Lezen FaF......mn kids wonen bij hun moeder....niet bij mij.......oftewel ik ben geheel alleen....FreudeamFahren schreef:Lezen Vögelke. Als jij je kids in Deventer houdt en daar naar school brengt en daar elke avond de gehaktballen van de Appie bakt, ga je nat.duifjes.com schreef:Is wel een goed idee idd......ik huur / koop rondom Deventer iets en en iets net over de grens regio Enschede......
Belastingplannen 2010 goedgekeurd; auto's
- duifjes.com
Re: Belastingplannen 2010 goedgekeurd auto's
- FreudeamFahren
Sorry. Wissiknie. En stond er ook niet toch, of wel? Blijft de vraag of jij het vitale centrum van je levensbelangen niet toch gewoon in NL houdt bij bovenstaand scenario, al dan niet met kinderen. Fiscale emigratie terwijl je een volwaardig woonadres aanhoudt in NL is een lastig verhaal.duifjes.com schreef:Lezen FaF......mn kids wonen bij hun moeder....niet bij mij.......oftewel ik ben geheel alleen....FreudeamFahren schreef:Lezen Vögelke. Als jij je kids in Deventer houdt en daar naar school brengt en daar elke avond de gehaktballen van de Appie bakt, ga je nat.duifjes.com schreef:Is wel een goed idee idd......ik huur / koop rondom Deventer iets en en iets net over de grens regio Enschede......
- duifjes.com
Is wel een goed idee idd......ik huur / koop rondom Deventer iets en en iets net over de grens regio Enschede......[/quote]
Lezen Vögelke. Als jij je kids in Deventer houdt en daar naar school brengt en daar elke avond de gehaktballen van de Appie bakt, ga je nat.[/quote]
Lezen FaF......mn kids wonen bij hun moeder....niet bij mij.......oftewel ik ben geheel alleen....[/quote]
Sorry. Wissiknie. En stond er ook niet toch, of wel? Blijft de vraag of jij het vitale centrum van je levensbelangen niet toch gewoon in NL houdt bij bovenstaand scenario, al dan niet met kinderen. Fiscale emigratie terwijl je een volwaardig woonadres aanhoudt in NL is een lastig verhaal.[/quote]
nee stond er niet bij....maar ehhh...aannames zijn nooit goed natuurlijk.....
Maar goed.......stel ik heb een huis in D en een vakantiehuisje in NL....dan kan het wel lijkt mij...
Lezen Vögelke. Als jij je kids in Deventer houdt en daar naar school brengt en daar elke avond de gehaktballen van de Appie bakt, ga je nat.[/quote]
Lezen FaF......mn kids wonen bij hun moeder....niet bij mij.......oftewel ik ben geheel alleen....[/quote]
Sorry. Wissiknie. En stond er ook niet toch, of wel? Blijft de vraag of jij het vitale centrum van je levensbelangen niet toch gewoon in NL houdt bij bovenstaand scenario, al dan niet met kinderen. Fiscale emigratie terwijl je een volwaardig woonadres aanhoudt in NL is een lastig verhaal.[/quote]

Maar goed.......stel ik heb een huis in D en een vakantiehuisje in NL....dan kan het wel lijkt mij...
- FreudeamFahren
Re: Belastingplannen 2010 goedgekeurd; auto's
Alles kan, de Belastingdienst toetst feitelijk.
-
haha dat huisje heb ik al bekeken, mijn ouders wonen er nog geen 10 minuten vandaanduifjes.com schreef:Ik bedoel voor 119K euro heb je een leuk klein stulpje!
http://www.hollandmakler.nl/huis.asp?HuisID=475&lang=0" onclick="window.open(this.href);return false;

- duifjes.com
Grappig...zou het prima voor mij kunnen doen...woon op dit moment ook op 80m2 en is prima groot genoeg....ik hoef niet meer zo nodig groter>groter>groter...Jeroen van den Berg schreef:haha dat huisje heb ik al bekeken, mijn ouders wonen er nog geen 10 minuten vandaanduifjes.com schreef:Ik bedoel voor 119K euro heb je een leuk klein stulpje!
http://www.hollandmakler.nl/huis.asp?HuisID=475&lang=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:*gaat op zoek naar leuk huisje in de Eifel, wordt en passant lid van volkstuinvereniging 'Sauerkraut' en dartclub 'Gegen die Mauer' aldaar*FreudeamFahren schreef:Het criterium of je fiscaal inwoner bent van Nederland is idd of "het vitale centrum van je levensbelangen" in Nederland ligt. Hiddink is een aardig voorbeeld; in het verleden hielden KLM piloten nog wel eens een appartementje aan in Dublin. "Kijk: daar woon ik!" Maar de Porsche stond op Nederlandse platen, men ging in Amstelveen golfen en het tandarts bezoek vond in Hoofddorp plaats. Of er sprake is van Iers inwonerschap beoordeelt de Nederlandse belastingdienst dan niet, maar of er sprake is van Nederlands inwonerschap wel. En dat was er in dit geval. Kortom, er wordt feitelijk getoetst. Alleen een postadresje will not cut the mustard.
Ik heb er vaak aan gedacht om over de grens te gaan, nog geen 10 km verder voor mij.
Kopen is geen kunst idd, aanbod zat voor prijzen die in Nederland vooralsnog ondenkbaar zijn.
Wat wel kust is; Verkopen op het moment dat je denkt ik ben het zat, dat schijnt de bottleneck te zijn...................
Daarom mijn vraag; hoe is de fiscale verhouding op het moment dat je in Duitsland iets gaat huren, en blijft werken in Nederland? Opzeggen van huur is simpel natuurlijk..........
-
ik vind het dus ook dikke prima en gronau is leuk!
alleen ga ik dan nog meer rijden denk ik en ik gebruik mijn oude e30 en de e46 van mijn pa al zoveel. daarom zat ik alweer te dagdromen over deze die er al heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang staat
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6374509" onclick="window.open(this.href);return false;
alleen ga ik dan nog meer rijden denk ik en ik gebruik mijn oude e30 en de e46 van mijn pa al zoveel. daarom zat ik alweer te dagdromen over deze die er al heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang staat

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6374509" onclick="window.open(this.href);return false;
- FreudeamFahren
Koop of huur in Duitsland maakt voor de Nederlandse fiscus niets uit. Hij kijkt slechts zijdelings naar de situatie daar. Want de fiscus kijkt vooral naar hoe jij je in Nederland manifesteert. Het is fiscaal namelijk ook mogelijk om zowel in Nederland als in Duitsland fiscaal inwoner te zijn. De Nederlandse fiscus is dan van mening dat het vitale centrum van je levensbelangen in Nederland ligt en de Duitse zal van mening zijn dat dat in Duitsland ligt. Maar goed, die kans is wel erg klein.
Nogmaals, snijd zoveel mogelijk alle banden met Nederland door en je wordt sneller niet gezien als Nederlands inwoner. Het staat je wel vrij om hier te komen werken.
Nogmaals, snijd zoveel mogelijk alle banden met Nederland door en je wordt sneller niet gezien als Nederlands inwoner. Het staat je wel vrij om hier te komen werken.
- Maus335i
Exact ons plan. Zorgen dat het op fiscaal gebied (accountant doet ook Duits belastingrecht) allemaal in orde is. Huren in Duitsland én in Nederland. Bevalt het niet? Kan je zo weer terug. Bovendien mag je wel degelijk in Nederland verblijven, dus ook kwa leefomgeving hoeft er voor mij weinig te veranderen. Doordeweeks zit ik dan in Duitsland, maar die paar vrije uurtjes die ik op zon avond heb.. zap ik toch achter de tv of pc weg.romo schreef:Daarom mijn vraag; hoe is de fiscale verhouding op het moment dat je in Duitsland iets gaat huren, en blijft werken in Nederland? Opzeggen van huur is simpel natuurlijk..........
Duitse IB: http://www.steuerliches-info-center.de/ ... 009_GB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Komt nog wel gemeentebelasting overheen, maar is een paar % vanaf 24,5k (daaronder belastingvrij).
Directeur van de Maassche Venlo rijdt ook op Duits kenteken viel me laatst op. Heeft het ook slim geregeld

- duifjes.com
FreudeamFahren schreef:Koop of huur in Duitsland maakt voor de Nederlandse fiscus niets uit. Hij kijkt slechts zijdelings naar de situatie daar. Want de fiscus kijkt vooral naar hoe jij je in Nederland manifesteert. Het is fiscaal namelijk ook mogelijk om zowel in Nederland als in Duitsland fiscaal inwoner te zijn. De Nederlandse fiscus is dan van mening dat het vitale centrum van je levensbelangen in Nederland ligt en de Duitse zal van mening zijn dat dat in Duitsland ligt. Maar goed, die kans is wel erg klein.
Stel ik heb een huurhuis in D en werk in NL en heb ook een huurhuis/koophuis in NL mag dat wel? wie bepaald wanneer ik hoevaak waar ben?
- FreudeamFahren
De feitelijkheden bepalen en is er geen vaste norm van te voren uit te zetten. Hoe meer banden je met NL hebt, deste eerder constateert de fiscus inwonerschap. WIl je dat niet, dan moet je de banden beperkt houden. Er wordt zelfs naar de stroomrekening en je waterverbruik gekeken.
EDIT 1: woon je dus meer hier dan daar, dan ben je hier inwoner. "Fiscaal" wonen wordt bepaald aan de hand van wat er feitelijk gebeurd is.
EDIT 2: op het inwonerschap vraagstuk na, vind je op de site van Jongbloed wel een aardig overzicht van de voors en tegens:
http://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/emigratie/" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT 1: woon je dus meer hier dan daar, dan ben je hier inwoner. "Fiscaal" wonen wordt bepaald aan de hand van wat er feitelijk gebeurd is.
EDIT 2: op het inwonerschap vraagstuk na, vind je op de site van Jongbloed wel een aardig overzicht van de voors en tegens:
http://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/emigratie/" onclick="window.open(this.href);return false;
In mijn woonomgeving (Enschede) verhuizen veel mensen naar Duitsland. Volgens een onderzoek (1) wonen er enkel in de regio Twente/Achterhoek al 25.000 Nederlanders over de grens (cijfers 2007). De reden is veelal van financiele aard, de woningen zijn in Duitsland groter en goedkoper, auto rijden is weer een feest en de supermarken zijn zeker niet duurder dan in Nederland. Duitsland kent (nog) een subsidie op het bezitten van een eigen huis en de kinderbijslag is er veel hoger dan in Nederland. Er zijn veel site die informatie geven over het wonen over de grens, in casu Duitsland. Zoek hiervoor op google of kijk op een redelijk actuele site
Voordelen
Er zijn voldoende redenen om naar Duitsland te verhuizen. De huizen en auto’s zijn er goedkoper, de kinderbijslag is er hoger, de gezondheidszorg is veelal beter, de veiligheid voelt beter (en is dit waarschijnlijk ook) , er is voldoende bouwgrond beschikbaar en de kavels (en huizen) zijn er groter. Al met al genoeg redenen om naar Duitsland te verhuizen.
Nadelen
Een bekende voetballer sprak ooit de wijze woorden “elk voordeel heb z’n nadeel”, zo ook Duitsland. Belangrijkste is wel dat veel mensen uit financiele gronden verhuizen en zich niet realiseren dat je emigreert naar een ander land met andere normen, waarden en gewoonten. De uitkeringen (WW, Wajong, bijstand, etc.) zijn is Duitsland lager dan in Nederland en worden in 2005 nog verder uitgekleed. Daarnaast is het kopen van een huis en het verkrijgen van een hypotheek een vak apart en een stuk lastiger dan in Nederland. In Nederland verdienen makelaars goed aan de verkoop van een woning, in Duitsland grenst dit haast aan legaal gappen. Bureaucratie is een Frans woord dat men in Duitsland heeft verbeterd, dit kan soms best lastig zijn. Al met al een Nederlander is een Nederlander en een Duitser een Duitser, een Nederlander in Duitsland moet zich aldaar aanpassen en dit valt niet altijd mee.
Schöne GrüBe