Audi S3
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Audi zit duidelijk vast in de VAG platformstrategie en heeft als merk niks te willen. Hooguit iets andere motorsoftware, maar voor de rest moeten ze shoppen in het grote VAG lego magazijn.
1 motor in 10 varianten in 20 modellen, ja dat schiet niet op natuurlijk allemaal eenheidsworst, dat is DE reden dat ik geen Audi meer wil rijden. Was met de S3 in mijn tijd al zo en er is nog steeds niks veranderd.
265pk en 0-100 in 5,7 seconden en iedereen is word weer in slaap gesust. Owh wat is die S3 snel En Seat en Skodarijders lachen de Audi rijders weer uit. Want het maakt geen flikker uit uit of je een Golf GTI, Octavia RS of Leon cupra/FR rijd, het rijd allemaal als een S3
Nee ik stink er nooit meer in.
1 motor in 10 varianten in 20 modellen, ja dat schiet niet op natuurlijk allemaal eenheidsworst, dat is DE reden dat ik geen Audi meer wil rijden. Was met de S3 in mijn tijd al zo en er is nog steeds niks veranderd.
265pk en 0-100 in 5,7 seconden en iedereen is word weer in slaap gesust. Owh wat is die S3 snel En Seat en Skodarijders lachen de Audi rijders weer uit. Want het maakt geen flikker uit uit of je een Golf GTI, Octavia RS of Leon cupra/FR rijd, het rijd allemaal als een S3

Nee ik stink er nooit meer in.
- romo
- Berichten: 27058
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Het nieuwste reclame filmpje van Audi, waarom quattro een must is
http://video.google.co.uk/videoplay?doc ... 6323959688

http://video.google.co.uk/videoplay?doc ... 6323959688
- romo
- Berichten: 27058
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt, en dat geeft ook gelijk het karakter aan van de 306 pk turbo van BMW. Op comfort en drivability gericht.
Technisch kan men er wel 400pk uithalen zonder dat men inboet aan betrouwbaarheid, maar van wat ik er van begrijp wilde BMW een turboblok die niet aanvoelt als een turbo, uit de eerste rijtest begrijp ik dat dit redelijk gelukt is.
Technisch kan men er wel 400pk uithalen zonder dat men inboet aan betrouwbaarheid, maar van wat ik er van begrijp wilde BMW een turboblok die niet aanvoelt als een turbo, uit de eerste rijtest begrijp ik dat dit redelijk gelukt is.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
Halo BMW fappers van weleer.
Ik lees het volgende:
- zware hatch (R32/S3) is op droog en in de regen sneller dan 130i van 1350 kg (is dat licht??). En dat terwijl de beemer superiuere wegligging zou moeten hebben volgens de goeroe's. Welnu, meer pk's en minder kilo's resulteert in slomere tijden dan een R32. Met een S3 zal het niet anders zijn dames. Een LSD wat nissan voor 50k gewoon standaart onder een 350Z schroeft mag niet van de bonzen bij BMW. Richt daar je klachten naar.
- Tot nu toe heb ik met beide auto's veel lol gehad (1 serie, A3 Sportback, golf V) op de weg en op dat rondje in de eifel. Als het regent graag een 1, droog een een FWD. Op de Ring andersom. Is een kwestie van smaak. 1 ding weet ik wel, met mijn beperkte stuurvaardigheid ben ik lichtjaren sneller op een natte ring met een a3 sportback dan met een 1. Beide veel fun in mijn geval.
- dit ding ziet er stoer uit. inetrieur is om door een ringetje te halen.
- belachelijk zwaar inderdaad. Maar uhhm. het blok is lichter dan de 6 potter. dus?
- Rico's argument is zeer waar. Koop een Leon Sport-up met vdv pakket en je hebt hetzelfde prestatie potentieel. Maar geen premium uitstraling en dat telt toch ook ergens voor. Zie verkoopcijfers BMW.
- die kleur is fout.
- halldex mag van mij maar dan met rwd bias. op dit moment is het golf v platform best te verleiden in wat lift off overstuur. hoop dat dat intact blijft. bij de R32 wel. Zie tiff needel in R32/130 test.
- een 130i met de juiste meuk (LSD, bilstein) , zou mijn lichte voorkeur hebben. maar geen straatlengte, nee dat zeker niet.
Ik lees het volgende:
- zware hatch (R32/S3) is op droog en in de regen sneller dan 130i van 1350 kg (is dat licht??). En dat terwijl de beemer superiuere wegligging zou moeten hebben volgens de goeroe's. Welnu, meer pk's en minder kilo's resulteert in slomere tijden dan een R32. Met een S3 zal het niet anders zijn dames. Een LSD wat nissan voor 50k gewoon standaart onder een 350Z schroeft mag niet van de bonzen bij BMW. Richt daar je klachten naar.
- Tot nu toe heb ik met beide auto's veel lol gehad (1 serie, A3 Sportback, golf V) op de weg en op dat rondje in de eifel. Als het regent graag een 1, droog een een FWD. Op de Ring andersom. Is een kwestie van smaak. 1 ding weet ik wel, met mijn beperkte stuurvaardigheid ben ik lichtjaren sneller op een natte ring met een a3 sportback dan met een 1. Beide veel fun in mijn geval.
- dit ding ziet er stoer uit. inetrieur is om door een ringetje te halen.
- belachelijk zwaar inderdaad. Maar uhhm. het blok is lichter dan de 6 potter. dus?
- Rico's argument is zeer waar. Koop een Leon Sport-up met vdv pakket en je hebt hetzelfde prestatie potentieel. Maar geen premium uitstraling en dat telt toch ook ergens voor. Zie verkoopcijfers BMW.
- die kleur is fout.
- halldex mag van mij maar dan met rwd bias. op dit moment is het golf v platform best te verleiden in wat lift off overstuur. hoop dat dat intact blijft. bij de R32 wel. Zie tiff needel in R32/130 test.
- een 130i met de juiste meuk (LSD, bilstein) , zou mijn lichte voorkeur hebben. maar geen straatlengte, nee dat zeker niet.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Precies, Ik heb niks tegen VAG/Audi ansich, maar dat VAG goedkopere auto's levert met dezelfde techniek..pppfff
Stel dat een Skoda 5000 euro kost om te maken (fabriekskostprijs), dan is een audi hooguit 1000 euro duurder echt niet meer. Aan het eind van de rit is diezelfde Audi geen 2000 euro duurder als de Skoda maar gewoon 15000 euro duurder.
Nee doe mij dan de Octavia RS maar. De ritjes mee op de ring indertijd met de Skoda RS van Diho opende mijn ogen.
Stel dat een Skoda 5000 euro kost om te maken (fabriekskostprijs), dan is een audi hooguit 1000 euro duurder echt niet meer. Aan het eind van de rit is diezelfde Audi geen 2000 euro duurder als de Skoda maar gewoon 15000 euro duurder.
Nee doe mij dan de Octavia RS maar. De ritjes mee op de ring indertijd met de Skoda RS van Diho opende mijn ogen.
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Als ik zie dat Opel met de Vectra OPC naar 280pk op de voorwielen gaat trekt er een grote frons op mijn voorhoofd. Als ik zie dat Skoda het bij 200pk schijnt te houden kijk ik een stuk gelukkiger. Als ik zie dat BMW 260pk op de achterwielen weg zet begrijp ik dat het een geweldig apparaat moet zijn, en als ik zie dat Audi de S3 ruim 265pk op alle vier de wielen verdeelt denk ik dat ze het goed begrepen hebben. Maar waar blijft die licht gewicht S3? Er werd in de wandelgangen toch gesproken over een uitgekleede en duidelijk lichtere versie met de 2.0TFSI?
- Knot
- Berichten: 40137
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Haha.. gvd... lig dubbel manRico v Velzen schreef:Het nieuwste reclame filmpje van Audi, waarom quattro een must is![]()
http://video.google.co.uk/videoplay?doc ... 6323959688

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Ik vind die Skoda Octavia RS een hele mooie wagen voor het geld dat je er voor neerteld...Rico v Velzen schreef:Precies, Ik heb niks tegen VAG/Audi ansich, maar dat VAG goedkopere auto's levert met dezelfde techniek..pppfff
Stel dat een Skoda 5000 euro kost om te maken (fabriekskostprijs), dan is een audi hooguit 1000 euro duurder echt niet meer. Aan het eind van de rit is diezelfde Audi geen 2000 euro duurder als de Skoda maar gewoon 15000 euro duurder.
Nee doe mij dan de Octavia RS maar. De ritjes mee op de ring indertijd met de Skoda RS van Diho opende mijn ogen.
Vooral de station...
En terecht zeggen jullie dat die S3 gewoon TE duur is!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 7 gasten