Schrap het live muziek topic maar

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Schrap het live muziek topic maar

Bericht door Tom » 02 okt 2009, 12:06

allen schreef: Kom gerust een keer naar Rotterdam. Dump ik je wel bij wat platenzaakjes af. Ga je voor weinig goedgevuld naar huis.
Ik geef alleen een voorbeeld waarom ik steeds meer download en minder koop :)
Vroeger kocht ik veel muziek omdat ik tegen redelijke prijzen gewoon cdtjes bij de lokale platenzaak kon scoren waar ik wekelijks kwam. Nu hebben ze minder en kost het tegen de 30 euro. Zal best dat ik bij speciaalzaken nog terecht kan, maar dat kost mij meer moeite terwijl downloaden minder moeite kost. Dat sommmetje valt helaas in het nadeel van artiesten.

allen

Bericht door allen » 02 okt 2009, 12:15

Michel P schreef:
allen schreef:Die cd kost 9,99 op iTunes Michel. :idea:
Populaire kutmuziek overigens. :mrgreen:

Heb geen Ipod, maar stel die heb ik wel. mijn Ipod gaat kapot/word gejat wat dan?

Michel
Dan koop je een nieuwe ipod en meld je de oude af en nieuwe aan in itunes? Wat als je per ongeluk je cd in de zon laat liggen? Niet zeuren dat muzikanten mee moeten met de tijd als je zelf nog halstarrig vast wil houden aan zo'n dom zilveren schijfje. :mrgreen:

Tom, die 30 pleurie is een BS smoes. Je wil het gewoon gratis downloaden. Mooi voorbeeld was de door Michel aangehaalde cd van bijna 20 pleuri. Krap een tientje als je het download. Feit is dat jij het voor nop krijgt. De Buma is een maffia organisatie voor de stelende burger. Tikkeltje hypocriet imho.

Tom

Bericht door Tom » 02 okt 2009, 12:17

allen schreef:
Tom, die 30 pleurie is een BS smoes.
Wat jij wilt. Heb hier genoeg cd's staan dus zeker wel bereid om muziek te kopen.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 okt 2009, 13:20

Allen, de cd koop ik en speel ik af en toe binnen af, in de auto gewoon mp3tjes, idem op de laptop/pc.

Itunes ken ik niet, maar is van Aple geloof ik, zijn dat gewoon 320kbs mp3tjes of een ander formaat?

Ik wil ook helemaal geen Ipod, oordopjes met muziek kan ik niet aan wennen.

Michel

allen

Bericht door allen » 02 okt 2009, 13:46

Hoeft niet. Itunes is gratis en je kunt gewoon wat op cd's branden en in je auto laten slingeren. Volgens mij ook wel tot 5 ipodjes syncen, etc.
Gewoon eens rondbladeren op: http://www.apple.com/nl/itunes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Luister zelf ook nooit met oordoppen gezien ik niet doof wil worden. ipodje of gewoon laptop kan rechtstreeks naar de versterker. Desnoods draadloos.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 okt 2009, 13:50

modteam@driving-fun.com schreef:
romo schreef:Gaat nooit lukken...................het internet is niet even makkelijk overzichtelijk, het internet is chaos, en das maar goed ook.............

Als Youtube niet meer kan/mag,

Romo het internet is juist heel overzichtelijk, helemaal als het het om 1 specifieke site bv zoals DF gaat. De eigenaren zijn bekend, via Whois, het aantal geplaatste filmpjes is bekend (gewoon tellen).

Youtube mag gewoon, geen probleem als er maar voor betaald word. Alleen moeten wij de eigenaren van DF daar voor opdraaien. Elk goed bedoeld geplaatste ingesloten filmpje op DF, word aan de rekening toegevoegd.

Vergeet niet dat Youtube zelf ook gewoon betaald hiervoor. Die afspraken zijn gemaakt met de internationale artiesten belangen organisaties.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als Youtube een probleem voor de DF site eigenaren is en dan ook niet meer gebruikt wordt ( geen hond gaat natuurlijk betalen voor Youtube filmpjes, dus einde Youtube muziek filmpjes) dat er dan wel weer een opvolger klaar staat waarbij die rechten niet beschermd zijn.............

Met het internet is Pandorra uit the box, alleen proberen een aantal lieden dit nogal krampachtig te voorkomen, dat gaat ze niet lukken................1 site sluiten, staan er weer 10 nieuwe klaar, dat is een gevechtt dat definitief verloren is.......

Free share of information zal de norm worden, of het nu om muziek, kennis (Wikipedia) of weet ik veel wat gaat, vul maar in...................

Roy

Bericht door Roy » 09 okt 2009, 19:10

Buma/Stemra gaat toch geen vergoedingen innen voor het embedden van muziekclips door particulieren op bijvoorbeeld niet-commerciële weblogs.

Eerder deze maand ontstond veel commotie toen de rechtenorganisatie een folder (PDF) publiceerde waaruit bleek dat Buma/Stemra voor het embedden van maximaal zes muziekfragmenten, bijvoorbeeld videoclips op Youtube, voortaan 130 euro per jaar in rekening wilde brengen.

Dat plan leidde tot grote beroering onder webloggers, en ook in de Tweede Kamer. Het CDA, GroenLinks en de SP stelden kamervragen. Ze waren ongerust dat de maatregel zou leiden tot hoge rekeningen voor ouders wier kroost muziek op Hyves postte en dat innovatie op internet zou worden belemmerd. Ook hadden ze twijfels bij de juridische basis voor de plannen.

Commotie

In een persverklaring laat Buma/Stemra, dat de rechten vertegenwoordigt van tekstschrijvers, componisten en muziekuitgevers, vrijdag weten dat de commotie de organisatie niet onberoerd heeft gelaten. Na overleg met brancheorganisatie Voice heeft Buma/Stemra besloten het omstreden tarief "niet ten uitvoer te brengen".

Wel blijft Buma/Stemra van mening dat voor gebruik van muziek op internet betaald moet worden. De organisatie gaat daarover, samen met Voice, in gesprek met onder meer het ministerie van Justitie.

Politieke steun

Voor het plan van Buma/Stemra ontbrak politieke steun, zo blijkt uit een reactie van minister Hirsch Ballin van Justitie en staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken. Die "waren aanvankelijk ontstemd over het voorgenomen besluit van Buma/Stemra" en zijn "tevreden" dat het niet doorgaat.

Volgens de bewindslieden leidde het plan tot verwarring bij internetgebruikers. Bovendien was het in strijd met een afspraak tussen de auteursrechtenorganisaties en het bedrijfsleven, die inhoudt dat over eventuele nieuwe tarieven eerst overleg met gebruikers dient plaats te vinden.

PvdA-kamerlid Martijn van Dam, die als woordvoerder onder andere internet in zijn portefeuille heeft, bevestigt dat beeld. Van Dam, zelf verklaard tegenstander van de plannen, zegt op Twitter 'in de wandelgangen' te hebben gehoord dat het kabinet wilde ingrijpen.

Pastors

Woordvoerster Antoinette de Ridder van Buma/Stemra bevestigt dat de organisatie niet voldoende heeft overlegd met de gebruikers van de licenties. Een werkgroep onder leiding van de voormalige Rotterdamse wethouder Marco Pastors bracht in opdracht van Heemskerk dit voorjaar een advies (PDF) uit over de inning van rechten. Daarin wordt gesteld dat rechtenorganisaties nieuwe regelingen of tarieven met gebruikers moeten bespreken.

Praten

De Ridder zegt dat Buma/Stemra dat alsnog gaat doen. Volgens haar heeft de grote commotie over de plannen de doorslag gegeven bij het besluit het omstreden tarief voorlopig niet te innen. "Het is dan logisch dat je gaat praten met degenen bij wie die commotie leeft."

Buma/Stemra is volgens haar daarom inmiddels in gesprek met de digitale burgerrechtenbeweging Bits of Freedom, die eerder deze week een open brief (PDF) publiceerde waarin BoF bezwaren uitte tegen het plan. Ook zou de rechtenorganisatie graag willen spreken met "vertegenwoordigers van webloggers".

Symptoom

BoF noemt het besluit van Buma/Stemra "een stap in de goede richting", maar is nog niet tevreden. Buma/Stemra negeert de vraag of voor embedden überhaupt een vergoeding kan worden gevraagd, reageert BoF in een persbericht.

Volgens directeur Ot van Daalen van BoF is de kwestie "slechts een symptoom van een onderliggend probleem: in het huidige auteursrechtbeleid wordt onvoldoende rekening gehouden met de belangen van internetgebruikers en kleine muzikanten. Dat probleem los je niet op met een kleine aanpassing van een fundamenteel foute regeling."
Mooizo!

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2009, 20:50

Halve maatregel.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 okt 2009, 21:05

Je wordt niet veel wijzer uit wat ze vandaag bekend hebben gemaakt.
Als je het filmpje op GeenStijl van die persconferentie bekijkt, snap je het ook wel. Er zitten daar wat fossielen in een kantoor die geen flauw benul hebben van internet. Er was er eentje die het over een grammofoonplatenwinkel had...

Plaats reactie