Topper, heel veel plezier ermee.Macboy schreef:Gaaf gaaf gaaf !!!!
BMW Z4 M Roadster nummer 2
-
ruud de groot
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 15:37
- Locatie: Hilversum
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Gefeliciteerd ermee, maar wat zijn dat nou voor een rare logo's ?
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
de dealer... was op de vorige ook zo: http://davo.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gefeliciteerd er mee! En hopelijk ook veel plezier ermee!
Gefeliciteerd er mee! En hopelijk ook veel plezier ermee!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
ai, wel heel erg discutabel... het eerste wat ik altijd doe is alle dealer stickers er af trekken.
- Arthur
- Berichten: 43951
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Ik ook. Mooie kar hoor. Hou de open kant boven 
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
En daarna meteen een Ringsticker eropRico schreef:het eerste wat ik altijd doe is alle dealer stickers er af trekken.
-
zegmaarboris
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Gespot thv Boirs. Zwaaide nog (zwarte Golf GTI).
Super kleur trouwens, dat blauw.
Super kleur trouwens, dat blauw.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Wanneer was dat? Ik kan me een zwarte GTI herinneren, maar ben vergeten welke dag
Ik herinner me wel een zwarte Peug 206 die de berg niet op leek te geraken 
GTI heeft wel een sound die iets metaalachtiger is dan mijn bakkie, maar ik reed dan ook waarschijnlijk eco op weg naar de volgende tankbeurt
.
GTI heeft wel een sound die iets metaalachtiger is dan mijn bakkie, maar ik reed dan ook waarschijnlijk eco op weg naar de volgende tankbeurt
-
zegmaarboris
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Was gisteren tussen 1800 - 1900 uur. Wilde hier niet melden dat je als oud vrouwtje ging
Grappig genoeg had ik dat eerder die dag op E25, tank stress.
Grappig genoeg had ik dat eerder die dag op E25, tank stress.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Hihi, ik had volgens de boordcomputer nog voor 12 km in de tank, en moest tot in Diepenbeek geraken
.
Eco rijden is doodsaai, dus ik heb het wel weer gehad
Eco rijden is doodsaai, dus ik heb het wel weer gehad
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Heel mooi ding!
Ben je van plan om andere wielen te plaatsen, CSL's oid?
Ben je van plan om andere wielen te plaatsen, CSL's oid?
-
Ward
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 30 mar 2006, 14:01
- Locatie: Belgie
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Een tijdje geleden heb je even voor mij gereden op de E314 (thv Bekkevoort denk ik) Ik rijd met een Montego blauwe E90
Heel mooie wagen, jammer dat het te druk was om eens door te drukken
Ik heb trouwens vorige maand een nieuwe Z4 van Van Osch meegekregen als vervangwagen, ook super!
Heel mooie wagen, jammer dat het te druk was om eens door te drukken
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Ik hou Montegoblauwe E90's wel in het oog, omdat ik zelf eentje heb gereden als leaser in 2007-8Ward schreef:Een tijdje geleden heb je even voor mij gereden op de E314 (thv Bekkevoort denk ik) Ik rijd met een Montego blauwe E90
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Ik denk na over die CSL's, maar... iedereen zet ze op hun Z4's... 
- Arthur
- Berichten: 43951
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Deze dan maar?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=15725" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=15725" onclick="window.open(this.href);return false;
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Tijdens het weekend bij PSG langsgeweest voor wat werkzaamheden. CDV verwijderd (kon ik zelf als ik zin had een voormiddag te knoeien), remolie vervangen door Castrol SRF, stalen remleidingen en Pagid R29 voor iedereen. Ik heb ook een StrongStrut besteld met RPI skidpads en luchthapper, maar de StrongStrut werd al fout geleverd.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Hoe loopt het met garantie met verwijderen van CDV, blijft deze behouden?wooter schreef:Tijdens het weekend bij PSG langsgeweest voor wat werkzaamheden. CDV verwijderd (kon ik zelf als ik zin had een voormiddag te knoeien), remolie vervangen door Castrol SRF, stalen remleidingen en Pagid R29 voor iedereen. Ik heb ook een StrongStrut besteld met RPI skidpads en luchthapper, maar de StrongStrut werd al fout geleverd.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Geen idee... Het ondingetje zit ook maar gemonteerd tussen een leiding en een aansluiting, dus je kan het er eenvoudig uitschroeven. Aangezien de koppelling de remvloeistof gebruikt, weet ik niet wat het effect is als je domweg het eruit haalt zonder je remleidingen te flushen... Met het juiste materiaal is het wel een fluitje van een cent.
Wat je ook kan doen is het gat in de CDV wat groter boren en de CDV dan terug steken.
Ik weet niet wat de garantiegevolgen zijn, behalve dat je koppeling minder slipt
.
Wat je ook kan doen is het gat in de CDV wat groter boren en de CDV dan terug steken.
Ik weet niet wat de garantiegevolgen zijn, behalve dat je koppeling minder slipt
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Pietzakkerij!
Bestel ik een StrongStrut met firewall braces bij http://www.ca-at.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;. Wordt een weekje later geleverd. Zonder factuur. En de StrongStrut past niet!
Na wat fototjes komt de aap uit de mouw: het Z4-pakket heeft een veerpootbrug van een Z3 erin zitten! De juiste wordt opgestuurd als ik de foute terugzend.
Maar... Wacht eens... CA wil niet betalen voor de verzendingskosten! "Not our policy". Dus CA maakt een fout, en ik mag 40€ ophoesten om mijn juiste bestelling te krijgen?
En waar blijft die verrekte factuur nu?
Toevallig zit ik eind deze week even in Londen, en gooi ik de veerpootbrug daar even op de post. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet echt dat ik hier wat nodeloos armer uit kom... Kerel wil me wat extra korting cadeau doen voor de volgende bestelling, maar daar heb ik eigenlijk gezegd geen zin meer in... Doe die extra moeite maar op deze foutieve zending en je kan nog wat omzet in de toekomst hebben, maar met wat korting ga je me niet meer lokken...
Bestel ik een StrongStrut met firewall braces bij http://www.ca-at.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;. Wordt een weekje later geleverd. Zonder factuur. En de StrongStrut past niet!
Na wat fototjes komt de aap uit de mouw: het Z4-pakket heeft een veerpootbrug van een Z3 erin zitten! De juiste wordt opgestuurd als ik de foute terugzend.
Maar... Wacht eens... CA wil niet betalen voor de verzendingskosten! "Not our policy". Dus CA maakt een fout, en ik mag 40€ ophoesten om mijn juiste bestelling te krijgen?
En waar blijft die verrekte factuur nu?
Toevallig zit ik eind deze week even in Londen, en gooi ik de veerpootbrug daar even op de post. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet echt dat ik hier wat nodeloos armer uit kom... Kerel wil me wat extra korting cadeau doen voor de volgende bestelling, maar daar heb ik eigenlijk gezegd geen zin meer in... Doe die extra moeite maar op deze foutieve zending en je kan nog wat omzet in de toekomst hebben, maar met wat korting ga je me niet meer lokken...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
wooter schreef: maar met wat korting ga je me niet meer lokken...
Je bent zeker geen Nederlander
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Wat is er juist gebeurd met uw Z4M roadster? Ik ben misschien van plan om er zelf ene te kopen (twijfel tussen 2 wagens) en ben op zoek naar wat "real-life" ervaringen met deze wagen. Ik heb er al een intensieve testrit mee gedaan en het is wel een auto die je wat moet leren kennen en de eerste meters heel agressief aanvoelt.
Heb je al veel op circuit gereden met een ZM roadster?
Indien ja; wat voor aanpassingen had jij gedaan en hoe doet hij het op circuit?
Wat haal jij qua verbruik bij NIET-circuit gebruik?
Heb je al veel op circuit gereden met een ZM roadster?
Indien ja; wat voor aanpassingen had jij gedaan en hoe doet hij het op circuit?
Wat haal jij qua verbruik bij NIET-circuit gebruik?
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Ik had er eentje, reed 'm plat op circuit, en kocht een nieuwe
.
Veel op circuit? Een dagje tracken op Zolder waar ie van alles normaals de snelste was, zonder dat je er slim voor moest zijn. Toen was ie standaard, zonder aanpassingen. Na enkele ronden voel je wel dat de remfading hard inzet. Heeft zonder DCT een erg listig kontje dat niet wordt geholpen door het vermogen op de achterwielen. Verbruik is ongeveer 25 liter per 100 km, oftewel 200km op een tank.
In normaal verkeer haal ik er 11,5l uit als ik 127kph op cruise control rij, en 12 als het wat vlotter gaat. Soms tegen de 13 aan knuffelen in Duitsland enzo.
Tegen wat vergelijk je 'm? Ik denk dat de Z4 M de beste open circuitbak is, en even schizofreen als zijn andere M-collega's. Best wel duur voor wat circuitraggen, maar het is tenminste niet een Porsche
.
Veel op circuit? Een dagje tracken op Zolder waar ie van alles normaals de snelste was, zonder dat je er slim voor moest zijn. Toen was ie standaard, zonder aanpassingen. Na enkele ronden voel je wel dat de remfading hard inzet. Heeft zonder DCT een erg listig kontje dat niet wordt geholpen door het vermogen op de achterwielen. Verbruik is ongeveer 25 liter per 100 km, oftewel 200km op een tank.
In normaal verkeer haal ik er 11,5l uit als ik 127kph op cruise control rij, en 12 als het wat vlotter gaat. Soms tegen de 13 aan knuffelen in Duitsland enzo.
Tegen wat vergelijk je 'm? Ik denk dat de Z4 M de beste open circuitbak is, en even schizofreen als zijn andere M-collega's. Best wel duur voor wat circuitraggen, maar het is tenminste niet een Porsche
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Damn! Je reed hem plat op circuit of wat... Wat was er gebeurd? Of wil je hier liever niet over uitwijden? Eigen fout of gewoon pech gehad? Vermits ik ook van plan ben om de wagen 40% op circuit (5 track days + 5 NS uitstapjes per jaar) en 60% op straat te gebruiken vroeg ik mij af of de verzekering er dan nog tussen kwam bij jou crash in Belgie? Ik vermoed van niet.... Maar jij zal het antwoord beter weten.
Zonder DSC heeft een Z4M inderdaad een zeer listige kont. Maar met DSC aan, kan je niet echt vol gas geven (knijpt DSC steeds het gas af en dat is niet echt leuk). In de sportstand stond DSC wel al iets toleranter afgesteld heb ik gemerkt. Ik moet niet perse iedereen eraf rijden op circuit. Dat is niet echt mijn uitgangspunt. Ik wil gewoon een snelle sportieve auto die zich heel goed gedraagt op het circuit en waar ik ook nog veel rijplezier aan heb op de gewone openbare weg. En het moet een cabrio zijn!
Mijn keuze zou gaan tussen een Lotus Elise - Exige (met hardtop eraf) of een Z4M roadster. Een 2de hands Porsche Boxter valt ook in het budget, maar die vind ik persoonlijk iets te saai... Probleem met de Lotus Exige is dat hij minder fun geeft op de gewone openbare weg... Na een dagje testrijden met een exemplaar was het niet altijd even leuk vertoeven in het gewone verkeer (dan nog maar te zwijgen dat je er amper iets kan insteken)... In het gewone verkeer vallen zijn nadelen meer op. Zijn biotoop is echt het circuit en daar is een Exige de MAX! De nieuwe aanwinst moet niet als dagelijkse werkauto fungeren, daar heb ik mijn touring voor.
Als ik het goed begrijp was jou eerste Z4M gewoon standaard en deze 2de ben je wat aan het aanpassen. Wat zijn uw plannen om de remfading grondig aan te pakken (zelfde probleem als bij de CSL)? Ga je een big brake kit steken of andere schijven? Of rij je jaarlijks maar weinig op circuit en ga je de remmen niet extreem aanpakken? Merk je al een verschil met uw remaanpassing tot nu (blokken, remolie, leidingen)? Stalen remleiding op zich doen wel niet zo heel veel aan het aspect fading.
Mercikes voor de info!
Zonder DSC heeft een Z4M inderdaad een zeer listige kont. Maar met DSC aan, kan je niet echt vol gas geven (knijpt DSC steeds het gas af en dat is niet echt leuk). In de sportstand stond DSC wel al iets toleranter afgesteld heb ik gemerkt. Ik moet niet perse iedereen eraf rijden op circuit. Dat is niet echt mijn uitgangspunt. Ik wil gewoon een snelle sportieve auto die zich heel goed gedraagt op het circuit en waar ik ook nog veel rijplezier aan heb op de gewone openbare weg. En het moet een cabrio zijn!
Mijn keuze zou gaan tussen een Lotus Elise - Exige (met hardtop eraf) of een Z4M roadster. Een 2de hands Porsche Boxter valt ook in het budget, maar die vind ik persoonlijk iets te saai... Probleem met de Lotus Exige is dat hij minder fun geeft op de gewone openbare weg... Na een dagje testrijden met een exemplaar was het niet altijd even leuk vertoeven in het gewone verkeer (dan nog maar te zwijgen dat je er amper iets kan insteken)... In het gewone verkeer vallen zijn nadelen meer op. Zijn biotoop is echt het circuit en daar is een Exige de MAX! De nieuwe aanwinst moet niet als dagelijkse werkauto fungeren, daar heb ik mijn touring voor.
Als ik het goed begrijp was jou eerste Z4M gewoon standaard en deze 2de ben je wat aan het aanpassen. Wat zijn uw plannen om de remfading grondig aan te pakken (zelfde probleem als bij de CSL)? Ga je een big brake kit steken of andere schijven? Of rij je jaarlijks maar weinig op circuit en ga je de remmen niet extreem aanpakken? Merk je al een verschil met uw remaanpassing tot nu (blokken, remolie, leidingen)? Stalen remleiding op zich doen wel niet zo heel veel aan het aspect fading.
Mercikes voor de info!
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Ola, onder de zoekknop zijn nog wel meer ervaringen te vindenFranzino schreef:Damn! Je reed hem plat op circuit of wat... Wat was er gebeurd? Of wil je hier liever niet over uitwijden? Eigen fout of gewoon pech gehad? Vermits ik ook van plan ben om de wagen 40% op circuit (5 track days + 5 NS uitstapjes per jaar) en 60% op straat te gebruiken vroeg ik mij af of de verzekering er dan nog tussen kwam bij jou crash in Belgie? Ik vermoed van niet.... Maar jij zal het antwoord beter weten.
Zonder DSC heeft een Z4M inderdaad een zeer listige kont. Maar met DSC aan, kan je niet echt vol gas geven (knijpt DSC steeds het gas af en dat is niet echt leuk). In de sportstand stond DSC wel al iets toleranter afgesteld heb ik gemerkt. Ik moet niet perse iedereen eraf rijden op circuit. Dat is niet echt mijn uitgangspunt. Ik wil gewoon een snelle sportieve auto die zich heel goed gedraagt op het circuit en waar ik ook nog veel rijplezier aan heb op de gewone openbare weg. En het moet een cabrio zijn!
Mijn keuze zou gaan tussen een Lotus Elise - Exige (met hardtop eraf) of een Z4M roadster. Een 2de hands Porsche Boxter valt ook in het budget, maar die vind ik persoonlijk iets te saai... Probleem met de Lotus Exige is dat hij minder fun geeft op de gewone openbare weg... Na een dagje testrijden met een exemplaar was het niet altijd even leuk vertoeven in het gewone verkeer (dan nog maar te zwijgen dat je er amper iets kan insteken)... In het gewone verkeer vallen zijn nadelen meer op. Zijn biotoop is echt het circuit en daar is een Exige de MAX! De nieuwe aanwinst moet niet als dagelijkse werkauto fungeren, daar heb ik mijn touring voor.
Als ik het goed begrijp was jou eerste Z4M gewoon standaard en deze 2de ben je wat aan het aanpassen. Wat zijn uw plannen om de remfading grondig aan te pakken (zelfde probleem als bij de CSL)? Ga je een big brake kit steken of andere schijven? Of rij je jaarlijks maar weinig op circuit en ga je de remmen niet extreem aanpakken? Merk je al een verschil met uw remaanpassing tot nu (blokken, remolie, leidingen)? Stalen remleiding op zich doen wel niet zo heel veel aan het aspect fading.
Mercikes voor de info!
Het enige dat ik standaard echt slecht vind is dat ze op CS2 (Continental) zijn afgeleverd, een hele slechte band voor dergelijke auto, het omwisselen voor PS2 (Michelin) of een Goodyear Eagle Asym.
Ik heb voor de trackdays een andere oplossing: setje R888 en CL6 erbij, maken het totaalplaatje op het circuit net wat beter, hoewel een bbk op den duur toch wel gewenst is, enige nadeel is het forse prijskaartje wat er nog aanhangt...
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Het volledig verhaal van de crash had ik inderdaad juist gevonden en inderdaad spijtig genoeg geen verzekering tussenkomst... Dus die vraag is al beantwoord.... 
