zakelijk 40 k p/jaar > 335d
Rijdt veel rustiger , dan die altijd maar "opzwepende" 335i (alhoewel die motor natuurlijk idd een pareltje is )
zelfs rico is overstag

en dan een leuk speeltje voor erbij .
Leen, het is duidelijk dat je nog nooit met een .35i motor hebt gereden. De .35i rijdt ontzettend lazy eigenlijk. Ik heb diesels gereden, met dat extreme koppel onderin, die veel onrustiger waren. Dat doet een .35i veel beter. Ikzelf zou nooit een 'powerdiesel' kopen. Da's in mijn beleving hinken op twee gedachten. Zelf heb ik veel meer met TD's bij een lichte motorisering. Dan heb je wel een goede - luie en koppelrijke - snelle auto voor het hedendaagse verkeer, en ook de extreme zuinigheid. Kortom, tal van voordelen. Maar als je bijv. dik boven de 250pk wilt gaan zitten met je auto, dus een auto voor de fun, dan altijd een dikke benzine. O jee ja, onvergelijkbaar.Leen schreef:Rijdt veel rustiger , dan die altijd maar "opzwepende" 335i (alhoewel die motor natuurlijk idd een pareltje is )
Ik rij sinds een maand of 10 een nieuwe 335i coupe met DCT (en +/- 45.000km inmiddels), en ik zou deze combinatie voor geen goud (behalve een AM DBS) weg willen doen. Vooral de DCT automaat ga je enorm veel plezier mee beleven als je ook maar een béétje houdt van sportief rijden. Het handschakelen, al dan niet via flippers achter het stuur of de pook, blijf leuk.BartK schreef:Mannen,
Hartelijk dan voor alle reacties zover! Ook leuk om die te horen van de mensen die ik in het verleden eens of vaker heb ontmoet.
Vwb de km's: je kunt rekenen tot je een ons weegt (heb ik niet gedaan), maar als je echt gaat rekenen kun je beter een 318i of d kopen. En soms moet je jezelf wat gunnen denk ik dan maar.
Nee, 2e hands is geen optie, wil graag een nieuwe hoewel het wel een mooie 335d is.
Wel goed om verschillende meningen te horen.
En ik wil eigenlijk ook een automaat, maar kan DCT enkel bij de 335i? Die automaat is toch veel fijner dan die van de 335d?
Dus als je niet naar de kosten kijkt, welke zouden jullie dan kiezen en welke opties cq wielen zouden jullie nemen?
Er zijn nog veel auto's op voorraad bij BMW dus waarschijnlijk kan ik al rond jan/feb 2010 rijden.
Hoor het graag,
MVG,
Nominatie voor dé onzinpost van het jaar. Gefeliciteerd!Leen schreef:Rijdt veel rustiger , dan die altijd maar "opzwepende" 335i (alhoewel die motor natuurlijk idd een pareltje is )
Robin schreef:Nominatie voor dé onzinpost van het jaar. Gefeliciteerd!Leen schreef:Rijdt veel rustiger , dan die altijd maar "opzwepende" 335i (alhoewel die motor natuurlijk idd een pareltje is )
Maus335i schreef:. Maar om te zeggen datie beter is dan de .35i gaat opzich wel wat ver
De term 'opzwepend' is natuurlijk relatief. Beauty is in the eye of the beholder. Zo is 'opzwependheid' ook in the excperience of the beholder. etc. Sommigen vinden Erika Terpstra en Balkenende bijv. zeer opzwepend. Anderen vinden Uma Thurman een saai burgertutje (Mijn God, wat vind ik Uma een ontzettend lekker wijf! maar dat terzijde). Zelf denk ik dat de poll: wie vind je opzwepend, JP of Uma? Uma de meeste stemmen opleverd.leonard schreef:.. Omdat een 335i wel opzwepend is ...
Correctie: 335i heeft 2 kleine (even grote) turbo's, 1 per elke 3 cylinders Jules, de 335d heeft de biturbo hoe jij 't beschrijft. En in 'zn 4 met 30 over'n minirotonde bij 1000/1100rpm, pakt ie op al was 't 'n 8.nogwat liter Viper bij wijze vanJules schreef:Er wordt gezegd dat je met een 335i niet schakellui zou kunnen rijden maar dit is geen waarheid. Kan prima... zelfs in de 4e versnelling van de automaat heeft hij onderin de toeren genoeg kracht om vooruit te komen...
Je kunt die motor ook niet vergelijken met een normale turbo motor omdat deze auto twee turbo's heeft (een kleine en een grote) en daardoor heeft hij onderin veel koppel (zoals een turbodiesel) en bovenin veel vermogen (zoals een normale benzinemotor met een turbo)
Robin schreef:Een .35i motor is NIET opzwepend!!!! De relaxedheid van 'n dikke diesel en de 'sportiviteit' en toeren maken van 'n dikke 4.0 benzinemotor.
Alles onzin op 'n stokje:Voor dagelijks is de 335i een 10x betere motor dan de 4.0 M3 V8.
En ik heb 10duizenden kilometers ervaring met beide, dus kein geloel aub met korte proeftritshiteigenwijsheden. :twisted:
Persoonlijke voorkeur denk ik? Mijn voorkeur zou ook naar het m-pakket gaanErnst Jan Dekker schreef:Waarom geen performance pakket i.p.v. een m-pakket?
+1. Helemaal eens! Maar vind dit persoonlijk echt een heel erg onbelangrijk detail.Femme schreef: Ook vind ik het onvergeeflijk dat de buitenste uitlaatpijpen nep zijn. Je ziet het op elke foto: binnenste uitlaten vies, buitenste brandschoon. Je zou ze eigenlijk met roet moeten viespoetsen.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], mark123 en 8 gasten