
Nero's Civic EJ9 (de B hangt erin en rijdt...)
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Leuk ding man, vtec blijft verslavend he ? 

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Same, bedelbrief sturen naar Japan en King motorsports?Nero_Serpente schreef:@ RJ, blijft een droomauto van mij![]()
@ Jacob, thnxDat komt goed, ga eerst de techniek weer fris maken en daarna de body + interieur
Thnx Tim

"Testcoureur en manager bieden zich aan?"

- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
haha goed planR.J schreef:Same, bedelbrief sturen naar Japan en King motorsports?Nero_Serpente schreef:@ RJ, blijft een droomauto van mij![]()
@ Jacob, thnxDat komt goed, ga eerst de techniek weer fris maken en daarna de body + interieur
Thnx Tim![]()
"Testcoureur en manager bieden zich aan?"

@ Vla, absoluut! Heb dat echt gemist!

- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
heel gaaf apparaat, zoiets komt er ooit nog eens!! Het blijft een jongensdroom zo'n crx 

- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
thnx man!
Ja idd was er vroeger als klein ventje al helemaal gek van en heb dan paar jaar geleden ook wel een CRX gehad maar dat was het toch nét niet, was een "normale" ED9 met 1.6 blok non-VTEC dus ben er erg blij mee dat ik er nu eindelijk 1 heb en helemaal na mijn smaak in dé kleur en nog niet verpest

Ja idd was er vroeger als klein ventje al helemaal gek van en heb dan paar jaar geleden ook wel een CRX gehad maar dat was het toch nét niet, was een "normale" ED9 met 1.6 blok non-VTEC dus ben er erg blij mee dat ik er nu eindelijk 1 heb en helemaal na mijn smaak in dé kleur en nog niet verpest

- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Mooie (bijna) standaard CRX-VTEC
Vroeger... vóór mijn autoliefde tijdperk altijd mooi gevonden...
Alleen nooit ééntje gekocht omdat de verkeerde jongens erin reden...
Mijn tuning idee voor de buitenkant: leuke strakke 15 inch monteren, de vier eindpijpen
vervangen door twee pijpjes li/re van rond 70mm en zeker geen DTM style...
En voor de techniek, goede remmen, goede schroefset en gewicht verliezen
Veel
gewenst !!!
Vroeger... vóór mijn autoliefde tijdperk altijd mooi gevonden...
Alleen nooit ééntje gekocht omdat de verkeerde jongens erin reden...
Mijn tuning idee voor de buitenkant: leuke strakke 15 inch monteren, de vier eindpijpen
vervangen door twee pijpjes li/re van rond 70mm en zeker geen DTM style...
En voor de techniek, goede remmen, goede schroefset en gewicht verliezen
Veel

- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
thnx kerel
Dat heb ik ook precies in gedachtes, maar eerst ga ik de techniek en interieur weer fris maken, daarna de buitenkant
Er zit al een schroefset onder maar dat setje staat wel in de planning om vervangen te worden, t is mij te soft en volgens mij ook al best oud.


-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Jij kwam mij gistermiddag voorbij blazen in Hoogeveen op de Mr. Cramerweg! 

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
+1Nero_Serpente schreef:thnx kerels!![]()
CRX = is mijn ogen het mooiste origineel uiterlijk, laag, paar mooie wielen en niks meer aan doen
Dan komt de auto er best goed uit

Ben btw wel nieuwsgierig wat nu onderaan de kentekenplaat achter staat

- romo
- Berichten: 27065
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Heb exact de zelfde gehad in dat mooi blauw idd.................................
H+R verlaagd veren en dempers
MOMO sport stuurtje
15" OZ 6 spaaks
Man wat een lol met het ding, een kart, gooien en smijten met het ding en hij ging als op rails. Met 1010 kg en 150 Pk (Kat versie heeft 10 pk minder als ik me niet vergis) was het toendertijd (1994) heel wat. Ik denk er altijd nog met plezier aan terug. Licht, wendbaar en zuinig, ongehoord voor zo`n blok...............betrouwbaar ook, nooit iets mee gehad hoewel het blok wel een tik liet horen, ik had hem gekocht met 85K op de teller en heb er probleemloos tot 170K mee gereden, roest en plaatwerk is wel een zwak punt, mn het open dak moet je goed in de gaten houden, de radiateur evenzeer........
Dat VTEC systeem, mooie techniek, er in komend vanaf 5000 RPM en dan bij 6000 geheel ingeschakeld dacht ik uit mijn hoofd, vervolgens door tot 8K RPM, heerlijk schreeuwertje...............maar ook onder het VTEC systeem draaide die mooi, als ik het wel heb bij 150-160 km/h draait het blok 5 K RPM................dat gaat zo mooi, zo soepel, zo gesmeerd, je voelt, je hoort, je merkt aan alles dat het blok dan in zijn sas is.............................
Maar dan; YO, VTEC KICKS IN

H+R verlaagd veren en dempers
MOMO sport stuurtje
15" OZ 6 spaaks
Man wat een lol met het ding, een kart, gooien en smijten met het ding en hij ging als op rails. Met 1010 kg en 150 Pk (Kat versie heeft 10 pk minder als ik me niet vergis) was het toendertijd (1994) heel wat. Ik denk er altijd nog met plezier aan terug. Licht, wendbaar en zuinig, ongehoord voor zo`n blok...............betrouwbaar ook, nooit iets mee gehad hoewel het blok wel een tik liet horen, ik had hem gekocht met 85K op de teller en heb er probleemloos tot 170K mee gereden, roest en plaatwerk is wel een zwak punt, mn het open dak moet je goed in de gaten houden, de radiateur evenzeer........
Dat VTEC systeem, mooie techniek, er in komend vanaf 5000 RPM en dan bij 6000 geheel ingeschakeld dacht ik uit mijn hoofd, vervolgens door tot 8K RPM, heerlijk schreeuwertje...............maar ook onder het VTEC systeem draaide die mooi, als ik het wel heb bij 150-160 km/h draait het blok 5 K RPM................dat gaat zo mooi, zo soepel, zo gesmeerd, je voelt, je hoort, je merkt aan alles dat het blok dan in zijn sas is.............................
Maar dan; YO, VTEC KICKS IN


- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Gefeliciteerd Peter, leuk ding. Ik ben er nog eens als passagier in meegereden samen met een Integra Type-R. NSX Trackday op Spa, dan mogen de Honda-jongens ook nog een paar rondjes rijden. Op de heenweg bleek de CRX sneller te zijn dan de Integra
. Paar modificaties gedaan aan uitlaat etc. maar gewoon die por die erin zat dat was geweldig.


- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Romo, dat moet zo:
VTEC JUST KICKED IN YO!
VTEC JUST KICKED IN YO!
- romo
- Berichten: 27065
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
R.J schreef:Romo, dat moet zo:
VTEC JUST KICKED IN YO!
Ook goed..............................het is al lang geleden dat ik er mee gereden heb...........

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Is je gras al zo lang dan?romo schreef:R.J schreef:Romo, dat moet zo:
VTEC JUST KICKED IN YO!
Ook goed..............................het is al lang geleden dat ik er mee gereden heb...........

/offtopic
- romo
- Berichten: 27065
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Ik heb geen gras................................... 

- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
@ Ernst Jan, dat kan, wat voor auto reed jij?
@ Kasteel, er staat "If you can still read this, wait till the vtec kicks in"
@ Romo, denk dat die tik waar je het over hebt de befaamde vtec tik was, is niet schadelijk maar kan soms wel storend zijn. Mijn EG met B16A2 had er ook last van terwijl de CRX met B16A1 die ik nu heb het helemaal niet heeft, terwijl het normaal gesproken andersom moet zijn
En idd roest en wel een punt waar je op moet letten, ook mijn dakplaat toont een boel roest evenals de achterschermen maar das allemaal voor latere zorg, wil eerst de techniek weer goed in orde hebben en het interieur weer netjes en origineel 
En idd het is VTEC, just kicked in y0!
@ Joy, das helemaal niet zo vreemd hoor, ook ik blijf achter een stock ITR hangen en ik kom er zelfs voorbij
Het is gewoon een genot dat VTEC, 240/250 op de klok is appeltje eitje alleen voelt het dan wel écht hard aan en vind ik het ook niet zo vertrouwt meer aanvoelen. Tussen de 120 en 200 daar is hij in zen nopjes
thnx voor de reacties allemaal!

@ Kasteel, er staat "If you can still read this, wait till the vtec kicks in"

@ Romo, denk dat die tik waar je het over hebt de befaamde vtec tik was, is niet schadelijk maar kan soms wel storend zijn. Mijn EG met B16A2 had er ook last van terwijl de CRX met B16A1 die ik nu heb het helemaal niet heeft, terwijl het normaal gesproken andersom moet zijn


En idd het is VTEC, just kicked in y0!

@ Joy, das helemaal niet zo vreemd hoor, ook ik blijf achter een stock ITR hangen en ik kom er zelfs voorbij


thnx voor de reacties allemaal!

- romo
- Berichten: 27065
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Zo is het mij idd ook verteld; de tic niet schadelijk, wel storend...................ik vond het zelf ook mega irritant, maar er was ook niets aan te doen verder, nou ja; de radio maar een tandje harder................
Kameraad van me had er ook eentje, een zwarte, daar heeft ie 14 jaar !!!! mee gereden, hij houdt niet zo van wisselen hahaha, anyway, die begon toch aardig te rotten en te roesten, heeft er nog een nieuw open dak in laten zetten................intussen heeft ie toch wat anders.........................

Kameraad van me had er ook eentje, een zwarte, daar heeft ie 14 jaar !!!! mee gereden, hij houdt niet zo van wisselen hahaha, anyway, die begon toch aardig te rotten en te roesten, heeft er nog een nieuw open dak in laten zetten................intussen heeft ie toch wat anders.........................

Re: Nero's CRX EE8 VTEC
er is maar 1 slogan voor HONDA :
SPEED KILLS! ....DRIVE A HONDA AND LIVE FOREVER!!!!!!

SPEED KILLS! ....DRIVE A HONDA AND LIVE FOREVER!!!!!!






- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
:o
Kleine update. Vandaag die lelijke hoedenplank opnieuw bekleed met zwart skai (zelfde als de achterbank) en men speakers uit de Civic er weer in gezet. Heb nu eindelijk weer is een fatsoenlijk stukje muziek aan boord
Klinkt echt goed met zo'n klein kofferbakje 


Kleine update. Vandaag die lelijke hoedenplank opnieuw bekleed met zwart skai (zelfde als de achterbank) en men speakers uit de Civic er weer in gezet. Heb nu eindelijk weer is een fatsoenlijk stukje muziek aan boord


-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Ghehe, lekker Fooout stuur! 

- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
haha ja die gaat er nog uit! Ding stuurt wel lekker trouwens maar ziet er niet uit! 

- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Eindelijk druppelen de goodies binnen om men motortje weer fris te maken.
OEM Koppakking
OEM Inlaatpakking
OEM kleppendekselpakking
OEM pasbussen

En de prijs voor dit alles viel me reuze mee!
Goed onderblok (B16A) komt er ook zsm aan. Andere inlaat en 4-2-1 spruitstuk worden ook nog bestelt.
Pas als ik alles heb ga ik er mee bezig, tot die tijd rij ik nog wel rond met een kannetje olie
OEM Koppakking
OEM Inlaatpakking
OEM kleppendekselpakking
OEM pasbussen
En de prijs voor dit alles viel me reuze mee!

Goed onderblok (B16A) komt er ook zsm aan. Andere inlaat en 4-2-1 spruitstuk worden ook nog bestelt.
Pas als ik alles heb ga ik er mee bezig, tot die tijd rij ik nog wel rond met een kannetje olie

- romo
- Berichten: 27065
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Blijft leuk............................ik had JR-BL-93.........................weet niet of ie nog bestaat..............
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Vandaag beetje aan het tunen geslagen
Schroefset weer gangbaar gemaakt en voor nog 1,5 a 2cm lager geschroeft. Hij moet achter nog iets omhoog dus die pootjes staan inmiddels al goed in de kruipolie.
Nieuwe uitlaatrubbers gemonteert, hitteschilden verwijdert (weg met die rammelmeuk!)
70mm Gasklep (zat er al op bij aankoop maar ff fototjes van gemaakt)


En vandaag eindelijk is die afgebladderde deurlijsten en wissers weer voorzien van een mooi matzwarte laagje verf.




T zijn maar kleine dingetjes maar je moet toch wat als je je verveelt

Schroefset weer gangbaar gemaakt en voor nog 1,5 a 2cm lager geschroeft. Hij moet achter nog iets omhoog dus die pootjes staan inmiddels al goed in de kruipolie.
Nieuwe uitlaatrubbers gemonteert, hitteschilden verwijdert (weg met die rammelmeuk!)
70mm Gasklep (zat er al op bij aankoop maar ff fototjes van gemaakt)
En vandaag eindelijk is die afgebladderde deurlijsten en wissers weer voorzien van een mooi matzwarte laagje verf.

T zijn maar kleine dingetjes maar je moet toch wat als je je verveelt

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Nero's CRX EE8 VTEC
Details zijn net zo belangrijk als de grote dingen imo. Goed bezig 
