Iedereen aan een puntenrijbewijs?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Iedereen aan een puntenrijbewijs?

Bericht door Bert ///M3 » 22 dec 2009, 18:48

Sjoerd MP BMW schreef:
Emiel schreef:Het word steeds makkelijker gemaakt, vanuit het dorp hier direct de grens over en je zo min mogelijk in NL laten zien.
GPS discrimineert niet, kent geen landsgrenzen, geeft alleen coördinaten door.
Daarbij is GPS van de Amerikaanse defensie, ter beschikking gesteld aan derden. Als ze daar in het Pentagon beslissen om de nauwkeurig aan derden minder scherp te stellen vanwege eventuele terreurdreiging (GPS gestuurde raketten), wat niet onwaarschijnlijk is, dan kloppen de gegevens van de Stasi-kastjes ook niet meer.

Maar ja, NL overheid gaat er vanuit dat anderen (V.S.) dat niet doen. Zoals ze dat ook deden net voor WO II waardoor "onze" militairen rondliepen met prop-pistolen...
Valt wel mee. De reden dat de USA Selective Availability uitgeschakeld heeft is omdat steeds meer gebieden tegenwoordig grondstations met een differentiaalsignaal hebben. (DGPS)

Zo'n station berekend dus gewoon de fout in het timingssignaal en zend een correctiesignaal uit.

Dus de rest van de wereld werd steeds minder afhankelijk van het signaal met SA en had evengoed al toegang tot dezelfde nauwkeurigheid als wanneer je het militaire signaal gebruikte. DGPS met een basissignaal zonder SA is nog iets nauwkeuriger zelfs. Een GPS ontvanger middeld een aantal peilingen dmv een rekenalgoritme en geeft daar een positie uit, hoe dichter die op elkaar liggen hoe nauwkeuriger het is. Gecombineerd met een correctie van je D signaal heb je dan de hoogste nauwkeurigheid.

Je kan zo zelfs in blind spots met een goede ontvanger een heel nauwkeurige positie krijgen terwijl een gewone GPS ontvanger er mega naast zit.

Moet het heel nauwkeurig dan gebruiken ze een DGPS-RTK ontvanger (Real Time Kinematic) met meerdere basisstations. Dan praat je over nauwkeurigheden van 1cm in het verticale vlak en 2cm in het horizontale vlak.

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: Iedereen aan een puntenrijbewijs?

Bericht door Gijzer » 23 dec 2009, 16:47

duifjes.com schreef:Kun je dan ook punten bijkopen of sparen met tanken bijvoorbeeld???
:clap:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Iedereen aan een puntenrijbewijs?

Bericht door Peric » 25 dec 2009, 18:09

Bert ///M3 schreef:
Sjoerd MP BMW schreef:
Emiel schreef:Het word steeds makkelijker gemaakt, vanuit het dorp hier direct de grens over en je zo min mogelijk in NL laten zien.
GPS discrimineert niet, kent geen landsgrenzen, geeft alleen coördinaten door.
Daarbij is GPS van de Amerikaanse defensie, ter beschikking gesteld aan derden. Als ze daar in het Pentagon beslissen om de nauwkeurig aan derden minder scherp te stellen vanwege eventuele terreurdreiging (GPS gestuurde raketten), wat niet onwaarschijnlijk is, dan kloppen de gegevens van de Stasi-kastjes ook niet meer.

Maar ja, NL overheid gaat er vanuit dat anderen (V.S.) dat niet doen. Zoals ze dat ook deden net voor WO II waardoor "onze" militairen rondliepen met prop-pistolen...
Valt wel mee. De reden dat de USA Selective Availability uitgeschakeld heeft is omdat steeds meer gebieden tegenwoordig grondstations met een differentiaalsignaal hebben. (DGPS)

Zo'n station berekend dus gewoon de fout in het timingssignaal en zend een correctiesignaal uit.

Dus de rest van de wereld werd steeds minder afhankelijk van het signaal met SA en had evengoed al toegang tot dezelfde nauwkeurigheid als wanneer je het militaire signaal gebruikte. DGPS met een basissignaal zonder SA is nog iets nauwkeuriger zelfs. Een GPS ontvanger middeld een aantal peilingen dmv een rekenalgoritme en geeft daar een positie uit, hoe dichter die op elkaar liggen hoe nauwkeuriger het is. Gecombineerd met een correctie van je D signaal heb je dan de hoogste nauwkeurigheid.

Je kan zo zelfs in blind spots met een goede ontvanger een heel nauwkeurige positie krijgen terwijl een gewone GPS ontvanger er mega naast zit.

Moet het heel nauwkeurig dan gebruiken ze een DGPS-RTK ontvanger (Real Time Kinematic) met meerdere basisstations. Dan praat je over nauwkeurigheden van 1cm in het verticale vlak en 2cm in het horizontale vlak.
Bert, ik vraag me iets af...
Is er iets wat jij niet weet? :shock:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Iedereen aan een puntenrijbewijs?

Bericht door Maus335i » 27 dec 2009, 22:36

Bert ///M3 schreef:
Sjoerd MP BMW schreef:
Emiel schreef:Het word steeds makkelijker gemaakt, vanuit het dorp hier direct de grens over en je zo min mogelijk in NL laten zien.
GPS discrimineert niet, kent geen landsgrenzen, geeft alleen coördinaten door.
Daarbij is GPS van de Amerikaanse defensie, ter beschikking gesteld aan derden. Als ze daar in het Pentagon beslissen om de nauwkeurig aan derden minder scherp te stellen vanwege eventuele terreurdreiging (GPS gestuurde raketten), wat niet onwaarschijnlijk is, dan kloppen de gegevens van de Stasi-kastjes ook niet meer.

Maar ja, NL overheid gaat er vanuit dat anderen (V.S.) dat niet doen. Zoals ze dat ook deden net voor WO II waardoor "onze" militairen rondliepen met prop-pistolen...
Valt wel mee. De reden dat de USA Selective Availability uitgeschakeld heeft is omdat steeds meer gebieden tegenwoordig grondstations met een differentiaalsignaal hebben. (DGPS)

Zo'n station berekend dus gewoon de fout in het timingssignaal en zend een correctiesignaal uit.

Dus de rest van de wereld werd steeds minder afhankelijk van het signaal met SA en had evengoed al toegang tot dezelfde nauwkeurigheid als wanneer je het militaire signaal gebruikte. DGPS met een basissignaal zonder SA is nog iets nauwkeuriger zelfs. Een GPS ontvanger middeld een aantal peilingen dmv een rekenalgoritme en geeft daar een positie uit, hoe dichter die op elkaar liggen hoe nauwkeuriger het is. Gecombineerd met een correctie van je D signaal heb je dan de hoogste nauwkeurigheid.

Je kan zo zelfs in blind spots met een goede ontvanger een heel nauwkeurige positie krijgen terwijl een gewone GPS ontvanger er mega naast zit.

Moet het heel nauwkeurig dan gebruiken ze een DGPS-RTK ontvanger (Real Time Kinematic) met meerdere basisstations. Dan praat je over nauwkeurigheden van 1cm in het verticale vlak en 2cm in het horizontale vlak.
Denk je DF te lezen, stap je zo een Discovery docu in :mrgreen: Thanks voor de info! Leer je nog ns wat..

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Iedereen aan een puntenrijbewijs?

Bericht door Macboy » 29 dec 2009, 15:45

Hij wordt niet voor niets Bertikipedia genoemd :)

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Iedereen aan een puntenrijbewijs?

Bericht door Sjoerd MP BMW » 29 dec 2009, 15:52

Maus335i schreef:Denk je DF te lezen, stap je zo een Discovery docu in :mrgreen: Thanks voor de info! Leer je nog ns wat..
+1 Thanks voor de goede info, weer wat bij geleerd!

Feit blijft wel dat de overheid dan nog steeds kan zien dat een auto op dat moment in Zuid-Frankrijk, Polen, Duitsland of where ever is...!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Herr Erik en 8 gasten