Franzino schreef:Damn! Je reed hem plat op circuit of wat... Wat was er gebeurd? Of wil je hier liever niet over uitwijden? Eigen fout of gewoon pech gehad? Vermits ik ook van plan ben om de wagen 40% op circuit (5 track days + 5 NS uitstapjes per jaar) en 60% op straat te gebruiken vroeg ik mij af of de verzekering er dan nog tussen kwam bij jou crash in Belgie? Ik vermoed van niet.... Maar jij zal het antwoord beter weten.
Zonder DSC heeft een Z4M inderdaad een zeer listige kont. Maar met DSC aan, kan je niet echt vol gas geven (knijpt DSC steeds het gas af en dat is niet echt leuk). In de sportstand stond DSC wel al iets toleranter afgesteld heb ik gemerkt. Ik moet niet perse iedereen eraf rijden op circuit. Dat is niet echt mijn uitgangspunt. Ik wil gewoon een snelle sportieve auto die zich heel goed gedraagt op het circuit en waar ik ook nog veel rijplezier aan heb op de gewone openbare weg. En het moet een cabrio zijn!
Mijn keuze zou gaan tussen een Lotus Elise - Exige (met hardtop eraf) of een Z4M roadster. Een 2de hands Porsche Boxter valt ook in het budget, maar die vind ik persoonlijk iets te saai... Probleem met de Lotus Exige is dat hij minder fun geeft op de gewone openbare weg... Na een dagje testrijden met een exemplaar was het niet altijd even leuk vertoeven in het gewone verkeer (dan nog maar te zwijgen dat je er amper iets kan insteken)... In het gewone verkeer vallen zijn nadelen meer op. Zijn biotoop is echt het circuit en daar is een Exige de MAX! De nieuwe aanwinst moet niet als dagelijkse werkauto fungeren, daar heb ik mijn touring voor.
Als ik het goed begrijp was jou eerste Z4M gewoon standaard en deze 2de ben je wat aan het aanpassen. Wat zijn uw plannen om de remfading grondig aan te pakken (zelfde probleem als bij de CSL)? Ga je een big brake kit steken of andere schijven? Of rij je jaarlijks maar weinig op circuit en ga je de remmen niet extreem aanpakken? Merk je al een verschil met uw remaanpassing tot nu (blokken, remolie, leidingen)? Stalen remleiding op zich doen wel niet zo heel veel aan het aspect fading.
Mercikes voor de info!
Ola, onder de zoekknop zijn nog wel meer ervaringen te vinden

(zo ook het ongeval

); ik zelf heb dan wel een coupe ipv roadster, maar zo'n beetje hetzelfde verhaal gaat op, hoewel ik de kont met fatsoenlijke banden niet zo heel erg listig vind (hoewel bepaalde filmpjes het tegendeel zullen bewijzen :$).
Het enige dat ik standaard echt slecht vind is dat ze op CS2 (Continental) zijn afgeleverd, een hele slechte band voor dergelijke auto, het omwisselen voor PS2 (Michelin) of een Goodyear Eagle Asym.
Ik heb voor de trackdays een andere oplossing: setje R888 en CL6 erbij, maken het totaalplaatje op het circuit net wat beter, hoewel een bbk op den duur toch wel gewenst is, enige nadeel is het forse prijskaartje wat er nog aanhangt...