GT86, sneeuwritje door de Ardennen
- MartijnGizmo
-
Onlinemrbbs
GT-R goes, GTxx comes?
Ondertussen ligt er op deze topic een heleboel stof, vandaar maar even een update posten.
18 juni 2010 was de dag waar ik één van mijn dromen op auto gebied kon waarmaken. Die dag reed ik met een kloppend hart (in beide betekenissen) en een BIG smile van de dealer naar huis.
Die dag was ik eigenaar van een 2010 Nissan GT-R. Op vandaag is de auto nog steeds te koop (staat op DF), maar ondertussen is de zoektocht in ver gevorderd stadium.
Om gekende redenen was de interesse in de 1M coupé erg sterk gegroeid, een jonge 2e hands exemplaar drong zich op echter doen de tweedehands prijzen op dit moment nog niet mee. Vandaar tijd voor plan B. GT-R heb ik altijd een leuke naamgeving gevonden, daarom is mijn oog gevallen op een ander GT model. Met slechts 1/3 van de paarden onder de motorkap dan mijn GT-R nu, maar met een goed uitgewogen chassis, licht gewicht, atmosferisch motor en smalle wielen eronder moet de GT86 die GT-R toch wel verdringen naar puur rijplezier. 200pk is natuurlijk niet veel maar de beelden op het net spreken dat deze hachiroku ook op droog wel zijn mannetje kan staan. Dit houdt me natuurlijk niet tegen om ondertussen de shop van TRD en diens supercharger nauw in de gaten te houden.
Voortaan zal ik beter mijn best doen om hier ook wat actiever mijn topic te onderhouden. Verder: vragen staat vrij, als ik ergens mee van dienst kan zijn voor de DF gemeenschap zal ik zeker mijn steentje bijdragen.
18 juni 2010 was de dag waar ik één van mijn dromen op auto gebied kon waarmaken. Die dag reed ik met een kloppend hart (in beide betekenissen) en een BIG smile van de dealer naar huis.
Die dag was ik eigenaar van een 2010 Nissan GT-R. Op vandaag is de auto nog steeds te koop (staat op DF), maar ondertussen is de zoektocht in ver gevorderd stadium.
Om gekende redenen was de interesse in de 1M coupé erg sterk gegroeid, een jonge 2e hands exemplaar drong zich op echter doen de tweedehands prijzen op dit moment nog niet mee. Vandaar tijd voor plan B. GT-R heb ik altijd een leuke naamgeving gevonden, daarom is mijn oog gevallen op een ander GT model. Met slechts 1/3 van de paarden onder de motorkap dan mijn GT-R nu, maar met een goed uitgewogen chassis, licht gewicht, atmosferisch motor en smalle wielen eronder moet de GT86 die GT-R toch wel verdringen naar puur rijplezier. 200pk is natuurlijk niet veel maar de beelden op het net spreken dat deze hachiroku ook op droog wel zijn mannetje kan staan. Dit houdt me natuurlijk niet tegen om ondertussen de shop van TRD en diens supercharger nauw in de gaten te houden.
Voortaan zal ik beter mijn best doen om hier ook wat actiever mijn topic te onderhouden. Verder: vragen staat vrij, als ik ergens mee van dienst kan zijn voor de DF gemeenschap zal ik zeker mijn steentje bijdragen.
-
Re: GT-R goes, GTxx comes?
GEFELICITEERD!! de eerste op DF met de "nieuwe hachi Roku" ... Jammer dat de ultieme godzilla daarvoor gaat plaatsmaken...
zsm beeldmateriaal!!
zsm beeldmateriaal!!
- Michel P
Metchu schreef:GEFELICITEERD!! de eerste op DF met de "nieuwe hachi Roku" ... Jammer dat de ultieme godzilla daarvoor gaat plaatsmaken...
zsm beeldmateriaal!!
+1 veel
- Kasteel
Gefeliciteerd!! Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen ermee
.

-
Eerst nog even een koper voor de GTR. Wie maakt hem los.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
FixedAndre schreef:Eerst nog even een koper voor de GTR. Wie pakt die parel.
- Snipe
Ben benieuwd!
- Dennis Cavallino
Beide gefeliciteerd met een fantastische auto dan maar?Jurjen schreef:FixedAndre schreef:Eerst nog even een koper voor de GTR. Wie pakt die parel.

- Ar
- Auto: Prius
Gefeliciteerd. 
-
gefeliciteerd
ben benieuwd!

- duifjes.com
ben heel benieuwd! 

-
Onlinemrbbs
Voorlopig gaat koop niet door, al moet ik hem nog altijd rijden.
200pk kan volgens mij niet, zeker niet voor hetgeen ik hem wil gebruiken.
Ik wacht op een sterkere versie die er nu toch zeker zou komen.
Ook Honda en Nissan zitten trouwens niet stil om een concurrent klaar te maken, kan ik alleen maar toejuichen!
200pk kan volgens mij niet, zeker niet voor hetgeen ik hem wil gebruiken.
Ik wacht op een sterkere versie die er nu toch zeker zou komen.
Ook Honda en Nissan zitten trouwens niet stil om een concurrent klaar te maken, kan ik alleen maar toejuichen!
- GTRene
ben benieuwd wat het dan wordt, zonder er een meter in te hebben gereden of zelfs in het eggie te hebben gezien lijkt me die 200pk ook veels te weinig voor zo'n auto en wat ie aan DF moet bieden.
NL is immers niet alleen kronkel de kronkel en dit soort auto's is niet echt een 2de auto maar meer een all round vind ik, tis geen Elise oid die je eerder als 2de auto oid koopt.
NL is immers niet alleen kronkel de kronkel en dit soort auto's is niet echt een 2de auto maar meer een all round vind ik, tis geen Elise oid die je eerder als 2de auto oid koopt.
-
Onlinemrbbs
GT-R gone, GT86/BRZ comes!
Sinds een tweetal weken is de GT-R definitief de deur uit en kan ik mij eindelijk volop concentreren om een opvolger te vinden.
Deze namiddag heb ik prijs laten navragen bij een dealer die Toyobaru verdeelt:
BRZ in low-spec uitvoering met 16" velgen en airco= 28k
GT86 in aangekleder versie met 17" velgen, dual airco, xenon, lsd = 30k
Vraag is nu voor welke we gaan. Uiterlijk heb ik het wel voor de GT86. Vraag is of het de moeite is om een keuze te maken mits het prijs verschil maar 2k is en de Toyota toch wat aangekleder is.
Uiteindelijk wil ik toch volgende mods op mijn auto:
- OS Giken LSD
- Reiger/Proflex/.. ophanging (iets met veel travel)
- Andere stoelen, verlengde stuurnaaf
- Motortuning (TRD, Litchfield of JRM/SUMO komen allen in januari met hun kits)
Iedere feedback is welkom!
Kevin
Deze namiddag heb ik prijs laten navragen bij een dealer die Toyobaru verdeelt:
BRZ in low-spec uitvoering met 16" velgen en airco= 28k
GT86 in aangekleder versie met 17" velgen, dual airco, xenon, lsd = 30k
Vraag is nu voor welke we gaan. Uiterlijk heb ik het wel voor de GT86. Vraag is of het de moeite is om een keuze te maken mits het prijs verschil maar 2k is en de Toyota toch wat aangekleder is.
Uiteindelijk wil ik toch volgende mods op mijn auto:
- OS Giken LSD
- Reiger/Proflex/.. ophanging (iets met veel travel)
- Andere stoelen, verlengde stuurnaaf
- Motortuning (TRD, Litchfield of JRM/SUMO komen allen in januari met hun kits)
Iedere feedback is welkom!
Kevin
- Hielke
Re: GT-R gone, GT86/BRZ comes!
Zo, dat zijn leuke prijzen in het Belgische.
Succes met het kiezen.
Succes met het kiezen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Tja, allebei prachtig natuurlijk en idd heerlijke prijzen!
Ik zou ze uitkiezen op basis van het rijden. Doen ze vast ook allebei prima, maar er zal er vast een de voorkeur hebben. Maar als je toch aardig wat aanpassingen doet kun je ze allebei naar wens maken natuurlijk.
Kortom, lastige keuze waar ik je veel succes mee wens
Een foute keuze kun je in elk geval niet maken
Ik zou ze uitkiezen op basis van het rijden. Doen ze vast ook allebei prima, maar er zal er vast een de voorkeur hebben. Maar als je toch aardig wat aanpassingen doet kun je ze allebei naar wens maken natuurlijk.
Kortom, lastige keuze waar ik je veel succes mee wens

Een foute keuze kun je in elk geval niet maken

-
Fantastische auto. Voor belgische prijzen kan je gewoon niks anders kiezen.
Als je dan inderdaad nog een paar tweaks er tegen aan gooit dan heb je maximale fun.
Als je dan inderdaad nog een paar tweaks er tegen aan gooit dan heb je maximale fun.
-
Onlinemrbbs
Probleem is dat je met beide auto's héél snel een enorm waarde verlies gaat kennen.
Ik weet trouwens niet of deze auto mij gaat blijven boeien. Ik heb de indruk van wel maar het zou zomaar kunnen dat ik na een maand mezelf voor het hoofd sla: en dan ben je die 7k aan aanpassingen ook zomaar kwijt.
Ik weet trouwens niet of deze auto mij gaat blijven boeien. Ik heb de indruk van wel maar het zou zomaar kunnen dat ik na een maand mezelf voor het hoofd sla: en dan ben je die 7k aan aanpassingen ook zomaar kwijt.
- Petrolhead Tom
Heb je geen andere auto's op het oog dan?
Toybaru met een paar aanpassingen lijkt me een gave auto!
Toybaru met een paar aanpassingen lijkt me een gave auto!