Om je dood aan te ergeren.. op de weg..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Om je dood aan te ergeren.. op de weg..
Dood ergeren???
Dat station ben ik al lang gepasseerd.........................muziekje aan, tot 10 tellen, en nogmaals waar dat nodig is ( das vaak, maar het helpt wel)...................kom ik lekker rustig en ontspannen thuis met de kar en het lijf in optimale conditie......................
Dat station ben ik al lang gepasseerd.........................muziekje aan, tot 10 tellen, en nogmaals waar dat nodig is ( das vaak, maar het helpt wel)...................kom ik lekker rustig en ontspannen thuis met de kar en het lijf in optimale conditie......................
-
Net bijna aangereden door een bus. Een keer raden wat de gemiddelde chauffeur belangrijker vindt: remmen of toeteren?
- Maus335i
Haha Ruben, daar hebben vrachtwagenchauffeurs ook een handje van. Paar weken terug een chauffeur die een auto klem reed omdatie er snel nog even voor wilde pikken (ging van 2 naar 1 baan). Denk je dat die chauffeur ff op tijd op de rem trapt? Nee hoor.. laatste moment noodstop, keihard toeteren en de auto van schrik bovenop de stoeprand + schade. Ja was een erg nuttige actie!
- Sjoerd MP BMW
Tweebaans snelwegen. Maak alle snelwegen driebaans wegen. Kunnen de vrachtwagens elkaar lekker inhalen en zonodig ook die langzame caravantrekkers. Iedereen die beetje door wilt rijden op middelste baan (zoniet ga je lekker naar de buitenste tussen de vrachtwagens) en de binnenste baan lekker vrij om in te halen. Na inhaalactie wel weer netjes naar middelste baan.
Alle overige weggebruikers.
Allemaal sukkels
Allemaal sukkels

- Mack
Volgens mij een dit bij een 3-baans snelweg realistischer in Nederland:Sjoerd MP BMW schreef:Tweebaans snelwegen. Maak alle snelwegen driebaans wegen. Kunnen de vrachtwagens elkaar lekker inhalen en zonodig ook die langzame caravantrekkers. Iedereen die beetje door wilt rijden op middelste baan (zoniet ga je lekker naar de buitenste tussen de vrachtwagens) en de binnenste baan lekker vrij om in te halen. Na inhaalactie wel weer netjes naar middelste baan.
* rechterbaan een enkele vrachtwagen
* middenbaan mensen die met 100km/h in het midden blijven rijden (omdat ze in de verte een truck rechts zien rijden)
* linkerbaan overvol met mensen die met 110 willen inhalen (en jij scheldend erachter)
- Sjoerd MP BMW
Ik kom uit een ondernemende familie die altijd druk is en haast heeft (werk-werk-werk). Zo ook in het verkeer...
Als wij door de stad lopen, lopen wij altijd ook sneller dan het winkelend publiek (consumenten). Zo ook in het verkeer...
Zit me vaak achter het stuur te ergeren dat men niet opschiet. Blijven ze op linkerbaan rijden met 110 km/h terwijl ik er dan op de rechterbaan erachter hang en al een paar keer naar links ben gegaan om te laten merken dat ik sneller wil.
De maatschappij is zo verrot; men gaat zo langzaam als dikke stront door een trechter, vreet zich helemaal vol en zijn zo langzaam als dikke stront door een trechter. Zo is het ook op de weg. Toch merk ik ook de Nederlandse jaloezie op de weg omdat je voor de leeftijd in een leuke auto rijdt die je toevallig met hard werken hebt verdient. Men gaat gewoon niet voor je aan de kant! Ik doe de Bimmer eruit en ga weer MINI rijden!
Als wij door de stad lopen, lopen wij altijd ook sneller dan het winkelend publiek (consumenten). Zo ook in het verkeer...
Zit me vaak achter het stuur te ergeren dat men niet opschiet. Blijven ze op linkerbaan rijden met 110 km/h terwijl ik er dan op de rechterbaan erachter hang en al een paar keer naar links ben gegaan om te laten merken dat ik sneller wil.
De maatschappij is zo verrot; men gaat zo langzaam als dikke stront door een trechter, vreet zich helemaal vol en zijn zo langzaam als dikke stront door een trechter. Zo is het ook op de weg. Toch merk ik ook de Nederlandse jaloezie op de weg omdat je voor de leeftijd in een leuke auto rijdt die je toevallig met hard werken hebt verdient. Men gaat gewoon niet voor je aan de kant! Ik doe de Bimmer eruit en ga weer MINI rijden!
- Dennis Cavallino
Vanmorgen reed ik achter een zwarte Mazda MX6 (ze bestaan nog) en die had volgens mij zelf zijn remlichten zwart gespoten, want ik zag met 't zonlicht vanachteren geen/nauwelijks verschil tussen remlichten aan en uit. Zo'n persoon mogen ze wat mij betreft een spontane klap die whiplash veroorzaakt verkopen, misschien leert 'ie dan dat 'ie gevaarlijk bezig is geweest. Heb me er verder niet druk om gemaakt, gewoon wat meer afstand gehouden en snel er voorbij toen 't kon (hij bleef eerst 5 km linksplakken, daarna gingen we de A4 op en kon ik eerder invoegen). In de regenbui zat 'ie gelukkig achter me.
- Downforce Hans
Komt door die beemer dat ze niet opzij gaan, die mensen zitten meestal de boel op te duwen of te seinen, erg irri.......... 8)
Vooral die corvettes rijden vaak in de weg omdat ze denken dat ze snel gaanDownforce Hans schreef:Komt door die beemer dat ze niet opzij gaan, die mensen zitten meestal de boel op te duwen of te seinen, erg irri.......... 8)

- Michel P
Aparte baan voor drukke(nde) BMW rijders dan maarSjoerd MP BMW schreef:Ik kom uit een ondernemende familie die altijd druk is en haast heeft (werk-werk-werk). Zo ook in het verkeer...

Als het druk is gewoon meestromen met het verkeer, beter voor je gezondheid.
Michel
-
Als het druk is zorg je gewoon dat je al op je bestemming bent. Gewoon eerder weggaan. 

- Downforce Hans
luco hornsveld schreef:Vooral die corvettes rijden vaak in de weg omdat ze denken dat ze snel gaanDownforce Hans schreef:Komt door die beemer dat ze niet opzij gaan, die mensen zitten meestal de boel op te duwen of te seinen, erg irri.......... 8)
Ik zie nooit iemand in mijn achteruitkijk spiegel dus dat zal best wel mee vallen...
Laatst zat ik wel achter een Seat (rood met drie van die kruisjes op het dak) en die wilde niet opzij.
Volgens mij wilde het automatisch trug schakelen niet erg lukken want hij zat een beetje wild aan sijn dsg flippers te rukken.(wat voor hem een hele nieuwe ervaring was

- Peric
Je zou ook gewoon op tijd kunnen vertrekken natuurlijk.....Sjoerd MP BMW schreef:Ik kom uit een ondernemende familie die altijd druk is en haast heeft (werk-werk-werk). Zo ook in het verkeer...

Downforce Hans schreef:luco hornsveld schreef:Vooral die corvettes rijden vaak in de weg omdat ze denken dat ze snel gaanDownforce Hans schreef:Komt door die beemer dat ze niet opzij gaan, die mensen zitten meestal de boel op te duwen of te seinen, erg irri.......... 8)
Ik zie nooit iemand in mijn achteruitkijk spiegel dus dat zal best wel mee vallen...
Laatst zat ik wel achter een Seat (rood met drie van die kruisjes op het dak) en die wilde niet opzij.
Volgens mij wilde het automatisch trug schakelen niet erg lukken want hij zat een beetje wild aan sijn dsg flippers te rukken.(wat voor hem een hele nieuwe ervaring was)

Die was zilvergrijs geloof ik

Lelijke vent erin met een leuke dame ernaast, reed als een slak en ik hoefde niet eens met de 5 naar zijn 3 te schakelen om hem in te halen :drinking:

- Downforce Hans
En toen schrok je wakker uit die droom van je

- Geelhoed
Daar moet je je niet door laten tegenhouden.6) Motorrijders die voor je komen staan bij verkeerslichten en een reactievermogen van een slak hebben waardoor je vol in de remmen moet terwijl je juist vol gas wilt geven.

Ik had eens een motorrijder die over de busbaan en het voorsorteervak voor links voor mijn linker knipperlicht gaat staan.
Schappelijk als ik ben zet ik de Skoda alvast wat meer naar rechts.
Groen! En mijn reactie tijd is ruim superieur aan die van de busbaan rijder. De neus van mijn auto is inmiddels bij zijn voorwiel als hij zich realiseert dat hij eruit wordt gereden door een driecilinder en geeft veel gas. Teveel want hij wil ook de afslag naar rechts waarvan de uitvoegstrook direct na de kruising begint, en daar met zwabberend achterwiel rakelings over de witte streep langs de stoeprand glibbert om met een bejaardengangetje de bocht te nemen.
Moraal van het verhaal: Als je niet kunt rijden kan je nog altijd de busbaan legaal nemen, kost maar een paar strippen.
- Tristan
- Desmond Prins
Voor al die mensen die zich ergeren aan linksplakkers. Ik vind de rechterbaan altijd erg prettig rijden. Lekker leeg en met 110 haal je het hele zwikkie in wat allemaal als kuddedieren die vrachtwagen 600 meter verderop gaat inhalen. En vooraan is er altijd wel iemand die zit te suffen waardoor je makkelijk weer in kan voegen op links.
-
- Auto: M3P, 130i
- one-time-blinkers 

- 2000USA
Mensen die geen beslissingen nemen in het verkeer, en als ze het al doen, dan op het laatste moment. Anticiperen, ok, maar ik blijf niet bezig.
Ook: aso's die onder het mom van 'sorry, ik ken de weg niet en had verkeerd voorgesorteerd' nog even op het laatste moment vanaf de rechtdoorgaande baan, de afslaande baan invoegen (waar een rij staat, en ja hoor: elke dag dezelfde lölhannes), je sluit maar aan bij de mensen die zich wel aan de fatsoensregels houden. Bij mij kom je er dan niet tussen als het zo overduidelijk is. Voorbeeld: ophaalbrug vanaf de A. Fokkerweg naar de Bosrandweg (A'veen/Aalsmeer)
Let op: ik bedoel hiermee dus niet ritsen op de snelweg, daar maak je gebruik van het asfalt wat ervoor bedoeld is (ritsen vanaf hier, niet via het verdrijvingsvlak en niet een file veroorzaken door al een kilometer van te voren in de rij te gaan staan). Eigen rechters daar die dan de linkerbaan gaan blokkeren heb ik ook een hekel aan.
Ook: aso's die onder het mom van 'sorry, ik ken de weg niet en had verkeerd voorgesorteerd' nog even op het laatste moment vanaf de rechtdoorgaande baan, de afslaande baan invoegen (waar een rij staat, en ja hoor: elke dag dezelfde lölhannes), je sluit maar aan bij de mensen die zich wel aan de fatsoensregels houden. Bij mij kom je er dan niet tussen als het zo overduidelijk is. Voorbeeld: ophaalbrug vanaf de A. Fokkerweg naar de Bosrandweg (A'veen/Aalsmeer)
Let op: ik bedoel hiermee dus niet ritsen op de snelweg, daar maak je gebruik van het asfalt wat ervoor bedoeld is (ritsen vanaf hier, niet via het verdrijvingsvlak en niet een file veroorzaken door al een kilometer van te voren in de rij te gaan staan). Eigen rechters daar die dan de linkerbaan gaan blokkeren heb ik ook een hekel aan.
- Sjoerd MP BMW
Of mensen die rechtsafslaan niet de auto laten doorrollen maar vol op de rem, dan pas kijken en tot de conclusie komen dat er niemand op fietspad rijdt en door kunnen rijden.2000USA schreef:Mensen die geen beslissingen nemen in het verkeer, en als ze het al doen, dan op het laatste moment. Anticiperen, ok, maar ik blijf niet bezig.
- 2000USA
Idd: KIJ-KUN!!Sjoerd MP BMW schreef: Of mensen die rechtsafslaan niet de auto laten doorrollen maar vol op de rem, dan pas kijken en tot de conclusie komen dat er niemand op fietspad rijdt en door kunnen rijden.
- Chris van S.
Ik heb hekel aan mensen die niet aansluiten in de rij voor de afslag waardoor je als asociale "voorpieper" met alle gemak er zo tussen kan voegen.2000USA schreef:
Voorbeeld afslag A29 richting A15 elke morgen.
Ik vind het irritant dat bestuurders achter je op de snelweg gelijk het gat sluiten als je van de linker naar de rechterbaan gaat en je blijft dezelfde snelheid rijden als de rij auto's op de linkerbaan. Je kan met geen mogelijkheid meer terug naar de linkerbaan om bijv een vrachtwagen in te halen. Daarom blijft iedereen dus links rijden....
- Maus335i
No problem, dat stukje asfalt rechts gebruik ik dan wel. Betaal ik toch voor?!XR5Turbo schreef: Ik vind het irritant dat bestuurders achter je op de snelweg gelijk het gat sluiten als je van de linker naar de rechterbaan gaat en je blijft dezelfde snelheid rijden als de rij auto's op de linkerbaan. Je kan met geen mogelijkheid meer terug naar de linkerbaan om bijv een vrachtwagen in te halen. Daarom blijft iedereen dus links rijden....

Zondag trouwens nog zon nutcake. Ik rij (altijd) 160 op de snelweg, nabij Heerenveen en op de rechterbaan een klein busje dat 80 sukkelt. Achterop komt een auto die +/- 140 rijdt en AAAAAAAAAAAALLE ruimte had om op de linkerbaan te gaan. Ik was nog ver verwijderd iig..
Wat doet meneer: blijft rechts (vind ik prima), maar gaat niet van het gas af maar blijft lekker doorstampen. Uiteindelijk moestie vol in de ankers vlak achter het busje (dit hadie overigens al kilometers van te voren kunnen zien aankomen, zo rustig was de weg). Dus, hij vol in de ankers ik er voorbij. Hij naar links en seinen met de lampen dat ik hard zou rijden. Echt, ik had graag even gevraagd waarom hij zonodig met 140 op dat busje moest blijven afjakkeren. Haal dan in óf rem af, maar wacht niet met besluiten totdat het eigenlijk te laat is.