E92 M3 USA specs vs. EUR specs
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
De auto uitlezen is niet mogelijk met de euro-apparatuur en dat is het grote probleem
met een US spec e60/90/F01. Ook die dingen die voor een appel en een die in Dubai
staan te wachten op een nieuwe eigenaar wil je hier niet hoeven onderhouden.
In de US kun je voor niet al te veel extra de auto bestellen in Duitsland en hem
over laten komen, al dan niet door jou zelf opgehaald met een factory tour erbij.
Ik neem aan dat je dan best kunt kiezen voor een euro spec. Alleen zit je in dat
eerste jaar met hetzelfde probleem daar, zij kunnen je auto ook niet uitlezen
met hun apparatuur.
met een US spec e60/90/F01. Ook die dingen die voor een appel en een die in Dubai
staan te wachten op een nieuwe eigenaar wil je hier niet hoeven onderhouden.
In de US kun je voor niet al te veel extra de auto bestellen in Duitsland en hem
over laten komen, al dan niet door jou zelf opgehaald met een factory tour erbij.
Ik neem aan dat je dan best kunt kiezen voor een euro spec. Alleen zit je in dat
eerste jaar met hetzelfde probleem daar, zij kunnen je auto ook niet uitlezen
met hun apparatuur.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Robin schreef:Nou ik sta hier op dit forum bekend als meest blije Nederlander, vraag maar na....E92M3-oftochniet? schreef:Ja, soms is het moeilijk om blij te zijn dat je Nederlander bent.....
En dan hebben we het alleen nog maar over de aanschafprijs van zo'n ding.... Verbruik etc is nog erger
Jij hebt tenminste nog een Fries paspoort


-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
BMW Amsterdam is een grote nichtendisco waar je sowiezo niet in de werkplaats wilt komen. In Amstelveen bij Van Poelgeest lopen meerdere ex US diplomatendingen en 1 van de monteurs rijdt met een ex-USA e46 M3 die iemand als huisraad ingevoerd heeft. Ding is daar na een aantal jaren ook ingeruild. Heb zeer goede ervaringen daar, voor een BMW dealer dan.E92M3-oftochniet? schreef:Thanks, zal 'm eens een belletje geven.
Wellicht dat die ook wat enthousiaster wordt dan die %@$#* in Amsterdam... Dat zijn geen liefhebbers, maar verkopers.
Aan de andere kant: Who am I fooling? - Dat zullen ze in de rest van het land ook wel zijn...
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Ik weet niet hoe het exact met de E92 zit.
Maar de andere modellen zoals de E46 M3 waren in de USA op een aantal punten anders, ander uitlaatspruitstuk, catalysatoren met een hogere dichtheid enz omdat sommige staten daar strenger zijn qua emissie eisen. Ze hadden ook iets minder vermogen en vaak misten ze een aantal opties.
Maar de andere modellen zoals de E46 M3 waren in de USA op een aantal punten anders, ander uitlaatspruitstuk, catalysatoren met een hogere dichtheid enz omdat sommige staten daar strenger zijn qua emissie eisen. Ze hadden ook iets minder vermogen en vaak misten ze een aantal opties.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Robin schreef:Nu zeg ik :ja, maar dás een vooroordeel omdat ik te lang op http://www.m3forum.com" onclick="window.open(this.href);return false; heb rondgehangen.E92M3-oftochniet? schreef:Los van het gedoe mbt onderhoud/storingen, zou een Euro spec auto ook makkelijker te verkopen zijn als je er ooit vanaf wilt... ALS je er ooit vanaf wilt...
romo zal dat beamen, niet het rondhangen, maar dat 'n EU bak beter in de markt ligt imo.
Bij deze.......................
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Robin schreef:Nou ik sta hier op dit forum bekend als meest blije Nederlander, vraag maar na....E92M3-oftochniet? schreef:Ja, soms is het moeilijk om blij te zijn dat je Nederlander bent.....
En dan hebben we het alleen nog maar over de aanschafprijs van zo'n ding.... Verbruik etc is nog erger


- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Hey GJ,
Forum gevonden zie ik
Ik zou de optie "Z4 M Coupe meenemen" ook serieus overwegen. Er hangt hier overigens ook een Fighter-Pilot-to-Be rond die momenteel een E92 M3 rijdt in de US en die vast weer mee naar NL wil nemen. Eens kijken wat zijn overwegingen waren?
Forum gevonden zie ik

Ik zou de optie "Z4 M Coupe meenemen" ook serieus overwegen. Er hangt hier overigens ook een Fighter-Pilot-to-Be rond die momenteel een E92 M3 rijdt in de US en die vast weer mee naar NL wil nemen. Eens kijken wat zijn overwegingen waren?
- JP
- Berichten: 34236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
http://www.weship-it.com/dutch.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunnen je misschien ook adviseren.
Kunnen je misschien ook adviseren.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Een Nederlandse dealer kan niets met een Ami spec e9x M3. Niet uitlezen, niet programmeren, niets. Daarmee loop je, bijvoorbeeld, aan tegen het probleem dat een Ami M3 geen mistachterlichten heeft maar dat die wel verplicht zijn in Nederland. Bouw je een EU schakelaar in voor de mistlichten, dan moet die nieuwe schakelaar geactiveerd worden. En dat kan de Nederlandse dealer dus niet. Of de kabelboom geequipeerd is om mistlichten te activeren verschilt van model tot model overigens. Naast de mistlichten heb je dus bij elke foutmelding en technische ingreep last van het feit dat de EU computer bij de dealer niks met de Ami computer in de auto kan. Dat probleem speelt nog niet zo heel erg lang. Alleen de BMWs met glasvezelkabel kabelboom hebben daar last van. Daarom is de e46 die hier boven aan gehaald wordt geen probleem: daar zit nog gewoon koperkabel in.
Overigens is het mistachterlicht probleem wel op te lossen. Als het goed is kan de Amerikaanse dealer de schakelaar wel activeren. Maar elke andere fout die je oploopt terwijl de auto in Nederland is, blijft dan een probleem. Een andere tijdelijke oplossing voor de Nederlandse RDW keuring waar zo'n mistlicht verplicht is, is een magneetlampje op de kofferklep met afstandbediening. Komt ie iig door de keuring. Die keuring is overigens een individuele keuring op het RDW testterrein in Lelystad, want een Amerikaanse M3 heeft geen certificaat van overeenstemming en geen Europese typegoedkeuring. Op zich geen ramp. Zo'n keuring kost 1000 piek.
Dan het in de VS kopen van een EU spec. Twee problemen. Ten eerste kan de Ami dealer de EU computer ook niet uitlezen. Ten tweede krijg je een EU auto niet (of zeker niet eenvoudig) op kenteken, want die voldoet niet aan de federale wetgeving. 'Nou, dan koop ik hem toch en zet ik hem in de garage totdat ik naar NL verhuis?' Die vlieger gaat niet op. De verhuisboedelvrijstelling voor de BPM en BTW geldt alleen voor een auto die in de VS gebruikt is. Werkloos in de garage staan is niet gebruiken.
Overigens adverteert http://www.akto.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ermee specialist te zijn op het gebied van moderne Ami BMWs in Europa. Ik heb geen ervaring met ze.
Ik zou voor een Amerikaanse Porsche 997 gaan. Op wat stickers en blokjes op de bumper geen verschil met de EU en wél gewoon te servicen in Europa. Klaar
Overigens is het mistachterlicht probleem wel op te lossen. Als het goed is kan de Amerikaanse dealer de schakelaar wel activeren. Maar elke andere fout die je oploopt terwijl de auto in Nederland is, blijft dan een probleem. Een andere tijdelijke oplossing voor de Nederlandse RDW keuring waar zo'n mistlicht verplicht is, is een magneetlampje op de kofferklep met afstandbediening. Komt ie iig door de keuring. Die keuring is overigens een individuele keuring op het RDW testterrein in Lelystad, want een Amerikaanse M3 heeft geen certificaat van overeenstemming en geen Europese typegoedkeuring. Op zich geen ramp. Zo'n keuring kost 1000 piek.
Dan het in de VS kopen van een EU spec. Twee problemen. Ten eerste kan de Ami dealer de EU computer ook niet uitlezen. Ten tweede krijg je een EU auto niet (of zeker niet eenvoudig) op kenteken, want die voldoet niet aan de federale wetgeving. 'Nou, dan koop ik hem toch en zet ik hem in de garage totdat ik naar NL verhuis?' Die vlieger gaat niet op. De verhuisboedelvrijstelling voor de BPM en BTW geldt alleen voor een auto die in de VS gebruikt is. Werkloos in de garage staan is niet gebruiken.
Overigens adverteert http://www.akto.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ermee specialist te zijn op het gebied van moderne Ami BMWs in Europa. Ik heb geen ervaring met ze.
Ik zou voor een Amerikaanse Porsche 997 gaan. Op wat stickers en blokjes op de bumper geen verschil met de EU en wél gewoon te servicen in Europa. Klaar

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Zou ik ook eerder doen zo'n Porsche, of als het écht hard moet gaan een Z06 :twisted:FreudeamFahren schreef: Ik zou voor een Amerikaanse Porsche 997 gaan. Op wat stickers en blokjes op de bumper geen verschil met de EU en wél gewoon te servicen in Europa. Klaar
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Of een GTRTopfuel schreef:Zou ik ook eerder doen zo'n Porsche, of als het écht hard moet gaan een Z06 :twisted:FreudeamFahren schreef: Ik zou voor een Amerikaanse Porsche 997 gaan. Op wat stickers en blokjes op de bumper geen verschil met de EU en wél gewoon te servicen in Europa. Klaar

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Duidelijk verhaalFreudeamFahren schreef:Een Nederlandse dealer kan niets met een Ami spec e9x M3. Niet uitlezen, niet programmeren, niets. Daarmee loop je, bijvoorbeeld, aan tegen het probleem dat een Ami M3 geen mistachterlichten heeft maar dat die wel verplicht zijn in Nederland. Bouw je een EU schakelaar in voor de mistlichten, dan moet die nieuwe schakelaar geactiveerd worden. En dat kan de Nederlandse dealer dus niet. Of de kabelboom geequipeerd is om mistlichten te activeren verschilt van model tot model overigens. Naast de mistlichten heb je dus bij elke foutmelding en technische ingreep last van het feit dat de EU computer bij de dealer niks met de Ami computer in de auto kan. Dat probleem speelt nog niet zo heel erg lang. Alleen de BMWs met glasvezelkabel kabelboom hebben daar last van. Daarom is de e46 die hier boven aan gehaald wordt geen probleem: daar zit nog gewoon koperkabel in.
Overigens is het mistachterlicht probleem wel op te lossen. Als het goed is kan de Amerikaanse dealer de schakelaar wel activeren. Maar elke andere fout die je oploopt terwijl de auto in Nederland is, blijft dan een probleem. Een andere tijdelijke oplossing voor de Nederlandse RDW keuring waar zo'n mistlicht verplicht is, is een magneetlampje op de kofferklep met afstandbediening. Komt ie iig door de keuring. Die keuring is overigens een individuele keuring op het RDW testterrein in Lelystad, want een Amerikaanse M3 heeft geen certificaat van overeenstemming en geen Europese typegoedkeuring. Op zich geen ramp. Zo'n keuring kost 1000 piek.
Dan het in de VS kopen van een EU spec. Twee problemen. Ten eerste kan de Ami dealer de EU computer ook niet uitlezen. Ten tweede krijg je een EU auto niet (of zeker niet eenvoudig) op kenteken, want die voldoet niet aan de federale wetgeving. 'Nou, dan koop ik hem toch en zet ik hem in de garage totdat ik naar NL verhuis?' Die vlieger gaat niet op. De verhuisboedelvrijstelling voor de BPM en BTW geldt alleen voor een auto die in de VS gebruikt is. Werkloos in de garage staan is niet gebruiken.
Overigens adverteert http://www.akto.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ermee specialist te zijn op het gebied van moderne Ami BMWs in Europa. Ik heb geen ervaring met ze.
Ik zou voor een Amerikaanse Porsche 997 gaan. Op wat stickers en blokjes op de bumper geen verschil met de EU en wél gewoon te servicen in Europa. Klaar

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Goed verhaal inderdaad. Doe maar een 997 of Z06, kosten ook geen drol en geen problemen hier in NL.
Overigens, over garantie hoef je je minder zorgen te maken. BMW moet internationaal garanderen dat producten in overeenstemming zijn met wat je ervan mag verwachten.
Overigens, over garantie hoef je je minder zorgen te maken. BMW moet internationaal garanderen dat producten in overeenstemming zijn met wat je ervan mag verwachten.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 23:25
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Thanks all, had natuurlijk liever gehoord dat zo'n wagen geen problemen zou opleveren in NL, maar dit is een fair verhaal.
Ik wil ook niet het risico lopen dat die auto over een paar jaar moeilijk te verkopen is in NL. Daar is ie zelfs in de US of A nog net ff te duur voor.
Zal nog eens een paar belletjes doen met dealers / importers. Update volgt indien daar nog iets noemenswaardigs uit komt!
Ik wil ook niet het risico lopen dat die auto over een paar jaar moeilijk te verkopen is in NL. Daar is ie zelfs in de US of A nog net ff te duur voor.
Zal nog eens een paar belletjes doen met dealers / importers. Update volgt indien daar nog iets noemenswaardigs uit komt!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:46
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Inderdaad bij AKTO VAKservice in Apeldoorn zijn ze onder andere zeer gespecialisseerd in de ombouw / Technisch aanpassen van uit USA / Canada afkomstige Zeer jonge BMW - Porsche - Audi's
Veel ervaring met USA: Alle E9X modellen,X3, X5 E53, E70, E60.E61, X6 E71, M3, M5 en M6 Zelfs met X6M !!
Gegarandeerd duurzame oplossingen, als origineel !! Wij staan voor kwaliteit !!
We gaan in eerste instantie altijd op zoek naar een originele oplossing, kunnen zelf programmeren / maatregelplan evt
Maken enkel gebruik van originele onderdelen. GEGARANDEERD GEEN FOUMELDINGEN !
Tevens mogelijkheid om van USA title een echte goedgekeurde en geaccepteerde Duits Fahrzeugbrief te maken, daar naar invoer naar Nederlands kenteken, tevens BPM bemiddeling
Meer info http://www.akto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oa Dagrijverlichting word aangepast
Mistlamp origineel gemonteerd, geactiveerd incl originele eu lichtschakelaar.
Miles worden naar Km omgeprogrammeerd
Kunnen op wens miles wijzerplaat wijzigen in km wijzerplaat
Navi omprogrammeren, vrijschakelen, area code aanpassen / verwijderen
Bij zeer jonge BMW met Xenon, op geheel originele wijze koplampsproeiers installeren, alles werk zoals af fabriek
In een aantal gevallen kunnen we de radio omprogrammeren. in sommige gevallen lukt dit niet. Daarom zijn we zelf bezig
met het maken van een passende oplossing hiervoor ivm even / oneven achter komma radiofreq usa tenopzichte van eu.
Tevens mogelijkheid van montage origineel trekhaak, m aeropakket, origineel lederen interieur, Navi Bus en Prof.
Veel ervaring met USA: Alle E9X modellen,X3, X5 E53, E70, E60.E61, X6 E71, M3, M5 en M6 Zelfs met X6M !!
Gegarandeerd duurzame oplossingen, als origineel !! Wij staan voor kwaliteit !!
We gaan in eerste instantie altijd op zoek naar een originele oplossing, kunnen zelf programmeren / maatregelplan evt
Maken enkel gebruik van originele onderdelen. GEGARANDEERD GEEN FOUMELDINGEN !
Tevens mogelijkheid om van USA title een echte goedgekeurde en geaccepteerde Duits Fahrzeugbrief te maken, daar naar invoer naar Nederlands kenteken, tevens BPM bemiddeling
Meer info http://www.akto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oa Dagrijverlichting word aangepast
Mistlamp origineel gemonteerd, geactiveerd incl originele eu lichtschakelaar.
Miles worden naar Km omgeprogrammeerd
Kunnen op wens miles wijzerplaat wijzigen in km wijzerplaat
Navi omprogrammeren, vrijschakelen, area code aanpassen / verwijderen
Bij zeer jonge BMW met Xenon, op geheel originele wijze koplampsproeiers installeren, alles werk zoals af fabriek
In een aantal gevallen kunnen we de radio omprogrammeren. in sommige gevallen lukt dit niet. Daarom zijn we zelf bezig
met het maken van een passende oplossing hiervoor ivm even / oneven achter komma radiofreq usa tenopzichte van eu.
Tevens mogelijkheid van montage origineel trekhaak, m aeropakket, origineel lederen interieur, Navi Bus en Prof.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Je komt hier alleen om reclame te maken voor je eigen bedrijf?
-
- Berichten: 55108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Hij past wel in dit draadje vind ik, ik denk dat Atny/Anthony z'n E90 M3 US Spec ook daar heeft laten doen.Tom V schreef:Je komt hier alleen om reclame te maken voor je eigen bedrijf?
Vind het wel goeie info, maar Andy, als je andere interessante dingen hebt te posten(buiten 'je'bedrijf om) aarzel dan niet. Welkom btw.
Ennuh, post van de dag

Andy schreef:GEGARANDEERD GEEN FOUMELDINGEN !
Laatst gewijzigd door Robin op 19 feb 2010, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Gezien het ontopic gehalte zou ik me daar nu niet zo heel druk om maken. Bovendien ken ik Akto (paar velgjes en banden gehaald). Leuke gasten, goede service, en doorwerken tot 10u 's avonds (alles voor de klant) is meer regel dan uitzondering. Waar kom je dat nog tegen?Tom V schreef:Je komt hier alleen om reclame te maken voor je eigen bedrijf?
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Vriend van m'n nicht is ook net terug uit de VS en heeft een e92 335i meegenomen. (had ik op die leeftijd ook maar F16 chauffeur moeten worden 8) )
Volgens mij rijdt hij nu nog met één Amerikaanse plaat achterop, en was al wat aan het priegelen geweest om z'n mistachterlichten te laten werken.
Zal hem op de hoogte brengen van dat bedrijf (Akto), volgens mij kan hij daar goed geholpen worden?
splinternieuwe full-spec 335i Coupé voor omgerekend 35.000 euro, daar word je toch helemaal gek van..
Volgens mij rijdt hij nu nog met één Amerikaanse plaat achterop, en was al wat aan het priegelen geweest om z'n mistachterlichten te laten werken.
Zal hem op de hoogte brengen van dat bedrijf (Akto), volgens mij kan hij daar goed geholpen worden?
splinternieuwe full-spec 335i Coupé voor omgerekend 35.000 euro, daar word je toch helemaal gek van..
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Tuurlijk is het fijn dat het on-topic is. Maar omdat jij (of wie dan ook) hem nu toevallig kent moet het goed zijn. Ik heb hier lui gezien die om minder volledig afgebrand werden. Dat afbranden is sowieso niet nodig, vind ik. Dat iemand (Tom V in dit geval) een kritische opmerking plaatst is nog tot daar aan toe. Maar de forumpolitieMaus335i schreef:Gezien het ontopic gehalte zou ik me daar nu niet zo heel druk om maken. Bovendien ken ik Akto (paar velgjes en banden gehaald). Leuke gasten, goede service, en doorwerken tot 10u 's avonds (alles voor de klant) is meer regel dan uitzondering. Waar kom je dat nog tegen?Tom V schreef:Je komt hier alleen om reclame te maken voor je eigen bedrijf?


- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Robin schreef:Ennuh, post van de dag
Andy schreef:GEGARANDEERD GEEN FOUMELDINGEN !

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten