Re: Abarth 695 “Tributo Ferrari”
Geplaatst: 06 sep 2014, 12:59
die Biposto is idd nog fraaier.


zal ook wel wat kosten denk?
zal ook wel wat kosten denk?
Goedkoop is de 695 Biposti niet, want Abarth vraagt 49.995 euro. Daarmee is hij een kleine drie mille duurder dan bijvoorbeeld een Abarth 500C 695 Edizione Maserati (46.650 euro) en zelfs 7.500 euro duurder dan een 595 50th Anniversary (42.450 euro).
Racing Windows
Ten opzichte van de 695 Tributo Ferrari (51.192 euro) is hij weer goedkoper, maar na het aanvinken van de goedkoopste optie (polycarbonaat Racing Windows met schuifbare openingen ter waarde van 2.500 euro) is de Biposto toch de duurste Abarth in het programma. Het is bovendien met een gewicht van 997 kg de lichtste Abarth 500 (een Fiat is nog lichter, maar heeft minder vermogen) op dit moment. De gewichtsreductie is bereikt door zaken als de achterbank, xenon koplampen, mistverlichting, klimaatcontrole, elektrische zijruiten en het audiosysteem te verwijderen.
Dog Ring-versnellingsbak
Onderhuids schuilt een 1,4 liter turbomotor met 190 pk. Een snelle rekensom levert een gewicht/pk-verhouding op van 5.2 kg/pk. Sprinten naar 100 neemt slechts 5,9 tellen in beslag en de topsnelheid is 230 km/h. Bijzonder tijdens de presentatie van het model was de Dog Ring-sequentiële versnellingsbak. Een bijzondere transmissie, want je hoeft zelf niet te koppelen. Om te schakelen hoef je alleen even van het gas te gaan en de pook in de volgende versnelling te zetten. Als je vaak moet stoppen en optrekken is het niet de meest ideale bak, maar in de racerij kom je het type versnellingsbak vaker tegen. De Dog Ring is overigens optioneel. Standaard beschikt de Biposto over een handgeschakelde vijfbak. Pas als je de kit 'Innesti Frontali' aanvinkt op de oplijst (10.000 euro) krijg je de bijzondere versnellingsbak, maar ook een sperdifferentieel, een carbon console en versnellingsbaktunnel en een carbon handremcover met titanium greep.
'124 Speciale'
Andere optie is de kit ‘124 Speciale’ bestaande uit een aluminium motorkap, vlakke deurpanelen met ‘vangnet’ en speciale deurgrepen, aluminium afwerking op de bodem, titaniumkleurige naafkappen en ventieldopjes en een titanium koelvloeistof-, olie- en tankdop. Kosten: 4.000 euro.
Sabelt
Dan hebben we nog het pakket ‘Carbonio’. Voor een bedrag van 5.000 euro krijg je een carbon dashboard-paneel, deurpanelen met ‘vangnet’ en speciale deurgrepen, spiegelkappen en raamomlijsting. Ook het pakket ‘Pista’ vergt een investering van vijf mille. Voor dat bedrag krijg je een digitaal racedisplay (AIM MLX2), Sabelt stoelen met een carbon kuip en vierpunts gordels, carbon spiegelkappen en een Sabelt-racehelm.
Qua kleur is er niet veel keuze: Abarth levert hem namelijk alleen in de matgrijze tint Matt Grey. De Biposto is per direct te bestellen.
dacht ik ook...kijk ik er net na lees ik vanaf 25.500,-eu oid nieuwprijs, dus stuk goedkoper en zelfde soort interieur en net zo dik lijkt het...hm, dan wel een koopje in verhouding tot de 500WJ schreef:Die Punto is ook super gaaf. Die dikke schermen hebben ze allemaal en maakt het echt een bommetje. Ding is volgensmij ook net zo duur als de 500.
Abarth neemt naast de Abarth 695 Tributo Maserati ook een speciale uitvoering van de Punto mee naar Genève. Deze Abarth Punto Scorpione wordt gebouwd in een oplage van 199 stuks. Over prijzen is nog niets bekend.