Carrera 997 of BMW M3 ?
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Chris van S.
Re: Carrera 997 of BMW M3 ?
Leuke poll Macboy! Met mijn reputatie moet ik natuurlijk de M3 kiezen.
Maar een 911 uberhaupt blijft ook voor mij een "hebbe" gevoel geven. Maar dan moet het wel iets speciaals zijn dan de "standaard" uitvoering.
Maar een 911 uberhaupt blijft ook voor mij een "hebbe" gevoel geven. Maar dan moet het wel iets speciaals zijn dan de "standaard" uitvoering.
- Snipe
Een 'gewone' 911 doet weinig voor me. Een mooie klassieke 911 weer wel, en als het een nieuwe moet zijn spreekt een GT3 of Sport Classic me wel aan.

Als het zoals hier gaat om de keuze tussen een M3 of een gewone, standaard 911, dan kies ik direct de M3. Beiden geen racer, maar de BMW is in ieder geval nog een beetje praktisch zodat je er vaker van kunt genieten.
Als het zoals hier gaat om de keuze tussen een M3 of een gewone, standaard 911, dan kies ik direct de M3. Beiden geen racer, maar de BMW is in ieder geval nog een beetje praktisch zodat je er vaker van kunt genieten.
- Koos Buurman
Tja, ik heb niet zoveel met porsches...
Het is een auto die wel mijn aandracht trekt als 'ie voornbijkomt, maar het is niet de auto die het 'm doet, zeg maar. De BMW daarentegen... Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke gevoel.
Rationeel? dan de porsche, die is denk ik waardevaster, nog meer een koppendraaier en uiteraard een subliem stukje techniek.
Maar auto's is pure emotie, dus DE BMW M3!!!! (sedan)

Rationeel? dan de porsche, die is denk ik waardevaster, nog meer een koppendraaier en uiteraard een subliem stukje techniek.
Maar auto's is pure emotie, dus DE BMW M3!!!! (sedan)
- Michel P
Hahaha je noemt ook een fraai voorbeeldsteve smith schreef:Sorry, maar een beetje vroege 996 op de gebruikelijke 18" 993TT-imitaties met een te licht interieurtje is ook gewoon een proletenauto van de bovenste plank. "Tijdloos" is niet meer van toepassing boven bepaalde productieaantallen, dan wordt het ook gewoon een knakenbak.Michel P schreef: Een 5 jaar oude M3 zal helaas een Sjonnybak worden, terwijl dat bij de porker nimmer zal gebeuren.
Doe mij maar een M3 sedan met DKG. Als er geen GT3 op staat vind ik een elfje een beetje zinloos en te beperkt.

En de 996 is ook de lelijkste 911 ooit

Michel
-
steve smith schreef:Sorry, maar een beetje vroege 996 op de gebruikelijke 18" 993TT-imitaties met een te licht interieurtje is ook gewoon een proletenauto van de bovenste plank. "Tijdloos" is niet meer van toepassing boven bepaalde productieaantallen, dan wordt het ook gewoon een knakenbak.Michel P schreef: Een 5 jaar oude M3 zal helaas een Sjonnybak worden, terwijl dat bij de porker nimmer zal gebeuren.
Doe mij maar een M3 sedan met DKG. Als er geen GT3 op staat vind ik een elfje een beetje zinloos en te beperkt.
Mee eens. Liever een topmodel BMW ( M3 dus ) dan een instap 911. daarbij wordt een 911 pas echt interessant als het een met opties beladen 997 S betreft of juist de sportieve GT3. Gezien die laatste 2 niet te kiezen zijn ga ik voor de M3.
Overigens, wat de 996 MK1 betreft. Dat is inderdaad een proletenbak geworden. Heb je overigens echt voor de spreekwoordelijke habbekrats tegenwoordig. Liefst marine blauw met afgeleefd licht beige interieur en de verplichte 993 turbo replica's, liefst in afwijkende wielmaat.
-
dik 100k betalen voor een 3serie?
Een 997 gekozen dus.

-
+1 @ Michel!
Gewoon de juiste kleurtjes uitzoeken. Kwa uitstraling kan geen bmw hier tegenop in mijn beleving. In welke kleurstelling je die ook vind.

Ik ga er nog altijd van uit dat Porsche in een zwart gat zat bij het tekenen van de 996. Die blackout hadden ze bij de Panamera en de Cayenne ook.
Gewoon de juiste kleurtjes uitzoeken. Kwa uitstraling kan geen bmw hier tegenop in mijn beleving. In welke kleurstelling je die ook vind.
Ik ga er nog altijd van uit dat Porsche in een zwart gat zat bij het tekenen van de 996. Die blackout hadden ze bij de Panamera en de Cayenne ook.

- Brava
Voor mij een M3 Sedan. Waarom? Omdat ik de bruikbaarheid van de M3 in combinatie met z'n kracht en sportiviteit in een relatief anonieme verpakking ongeëvenaard vind.
Doe mij hem maar precies zo, een DCT in Melbourne Rot met Alaska leer.

Doe mij hem maar precies zo, een DCT in Melbourne Rot met Alaska leer.
-
Maar dan moet het wel iets speciaals zijn dan de "standaard" uitvoering.
Een 'gewone' 911 doet weinig voor me.
Jullie praten over een 997 Carrera alsof het een 316i is tov M3.dan een instap 911. daarbij wordt een 911 pas echt interessant als het een met opties beladen 997 S betreft of juist de sportieve GT3.
3,6 liter, 345pk, 4,9 sec. naar de 100, top 289km/u, 1390kg (en standaard uitrusting bevat al 18 inch, bi-xenon, lederen bekleding, climate control enz.)
- Michel P
Idd Tom, als of het een mega stakker is zo'n "instap" 911je......... Beest van een auto, met meer dan super techniek en tijdloos.
Michel
Michel
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Heb de 997 gekozen.
Ten eerste omdat ikzelf geen ruimte nodig heb en een 997 achterbank nog wat flinke tassen kwijt kan eventueel.
Ten tweede omdat een Porsche voor 120k veel meer die 120k aanschafprijs vertegenwoordigd dan een M3 van 120k. (in mijn ogen uiteraard)
Ten derde omdat ik een groot Porsche liefhebber ben. Ook al is de V8 een juweeltje, zit die 997 zo goed in elkaar dat je er alle kanten mee op kunt. Een standaard M3 zal geen held zijn op het circuit, een standaard 997 ook niet maar geeft mij wel meer het sportwagen gevoel. Een heerlijke allrounder met de juiste looks.
Uiteraard liefst een S en zal dan ook NOOIT een nieuwe aanschaffen, gezien het aanbod in 2e hands divers genoeg is (binnen- dan wel buitenland) Als ik met geknepen ogen naar onze oprit kijk zie ik daar liever een Porsche staan dan een M3
Ten eerste omdat ikzelf geen ruimte nodig heb en een 997 achterbank nog wat flinke tassen kwijt kan eventueel.
Ten tweede omdat een Porsche voor 120k veel meer die 120k aanschafprijs vertegenwoordigd dan een M3 van 120k. (in mijn ogen uiteraard)
Ten derde omdat ik een groot Porsche liefhebber ben. Ook al is de V8 een juweeltje, zit die 997 zo goed in elkaar dat je er alle kanten mee op kunt. Een standaard M3 zal geen held zijn op het circuit, een standaard 997 ook niet maar geeft mij wel meer het sportwagen gevoel. Een heerlijke allrounder met de juiste looks.
Uiteraard liefst een S en zal dan ook NOOIT een nieuwe aanschaffen, gezien het aanbod in 2e hands divers genoeg is (binnen- dan wel buitenland) Als ik met geknepen ogen naar onze oprit kijk zie ik daar liever een Porsche staan dan een M3

- Snipe
Je praat over een 316i alsof het een Polootje is.Tom schreef:Jullie praten over een 997 Carrera alsof het een 316i is
.....waarmee ik maar wil zeggen dat alles relatief is. Ik vind een 911 best mooi, maar dan wel graag wat anders dan het basismodel. Dat kun je natuurlijk eenvoudig oplossen door een gebruikte aan te schaffen. Ik denk dat meer mensen twijfelen tussen een nieuwe Carrera en een gebruikte S dan tussen een nieuwe Carrera en een nieuwe M3.
- RVV
M3, ben er nog niet uit of het dan de coupe of sedan moet worden. Denk de sedan, gewoon vanwege de achterportieren. Lekker handig.
De Porsche, 997, mooi ding hoor, heb het al eens in dat andere draadje genoemd, in mijn situatie kan ik weining met die auto. Voor de zaak neerzetten kan ik wel vergeten, prive is die voor mij veel te onpraktisch.
Dan is het een duur weekend speeltje.. dan haal ik wel een Z4 M coupe op gebruikt voor 50K. Daar red ik me ook wel mee in de weekenden.
Ben gewoon geen Porsche liefhebber, sorry..
Alleen van de GT3 krijg ik een harde plasser.
De Porsche, 997, mooi ding hoor, heb het al eens in dat andere draadje genoemd, in mijn situatie kan ik weining met die auto. Voor de zaak neerzetten kan ik wel vergeten, prive is die voor mij veel te onpraktisch.
Dan is het een duur weekend speeltje.. dan haal ik wel een Z4 M coupe op gebruikt voor 50K. Daar red ik me ook wel mee in de weekenden.
Ben gewoon geen Porsche liefhebber, sorry..
Alleen van de GT3 krijg ik een harde plasser.
- Dennis Cavallino
911 Carrera in een mooi kleurtje voor mij ipv de M3. Simpelweg omdat ik de E90 niet mooi vind van binnen en van buiten. Daarnaast ben ik een Porsche liefhebber en ik zal nooit een volharde BMW liefhebber worden.
Zoiets vind ik prachtig:

Bruin vind ik al jaren een prachtige kleur op veel (rondvormige) auto's. Modern, of (semi-)klassiek, bruine ronde koetsen maken mij blij.
Zal voor dit geld vast iets anders kopen, maar deze poll is makkelijk. Het concept van de 911 spreekt me als rijder meer aan dan de M3, al sla ik een leuk ritje niet af hoor.
Opvallend detail waar ik nog geen verklaring voor heb gevonden: Tot nu toe zie ik trouwens heel vaak (oudere) vrouwen in een (zwarte) E90 M3 rijden woon-werk verkeer rijden. Dat valt op, zwarte coupé + grijs haar + M3 + dagelijks verkeer. Die doelgroep had BMW misschien zelf niet eens ingeschat. Daarentegen zie ik vrijwel nooit meer vrouwen in 997's rijden. Was 10-15 jaar geleden wel anders met 911's, waar je best vaak grijze dametjes in rond zag rijden met vriendinnen, de hond, of boodschappen. Ik zie vrouwen ook bijna niet meer in Cayennes en al helemaal niet in Caymans rijden. Boxsters let ik minder op, misschien zitten ze daar in? In ieder geval scoort BMW met de M3 bij die bridge speelsters kennelijk. Onverklaarbaar en raar.
Zoiets vind ik prachtig:
Bruin vind ik al jaren een prachtige kleur op veel (rondvormige) auto's. Modern, of (semi-)klassiek, bruine ronde koetsen maken mij blij.
Zal voor dit geld vast iets anders kopen, maar deze poll is makkelijk. Het concept van de 911 spreekt me als rijder meer aan dan de M3, al sla ik een leuk ritje niet af hoor.
Opvallend detail waar ik nog geen verklaring voor heb gevonden: Tot nu toe zie ik trouwens heel vaak (oudere) vrouwen in een (zwarte) E90 M3 rijden woon-werk verkeer rijden. Dat valt op, zwarte coupé + grijs haar + M3 + dagelijks verkeer. Die doelgroep had BMW misschien zelf niet eens ingeschat. Daarentegen zie ik vrijwel nooit meer vrouwen in 997's rijden. Was 10-15 jaar geleden wel anders met 911's, waar je best vaak grijze dametjes in rond zag rijden met vriendinnen, de hond, of boodschappen. Ik zie vrouwen ook bijna niet meer in Cayennes en al helemaal niet in Caymans rijden. Boxsters let ik minder op, misschien zitten ze daar in? In ieder geval scoort BMW met de M3 bij die bridge speelsters kennelijk. Onverklaarbaar en raar.
- ADV
Ik zou gaan voor een M3 of liever en 997S, al heeft een porsche voor mij sowieso wel iets magisch.. de m3 heeft dat toch ook wel..
Ik ga dus nu voor optie 3
Ik ga dus nu voor optie 3
-
Wel mooi, marketingSnipe schreef:Je praat over een 316i alsof het een Polootje is.Tom schreef:Jullie praten over een 997 Carrera alsof het een 316i is
.....waarmee ik maar wil zeggen dat alles relatief is. Ik vind een 911 best mooi, maar dan wel graag wat anders dan het basismodel. Dat kun je natuurlijk eenvoudig oplossen door een gebruikte aan te schaffen. Ik denk dat meer mensen twijfelen tussen een nieuwe Carrera en een gebruikte S dan tussen een nieuwe Carrera en een nieuwe M3.

Hoeveel mensen, die nu een M3 kiezen, zouden toch voor de 997 kiezen als er geen GT3 was geweest? Net als het argument dat de M3 zo in de smaak valt omdat ie lekker praktisch en relatief onopvallend is. Om er gelijk achteraan te zeggen dat ze een GT3 wel zouden willen. Terwijl die juist een kermisspoiler heeft en helemaal niet praktisch is. Komt een beetje over als een dubbel moraal.
Maakt verder niet uit (heel menselijk hoor) maar viel mij op.
-
993. Seks straalt ervan af!!allen schreef:+1 @ Michel!
-
=Michel P schreef:

- RVV
Waar ik persoonlijk ook een beetje moeite mee heb is het eeuwige uitmelken van de 911 voor wat betreft het model. Ik snap ook wel dat het ook het USP is, maar het is zoveel van hetzelfde.. de 911 is een beetje de Golf onder de sportwagens geworden.
Goh.. een nieuwe Golf.. denk je bij de VI, goh een nieuwe 911 denk je bij de 997.
Prima als je er van houd maar echt niks vernieuwends... oude wijn in nieuwe zakken
Goh.. een nieuwe Golf.. denk je bij de VI, goh een nieuwe 911 denk je bij de 997.
Prima als je er van houd maar echt niks vernieuwends... oude wijn in nieuwe zakken

- Bert ///M3
LOL.Dennis Cavallino schreef: Opvallend detail waar ik nog geen verklaring voor heb gevonden: Tot nu toe zie ik trouwens heel vaak (oudere) vrouwen in een (zwarte) E90 M3 rijden woon-werk verkeer rijden. Dat valt op, zwarte coupé + grijs haar + M3 + dagelijks verkeer. Die doelgroep had BMW misschien zelf niet eens ingeschat. Daarentegen zie ik vrijwel nooit meer vrouwen in 997's rijden. Was 10-15 jaar geleden wel anders met 911's, waar je best vaak grijze dametjes in rond zag rijden met vriendinnen, de hond, of boodschappen. Ik zie vrouwen ook bijna niet meer in Cayennes en al helemaal niet in Caymans rijden. Boxsters let ik minder op, misschien zitten ze daar in? In ieder geval scoort BMW met de M3 bij die bridge speelsters kennelijk. Onverklaarbaar en raar.
Elke keer als ik tot nu toe nog de kans kreeg om achter een 911 aan te sjezen zat er bijna alijd een vrouw in

On topic, E90 M3 sedan voor mij. De coupe hoef ik niet maar ik vind de sedan een hele mooie auto om te zien.
Standaard 911 Carrera doet mij niks, ziet er braaf uit, ook al rijden ze misschien fantastisch. Misschien heb ik er inmiddels te veel van gezien

- Sjoerd MP BMW
Mijn eerste gedachte was datgene dat Michel schreef over sjonnies.
Een Porsche lijkt me daarom ook waardevaster...
Als je het geld hebt om een M3 of Porsche te kopen heb je vast nog wel een beetje over:
Koop ik een M3 sedan, daarbij bestel ik een leeg Touring carrosserie en laat alles overzetten!
Vele malen praktischer dan een porker, coupé of sedan. Carrosserie van de sedan is dan trouwens ook nog geld waard.
Heb ik toch iets aparts en de hond een platte neus!
Een Porsche lijkt me daarom ook waardevaster...
Als je het geld hebt om een M3 of Porsche te kopen heb je vast nog wel een beetje over:
Koop ik een M3 sedan, daarbij bestel ik een leeg Touring carrosserie en laat alles overzetten!
Vele malen praktischer dan een porker, coupé of sedan. Carrosserie van de sedan is dan trouwens ook nog geld waard.
Heb ik toch iets aparts en de hond een platte neus!
-
@Bert: Dat is eigenlijk wat ik dus prachtig vind aan die 911. Gewoon een mooi ding om te zien. Ik zo ook hetzelfde met de E36 M3. Simpel en strak getekend. Geen lijntje teveel of te weinig. De huidige M modellen doen het niet voor mij. Doen me altijd een beetje Autostyle-achtig aan. 

- RVV
Vind het sjonnie verhaal wel een beetje overdreven, een 5 jaar oude e9X M3 kost nog zeker tussen de 35000 en 40000 euro tzt.. niet echt het instap tarief voor sjonnies.