Circuits d'Auvergne 2009! Daily Update

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Kasteel

Re: Circuits d'Auvergne 2009! Daily Update

Bericht door Kasteel » 27 jul 2009, 20:23

Net terug van Mas du Clos, jezus wat een mooie baan weer een dagje gummen om niet meer te vergeten! Tempo lag er ook weer goed in, meeste auto's hebben hun sterke punten naar voren laten komen :P.
Gister ff terrein gereden, was ook helemaal top, gewoon de meest onmogelijke dingen uitvoeren, als je denkt dat het al gek gaat, vertelt mr Dakar dat het nog gekker mag :P.

Rupie

Bericht door Rupie » 27 jul 2009, 20:56

Afbeelding :wink:

HSR

Bericht door HSR » 27 jul 2009, 21:58

Joost Hermens schreef:
DownforceJan schreef: Just info: Zondagmorgen staan er 10 Defenders gereed. Picknick-lunch regelt Martin. Wat willen we nog meer? :df:
Waar zijn de Defenders :roflol:

Lach maar, vooralsnog zit jij lekker thuis!

Vandaag was echt ge-ni-aal!! ''Circuits D'auvergne, de vakantie van je leven'' is duidelijk het understatement van het jaar! Alleen al de heen-en-terugrit van het hotel naar Mas du Clos zal ik nooit vergeten, wat een uitdagende wegen en dat achter een zwarte GT3 aan. Samen met Luuk ook fantastische beelden geschoten. Met de C30 achter Laurens aan die het hele circuit rond drift en dit op minder dan 5 meter afstand.

Ik kan hier wel heel veel typen maar dat zal nooit weergeven hoe geweldig het hier is met een geweldige leuke groep mensen.

Jullie hadden er bij moeten zijn!

Luuk

Bericht door Luuk » 27 jul 2009, 22:09

Afbeelding

:roll:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 27 jul 2009, 22:21

Ruben schreef:Afbeelding :wink:
Dat gaat denk ik nog wel goed komen ;)

steve smith

Bericht door steve smith » 27 jul 2009, 23:38

:mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 jul 2009, 23:46

:lol: :lol: :lol: :clap:

Tom

Bericht door Tom » 28 jul 2009, 00:25

Hahaha :D
Nou Madelief, jij kan het vergeten als je 18 bent, in papa's auto rijden ;)

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jul 2009, 08:38

tot nu toe weinig verslag richting "huis" om ons lekker te maken...

I Blame Metchu :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jul 2009, 12:43

Ik ben ook erg benieuwd !!!!!!!!! Moet geweldig zijn !!!!!!!!

Hielke

Bericht door Hielke » 28 jul 2009, 15:31

Ik weet niet waar Metchu op dit moment is, maar kan ie niet even een verslagje maken van wat ie aan het doen is. Want uiteindelijk doet het er niet toe wat ie doet, zolang ie het hier maar in zijn stijl opschrijft en van video voorziet :lol:

En misschien werkt het als de nodige peper in de kont voor dit topic :roll: :D

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jul 2009, 15:44

Hielke schreef:Ik weet niet waar Metchu op dit moment is, maar kan ie niet even een verslagje maken van wat ie aan het doen is. Want uiteindelijk doet het er niet toe wat ie doet, zolang ie het hier maar in zijn stijl opschrijft en van video voorziet :lol:

En misschien werkt het als de nodige peper in de kont voor dit topic :roll: :D
Metchu zit in Turkije;),

maar ik blame hem dat ie niet meer is gegaan om ons een monsterlijke verslag te geven!

Rupie

Bericht door Rupie » 28 jul 2009, 16:26

Jan wil gewoon dat we betaald hadden, geen bijpret meer voor ons :'(

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jul 2009, 16:44

En terecht. :D

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 jul 2009, 21:29

Luuk schreef:Afbeelding

:roll:
Dit zijn de benen van Hanz06, die nu een beetje roder zijn.

steve smith

Bericht door steve smith » 28 jul 2009, 23:42

Afbeelding

Luuk, bedankt!!!!!

HSR

Bericht door HSR » 29 jul 2009, 00:01

Dennis Cavallino schreef:En terecht. :D
+1

Vandaag was wederom een schitterende dag. Het begon al goed toen Jan mij de sleutels van de GT3 gaf om hem mee naar Lurcy Levis te chauffeuren. Eenmaal wakker aangekomen daar hadden Dennis, Bjorn, Jitse en de rest de hele truck al leeggehaald. Alles stond dus al klaar, hulde daarvoor !

Samen met Luuk nog getracht spectaculaire beelden te schieten en voorzover we dat nu gereviewd hebben is dat absoluut goed gegaan. Wederom bestond deze dag alleen maar uit hoogtepunten. Zelf een 10 tal ronden gereden in de GT3 , 5 serie grasmaaien :banaan: , de kids die alleen maar schik hadden met de golfkar en samen met Steve proberen om een alfa 156 te laten driften. :df:

Natuurlijk was de sfeer ook helemaal top. Heel veel gelachen en ook het weer hielp heel erg goed mee.

Ook heeft Dennis gisteren nog laten zien dat hij de baas is over zijn 40 ton. We zitten met zijn alle lekker na te genieten op het terras van Martin, komt Dennis opeens met een volbeladen Downforce Scania V8 de hoek omzeilen. Voor de kenners, die bocht is zo onmogelijk krap dat je jezelf afvraagt hoe het gelukt is. DIt alles is gelukkig ook op video vast gelegd.

Nu hopen dat de C30 het nog doet. :spin:

RVV

Bericht door RVV » 29 jul 2009, 00:05

:thumbup:

steve smith

Bericht door steve smith » 29 jul 2009, 00:28

Dan maar ff een poging voor een klein verslagje:

Mas du Clos gisteren: FANTASTISCH! Echt een superlocatie! Kwam aanrijden met de bus over een stukje baan door een oase van groen. Weinig zichtbaar beton, weinig zichbare vangrail, gewoon een soort park met en geweldig circuit erin. Een soort franse Ascari. In de ochtend met stralende zon een beetje de baan verkend, en geprobeerd wat lijnen te vinden. Baan is heel technisch, de lange linker doordraaier over de berg (juist deze en die waar je het clubhuis binnenrijdt waren van tevoren mijn beeld van dit circuit) is heel bepalend voor je tempo. Er stonden geen stippen of pionnen, dus lekker klooien! Bochtjes bij het clubhuis zijn wel heel erg krap, is echt 2de versnelling werk. Snelste knik is achterin, bovenin 5. 6 blijft ongebruikt.

Rond de lunch begonnnen de luchten te betrekken, en af en toe kwam er een verdwaalde spetter. Buiten zitten lunchen terwijl er op de baan gefilmd werd, maar rond een uur of drie begon het te gieten. En begon het lijnenspelletje dus weer van voren af aan. Baan leren kennen ging door die nattigheid wel een stuk sneller, dus toen de baan einde van de middag opdroogde nog heerlijk aan het knallen geweest. Met Laurens als pax nog wat gras gemaaid en een klein uitstapje gemaakt door de Metchu, zal zometeen een foto van het spoor toevoegen als deze geupload is. Terugreis naar het hotel werd natuurlijk door iedereen op gepast wijze gedaan, afgesloten door Dennis die met rokende stoppers op z'n Scania vanaf het pasje voor het terras stond. Dat pasje is SMAL!

Paar snapshots, sorry dat het alleen eigen auto is, er was nog maar 1 auto op de baan tegen de tijd dat ik een camera pakte om m'n grasmaaikunsten vast te leggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen trok ik die wekker voor dag en dauw niet helemaal, dus we waren pas om een uur of 11 op Lurcy Levis. Even afgeladen en staan tanken op het circuit voor 1,80 de liter :shock: . Remschijven ff schoongemaakt en de multiriem goed gezet, deze was waarschijnlijk 1 baantje versprongen tijdens het grind aanharken op Mas du Clos. Voor de lunch nog ff een paar rondjes gereden met de blauwe 156, en toen snel het stuur overgegeven aan Robert. Die kwam na drie ronden binnen met hetzelfde gevoel als ik. 156 geparkeerd en Dieseltoerist's wijze woorden opgevolgd om de auto heel te houden voor Charade. Baan is super om schadevrij te raggen, maar we hadden het idee het (soft en kwetsbare) onderstel van de Ringauto aan bonken te rijden als we doorgingen. Later bedachten we dat gezien het onderstel van de reserveGTA toch nog vervangen moet worden er helemaal niks op tegen was om dat een beetje te slopen :mrgreen: . Die auto was de vrijdagavond voor vertrek opgehaald bij de vorige eigenaar dus onbekend qua rijeigenschappen. Tot onze grote verbazing ging dat uitstekend, dus de rest van de middag heerlijk aan het knallen/deinen/vegen geweest. Vooral grenzen aan het opzoeken geweest, en met Hugo ernaast ook een klein beetje overschreden :mrgreen: . Ook een paar ronden op pad geweest met een Downforce 130, dank aan Jan! Is een veel vriendelijker auto dan ik me voorgesteld had, heb genoten van die ronden. Achterkant is wel heel los maar wel controleerbaar. Ik hoop dat Peter het enigzins grappig vond, die zat er naast. Je merkt dan ook dat je op een grove en ruime baan als Lurcy met een raceauto veel beter uit de voeten kan dan met een Ringauto. Nog wat gefilmd met de GTA, en met Bart meegeweest in de Z4M. Geweldige auto!

Rond 20:30 weer terug in St. Nectaire, en nu redelijk af. Time for a very long beautysleep!
Laatst gewijzigd door steve smith op 29 jul 2009, 02:17, 4 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Bericht door Rupie » 29 jul 2009, 00:47

Zwarte Alfa?

Luuk

Bericht door Luuk » 29 jul 2009, 00:49

Even wat plaatjes, geen commentaar: Het is laat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:spin:

steve smith

Bericht door steve smith » 29 jul 2009, 02:30

Ruben schreef:Zwarte Alfa?
Long story. Komt later wel! Hij doet prima voor een auto met fietspompen als schokbrekers en 2 verkeerd om gemonteerde Michelin Pilot Premacy's (die nu overigens achter zitten ipv voor) :mrgreen: Balans is best leuk zo!

BTW er staat een kort onboard filmpje van Mas du Clos te uploaden naar youtube [als verbinding er niet uitflikkert]. Duurt nog wel ff. Heb m maar ff in HQ ipv HD gedaan anders duurt het echt de hele nacht.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 29 jul 2009, 06:31

Erg leuk verhaal Steve en erg fraaie foto's Luuk. Ziet er allemaal super uit!!! Veel plezier nog daar!

peter12

Bericht door peter12 » 29 jul 2009, 07:45

Zo, net weer thuis, paar dagen eerder dan gepland, maar erg leuke tijd gehad. Eerste keer dat ik met een dergelijk evenement mee ben geweest en was positief verrast! Goede sfeer, leuke mensen, en geweldige momenten op de circuits en de 4x4's meegemaakt. Er zijn een aantal momenten in de Z4M en de GT3 die me erg goed bij zullen blijven ;)

Volgende editie wil ik er graag weer bij zijn, dan met een eigen auto. Heb gezien dat ook met een relatief klein budget er een hoop lol uit te halen is!

Zal een paar fotootjes posten, niet het professionele werk dat de anderen maken, maar wel aardig voor een impressie...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 29 jul 2009, 08:58

peter12 schreef: Afbeelding
Graskaas? :mrgreen:

Plaats reactie