Dan maar ff een poging voor een klein verslagje:
Mas du Clos gisteren: FANTASTISCH! Echt een superlocatie! Kwam aanrijden met de bus over een stukje baan door een oase van groen. Weinig zichtbaar beton, weinig zichbare vangrail, gewoon een soort park met en geweldig circuit erin. Een soort franse Ascari. In de ochtend met stralende zon een beetje de baan verkend, en geprobeerd wat lijnen te vinden. Baan is heel technisch, de lange linker doordraaier over de berg (juist deze en die waar je het clubhuis binnenrijdt waren van tevoren mijn beeld van dit circuit) is heel bepalend voor je tempo. Er stonden geen stippen of pionnen, dus lekker klooien! Bochtjes bij het clubhuis zijn wel heel erg krap, is echt 2de versnelling werk. Snelste knik is achterin, bovenin 5. 6 blijft ongebruikt.
Rond de lunch begonnnen de luchten te betrekken, en af en toe kwam er een verdwaalde spetter. Buiten zitten lunchen terwijl er op de baan gefilmd werd, maar rond een uur of drie begon het te gieten. En begon het lijnenspelletje dus weer van voren af aan. Baan leren kennen ging door die nattigheid wel een stuk sneller, dus toen de baan einde van de middag opdroogde nog heerlijk aan het knallen geweest. Met Laurens als pax nog wat gras gemaaid en een klein uitstapje gemaakt door de Metchu, zal zometeen een foto van het spoor toevoegen als deze geupload is. Terugreis naar het hotel werd natuurlijk door iedereen op gepast wijze gedaan, afgesloten door Dennis die met rokende stoppers op z'n Scania vanaf het pasje voor het terras stond. Dat pasje is SMAL!
Paar snapshots, sorry dat het alleen eigen auto is, er was nog maar 1 auto op de baan tegen de tijd dat ik een camera pakte om m'n grasmaaikunsten vast te leggen:
Vanmorgen trok ik die wekker voor dag en dauw niet helemaal, dus we waren pas om een uur of 11 op Lurcy Levis. Even afgeladen en staan tanken op het circuit voor 1,80 de liter

. Remschijven ff schoongemaakt en de multiriem goed gezet, deze was waarschijnlijk 1 baantje versprongen tijdens het grind aanharken op Mas du Clos. Voor de lunch nog ff een paar rondjes gereden met de blauwe 156, en toen snel het stuur overgegeven aan Robert. Die kwam na drie ronden binnen met hetzelfde gevoel als ik. 156 geparkeerd en Dieseltoerist's wijze woorden opgevolgd om de auto heel te houden voor Charade. Baan is super om schadevrij te raggen, maar we hadden het idee het (soft en kwetsbare) onderstel van de Ringauto aan bonken te rijden als we doorgingen. Later bedachten we dat gezien het onderstel van de reserveGTA toch nog vervangen moet worden er helemaal niks op tegen was om dat een beetje te slopen

. Die auto was de vrijdagavond voor vertrek opgehaald bij de vorige eigenaar dus onbekend qua rijeigenschappen. Tot onze grote verbazing ging dat uitstekend, dus de rest van de middag heerlijk aan het knallen/deinen/vegen geweest. Vooral grenzen aan het opzoeken geweest, en met Hugo ernaast ook een klein beetje overschreden

. Ook een paar ronden op pad geweest met een Downforce 130, dank aan Jan! Is een veel vriendelijker auto dan ik me voorgesteld had, heb genoten van die ronden. Achterkant is wel heel los maar wel controleerbaar. Ik hoop dat Peter het enigzins grappig vond, die zat er naast. Je merkt dan ook dat je op een grove en ruime baan als Lurcy met een raceauto veel beter uit de voeten kan dan met een Ringauto. Nog wat gefilmd met de GTA, en met Bart meegeweest in de Z4M. Geweldige auto!
Rond 20:30 weer terug in St. Nectaire, en nu redelijk af. Time for a very long beautysleep!