Geweldig dit. (open carry movement)
-
M@rcel
Re: Geweldig dit. (open carry movement)
Alles verschuift en uiteindelijk voelen we ons allemaal nog net zo (on)veilig als voorheen.
- HansD
FF iets anders. Hoe is het bezit van vuurwapens in Spanje tov van bijv het lidmaatschap van een schietvereniging geregeld? De NL regels ken ik (moet ik ook aan voldoen
) maar ik weet niet hoe het in spanje geregeld is.
- Roman
Dat is in ieder geval al wat dat het een beetje gedoogt word. Zo hoort het ook.HansD schreef:Wat betreft het beschermen van je huis en/of familie ben ik het met je eens dat er soms wat doorgedraait wordt, overigens merk ik wel een verschuiving van het justitiële apparaat naar het gedogen van een 'kleine' afstraffing van een inbreker. Niet met vuurwapengerbuik maar wel met je vuisten of een knuppel oid. Zolang je maar niet teveel schade toebrengt.
De Telegraaf mag graag uitpakken met grote koppen zodra iemand aangeklaagd wordt vanwege geweld tegen een inbreker maar wat ze er niet bijvermelden is dat de meeste van die gevallen geseponeerd worden. Tel daarbij het aantal gevallen op waarbij een inbreker een paar klappen heeft gekregen waar je niets meer van hoort (behalve wellicht complimeneten van de agenten die hem arresteren) en ik vind het best wel meevallen in NL.
Elke juwelier oid een vuurwapen lijkt me dan weer geen goed idee. Dat weten overvallers ook en die zullen dus eerst schieten en dan pas de boel beroven.
Of ze eerst zullen schieten weet ik niet. In de meeste gevallen zijn overvallers volgens mij niet bereid om ook tot moord of poging tot over te gaan. Dat veranderd hun straf natuurlijk wel aanzienelijk als ze gepakt worden.
Maar in NL valt ook volgens mij dat soort straffen nog wel mee of niet. Kon ook wel wat harder.
Er werd hier trouwens niet lang terug een Nederlandse makelaar neergeschoten in z'n kantoor door een paar Serviers die uit waren op het geld in de kluis. En kort daarna schijnen Serviers (misschien diezelfde) geprobeerd hebben een bank te overvallen maar de geld wagen kwam net voor rijden en die heren hebben "shotguns" en pistolen en hebben het kunnen verijdelen door ze in de bank vast te houden door op ze te schieten totdat een grote politie macht het overnam. Kijk als jij daar nou had gelopen met je pistool had je mee kunnen doen
-
M@rcel
Dat is dan wel weer heel erg gaaf.
Hoop overigens dat ze dan niet te hard op je gaan schieten, dan is de lol er vanaf.
Hoop overigens dat ze dan niet te hard op je gaan schieten, dan is de lol er vanaf.
- HansD
Klinkt leuk. Heb je overigens schietervaring? Zo niet dan valt het nog niet mee om met een handvuurwapen gericht te schieten.Kijk als jij daar nou had gelopen met je pistool had je mee kunnen doen
Daarbij vraag ik me af hoeveel onschuldige mensen die toevallig in de buurt lopen blij zijn met zo'n shoot-out.
- Roman
Ik heb er naar gekeken om het doen maar ik weet niet hoelang ik hier nog zit, en ik zou iets meer geld moeten verdienenHansD schreef:FF iets anders. Hoe is het bezit van vuurwapens in Spanje tov van bijv het lidmaatschap van een schietvereniging geregeld? De NL regels ken ik (moet ik ook aan voldoen) maar ik weet niet hoe het in spanje geregeld is.
In principe als je bijvoorbeeld voor je werk (beveiliging, op de trein etc die ook) een wapen zou willen is het niet zo moeilijk. Je gaat naar de Guardia Civil en verteld het hun en hun laten je een formulier invullen. Je zult wat les materiaal krijgen om te bestuderen, een test en een psychologisch onderzoek door de Guardia Civil en daarna mag je een pistool tijdens je dienst dragen. En dus thuis bewaren in een kluisje, ongeladen natuurlijk.
Als je bijvoorbeeld politici etc bent zou je dit ook simpel kunnen regelen, beroepen die hier als gevaarlijk worden bestempeld kunnen het best makkelijk krijgen.
Voor de rest van de mensen moet je lid zijn van een schietvereniging, of tegelijkertijd lid worden. En dan moet je ook naar de Guardia Civil en de onderzoeken laten doen, en een examen afleggen. Dan mag je een vuurwapen aanschaffen. Hand pistool of bijvoorbeeld sommige andere geweren zoals MP5 mag ook zolang het maar semi automatisch is. Het mag niet groter zijn dan een bepaald kaliber. Exact weet ik het niet maar een .50 cal kun je vergeten
De 3de optie is als je op wild jaagt. Dan kun je ook relatief makkelijker aan een vergunning komen. En dan mag je volgens mij ook een wat zwaarder vuurwapen in je bezit hebben.
Als je voor de politie of het leger werkt dan is het simpelst, dan hoef je alleen maar een papiertje te gaan afhalen en kan je een klein arsenaal thuis aanleggen
Ik ken een aantal mensen die in de "campo" wonen hierzo. Best ver van alles af en m'n maat z'n opa aldaar heeft iets van 30 vuurwapen liggen. Hij verzameld ze. Hij heeft bijvoorbeeld een originele nog werkende hand pistool en geweer van de Amerikaanse revolutie, en een hoop Franse wapens. En een afgezaagde "shotgun" (m'n Nederlands vervaagd snel) voor als er iemand op het erf komt.
Hij zat vroeger bij het vreemdelingen leger en bij de Franse geheime dienst in Africa. De oude Franco tijdperk Guardia Civils uit die regio schijten in hun broek als ze hem zien, waarom weet ik niet. Maar meestal is dat nog anderson hier.
Een kennis van hun en van mij trouwens heeft een werkende MG42 op z'n dak staan. Ook hebben ze allebei 1 geluids demper voor 1 van de pistolen. Mag uiteraard allemaal niet. Maar dit is Spanje, dus dat boeit niemand
- GTRene
- duifjes.com
Lastige discussie......ik heb zelf 7 maanden lang 24/7 met een Uzi rondgelopen......je went er heel erg aan dat het zo is....het wordt gewoon en ja je voelt je er veiliger door.......sterker nog toen in weer in NL was miste ik het heel erg in het begin....ik stapte de auto in en dacht shit mn Uzi....onee we zijn in NL......
Ik zou me zeker veiliger voelen als een iets bij me zou hebben zeker vandaag de dag....alleen als iedereen er mee rondloopt verplaats je het veilige gevoel idee weer....dus je hebt eigenlijk nooit een veilig gevoel..,....
Ik zou me zeker veiliger voelen als een iets bij me zou hebben zeker vandaag de dag....alleen als iedereen er mee rondloopt verplaats je het veilige gevoel idee weer....dus je hebt eigenlijk nooit een veilig gevoel..,....
- Roman
Niet veel ervaring nee. Ik zou het graag willen maar je word niet zo 1,2,3 lid van zo'n club hier. Mijn ervaring is met een automatische M16 in een schietclub in Las Vegas, en een Glock (weet niet meer welk type) daarzo. Was geweldig.HansD schreef:Klinkt leuk. Heb je overigens schietervaring? Zo niet dan valt het nog niet mee om met een handvuurwapen gericht te schieten.Kijk als jij daar nou had gelopen met je pistool had je mee kunnen doen
Daarbij vraag ik me af hoeveel onschuldige mensen die toevallig in de buurt lopen blij zijn met zo'n shoot-out.
Als ik nog eens terug ga ben ik uitgenodigd door wat kennisen in de VS om hun geweren te komen proberen, dus dat ga ik zeker doen als ik er weer eens heen kan.
En verder alleen hier bij kennisen op het erf met een M1911A1 en een type revolver, en 1 keer die afgezaagde "shottie" geschoten op een boom stronk. Dat maakte een hoop troep
Ben helemaal weg van vuurwapens, waarom weet ik niet maar heb het altijd bijzonder leuk gevonden.
Die vol automatische M16 in Vegas was ongeloofelijk, dat wil je toch echt niet naar je toe krijgen. Naast me op die range schoot een vrouw met een Dessert Eagle, rukte bijna haar arm eraf
Korte bursts ging mij het beste af trouwens met de M16, als je hem helemaal in 1 keer leeg schiet is het lastig om nog goed te mikken. Het spray and pray idee dus.
Als het even kan word ik nog wel lid van een vereniging, maar ik weet niet hoe lang ik nog in Spanje zit dus dat is lastig, en niet goedkoop om alles te regelen.
Je hebt hier trouwens in provincie denk ik zo'n 4 a 5 winkels die vuurwapens verkopen, dus populair moet haast nog wel zijn denk ik.
- HansD
Dat is dus een stuk gemakkelijker dan in NL.
Een max cal is in NL ook, magnum calibers zijn bijv verboden, .50 weet ik niet zeker maar daarmee kun je op bijna geen enkele binnenbaan schieten.Max semi-automatische geweren en niet in pistoolkaliber. Shotguns zijn niet meer op verlof te krijgen. Jammer want ik zou graag nog eens een pump-action shotgun willen hebben.
Heel kort door de bocht kun je in NL handvuurwapens (van .22 tot +/- .45), geweren (enkelschots) en semi automatische geweren op verlof krijgen.
Daarvoor moet je wel een VOG krijgen, min 1 jaar lid zijn van een schietvereniging (met een minimum aantal schietbeurten), een backgroundcontrole door de politie doorstaan en elk moment een kluiscontrole door de politie kunnen verwachten. Zodra je voor een misdrijf gepakt wordt, zelfs met alcohol op rijden, ben je je verlof direct kwijt.
Een max cal is in NL ook, magnum calibers zijn bijv verboden, .50 weet ik niet zeker maar daarmee kun je op bijna geen enkele binnenbaan schieten.Max semi-automatische geweren en niet in pistoolkaliber. Shotguns zijn niet meer op verlof te krijgen. Jammer want ik zou graag nog eens een pump-action shotgun willen hebben.
Heel kort door de bocht kun je in NL handvuurwapens (van .22 tot +/- .45), geweren (enkelschots) en semi automatische geweren op verlof krijgen.
Daarvoor moet je wel een VOG krijgen, min 1 jaar lid zijn van een schietvereniging (met een minimum aantal schietbeurten), een backgroundcontrole door de politie doorstaan en elk moment een kluiscontrole door de politie kunnen verwachten. Zodra je voor een misdrijf gepakt wordt, zelfs met alcohol op rijden, ben je je verlof direct kwijt.
- duifjes.com
In mn diensttijd geschoten met:
FAL
Glock
Uzi
.50 die vanwege mijn postuur ook staand geschoten kon worden....al moet je dan wel ff schrap staan
FAL
Glock
Uzi
.50 die vanwege mijn postuur ook staand geschoten kon worden....al moet je dan wel ff schrap staan
- HansD
Vegas is goed
. Daar heb ik ook mijn 1e schietervaring opgedaan, MP-5, AK-47 en beretta 92. Overigens schiet je daar op mensgrote schijven op zeer korte afstand dus dat is praktisch niet te missen. Zo schiet je nioet op een schietvereniging.
Mocht je eens in amsterdam zijn nodig ik je bij deze uit om eens met mij mee te gaan naar mijn vereniging als introducee.
Mocht je eens in amsterdam zijn nodig ik je bij deze uit om eens met mij mee te gaan naar mijn vereniging als introducee.
- HansD
Glock vind ik persoonlijk helemaal niets. Wel lekker licht en 'plastic fantastic' maar ik vind hem niet lekker schieten.
- Roman
Dat zal hier ook wel eens kunnen zijn. Maar ja wanneer word je hier een keer gepakt, moet je flinke pech hebben.
Het kost best wel wat allemaal. Een 92FS kost € 1005 bij de lokale wapen winkel. Die is ook dealer van Benelli een heeft een flink aantal pump actions in de winkel hangen. Helemaal leuk voor "home defense".
Het kost best wel wat allemaal. Een 92FS kost € 1005 bij de lokale wapen winkel. Die is ook dealer van Benelli een heeft een flink aantal pump actions in de winkel hangen. Helemaal leuk voor "home defense".
- Roman
Leuk dank jeHansD schreef:Vegas is goed. Daar heb ik ook mijn 1e schietervaring opgedaan, MP-5, AK-47 en beretta 92. Overigens schiet je daar op mensgrote schijven op zeer korte afstand dus dat is praktisch niet te missen. Zo schiet je nioet op een schietvereniging.
Als ik nog eens in de buurt komen laten ik wat van me horen, lijkt me prachtig om eens mee te gaan
- HansD
edit: weggehaald wellicht niet zo slim op een openbaar forum
- Roman
Mooi! in Vegas de zwarte versie in m'n handen gehad. Past lekker, dienst wapen van de Guardia Civil hier in het zwart.
In Inox kost die hier 1250€. Geen kattepis.
Je hebt een mooi draadje op een ander forum waar ik op zit: "Let's see your arsenal"
Wat je daar soms allemaal langs ziet komen
paar voorbeeldjes

Zie vaak fotos langskomen met 8 jarige meisjes die met papa leren een M4 met red dot te schieten en dat soort dingen. Daar begrijpt in Europa echt niemand wat van...
In Inox kost die hier 1250€. Geen kattepis.
Je hebt een mooi draadje op een ander forum waar ik op zit: "Let's see your arsenal"
Wat je daar soms allemaal langs ziet komen
Zie vaak fotos langskomen met 8 jarige meisjes die met papa leren een M4 met red dot te schieten en dat soort dingen. Daar begrijpt in Europa echt niemand wat van...
- HansD
We gaan nu behoorlijk off-topic maar wat ik nog wel eens zou willen hebben zijn deze. Tenminste dit zijn wapens waarvan ik weet dat ik ze op verlof kan krijgen, anders heb ik nog wel een paar andere keuze's
Sig Sauer P226

CZ 75 SP-01 shadow

old skool .45 acp

.357 magnum snubnose

AR15

Zoveel mooi spul en zo weinig geld 8) .
Lekkere kogels trouwens bij die 1e .45 die je post. Daar hoef je hier niet mee aan te komen.
Sig Sauer P226
CZ 75 SP-01 shadow
old skool .45 acp
.357 magnum snubnose
AR15
Zoveel mooi spul en zo weinig geld 8) .
Lekkere kogels trouwens bij die 1e .45 die je post. Daar hoef je hier niet mee aan te komen.
- Roman
Ha nee die kun je hier ook vergeten.
Mooie keuzes. Behoorlijk off topic inderdaad, maakt niet uit
Mooie keuzes. Behoorlijk off topic inderdaad, maakt niet uit
- GTRene
lol, ik ook en nog de TLV en de MAGduifjes.com schreef:In mn diensttijd geschoten met:
FAL
Glock
Uzi
trouwens net een mail binnen van de veteranen shop waar je spul kan ahlen als T-shirt met deze opdruk
zou ik zelf niet doen, echter de muts en sjaal lijkt me wel wat met men kale kop
lol, ik als Rambo in 1984 in Libanon met de MAG
- duifjes.com
Idd. Rene de MAG daarmee schoot ik vanuit de heup......en die shop heb ik vd week idd mailtje van gehad...
- Ar
- Auto: Prius
Dat wapen was veel te groot voor je. Kreeg je niks te eten? 
- RVV
Rene je beseft toch dat Metchu deze foto vroeg of laat tegen je gaat gebruiken 
- GTRene
best heftig ding, helemaal voor zo'n scharminkel als ik wasduifjes.com schreef:Idd. Rene de MAG daarmee schoot ik vanuit de heup......en die shop heb ik vd week idd mailtje van gehad...
- RVV
Heb ook vele malen geschoten met een MAG. Stoer ding.