GeenStijl nieuwe hoofdsponsor Dutch Supercar Challenge
- Dennis Cavallino
Re: GeenStijl nieuwe hoofdsponsor Dutch Supercar Challenge
Misschien kan Jordy dat wel even regelen.
-
Dat komt omdat de zaterdagrace niet is opgenomen.
Ik pleit al vijf jaar voor opnames op de zaterdag, omdat daar meestal de kampioenschappen bepaald worden.
Maar helaas dus alleen op zondag voor de sponsors e.d.
Begrijp het ook wel, het is bijzonder prijzig.
Ik pleit al vijf jaar voor opnames op de zaterdag, omdat daar meestal de kampioenschappen bepaald worden.
Maar helaas dus alleen op zondag voor de sponsors e.d.
Begrijp het ook wel, het is bijzonder prijzig.
-
Even niet dus. Jij bent ook lekker trouwens! Krijg ik nadat je bent vertrokken te horen, dat je er was!Dennis Cavallino schreef:Misschien kan Jordy dat wel even regelen.
En dan ook nog met de Noorderzon vertrokken richting Groningen. Jullie wonen zuidelijker hoor

- Snipe
Het bezoek van Dennis was dan ook een bliksembezoek.
Maar toch is het wel vreemd dat die zaterdagraces niet worden opgenomen. Er zijn toch ook livestreams van?
Maar toch is het wel vreemd dat die zaterdagraces niet worden opgenomen. Er zijn toch ook livestreams van?
-
Als de zaterdagrace niet wordt "opgenomen" (dus niet gefilmd), zijn er ook geen livestreams.
Het is niet zo vanzelfsprekend, racebeelden op internet op televisie, met name in dit soort klassen.
Het is niet zo vanzelfsprekend, racebeelden op internet op televisie, met name in dit soort klassen.
- Snipe
My mistake, ik meende bij de nieuwe sponsor gezien te hebben dat er een livestream was. Verkeerd gezien dus.Jordy van Kouwen schreef:Als de zaterdagrace niet wordt "opgenomen" (dus niet gefilmd), zijn er ook geen livestreams.
- dvh
leuke reacties ook op geenstijl 8) :
Kwam allees via geenstyle wel een topic erover tegen !
Pfff wat een kansloos gedoe. Dit heeft niks met sport te maken. Gewoon een bende rijke midlife-crisis gasten met tijd over in het weekend.
Rijdende reclame borden langs lege tribunes.
Hehe, nu volg ik het races niet, interesseerd me niet zoveel.wat een tokkiemens zie je daar toch
Kwam allees via geenstyle wel een topic erover tegen !
-
Deze is ook wel mooi, ik dacht eerst dat Hielke ook op geenstijl zat

Aww crap! Dé raceklasse van NL?? Hoxha, je hebt geen reedt verstand van autosport, ze hebben je een lulverhaal aangesmeerd. DSC is op het oog een leuke klasse met dikke auwtoows, maar voor wie verder kijkt is het een bonte verzameling van wannabees, ouwe mannen, nog meer wannabees, een trainingsklasje voor van buitenlandse coureurs, hier en daar wat foute zakenmannen, zwart geld en verouderde auto's die anders in de pers of onder een doek verdwijnen. Een uitstraling dus, waar je ver vandaan wilt blijven; exposure nul en een dubieus rijdersveld. (sorry Cor, ook jij hebt je beste tijd gehad)
Als je in NL èchte autosport wilt sponsoren ga je naar de GT4. Die rijden tijdens een aantal evenementen ook met jullie optocht. Dus voordat je in de bobotent blijft hangen voor toostjes en champie, ga bovenop de pitbox staan tijdens een GT4 race en sla je voor de kop dat je deze klasse niet eerder gezien hebt. En nou niet gaan zeiken over botsende prinsen ... dat komt door Jan Lammers. Die verpatst een racestoel voor drie knaken, als was het z 'n eigen stagière.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dat je dit durft te posten Joost, straks krijg je nog een ban.

- Hielke
Joost Hermens schreef:Deze is ook wel mooi, ik dacht eerst dat Hielke ook op geenstijl zat![]()

Geenstijl is net als de DSC m'n ding niet. En het taalgebruik van betreffende persoon is niet helemaal het mijne. Ik blijf echter oefenen

Voor de rest heb ik geen moeite met zijn betoog

- Dennis Cavallino
Grote denkers, zonder vrienden.
(geintje moet kunnen toch?)

- Snipe
Eigenlijk is Hielke een grote denker, alleen ziet niet iedereen dat. Geeft niet, dat hoort erbij. Aristoteles werd als collaborateur beschouwd en aangeklaagd wegens goddeloosheid. Socrates werd ter dood veroordeeld. Jezus werd in zijn tijd aan het kruis gehangen.
Dat is nou eenmaal het kruis dat grote denkers moeten dragen.

Dat is nou eenmaal het kruis dat grote denkers moeten dragen.

- Hielke
Nee Dennis, NEE!!!! Jij moet geband worden! Verwijderd. Ausradiert.Dennis Cavallino schreef:Grote denkers, zonder vrienden.(geintje moet kunnen toch?)

Overigens, over die sponsordeal. Vind Geenstijl en DSC uitstekend bij elkaar passen. Geenstijl heeft ook lak aan zo'n beetje alle regels van de journalistiek.
- Snipe
Hielke schreef:Overigens, over die sponsordeal. Vind Geenstijl en DSC uitstekend bij elkaar passen. Geenstijl heeft ook lak aan zo'n beetje alle regels van de journalistiek.

-
Nou over de GT4 klasse kunnen we ook kort zijn. Die beginnen het jaar met 1 minuut 51 en eindigen het jaar met 1 minuut 48:)
Er word tijdens het seizoen steeds meer snelheid gevonden zomaar 3 seconden na de fia balancing test. hahaha lache:)
Teams bieden de auto s aan de fia aan voor de balancing test waarbij de uitlijning totaal verkeerd staat of lagere toerenbegrenzer diff overbrenging. Of bijv auto s aanbieden met org cat en racen met 100 cel cats.
Dan in de tijdtraining hoeven ze niet alles te geven maar voor de race hebben ze minder verval door afbouw grip van de band, want dat compenseren ze doordat ze eigenlijk snelheid overhebben tov de concurrentie. En als het te weining is dan zie je de volgende races dat het weer harder gaat.
De enige raceklasse waar de regelementen heel streng worden nageleeft in cup verband is de porsche super cup. Daar slaan ze je ook meteen met boetes om de oren als je illigaal rijdt en hoef je na 1 waarschuwing niet weer te komen.
De mooiste klasse zijn voor mij de endurance klasses langere races een gevecht van mens en machine en daar een leuke auto voor te bouwen. Geld steken in cup klasses heb ik een grote leer van gehad en bij downforce van dennis de verschillen gehoord tussen de auto s de snelste 130i en de langzaamste 130i zit 3 sec per ronde verschil in terwijl ze gelijk behoren te zijn.
Tja daar kan je dan ook je poen in steken en voor spek en bonen mee toeren als je niet illigalieit opzoekt.
Ik zie de DSC als een leuk weekend fun. Een super competative raceklasse mag je het inderdaad niet noemen daar zijn de verschillen tussen de rijders en auto te groot voor. Maar het tis toch super als je duncan huisman heet en je zet ss1 auto tussen GT op de grid. Het is toch super dat je met een BMW GTR SS1(adv) auto bijna het hele veld wegrijd in de regen incl GT.
http://www.youtube.com/watch?v=_OIo1BjouPU" onclick="window.open(this.href);return false;
Of met een gepimpte straatauto 130i van achter start met teveel strafsec en gewoon de race wint. Zo zie ik een DSC weekend en dat brengt een smile op onze kop van de zowel de rijder als de mensen die geholpen hebben om zo n auto te bouwen en daar gaat het bij ons om.
Competatieve raceklasse is ver te zoeken. Porsche supercup is denk ik de enige optie.
Er word tijdens het seizoen steeds meer snelheid gevonden zomaar 3 seconden na de fia balancing test. hahaha lache:)
Teams bieden de auto s aan de fia aan voor de balancing test waarbij de uitlijning totaal verkeerd staat of lagere toerenbegrenzer diff overbrenging. Of bijv auto s aanbieden met org cat en racen met 100 cel cats.
Dan in de tijdtraining hoeven ze niet alles te geven maar voor de race hebben ze minder verval door afbouw grip van de band, want dat compenseren ze doordat ze eigenlijk snelheid overhebben tov de concurrentie. En als het te weining is dan zie je de volgende races dat het weer harder gaat.
De enige raceklasse waar de regelementen heel streng worden nageleeft in cup verband is de porsche super cup. Daar slaan ze je ook meteen met boetes om de oren als je illigaal rijdt en hoef je na 1 waarschuwing niet weer te komen.
De mooiste klasse zijn voor mij de endurance klasses langere races een gevecht van mens en machine en daar een leuke auto voor te bouwen. Geld steken in cup klasses heb ik een grote leer van gehad en bij downforce van dennis de verschillen gehoord tussen de auto s de snelste 130i en de langzaamste 130i zit 3 sec per ronde verschil in terwijl ze gelijk behoren te zijn.
Tja daar kan je dan ook je poen in steken en voor spek en bonen mee toeren als je niet illigalieit opzoekt.
Ik zie de DSC als een leuk weekend fun. Een super competative raceklasse mag je het inderdaad niet noemen daar zijn de verschillen tussen de rijders en auto te groot voor. Maar het tis toch super als je duncan huisman heet en je zet ss1 auto tussen GT op de grid. Het is toch super dat je met een BMW GTR SS1(adv) auto bijna het hele veld wegrijd in de regen incl GT.
http://www.youtube.com/watch?v=_OIo1BjouPU" onclick="window.open(this.href);return false;
Of met een gepimpte straatauto 130i van achter start met teveel strafsec en gewoon de race wint. Zo zie ik een DSC weekend en dat brengt een smile op onze kop van de zowel de rijder als de mensen die geholpen hebben om zo n auto te bouwen en daar gaat het bij ons om.
Competatieve raceklasse is ver te zoeken. Porsche supercup is denk ik de enige optie.
- Dennis Cavallino
King of Track, Race of Champions, dat is ook allemaal gaaf. Die eerste hebben we hier al een paar keer gehad op DF, moeten we vaker doen.
Verder ben ik 't eens met 't feit dat je voor je lol beter DSC kunt rijden dan GT4, maar dat je als rijder in de GT4 meer kans hebt om verder te komen. Ook zitten daar veel rijders die bijna dag in, dag uit met de autosport bezig zijn. Voor sommigen is het gewoon werk. Voor de DSC rijders geldt dat niet, of nauwelijks. Daarom is 't ook geen botsklasse en zie je ieder jaar nieuwe namen verschijnen die soms koud in de autosport stappen en anderen die de meer 'professionele...' autosport de rug toekeren, of die simpelweg met hun auto willen blijven rijden, terwijl een klasse ter ziele gaat. Of anderen die uit de DNRT doorgroeien, mede om toch kansen te creëren op 't gebied van sponsoring.
Wat dat betreft vult het DSC al jaren een mooi gat op voor velen die gewoon in leuke (toch behoorlijk kostbare) auto's, lekker willen racen. Dat is ook altijd de insteek geweest van van Elk. Vanuit dat perspectief is het DSC veel professioneler opgezet dan je zou verwachten (gelukkig maar, want sponsoring is onontbeerlijk en die stellen hoge eisen, die je in het DNRT niet waar kunt maken).
De komst van geenstijl kan ik dan ook alleen maar toejuichen, want ondanks dat ik volgens mij nog nooit iets op geenstijl heb gelezen, zorgt het voor extra exposure en dat is in deze tijden best wenselijk.
Verder ben ik 't eens met 't feit dat je voor je lol beter DSC kunt rijden dan GT4, maar dat je als rijder in de GT4 meer kans hebt om verder te komen. Ook zitten daar veel rijders die bijna dag in, dag uit met de autosport bezig zijn. Voor sommigen is het gewoon werk. Voor de DSC rijders geldt dat niet, of nauwelijks. Daarom is 't ook geen botsklasse en zie je ieder jaar nieuwe namen verschijnen die soms koud in de autosport stappen en anderen die de meer 'professionele...' autosport de rug toekeren, of die simpelweg met hun auto willen blijven rijden, terwijl een klasse ter ziele gaat. Of anderen die uit de DNRT doorgroeien, mede om toch kansen te creëren op 't gebied van sponsoring.
Wat dat betreft vult het DSC al jaren een mooi gat op voor velen die gewoon in leuke (toch behoorlijk kostbare) auto's, lekker willen racen. Dat is ook altijd de insteek geweest van van Elk. Vanuit dat perspectief is het DSC veel professioneler opgezet dan je zou verwachten (gelukkig maar, want sponsoring is onontbeerlijk en die stellen hoge eisen, die je in het DNRT niet waar kunt maken).
De komst van geenstijl kan ik dan ook alleen maar toejuichen, want ondanks dat ik volgens mij nog nooit iets op geenstijl heb gelezen, zorgt het voor extra exposure en dat is in deze tijden best wenselijk.