335i of 335d

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: 335i of 335d

Bericht door Leen » 20 nov 2009, 09:33

tsja , das een duidelijke no-brainer

zakelijk 40 k p/jaar > 335d
Rijdt veel rustiger , dan die altijd maar "opzwepende" 335i (alhoewel die motor natuurlijk idd een pareltje is )

zelfs rico is overstag :-)

en dan een leuk speeltje voor erbij .

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 335i of 335d

Bericht door Sperdy » 20 nov 2009, 09:55

Leen schreef:Rijdt veel rustiger , dan die altijd maar "opzwepende" 335i (alhoewel die motor natuurlijk idd een pareltje is )
Leen, het is duidelijk dat je nog nooit met een .35i motor hebt gereden. De .35i rijdt ontzettend lazy eigenlijk. Ik heb diesels gereden, met dat extreme koppel onderin, die veel onrustiger waren. Dat doet een .35i veel beter. Ikzelf zou nooit een 'powerdiesel' kopen. Da's in mijn beleving hinken op twee gedachten. Zelf heb ik veel meer met TD's bij een lichte motorisering. Dan heb je wel een goede - luie en koppelrijke - snelle auto voor het hedendaagse verkeer, en ook de extreme zuinigheid. Kortom, tal van voordelen. Maar als je bijv. dik boven de 250pk wilt gaan zitten met je auto, dus een auto voor de fun, dan altijd een dikke benzine. O jee ja, onvergelijkbaar.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 20 nov 2009, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: 335i of 335d

Bericht door Maus335i » 20 nov 2009, 10:00

BartK schreef:Mannen,

Hartelijk dan voor alle reacties zover! Ook leuk om die te horen van de mensen die ik in het verleden eens of vaker heb ontmoet.

Vwb de km's: je kunt rekenen tot je een ons weegt (heb ik niet gedaan), maar als je echt gaat rekenen kun je beter een 318i of d kopen. En soms moet je jezelf wat gunnen denk ik dan maar.

Nee, 2e hands is geen optie, wil graag een nieuwe hoewel het wel een mooie 335d is.

Wel goed om verschillende meningen te horen.

En ik wil eigenlijk ook een automaat, maar kan DCT enkel bij de 335i? Die automaat is toch veel fijner dan die van de 335d?

Dus als je niet naar de kosten kijkt, welke zouden jullie dan kiezen en welke opties cq wielen zouden jullie nemen?

Er zijn nog veel auto's op voorraad bij BMW dus waarschijnlijk kan ik al rond jan/feb 2010 rijden.

Hoor het graag,

MVG,
Ik rij sinds een maand of 10 een nieuwe 335i coupe met DCT (en +/- 45.000km inmiddels), en ik zou deze combinatie voor geen goud (behalve een AM DBS) weg willen doen. Vooral de DCT automaat ga je enorm veel plezier mee beleven als je ook maar een béétje houdt van sportief rijden. Het handschakelen, al dan niet via flippers achter het stuur of de pook, blijf leuk.

Grootste voordeel van de 335i tov de 335d lijkt mij het toerenbereik. De 335i blijft maar gaaaaaaaaaaaan in dezelfde versnelling, dat geeft echt een kick.

Het enige argument om de 335d te kiezen van alle lezers hier, is het kostenplaatje en het zou de "verstandige" keus zijn bij je kmtrage. Ik denk dat als je je post zou veranderen naar 20.000km per jaar, de 335i de winnaar zou zijn. Lijkt me duidelijk :)

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 335i of 335d

Bericht door Robin » 20 nov 2009, 11:12

Leen schreef:Rijdt veel rustiger , dan die altijd maar "opzwepende" 335i (alhoewel die motor natuurlijk idd een pareltje is )
Nominatie voor dé onzinpost van het jaar. Gefeliciteerd! :thumbup:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: 335i of 335d

Bericht door leonard » 20 nov 2009, 11:26

Robin schreef:
Leen schreef:Rijdt veel rustiger , dan die altijd maar "opzwepende" 335i (alhoewel die motor natuurlijk idd een pareltje is )
Nominatie voor dé onzinpost van het jaar. Gefeliciteerd! :thumbup:

Wil hierin toch even Leen verdedigen. :oops:

Ook ik ben aan het rondsnuffelen voor wat anders. Rij nu dus een opzwepende benzineslurper. Vorige week een dag gereden met een alfa 2.4 jtd. Ik zal jullie zeggen, ik vond het heeeeeerlijk rijden. altijd power en voldoende snel om vooraan te rijden in het verkeer.

Ik zit dus ook met het dillema: Of een 335D of weer een benzineslurper (GolfR,M3 o.i.d). Ik ben bang dat ik spijt krijg als ik een diesel neem maar ik neig er toch steeds meer naar!!!

Het vele tanken en het opzwepende gaat mij toch steeds meer tegen staan.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: 335i of 335d

Bericht door Maus335i » 20 nov 2009, 11:43

Lijkt er op dat het Nederlandse autobeleid toch zn "vruchten" gaat afwerpen. Mensen kiezen steeds meer hybride/diesel omwille van de kosten en proberen met diverse argumenten hun eigen keuze te verdedigen. Niet persoonlijk opvatten hoor Leonard en Leen, de diesel is absoluut een goede motor. Maar om te zeggen datie beter is dan de .35i gaat opzich wel wat ver :)

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 335i of 335d

Bericht door Robin » 20 nov 2009, 11:48

Een .35i motor is NIET opzwepend!!!! De relaxedheid van 'n dikke diesel en de 'sportiviteit' en toeren maken van 'n dikke 4.0 benzinemotor.

Alles onzin op 'n stokje:Voor dagelijks is de 335i een 10x betere motor dan de 4.0 M3 V8.

En ik heb 10duizenden kilometers ervaring met beide, dus kein geloel aub met korte proeftritshiteigenwijsheden. :twisted: :mrgreen:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: 335i of 335d

Bericht door leonard » 20 nov 2009, 11:58

Maus335i schreef:. Maar om te zeggen datie beter is dan de .35i gaat opzich wel wat ver :)

Maus/robin

Ik zeg niet dat de D beter is dan de I. >>>>> LEZEN!!!!

Ik zeg dat de relaxtheid van een diesel fijner rijd zeker met het kilometertrage van mij en o.a Leen.
Ik heb ook wel eens met een 335I gereden. Ik vind het top maar als ik voor zoiets zou gaan word het met afstand een M3. Waarom ?? Omdat een 335i wel opzwepend is en NIET zo relaxt rijd als een 335D.

En Maus, ik denk dat mensen die een nieuwe 335I/D kunnen rijden zich echt niet druk maken over die paar duizend meerkosten om de brandstof :roll:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: 335i of 335d

Bericht door Leen » 20 nov 2009, 12:12

hahaha :) tnx for the nomination .

luister , in mijn ogen (dus in mijn geval redelijk vaak op de weg om noodzakelijke "klote" kilometers te maken en daar schaar ik Bart met zijn bedrijf voor het gemak ook even onder ) rij ik m'n saaie zakelijke kilometertjes in het drukke verkeer al aanschuivend in de file , en dan zijn prestaties niet het allerbelangrijkste kan ik je melden .. schakellui rijden is dan ineens een stuk belangrijker ( zelfs de allergrootste diesel+automaat "hater" van welleer : Rico :-) gaat dat inzien . )
als je insteek zoals Robin of Ferdinand een leuke auto voor ca 15/25K per jaar is en je rijdt er hoofdzakelijk prive/funkm's mee , dan is natuurlijk een leuke benzine variant altijd verstandiger en te prefereren boven de diesel.

heb overigens inderdaad nog nooit met de 335i gereden , maar schaar het even voor het gemak in mijn referentie kader gelijk aan de benzine turbo wagens waar ik voorheen ook zakelijk mee reed , daar waren de hoge toerentallen altijd uitnodigend voor een vermoeiend spel van altijd het verleidelijke hoge vermogen aanspreken en stond ik om de 250 km bij de pomp .

anyway , ik denk dat Bart gewoon even een dagje met beide zou moeten rijden om zijn keuze te maken .

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 335i of 335d

Bericht door RVV » 20 nov 2009, 12:14

Je moet het een en ander ook nuanceren.. tov een 335i is een M moter opzwepend... tov een 335d is een 335i opzwepend.

Leonard snap ik ook wel weer.. Ons motorhart gaat altijd uit naar de snelste,, meeste toeren, ed.. mijn hart ook..maar aan de andere kant.. na een maand 330d automaat te hebben gereden en dat ding is vlot zat.. IRL ... moet ik eerlijk toegeven dat het helemaal niet zo'n beroerde combi is..

Vooraf de keuze maken. het gevoel zegt anytime de 335i... MAAAAR kies je toch om bv economische redenen (want een paar duizend euro brandstof kosten per jaar besparen is toch weer geld ondanks dat het op voorhand on economische auto's zijn) de 335d.. met verplichte automaat en je rijd er 2 weken in naar tevredenheid, dan ga je een 335i ook niet missen ofzo.. of denken dat de 335i zoveel beter is. Gewoon omdat een 335d gewoon al heel erg goed is.

Ik ben een petrol liefhebber in hart en nieren.. maar ik vind het ook wel handig om er een goede oliestoker naast te hebben...

1 keuze tja dan werd het in mijn geval toch wel de 335i... maar ik rij ook weer niet 40000 km per jaar in 1 auto.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 335i of 335d

Bericht door Sperdy » 20 nov 2009, 12:33

leonard schreef:.. Omdat een 335i wel opzwepend is ...
De term 'opzwepend' is natuurlijk relatief. Beauty is in the eye of the beholder. Zo is 'opzwependheid' ook in the excperience of the beholder. etc. Sommigen vinden Erika Terpstra en Balkenende bijv. zeer opzwepend. Anderen vinden Uma Thurman een saai burgertutje (Mijn God, wat vind ik Uma een ontzettend lekker wijf! maar dat terzijde). Zelf denk ik dat de poll: wie vind je opzwepend, JP of Uma? Uma de meeste stemmen opleverd.
De .35i N54 Leonard, is niet opzwepend in de zin van: nerveus, briesend wachten op instructie, een gifkikker aan het gas, katapult gedrag, met moeite in toom te houden. etc. Helemaal niet zelfs. De N54TT heeft een mooie, briljante, verfijnde en krachtige lineaire versnelling die je in no-time naar het hier namaals brengt. Hij gaat maar door. Echt heerlijk icm. de DCT. Heus, de term opzwepend in dit verband is niet goed. Tenzij jij een keer 335i proefrit hebt gemaakt toen je uit een Seat Toledo 1.6D bj 1993 stapte. Dan is je ervaring in realtieve zin wel opzwepend geweest.

Om terug te komen op de vraag van Bart:
Of je doet de 335i, of je laat de 335d vallen en pak een lekkere goedkope TD. bijv. Golf touring TDi < prima bak!

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 335i of 335d

Bericht door Robin » 20 nov 2009, 13:17

Het referentiekader van de halfuurtjeproeritridders is imo meer dan onjuist. :|

Anyway. Alleen de prijs per km en de grotere actieradius pleiten vóór de 335d, de rest niet.Maar dan zou ik nog eerder een tammere 320/325d halen als dat zo belangrijk is voor je. Een 335i aut/DKG is precies wat je nodig hebt in 't gestresste verkeer/files.

Alle halfuurtjeproefridderverhalen ten spijt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1905
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: 335i of 335d

Bericht door Jules » 20 nov 2009, 13:36

Er wordt gezegd dat je met een 335i niet schakellui zou kunnen rijden maar dit is geen waarheid. Kan prima... zelfs in de 4e versnelling van de automaat heeft hij onderin de toeren genoeg kracht om vooruit te komen...

Je kunt die motor ook niet vergelijken met een normale turbo motor omdat deze auto twee turbo's heeft (een kleine en een grote) en daardoor heeft hij onderin veel koppel (zoals een turbodiesel) en bovenin veel vermogen (zoals een normale benzinemotor met een turbo)

Robin
Berichten: 55109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 335i of 335d

Bericht door Robin » 20 nov 2009, 13:44

Jules schreef:Er wordt gezegd dat je met een 335i niet schakellui zou kunnen rijden maar dit is geen waarheid. Kan prima... zelfs in de 4e versnelling van de automaat heeft hij onderin de toeren genoeg kracht om vooruit te komen...

Je kunt die motor ook niet vergelijken met een normale turbo motor omdat deze auto twee turbo's heeft (een kleine en een grote) en daardoor heeft hij onderin veel koppel (zoals een turbodiesel) en bovenin veel vermogen (zoals een normale benzinemotor met een turbo)
Correctie: 335i heeft 2 kleine (even grote) turbo's, 1 per elke 3 cylinders Jules, de 335d heeft de biturbo hoe jij 't beschrijft. En in 'zn 4 met 30 over'n minirotonde bij 1000/1100rpm, pakt ie op al was 't 'n 8.nogwat liter Viper bij wijze van :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 335i of 335d

Bericht door romo » 20 nov 2009, 15:31

Robin schreef:Een .35i motor is NIET opzwepend!!!! De relaxedheid van 'n dikke diesel en de 'sportiviteit' en toeren maken van 'n dikke 4.0 benzinemotor.

Alles onzin op 'n stokje:Voor dagelijks is de 335i een 10x betere motor dan de 4.0 M3 V8.

En ik heb 10duizenden kilometers ervaring met beide, dus kein geloel aub met korte proeftritshiteigenwijsheden. :twisted: :mrgreen:

Kein gloel idd....................M3 V8 doe ik ook dagelijks mee, en ik ruil hem echt niet in voor de 35i................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 335i of 335d

Bericht door Joop » 20 nov 2009, 18:58

...wat loopt zo'n discussie over een woordje toch weer op een zijspoor... :mrgreen:

...'opzwepend' is natuurlijk voor iedereen anders...: Dan durf ik nog wel te zeggen dat net als de 335i de M3 V8 voor 95% niet opzwepend is en ook prachtig schakellui te rijden is. Pas boven de pak'm beet 5000rpm begint de het V8 blok pas thuis te geven en mag je 'm pas opzwepend noemen; zeker wanneer je de kippenveltrekkende 8000rpm bereikt... :clap:

Maar goed...: 335i/335d: Dieselvariant van de 335 heb ik nog niet gereden, maar afgaande op het normale 330d blok is de 335d een heerlijke lange afstandscruizer, met bergen koppel.

Als het geen probleem is om bij het genoemde kilometrage een 335i te rijden, moet je gewoon je hart volgen: lekker doorjanken in de toeren, naast het rustig schakellui rijden; dan zeker een 335i. Is het in de toeren jagen niet helemaal je ding en voornamelijk comfort naast de toch best wel sportieve diesel dan de 335d.

Wil je geen om wat voor reden dan ook absoluut geen automaat (wat ik me in combinatie met een diesel niet voor kan stellen :!: ) dan zit je automatisch aan de 335i vast.

Bart Janssen
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2009, 00:08

Re: 335i of 335d

Bericht door Bart Janssen » 20 nov 2009, 21:03

Ik rij zelf ongeveer 35.000 km per jaar met een 335i Cabrio Automaat (helaas geen DCT) en ik zou altijd voor de "i" gaan in plaats van de diesel. Zeker in combinatie met de Performance uitlaten!!!!

Favoriete kleur: titaanzilver (blijft "eeuwig" netjes).
Favoriete wielen: type 230 of de Performance velgen (maar niet met zoveel spaken zoals op pagina 1)

Daarnaast blijft het M-pakket op de touring er geweldig uitzien, en dan is LeMans blauw ook echt geweldig!

Succes met de keuze!!

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: 335i of 335d

Bericht door Sjoerd » 20 nov 2009, 21:05

Afbeelding

Bart, ik bel je snel! Long time!

Bovenstaand is slechts een suggestie en totaal niet bedoeld om je aan het twijfelen te brengen ;)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: 335i of 335d

Bericht door Femme » 20 nov 2009, 22:34

De Alpina zal wel een flink stuk duurder zijn dan een 335i.

Ik ben niet helemaal te spreken over het uiterlijk, vind het een beetje een rommeltje geworden vergeleken met de B3 van voor de facelift. Ook vind ik het onvergeeflijk dat de buitenste uitlaatpijpen nep zijn. Je ziet het op elke foto: binnenste uitlaten vies, buitenste brandschoon. Je zou ze eigenlijk met roet moeten viespoetsen.

Gebruikersavatar
6-bakkie
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
Locatie: Haarlem

Re: 335i of 335d

Bericht door 6-bakkie » 21 nov 2009, 11:35

heb alleen ervaring met een 335d. Als het toch niet qua kosten uitmaakt zou ik lekker voor een " i" gaan.

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: 335i of 335d

Bericht door EJGT3CS » 21 nov 2009, 11:55

Waarom geen performance pakket i.p.v. een m-pakket?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 335i of 335d

Bericht door Kasteel » 21 nov 2009, 12:05

Ernst Jan Dekker schreef:Waarom geen performance pakket i.p.v. een m-pakket?
Persoonlijke voorkeur denk ik? Mijn voorkeur zou ook naar het m-pakket gaan :).

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: 335i of 335d

Bericht door Maus335i » 21 nov 2009, 15:29

Persoonlijk heb ik gekozen voor Performance, omdat vrijwel elke "beetje" dikke beemer in Nederland het M-pakket heeft. Ik wilde graag iets wat een beetje unieker was en het zwarte gapende plastic gat van de achterbumper staat me niet aan in het M-pakket.

In de US is het trouwens andersom. Veel Performance pakket en weinig M-pakket.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: 335i of 335d

Bericht door Chris van S. » 21 nov 2009, 23:04

Femme schreef: Ook vind ik het onvergeeflijk dat de buitenste uitlaatpijpen nep zijn. Je ziet het op elke foto: binnenste uitlaten vies, buitenste brandschoon. Je zou ze eigenlijk met roet moeten viespoetsen.
+1. Helemaal eens! Maar vind dit persoonlijk echt een heel erg onbelangrijk detail.
Het "rommelige" uiterlijk spreek mij persoonlijk wel weer aan.
De N54 in de B3 is icm de switchtronic geen opzwepende motor maar absoluut een allrounder.

Maar op ontopic te blijven: Als geld en/of verbruik geen issue is? Zou ik lekker een half uurtje proefrijden en kijken welke karakter (benzine/diesel) het best bij je past. Beide machines zijn super.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 335i of 335d

Bericht door Arthur » 22 nov 2009, 14:49

Beide niet gereden maar zou voor de 335i gaan. Heb wel eens een (2008) 525d automaat gereden en dat rijdt zeker niet slecht. Heb zelf een 140pk 4 cil turbodiesel en dat is het zeker niet. Benzine met of zonder turbo voor mij altijd als de kosten niet uitmaken. Zeker in de vermogens waar jij het in zoekt :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], mark123 en 8 gasten