nieuwe auto

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 17 jul 2006, 20:55

en de echte echte kerels met Gilette M3 Power 8) 8)

Joep

PS wat voor verwondingen zou dat opleveren? 343pk in een scheerapparaat... :lol:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 19 jul 2006, 18:20

Amai amai, dat gaat ineens rap. Volgens de dealer staat hij nu ingepland : week 33. Dus misschien uitgeleverd week 36.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 19 jul 2006, 18:37

Van harte! Ik vind 'm heel fraai. Veel plezier ermee. Wellicht weer een keertje Scuderia?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 19 jul 2006, 19:31

Dankje Dick.

Scuderia? Vanwaar denk je dat ik koos voor het "Audi Magnetic Ride" met een sport-suspension ?
Ik hoop komend jaar weer mee te kunnen doen 8)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 19 jul 2006, 20:39

Laat van te voren even weten of je er bij bent.
Was weer een mooie actie Robbie!

Leuke auto trouwens, maar:[img:289:435]http://www.importatlanta.com/upload/fil ... _sucks.jpg[/img] :wink:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 19 jul 2006, 21:17

Ga je voor een zilvergrijze? Je huidige heeft die kleur toch ook?

Zou ik niet doen...als je dan naar buiten kijkt...staat daar voor je gevoel niet echt een nieuwe wagen omdat de contouren hetzelfde zijn.

Voor mij wel een V6, die klinken super...in het wit graag

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 20 jul 2006, 01:46

ik kies voor zilver omdat het geen poetskleur is. Verder zal me worst wezen of mensen denken of het dezelfde is. Is onderhuids een totaal andere auto. En als ik naar buiten kijk zie ik hem zowiezo nooit , want hij staat binnen 8)

Andre
Berichten: 11408
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 jul 2006, 10:49

Weer die fwd meuk.

Ik vindt het best wel een knappe auto om te zien. Waarom nou niet even verder gedacht en een rwd met sperdiffje zoals een 350z. Bij audi snappen ze het nog steeds niet.

quattro of fwd. Tja.

Ik had liever een 350z of z4coupe 3.0 gekocht even een drexler diffje erin en je hebt gewoon 2 knappe auto s die zeker niet gaan vervelen qua rijden.

Maar ja je zal de keus wel goed overwogen hebben neem ik aan.

congrats anyway.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2006, 11:02

Rebel ga je hem ook nog chippen ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 jul 2006, 12:07

280 pk bij JD.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 20 jul 2006, 19:22

Zo klinkt de de 2.0 TFSI

http://media.autobild.de/audio/1/6ddf93 ... 2081-1.mp3

Nee ivm garantie geen tunen. Via importeur is nog niet mogelijk bij de TT. Ben niet zo een rechtuitbrander of canonballrunner, en prestaties zijn meer dan voldoende om genoeg bekeuringen te krijgen. Geef het geld liever uit aan een Scuderia volgend jaar of af en toe eens de Nordschleife te bezoeken.

Dus gentlemen, de competitie "wie heeft de grootste slurf" verlies ik met glans 8)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 jul 2006, 20:58

Gefeliciteerd, Rob. Veel plezier ervan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 jul 2006, 09:37

Waarom is de TT niet onder garantie te tunen??
Bij de andere VAG merken is de 2.0T wel onder garantie te tunen.
Ligt het aan de DSG bak dan?
Alhoewel, ze tunen daar ook gewoon motoren met DSG bak...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 jul 2006, 10:57

VAG en tunen is 1 zin VAG en motorknallen ook trouwens :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 jul 2006, 11:01

Je weet wel beter, Rico :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 21 jul 2006, 12:50

Thx Stephane.

Heb vandaag nogmaals gevraagd aan de dealer om erachter aan te gaan.
Bij de MK1 -TT stond dit in de optielijst. Bij de nieuwe was hem er nog niks van bekend. S-Tronic (DSG) heeft er niks mee te maken.

Las dit:

Germany based tuning house Abt Sportsline offers complete solutions for power upgrades of the 2.0 TFSI engine.
the 0-100 km/h sprint takes only 5,9 Seconds with top speed 260 km/h.

Prices in Germany: 240 PS (Chip tuning): 1.276 Euro

Ik heb in een Golg GTI gereden met DSG, en vind het onbegrijpelijk hoe fraai en subtiel dit systeem werkt zonder enig verlies van trekkracht bij het doorschakelen. Verheug me er enorm op.



Ik las op buitenlands forum:



My dealerman is just back from his TT2 trip to Germanyland.







Hi folks,

Got a phone call from my Audi dealer.


He was also just back from a dealer visit to Germany where he drove a red 2.0TFSI on standard 7-spoke alloys and condor grey 3.2V6 on turbines on road, autobahn and track. His abbreviated thoughts:-

They drove SLKs and Z4s and both came nowhere near how good the V6 (and 2.0) were to drive. TT was much more stable at high speeds and in the twisties and through hi-speed cone tests. This car had the magnetic damping which he thought was excellent but only really for committed and track drivers. On comfort mode it was similar to springs. He thought the car had outstanding build quality - up there with the A8. He also thinks it's the best car Audi sell! I forgot to question him about the RS4/6!

They had about 50 TTs/SLK and Z4s and all the dealers were raving about the condor grey, especially in the scorsching sunlight. He reckons there will be a lot of condor grey TTs sold in the future - you have been warned. He did see one silver and thought it looked as good as the condor grey.

He was really impressed with the BOSE - far superior to the version in the mark I. He also thought the seats were far better. In fact he's now saving up for a TT himself - the 3.2V6.
en een ander schreef:

His words:

Just got back, had the opportunity to thrash the cars around the track. Can't describe how good the car handles. We also drove the merc slk and the bmw z4. The car is light years ahead of the opposition not just saying this because i work for audi, when you drive the car you will get my drift.
Also comfort, ride quality, drivability (how the car gives fair feedback, and the ESP only kicks in when really needed) and despite having only 200 horses, hitting 100km/h just an unnoticable-in-the-real-world half second slower than the Z4, which is putting out 265 horses



Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 jul 2006, 18:57

Bovenstaande zijn van de dealer-trainingsdagen op de Nurburgring.

En deze is van op Norisring.



[img:800:533]http://www.fourtitude.com/gallery/album ... ng/077.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 24 jul 2006, 19:40

Dealer trainingsdagen :shock: :?: :?: :!:

Pretdagen bedoel je zeker? :lol:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 03 aug 2006, 19:55

[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]



http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 120261.htm

Hartes Fahrwerk, gute Kontrolle
Der dank Alu-Bauweise leichtgewichtige TT steppt so behände durch die Pylonen, dass ein BMW Z4 das Nachsehen hat. Die Zeiten für ISO-Wedeln und VDA-Ausweichgasse liegen zwischen denen des Porsche Boxster und des Cayman, was sich auf der Landstraße in einem sehr hohen Grenzbereich und einer guten Fahrzeug-Kontrolle widerspiegelt.

Die Fahrdynamik-Werte liegen über Porsche Boxster-Niveau.


Een Z4... dat is toch een BMW heh? 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 aug 2006, 21:48

Een TT, dat is toch zo'n VAG ding he?



:)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 03 aug 2006, 23:47

Dat liegt er niet om 8)
Maarja, GEVOEL is weer wat anders dan cijfertjes he :wink:
Ik denk dat ik dat maar eens moet gaan voelen dan :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 aug 2006, 00:51

Goeie test recensie. zoals ik al eerder aangaf ga ik deze auto niet afkraken op basis van onder buik gevoelens.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 04 aug 2006, 08:44

FF een blik TT los trekken voor de promotie :shock: mag wat kosten.........

Recenties zijn positief, maar ik sluit me aan bij Maik.

Michel

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 04 aug 2006, 18:12

Eerste week september is de introductie en volgens planning krijg ik hem 2e week september.

Auto Motor und Sport test is ook niet zaligmakend voor me, ik wacht met smacht op de test in de Friesche Courant 8) :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten