Of de waarde lager is dan een standaard Touran ligt natuurlijk aan de youngtimer die je hebt. Bij de een zal het meer zijn, bij de ander zal het minder zijn.Kasteel schreef:Nja 35% van een veel lagere waarde dan een std Touran.Hans GP schreef:35%Snipe schreef:Met de aantekening dat er toch te vuur en te zwaard meer poen binnengehengeld moest worden en daarom de bijtelling voor youngtimers verhoogd is naar een waanzinnige 35 procent.die zijn gek! De bijtelling op de gewone zakenauto's zie ik ook die richting opgaan binnenkort.. kwestie van tijd.
Ik vind die 35% niet zo heel gek, argument van de overheid zal wel zijn dat de co2 uitstoot hoger ligt, maar ik vind het niet zo gek gezien de kosten die er ws aan gemaakt zullen worden. De afschrijving ligt wel veel lager, maar dat compenseer je (ws ruimschoots). Ik zie het eigenlijk wel zitten, misschien niet rechtstreeks op mij van toepassing, maar het fleurt hopelijk de weg een beetje op
.
Natuurlijk heeft Cramer er een argument bij verzonnen, hij wil namelijk een prikkel geven om het wagenpark te verjongen. Maar dat gelooft natuurlijk geen mens. Zijn ene plannetje is niet doorgegaan, nu komt hij met iets anders. Zogenaamd om het wagenpark te verjongen, maar het ligt er natuurlijk duimendik bovenop dat hij gewoon niet volledig bakzeil wil halen. Een gelegenheidsargument om toch wat poen binnen te hengelen en om de ChristenUnie en Ernst Cramer niet volledig af te laten gaan. Pfffffffffft.