De Panamera komt anders in elke test zeer goed naar voren, prestaties zijn ongekend voor zo'n auto. Het is geen half werk wat Porsche heeft neergezet. Vind deze auto toch zeker wel Porsche-waardig (veel meer dan de Cayenne wat ik meer een showauto vind, heeft niks met Porsche te maken). Over het uiterlijk van de Panamera; ik vind em niet mooi. Maarja uiterlijk is sowieso niet Porsche's sterkste punt... functie over vorm....Rico schreef:Ja vind je het gek.. Porsche is 911, dat blijkt wel weer, uit hun in house 911 klonen met de panamera als voorlopig dieptepunt.. (dat het nog erger kon na de Cayenne) Als ik 911 rijder was, zou ik me kapot schamen als Porsche rijder voor dit gedrocht.duifjes.com schreef:@Kasteel...ik denk dat het komt dat iedereen de 911 als porsche in hun hoofd hebben...
nurburgring record tijd voor panamera turbo
-
Re: nurburgring record tijd voor panamera turbo
-
Gewoon af zo'n ding. Loop je met je M3tje te kutten met 2x125 op de autobahn mag je mooi naar rechts omdat herr director al lezende zijn chauffeur opdracht heeft gegeven binnen een half uur op de Nurburgring te zijn om even te spelen.
Zet maar voor de deur hoor. Ben wel weer benieuwd wat de reacties zijn als de MX6 of MX5 niet in de buurt komen van de Porker. Believe me, dat gaat gebeuren.
Zet maar voor de deur hoor. Ben wel weer benieuwd wat de reacties zijn als de MX6 of MX5 niet in de buurt komen van de Porker. Believe me, dat gaat gebeuren.

- duifjes.com
@Rico....als 911 rijder kun je ook denken ik ben blij met de Cayenne want dat is de financiele redding geweest van Porsche.....Zonder Cayenne was er nu geen Porsche meer......
Elke Porsche is een echte Porsche!
Elke Porsche is een echte Porsche!
- Francisco
Zo is het maar net. Plak er een porsche logo op en het verkoopt. dit wordt een hit, zeker in rusland en china. die hebben meer te compenseren.
dat van het zwijmelende journaille valt wel meer hoor. de panamera S word zelfs minder leuk beschreven als een cayenne.
zolang er GT3's gemaakt blijven worden is het prima.
maar voor een snelle, mooie, 4 deurs ga ik naar Maserati en lees lekker de krant bij 250 km/h. Kan die pooier in zijn panamera fijn doorschuiven. op de ring aangekomen pak ik em wel terug in een gt3 of gtr. 8)
dat van het zwijmelende journaille valt wel meer hoor. de panamera S word zelfs minder leuk beschreven als een cayenne.
zolang er GT3's gemaakt blijven worden is het prima.
maar voor een snelle, mooie, 4 deurs ga ik naar Maserati en lees lekker de krant bij 250 km/h. Kan die pooier in zijn panamera fijn doorschuiven. op de ring aangekomen pak ik em wel terug in een gt3 of gtr. 8)
- Macboy
Ook ik ben het hiermee volledig eens. Cayenne is een echte Porsche, zelfs de meest verkopende Porsche. Vind je een SUV niks, je hoeft hem niet te kopen. Een 911 in het gamma is toch goed genoeg ? Laten we nu niet net doen alsof de Panamera de 911 doet verdwijnen. Het is een aanvulling op het programma en één dat zeker goed zal verkopen !
- RVV
De brainwash marketing van Porsche doet nog beter zijn werk dan de brainwash marketing van BMW 

-
Porsche doet zijn werk wel goed, maar qua imago. Ik weet het niet. Ziet hier niet een of andere marketing goeroe? Als die nou ff een matrix maakt van hoe Porsche beleeft wordt, geef ik aan of ik het er mee eens ben 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ik geloof best dat Porsche lekker rijdt...maar........
Waarom ziet ieder model er hetzelfde uit....
De Cayenne is een 911 die ze hebben dichtgeplakt, vervolgens een compressor erop om hem op te blazen, vervolgens iets hoger op z'n wielen zetten en voila....
De Panamera is een 911 die door een wringer gehaald is, het komt er net wat langer uit dan het erin gaat.....
Nee, voor mij hoeft dat niet zo.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind sommige Cayenne uitvoeringen ook gewoon dik om te zien, maar het is mij allemaal te duidelijk afgeleid van het basismodel van Porsche. De 911 !
Als Ferrari een nieuwe wagen op de markt zet wordt het ook gewoon een nieuwe wagen ( tenzij het een opvolger is van een bestaand model 360 <=> 430 ) maar bij Porsche is het allemaal min of meer hetzelfde "gezichtje".
Wat dat betreft hebben de ontwerpers van Porsche het toch wel makkelijk. De voorkant is al ontworpen
Waarom ziet ieder model er hetzelfde uit....
De Cayenne is een 911 die ze hebben dichtgeplakt, vervolgens een compressor erop om hem op te blazen, vervolgens iets hoger op z'n wielen zetten en voila....
De Panamera is een 911 die door een wringer gehaald is, het komt er net wat langer uit dan het erin gaat.....
Nee, voor mij hoeft dat niet zo.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind sommige Cayenne uitvoeringen ook gewoon dik om te zien, maar het is mij allemaal te duidelijk afgeleid van het basismodel van Porsche. De 911 !
Als Ferrari een nieuwe wagen op de markt zet wordt het ook gewoon een nieuwe wagen ( tenzij het een opvolger is van een bestaand model 360 <=> 430 ) maar bij Porsche is het allemaal min of meer hetzelfde "gezichtje".
Wat dat betreft hebben de ontwerpers van Porsche het toch wel makkelijk. De voorkant is al ontworpen

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
@ Eric H, dat is nou juist de kracht van Porsche! Alle Porsche's zijn nog steeds terug te koppelen naar de 356, ik vind dat juist bijzonder mooi om te zien.
Bij merken als Ferrari komen ze inderdaad steeds met iets anders, maar kan niet zeggen dat het allemaal typisch Ferrari's zijn. De Panamera is zoals Ilija al zegt een echte Porsche, ze blijven de concurrentie altijd een stap voor. Daar geniet ik van. De schoonheid van de wagens en de kwaliteit die geleverd wordt geven mij het gevoel dat ik een Porsche wil hebben.
Deze reclame geeft het gevoel perfect weer!:
Bij merken als Ferrari komen ze inderdaad steeds met iets anders, maar kan niet zeggen dat het allemaal typisch Ferrari's zijn. De Panamera is zoals Ilija al zegt een echte Porsche, ze blijven de concurrentie altijd een stap voor. Daar geniet ik van. De schoonheid van de wagens en de kwaliteit die geleverd wordt geven mij het gevoel dat ik een Porsche wil hebben.
Deze reclame geeft het gevoel perfect weer!:
- RVV
Steven Nauta schreef:@ Eric H, dat is nou juist de kracht van Porsche! Alle Porsche's zijn nog steeds terug te koppelen naar de 356, ik vind dat juist bijzonder mooi om te zien.
Correctie, alle huidige Porsche's hebben deze overgrootvader uit 1932 als blauwdruk.. en de grap is, dat het ook nog eens een gejat ontwerp was door Ferdinand Porsche.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;Het ontwerp voor zo'n auto had Porsche eigenlijk al klaar. In 1932 had hij een vierpersoons auto ontworpen die sterk door ontwerpen van Béla Barényi ontworpen en een prototype van Tatra-ontwerper Hans Ledwinka was geïnspireerd, met een luchtgekoelde viercilinder motor achterin. Er waren toen drie prototypen van gebouwd door Zündapp.
- Macboy
Eens met Steven, met daarbij de opmerking dat het juist de kunst is om een vorm zeer lang vast te houden en te laten blijven boeien. Geen enkel ander merk heeft die magie te bieden.
-
Ik zeg natuurlijk ook niet dat er voor de 356 niks gebeurd is, maar om aan te geven dat ze al bijna de volledige cyclus met hetzelfde model werkenRico schreef:Steven Nauta schreef:@ Eric H, dat is nou juist de kracht van Porsche! Alle Porsche's zijn nog steeds terug te koppelen naar de 356, ik vind dat juist bijzonder mooi om te zien.
Correctie, alle huidige Porsche's hebben deze overgrootvader uit 1932 als blauwdruk.. en de grap is, dat het ook nog eens een gejat ontwerp was door Ferdinand Porsche.

-
I couldn't care less about Porsche maar met die BMW meuk heb ik nog minder. 
Buy a Prius heal the world and all

-
Serieus, zeg dan niksNandor schreef:I couldn't care less about Porsche maar met die BMW meuk heb ik nog minder.

-
Rico schreef:
Dus een 2cv is een verkapte porsche

- duifjes.com
ja een een Xsara Picasso is eigenlijk een Cayenne

- Joop
En wat dan nog...Denny schreef:Rico schreef:
Dus een 2cv is een verkapte porsche
Ferdinand Porsche was de Techniker en niet de ontwerper; dat was zijn zoon Ferry aka: 'Butzi'
Beetje flauwekul om de Panamera geen Porsche te laten zijn. Porsche staat naast het verwezenlijken van de gezamenlijke droom van Ferdinand en Ferry van het bouwen van een eigen sportwagen (begonnen met de 356) ook voor het engineeren van allerlei auto(gerelateerde) onderdelen voor gebruik door de eigen fabriek en andere fabrikanten.
Met de Cayenne hadden ze al een hit, dat zal ondanks de huidige crisis ook met de Panamera het geval zijn. Als het een slechte auto zou zijn, zou de pers nooit zo lovend over de auto zijn als ze nu al zijn.
Verder heeft Porsche het prima voor elkaar qua marketing, niet voor niets is het ze jarenlang voor de wind gegaan de laatste jaren na de laatste dip (eind jaren 80).
- duifjes.com
Idd. las volgens mij gisteren nog dat Dr. Ferdinand altijd een 4 deurs Porsche had willen bouwen maar verder daan een prototype kwam het niet. Oftewel de Panamera is helemaal in lijn met de strategie en droom van Dr. Ferdinand....
Heb wel vaker discussie met iemand die bijvoorbeeld een Boxster geen echte Porsche vindt...ik vraag dan altijd:
1) wat staat er op de motorkap?
2) Heb je er wel eens in gereden?
Heb wel vaker discussie met iemand die bijvoorbeeld een Boxster geen echte Porsche vindt...ik vraag dan altijd:
1) wat staat er op de motorkap?
2) Heb je er wel eens in gereden?
- Tristan
Ook vond met de 924/944 geen echte Porsche maar als je erin gereden hebt merk je de perfecte gewichtsverdeling, balans en betrouwbaarheid. Dus Porsche is meer dan alleen 911, altijd al geweest. De 911 heeft het wel mogelijk gemaakt om meerdere modellen uit te brengen, dus elke verwijzing qua details naar de 911 is niet meer dan logisch en een sterk staaltje imago.
- duifjes.com
@Tristan idd. heb zelf een 944 als Ringracer gehad en de balans in die auto's is echt super...ook als je goed kijkt naar het ontwerp...persoonlijk ben ik nog steeds helemaal gek van 944 turbo II
Heb ook een 924 S gehad en ja daar had ik ook veel lol mee.....
Alleen als je een 944 of een 924 hebt hoor je continu kun je geen echte betalen, dit is geen Porsche maar een Audi etc..
Heb ook een 924 S gehad en ja daar had ik ook veel lol mee.....
Alleen als je een 944 of een 924 hebt hoor je continu kun je geen echte betalen, dit is geen Porsche maar een Audi etc..
-
968 is volgens mij ook een sterke auto. eigenlijk dus jammer dat Porsche niet meer van dat soort auto's maakt, maar er voor kiest om Cayenne's en Panamera's te maken...
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
De enige porsche die ik nog aansprekend vond/vind is de 959.......
Wat een beul van een wagen was/is dat....
Verder blijf ik bij mijn standpunt......all porsches look-a-like....
Wat een beul van een wagen was/is dat....
Verder blijf ik bij mijn standpunt......all porsches look-a-like....

- duifjes.com
968 is en blijft een monster van een auto kwa rijeigenschappen......
Maar Porsche moet geld verdienen en veel ook om alle kosten te betalen.....vandaar de Cayenne de redding van Porsche!
Maar Porsche moet geld verdienen en veel ook om alle kosten te betalen.....vandaar de Cayenne de redding van Porsche!
- frankv
de panamera turbo staat ook in de laatste evo
wat ziet hij er weer lelijk uit!
kom op, wie heeft 1 (eentje maar) foto waar de panamera er goed op uit komt?
wat ziet hij er weer lelijk uit!
kom op, wie heeft 1 (eentje maar) foto waar de panamera er goed op uit komt?
- Joop
Je zult hem toch echt in het echt moeten zien...
...en het liefst op de 20" wielen (als hieronder):

Deze zijn namelijk te klein:

...en het liefst op de 20" wielen (als hieronder):
Deze zijn namelijk te klein: