Rijbewijs kwijt

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 13 jul 2006, 14:58

.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 06 okt 2020, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 jul 2006, 15:07

Een jaar later :cry: ben je het allang weer vergeten ja.

Nouja ik reken een beetje op een acceptgirootje, in 2004 ben ik ook geflitst met de cooper S 70 te hard waar je 60 mocht. Auto stond op naam van de zaak/BV en een naam heb ik nooit doorgegeven wel acceptgirootje betaald, dus die dans was ik mooi ontsprongen. M3 staat niet op de zaak dus kan ik dit geintje niet weer flikken :cry:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 jul 2006, 15:26

Rico v Velzen schreef:Dus voor 5 euro per week wil jij mijn prive chauffeur zijn DEAL ! :wink:
LOL

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 jul 2006, 15:27

Zeg je toch dat je dochter heeft gereden ;-) SMG II een kind kan de was doen :lol: :lol: Meneer de agent u zou haar eens op de PS2 moeten zien racen :lol: :lol:

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 jul 2006, 15:35

Vind ze al leuk !

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 13 jul 2006, 20:30

Lekker hoor..

Je zal maar 242 hebben gereden met een BMW M3 van 45.000 euro.
Je wordt gepakt.
Alles inleveren incl. auto... ( :shock: )

Stel je hebt 15 jaar gewerkt voor die wagen...
Of je bent een zaken lul zoals velen hier :lol: , die kopen gelijk weer een bij wijze van spreken.

Dat is toch niet eerlijk ?

En de boete is gewoon 800 of 1200 euro ...

Trouwens als het lukt als een gek er vandoor te gaan, is dat handig?
- Niet inleveren auto
- Niet rijbewijs inleveren ?
Of klopt dit niet meer.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 13 jul 2006, 20:37

Don't do the crime, if you can't do the time.....

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 13 jul 2006, 20:44

Zwaar klote zeg zo'n geintje!

Ik heb ook goeie hoop voor je dat je rijbewijs snel terug zal zijn. Een kennis van me is laatst ook aangehouden met een ruime 50km/u te hard. Had niet eerder zo'n bekeuring gehad en in enkele dagen zijn rijbewijs terug, bekeuring volgt nog(misschien)

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=175 Voor details van de aanhouding ;)

Mijn broer is een paar maanden geleden 2x gepakt met +/-45km/u te hard en 4 maanden geleden met 64km/u te hard. Toen kon hij zijn rijbewijs inleveren en is hem 4 maanden kwijt geweest. Kon paar weken geleden voorkomen en kon nog ff 650euro aftikken. En zijn rijbewijs ophalen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 40063
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 14 jul 2006, 12:32

Na die 2x van 45 te hard mocht 'ie hem nog wel houden?
Hij hoefde hem pas in te leveren na die 64 te hard?
Als je nl gaat zoeken op diverse sites ben je hem al kwijt bij de 2e overtreding van >30 te hard... 4 maanden ontzegging onvoorwaardelijk plus normale boete verhoogd met 20%.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 14 jul 2006, 12:45

Na de 2x +/-45km/u te hard mocht hij hem nog houden.
Maar was 1x staande gehouden, 2e keer geflitst in auto v/d zaak, dat zal zijn mazzel zijn geweest denk ik.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jul 2006, 13:41

Rebel schreef:Don't do the crime, if you can't do the time.....
Heej het leeft. :)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 14 jul 2006, 19:04

Noujaa leeft ...

Jaar lange zonder "toy" is me zwaar gevallen. Was half dood.
Maar er komt een einde aan het lange wachten.

Begin oktober....
Morgen weet ik meer

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 14 jul 2006, 20:27

Die M3 krijg je natuurlijk weer terug, zou een mooie boel worden zeg, moet alleen even een OvJ zijn zegen over geven, als het een auto is die misschien een paar knaken waard is en ze denken dat je de verwachte boete niet kunt betalen wordt het weer wat anders.

Davy, klote man, weet hoe het voelt, een paar tips:
- Je hebt je rijbewijs nodig voor je werk, heel belangrijk, niet vandaag maar gisteren, brief met die strekking naar de OvJ sturen (zo snel mogelijk);
- Gezien je blanco voorgeschiedenis proberen met een voorwaardelijke ontzegging weg te komen, kans dat het lukt is best reëel;
- Niks bekennen of toegeven omdat je denkt dat ze je dan ook wel wat tegemoet zullen komen, zo werkt het niet, twijfel zaaien, overal waar mogelijk, zoveel mogelijk (ik rij nooit zo hard, mijn auto is uit 1991, die haalt de 200 niet eens, ik heb sterke bedenkingen bij de gebruikte meetmethode, de agenten liepen duidelijk op mij in tijdens het meten etc.).

Succes ermee!
Ik gok dat je je rijbewijs binnen die termijn van 10 dagen wel weer terug zult krijgen (anders meteen daar ook weer bewaar tegen indienen) en met wat mazzel kijk je naar €800 boete en een voorwaardelijk ontzegging van een maand of 6.
Maar dat is helaas geen garantie, het kan beter, het kan slechter uitvallen.
Nog een tipje (bij voorbaat mijn excuses aan alle feministen op het forum), probeer een man als rechter te krijgen, in mijn ervaring kijken die over het algemeen toch iets minder stresserig aan tegen 200km/u dan vrouwen (*duikt weg voor naar zijn hoofd geslingerde deegrollers en pannenlappen*).

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 14 jul 2006, 21:17

Oh ja, nog iets, niet vragen om matiging van de boete voor de rechter (dat hoort-ie 100x per dag), maar of je in termijnen mag betalen omdat het zoveel geld is.
Dan zeg je eigenlijk hetzelfde, alleen positiever en zal zo'n rechter uit zichzelf al eerder geneigd zijn om er wat vanaf te doen (ook al omdat je daar zelf niet over zeurt zoals al die anderen die voor je en na je komen wel).

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5306
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 16 jul 2006, 18:51

Bert ///M3 schreef: Maar eh, je hebt echt *^%* mazzel dat ze niet 1 km meer gedaan hebben. Bij meer als 100% overtreding was je namelijk ook je auto kwijt geweest.
Dit hoeven ze niet te doen en gebeurt in vele gevallen dan ook niet; me broer had onlangs een soortgelijk geintje toen we in Arnhem reden (met een r32 *toeval*), meer dan 100% overtreding. Agent benadrukte nog wel dat hij hem kon innemen, maar dat ie dat niet deed, omdat ze daar niks mee opschieten :S.

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Bericht door Arne » 17 jul 2006, 19:48

Hoe waren die beelden.

Soms naaien ze je nl gigantisch.

Dan volgen ze over 2 kilometer met een gemiddelde snelheid van 150 maar dan nemen ze top van 207 die ze een tijdje achter je hebben gereden.
Dan hoor je de agent in de auto de snelheid van de KILOMETERteller afroepen terwijl het gemiddelde veel lager uitvalt.

Dan ben je dus gewoon genaaid.....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 18 jul 2006, 22:41

Ik zie dit draadje nu pas. Waarom heb je niet meteen contact met mij opgenomen??? Als je mij donderdag had gebeld, had je het rijbewijs vrijdag al op kunnen halen.

Nu wordt het iets lastiger, maar nog steeds vrij snel terug hoor.

Maar goed, als je het advies van Michel Pol niet wil opvolgen .... !

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 19 jul 2006, 01:21

Ilja, helaas heb ik de post van Michel Pol helemaal over het hoofd gezien, maar gelukkig heeft Knot me al flink geholpen. Toch bedankt voor het aanbod, maar misschien kun je me alsnog helpen.

Woensdag/donderdag is mijn rijbewijs ingenomen, vrijdag heb ik naar het arrondissementsparket gebeld en maandagochtend om 9.30 heb ik mijn bezwaarschrift en de verklaring van mijn werkgever gefaxed. Ook heb ik het proces-verbaal, het dossier en eventueel de videobeelden opgevraagd.

Dit is het bezwaarschrift:

Arrondissementsparket Arnhem
T.a.v. Afdeling Strafgriffie
Postbus 9032
6800 EP Arnhem

***********
***********

Betreft: Invordering rijbewijsnummer **********

Druten, 17-7-2006

Geachte heer/mevrouw,

Op 12 juli jongstleden werd ik op de A2 ter hoogte van Enspijk staande gehouden door een VROS-auto en het team van Wegmisbruikers. Ik zou om 23.30 uur een snelheidsovertreding hebben begaan op de Prins Willem Alexanderbrug (N323) van Beneden-Leeuwen naar Echteld. Volgens hoofdagent ***** van politie Gelderland-Zuid, zou ik een snelheid hebben behaald van 200 km/u na meetcorrectie, waar 100 km/u toegestaan is. Aan de betreffende agent heb ik te kennen gegeven inderdaad even te hard gereden te hebben, op de overigens volledig verlaten 4-baans brug zonder afritten en rond het tijdstip van 23.30u, maar dat de werkelijke snelheid rond de 150 km/u op de teller lag. De, overigens uiterst vriendelijke, agenten hebben mij daarop de videobeelden getoond, waarop zeer klein en onduidelijk mijn voertuig te zien was, vanwege de afstand van circa 1200 meter tot mijn auto. In eerste instantie zeiden de agenten aan de hand van de beelden dat ik alleen maar van hen wegreed en dat ik daarom wel zo hard gereden zou moeten hebben. Toen ik aangaf de beelden niet echt overtuigend te vinden, beaamden de agenten dat door toe te geven dat de videobeelden niet echt duidelijk waren, maar dat het door hen door de voorruit van de VROS-auto duidelijk waar te nemen was.

In werkelijkheid was de situatie als volgt: Terwijl ik op de helft van de 4 kilometer lange Prins Willem Alexanderbrug (N323) reed, zag ik een auto op circa 1200 meter achter me. Later bleek dat deze auto de VROS-auto was. Diezelfde auto reed me aan het einde van de N323 ter hoogte van de verkeerslichten voorbij. Zij zouden mij dus in 2 kilometer over geruime afstand met dezelfde snelheid moeten hebben gevolgd én de 1200 meter achterstand ingehaald hebben. Wanneer ik daadwerkelijk 200 km/u gereden zou hebben, is dat nimmer mogelijk.

Vanaf daar werd de route vervolgd over de snelweg A15, alwaar ik over een afstand van circa 20 kilometer keurig volgens de daar geldende maximumsnelheid van 120 km/u achter de, naar later bleek, VROS-auto heb gereden. Daarna liet de VROS-auto de snelheid zakken tot circa 100 km/u, met als reden mij voorbij te laten gaan. Op dat moment reed ik nog steeds volgens de regels, maar werd toch aangehouden op de A2 ter hoogte van Enspijk. Het is echter uiterst merkwaardig te noemen dat iemand die een, in de ogen van de agenten, dermate excessieve snelheidsovertreding begaat dat invordering van het rijbewijs nodig is, pas na 26 kilometer vanaf de N323 wordt aangehouden. Dat terwijl aanhouding op ieder moment mogelijk was op de route van in totaal 26 kilometer lang.

De meting bevat mijns inziens echter een aantal bijzonderheden, zoals:

1) Tijdens de meting op de tolbrug probeerden zij mij bij te houden, maar zou mijn voertuig alleen maar hebben uitgelopen. Mijn auto is echter een BMW uit 1991, terwijl de VROS-auto een Golf R32 betrof met een topsnelheid van ruim 250 km/u. Tevens kan de VROS-auto, wanneer mijn auto alleen maar uitloopt, mij nooit inhalen aan het einde van de 4 kilometer lange N323.

Hopelijk kunt u mij duidelijkheid geven omtrent de hierboven beschreven aanhouding, daar ik uiteraard mijn baan niet wil verliezen. Voor mijn werkgever moet ik namelijk dagelijks klanten bezoeken. Tevens heb ik, buiten een bekeuring voor 7 km/u te hard, nog nooit een boete ontvangen voor te hard rijden.

Als bijlagen zijn bijgesloten:

1) Een detailkaart van de weg waar de overtreding begaan zou zijn
2) De route van plaats van overtreding tot plaats van aanhouding
3) Een vergelijk van de specificaties van beide voertuigen
4) Een verklaring van mijn werkgever

Met vriendelijke groet,

*****


Dit zijn de bijlagen:
http://home.wanadoo.nl/~deef02/detail_N323.pdf

Dit is de brief van mijn werkgever:

Arrondissementsparket Arnhem
T.a.v. Afdeling Rijbewijzen
Postbus 9032
6800 EP Arnhem

Druten, 14 juli 2006

Betreft: inbeslagname rijbewijs de heer. *****

Geachte heer/mevrouw,

Naar wij hebben vernomen is het rijbewijs van onze werknemer ***** op 12 juli 2006 voor langere tijd ingenomen vanwege een snelheidsovertreding, welke is vastgelegd door een surveillanceauto. Daar deze werknemer reeds 6 jaar de functie van account manager vervult bij ons bedrijf, dient hij dagelijks door heel Nederland (potentiële) klanten te bezoeken. Omdat hij de enige account manager binnen ons bedrijf is, kunnen we helaas niemand anders inzetten voor deze taak.

Volgens onze informatie heeft de heer. ***** in het verleden, zowel zakelijk als privé, geen enkele boete ontvangen met betrekking tot een snelheidsovertreding en daarom betreuren wij deze snelheidsovertreding ten zeerste. Tevens hebben wij begrepen dat er wellicht een twijfelachtige meting is verricht, waarvoor ***** nog een bezwaarschrift zal indienen.

Wij verzoeken u tijdens uw uitspraak rekening te houden met bovenstaande, daar wij en uiteraard ook onze werknemer *****, anders forse financiële schade zullen lijden.

Hoogachtend,

Dhr. *****


Directeur ***** BV


En dit is het verzoek om het dossier en het PV te versturen:

Politie Gelderland-Zuid
Bureau Tiel
T.a.v. Hoofdagent Dhr. *****
Fax 0344-677500

Betreft: Invordering rijbewijs *****

Druten, 17-7-2006

Geachte heer *****,

Op 12 juli jongstleden werd ik op de A2 ter hoogte van Enspijk staande gehouden door u, uw collega en het team van Wegmisbruikers. Op dat moment is mijn rijbewijs helaas in beslag genomen.

Gaarne zou ik van u het dossier en het proces-verbaal inzake de betreffende overtreding willen ontvangen. Graag zou ik ook, indien mogelijk, ook de videobeelden met betrekking tot bovenstaande overtreding, van de camera-auto met kenteken 16-SR-JL willen ontvangen, als deze nog beschikbaar zijn.

Bij voorbaat dank en graag ontvang ik voor woensdag 19 juli 2006 uw reactie.

Met vriendelijke groet,

*****

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 19 jul 2006, 01:27

Vandaag heb ik deze documenten ook nog per post verstuurd, maar desondanks lag er vandaag al een brief in de bus van de OvJ. Er stond in vermeld dat mijn rijbewijs ingehouden blijft tot de zitting over (*) maanden. Wel staat er dat ik een bezwaarschrift in mag dienen.

Wat dat (*) maanden inhoudt, weet ik niet. Wel staat er een vormfout in, want mijn rijbewijs is op 12 juli ingenomen volgens het formulier van de politie. In de bovengenoemde brief staat echter "betreffende het op 13 juli 2006 ingenomen rijbewijs". Klopt het dat vormfouten niet meer belangrijk zijn?

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 19 jul 2006, 01:29

Al met al flink balen, maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag heb ik Brembo remschijven besteld met Hawk-blokken. Volgende week APK erop en wachten maar. Nog leuke (betaalbare) trackdays binnenkort?

Ik wacht maar tot er iemand reageert, anders lijkt het teveel op een post van Rico:-)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 jul 2006, 08:18

Klopt het dat vormfouten niet meer belangrijk zijn?
Durf ik niet te zeggen, maar probeer hun onderuit te vegen waar eventueel mogelijk ;)

Ben bang dat je zeker een paar maanden je rijbewijs kwijt zal zijn :(

Knot
Berichten: 39200
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 jul 2006, 08:43

Zal niet zo'n vaart lopen, eerste keer gewoon binnen 10 dagen terug als je het professioneel houdt.

Davy, eind augustus mee naar de Nordschleife met die knakenbak? Daar kan je tenminste legaal boenderen ;)

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 19 jul 2006, 22:05

Da's goed Rody! Dan zal ik eens laten zien wat een echte E36 is :lol:

slibbe
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:07
Locatie: Mokum

Bericht door slibbe » 21 jul 2006, 00:17

Lullige toestand. Die brug ken ik wel, ben er nog nooit geweest dat het er druk was, kaarsrecht en geen zijwegen.

Vier man + camera in een R32 lijkt me ook niet fijn trouwens, wat doet die massa met het sprintvermogen van de wagen?
Meewerken aan een TV-programma zou ik nooit doen; zeggen dat je er niet onderuit kunt, is puur intimidatie. Leg dat de rechter maar eens uit, denk ik dan.

Heb geen bruikbare tips, ben gelukkig niet in die positie geweest. Weet wel dat mijn blazoen niet zo schoon is, heb wel wat 30+ op provinvciale wegen op mijn naam staan. Hoe lang blijven die dingen overigens staan?

Sterkte Davy, en veel plezier op de ring uiteraard.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 40063
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 jul 2006, 10:01

Die 30+ overtredingen blijven 1 jaar staan.
Na betaling! Dus niet na de overtreding.
Hoeveel van die 30+ heb jij staan dan?
En is dat van dit jaar?
In 2006 hebben ze nl weer het 1 en ander veranderd.
Op 1 of andere sit heb ik gelezen dat je bij je 2e 30+ overtreding al voor moet komen.
En dat dan de normale boete plus 20% gegeven wordt en een onvoorwaardelijke rijontzegging van 4 maanden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bart //M en 0 gasten