frank V al aangaf...
...vragen idd. zeer suggestief en dienen zeker ook beantwoord te worden zoals Frank V al aangaf...
-
Dennis Huijsman
wat een bullshit vragen zeg.... zo word het allemaal mooi voorgespiegeld
- Robertdj
Viel me ook al op. Lekker neutrale pollGTRene schreef:http://www.anwb.nl/
hier
http://www.anwbledenpeiling.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb het ingevuld echter ze hebben het heel psychologisch opgezet...als je de vragen beantwoord zoals zij ze vragen dan komt het kastje er...dus kijk uit...immers ze vragen bijna alleen dat zoals Eurlings de boodschap brengt...maar vertellen niet dit
maar je krijgt ook weer overzichten met iets wat je aan kan kruisen en zelf je verhaal kwijt kunt...daar heb ik gretig van gebruik gemaaktmagoed, als ze alleen ene paar punten via de computer uitlichten kant ook mis gaan
![]()
nahja ik heb men plicht gedaan en hun wat stof tot nadenken gegeven.
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
- Tom V
Belachelijke enquete, het is gewoon beschamend.
- Mrton
Wat een onduidelijk gebeuren zeg. Er zijn twee vakken waar je je eigen opmerkingen kwijt kan en die heb ik gebruikt ook. Ik wilde gewoon 'Nee' kunnen zeggen maar in plaats daarvan kreeg ik allemaal domme vragenlijstjes.
-
Jeroen05
die je onbewust ja doen zeggen of je nu wil of niet omdat je geen ander keuze hebt en dat ze kunnen zeggen, kijke eens iedereen is het er over eens........Mrton schreef:Wat een onduidelijk gebeuren zeg. Er zijn twee vakken waar je je eigen opmerkingen kwijt kan en die heb ik gebruikt ook. Ik wilde gewoon 'Nee' kunnen zeggen maar in plaats daarvan kreeg ik allemaal domme vragenlijstjes.
Bah...........
- GTRene
ja, viel mij ook vies tegen...daarbij als de computer dan kiest (zonder die zelf invuldingen te lezen) lijken er veel meer te zijn die het eventueel wel zien zitten...daarbij zijn er ook wat mensen voor wie het echt een goede oplossing is en natuurlijk de volgelingen die op hun gevoel worden aangesproken en laat denken zo is het en niet anders...das ook nog een redelijke groep...dus uiteindeijk zeg 40% voor en 45% tegen en 15% weet het niet, zou redelijk kunnen kloppen als uiteindelijke uitkomst.
laten we hopen dat het er nooit komt bij de particuliere auto's en of hobby auto's, voor de rest hebben ze al mogelijkheden genoeg.
laten we hopen dat het er nooit komt bij de particuliere auto's en of hobby auto's, voor de rest hebben ze al mogelijkheden genoeg.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Net op Buitenhof;
Iedereen kan die enquete dus invullen, dus ook niet ANWB leden...............
Niemand snapt deze stap van Eurlings, het is duidelijk dat dit een strategisch spel van het CDA is...................
Niemand snapt deze stap van Eurlings, het is duidelijk dat dit een strategisch spel van het CDA is...................
-
Jeroen05
dat klopt, dat was van te voren ook vermeld, aan de hand van adres en huisnummer controleren ze wie er wel en geen lid zijn...............
- Michele
Wat een fake-enquete zeg, die van de ANWB.
Aan het eind, na een kwartier nadenken zorgvuldig wikken, wegen en inkloppen de uitsmijter: "Dit waren alle vragen, hartelijk bedankt voor uw inbreng! Wij bundelen alle reacties en brengen deze onder de aandacht van de politiek, zodat het wetsvoorstel, daar waar nodig, kan worden aangepast.". Met name de opmerking "daar waar nodig" is veelbetekend. Eigenlijk vindt de ANWB-top dus helemaal niet dat er iets hoeft te veranderen en is ze het eens met Eurlings. In praktijk betekent deze zin dat de ANWB voor gaat stemmen en dat je als lid het idee krijgt voorgespiegeld dat je misschien nog wat correcties kunt aanbrengen danweltegen kunt zijn. DAT IS DUS NIET ZO! Eigenlijk betekent het: "dag sukkel, door mee te doen heb je aangegeven dat je het eens bent met de km-heffing en je hebt een hoop moeite gedaan om nuances aan te brengen maar we gaan toch niet naar je luisteren".
Voel me zwaar genaaid. Per 15 november zijn wij geen ANWB lid meer. Helaas kan er niet eerder opgezegd worden...
Aan het eind, na een kwartier nadenken zorgvuldig wikken, wegen en inkloppen de uitsmijter: "Dit waren alle vragen, hartelijk bedankt voor uw inbreng! Wij bundelen alle reacties en brengen deze onder de aandacht van de politiek, zodat het wetsvoorstel, daar waar nodig, kan worden aangepast.". Met name de opmerking "daar waar nodig" is veelbetekend. Eigenlijk vindt de ANWB-top dus helemaal niet dat er iets hoeft te veranderen en is ze het eens met Eurlings. In praktijk betekent deze zin dat de ANWB voor gaat stemmen en dat je als lid het idee krijgt voorgespiegeld dat je misschien nog wat correcties kunt aanbrengen danweltegen kunt zijn. DAT IS DUS NIET ZO! Eigenlijk betekent het: "dag sukkel, door mee te doen heb je aangegeven dat je het eens bent met de km-heffing en je hebt een hoop moeite gedaan om nuances aan te brengen maar we gaan toch niet naar je luisteren".
Voel me zwaar genaaid. Per 15 november zijn wij geen ANWB lid meer. Helaas kan er niet eerder opgezegd worden...
-
Jeroen05
x2....helaas kan ik anwb niet opzeggen omdat ik heel oude autos rij en 70 a 80000km prive rij dus veel op de weg zit....kan dus geen kant op 
- GTRene
oooo dan wordt het voor jou helemaal duur met zo'n kastjeJeroen van den Berg schreef:x2....helaas kan ik anwb niet opzeggen omdat ik heel oude autos rij en 70 a 80000km prive rij dus veel op de weg zit....kan dus geen kant op
-
Jeroen05
daarom wil ik onder geen enkele voorwaarde dat het doorgaat. Ik moét heel veel op en neer naar enschede waar me ouders wonen. Soms bijna dagelijks en ik kán en wil geen kleine nieuwe zuinig auto hebben....Ik rij met grotere autos van 10 a 20 jaar oud
- Michele
Kleine tip voor de autohandelaren onder ons; koop nu ruim goede 1986 auto's in, bij voorkeur diesels en LPG geschikte auto's. Een BMW E30, Golf , Audi 80 / 100 / 200, Volvo 240 / 940 / 960 of Mercedes 190 / 200 / 300 zijn auto's waar na 25 jaar nog prima mee te rijden valt tegen realistische onderhouds- en gebruikskosten. En in 2011 zijn ze belasting vrij en hoeven ze dus geen stasikastje...
-
Jeroen05
veel handelaren zijn al aan het hamsteren http://www.klaasdepoel.com/INDEVERKOOP.html" onclick="window.open(this.href);return false; had nog meer links maar kan ze zo gauw niet vinden. Probleem is dat het prijzen zijn die onbetaalbaar zijn........
-
Jeroen05
deze bedoelde ik eigenlijk. maar ook hier geldt onhaalbare prijzen.............
http://www.hofmanleek.nl/occasions.php?klassiekers" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hofmanleek.nl/occasions.php?klassiekers" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ravin ///M
Hofman is echt een handelaar, daar koop je niks wat er goed bijstaat,
en als het al een keer zo is dan betaal je meer dan de hoofdprijs.
Maar hoe dan ook, km heffing of niet, met de stijgende wegenbelasting
is een oldtimer straks heel interessant ja.
en als het al een keer zo is dan betaal je meer dan de hoofdprijs.
Maar hoe dan ook, km heffing of niet, met de stijgende wegenbelasting
is een oldtimer straks heel interessant ja.
- Mack
In de enquete staat een vraag, zoiets als:
"Vind u het een voordeel als de politie dankzij het rekeningrijdenkastje een gestolen auto beter kan opsporen?"
Nu zat ik te denken. Als het kastje alleen aantal km's registreert, hoe kan dit de politie dan helpen? Dat kan volgens mij alleen als dat kastje realtime gegevens doorgeeft aan de politie. Oftewel: de politie kan je dankzij dat kastje altijd en overal volgen?
Of begrijp ik het verkeerd?
"Vind u het een voordeel als de politie dankzij het rekeningrijdenkastje een gestolen auto beter kan opsporen?"
Nu zat ik te denken. Als het kastje alleen aantal km's registreert, hoe kan dit de politie dan helpen? Dat kan volgens mij alleen als dat kastje realtime gegevens doorgeeft aan de politie. Oftewel: de politie kan je dankzij dat kastje altijd en overal volgen?
Of begrijp ik het verkeerd?
- Robertdj
Maar de stem van ANWB leden telt zwaarder mee.romo schreef:Net op Buitenhof;
- Ravin ///M
Nee je begrijpt het heel goed.Mack schreef: Of begrijp ik het verkeerd?
- Michele
+1Ravin ///M schreef:Nee je begrijpt het heel goed.Mack schreef: Of begrijp ik het verkeerd?
D'r staan nog wat vragen in de enquete die bij goed lezen aangeven dat de gegevens absoluut niet alleen over km registratie gaan: "Het is een voordeel voor de automobilist dat het kastje mogelijkheden biedt voor handige diensten" en: "Het registreren van gegevens brengt altijd risico’s met zich mee. Je weet maar nooit wat er met de geregistreerde gegevens gebeurt". Ah dus het kastje kan wél communiceren met de buitenwereld!
De uitsmijter; "Het is een nadeel dat er fraude kan worden gepleegd. Ook de beveiliging van dit kastje zal ooit worden gekraakt" is helemaal van bedenkelijk niveau. Zo'n vraag geeft gewoon aan dat de beveiliging (nog) niet gegarandeerd is en men gaat er van uit dat er fraude gepleegd gaat worden. Mijn advies: bij twijfel NIET DOEN.
Overigens: de opsporingsvraag is absoluut gelul; iemand die een auto jat, haalt bij de eerste de beste sloot het kastje uit de auto en mikt 'm door het raam. En uhm... gaat Willem Holleeder ook een kastje laten inbouwen als braaf burger???
- Ravin ///M
Klopt, dat viel me ook al op. 'Handige diensten' zoals 100% controle?, heb ik
in het commentaar ook gemeld.
Wat me tegen valt is dat de enquete niet inhoudelijk wordt bekritiseerd in de media.
Maurice de Hond heeft het ook alleen maar over het feit dat nee-stemmers eerder
geneigd zijn om mee te doen en dat daarom de enquete niet eerlijk is, maar je
hoort hem niks zeggen over de opstelling van de vragen, noch de heren journalisten.
in het commentaar ook gemeld.
Wat me tegen valt is dat de enquete niet inhoudelijk wordt bekritiseerd in de media.
Maurice de Hond heeft het ook alleen maar over het feit dat nee-stemmers eerder
geneigd zijn om mee te doen en dat daarom de enquete niet eerlijk is, maar je
hoort hem niks zeggen over de opstelling van de vragen, noch de heren journalisten.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 25 jan 2010, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... 65#p557965" onclick="window.open(this.href);return false;