BMW Z4 M Roadster nummer 2

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
ruud de groot

Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2

Bericht door ruud de groot » 03 aug 2009, 22:49

Macboy schreef:Gaaf gaaf gaaf !!!!
Topper, heel veel plezier ermee.

:thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 03 aug 2009, 22:55

Gefeliciteerd ermee, maar wat zijn dat nou voor een rare logo's ?

Metchu

Bericht door Metchu » 03 aug 2009, 22:56

de dealer... was op de vorige ook zo: http://davo.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gefeliciteerd er mee! En hopelijk ook veel plezier ermee! :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 03 aug 2009, 22:58

ai, wel heel erg discutabel... het eerste wat ik altijd doe is alle dealer stickers er af trekken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 aug 2009, 23:09

Ik ook. Mooie kar hoor. Hou de open kant boven :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 04 aug 2009, 13:35

Rico schreef:het eerste wat ik altijd doe is alle dealer stickers er af trekken.
En daarna meteen een Ringsticker erop ;)

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 28 aug 2009, 10:29

Gespot thv Boirs. Zwaaide nog (zwarte Golf GTI).

Super kleur trouwens, dat blauw.

wooter

Bericht door wooter » 28 aug 2009, 10:38

Wanneer was dat? Ik kan me een zwarte GTI herinneren, maar ben vergeten welke dag :) Ik herinner me wel een zwarte Peug 206 die de berg niet op leek te geraken :)

GTI heeft wel een sound die iets metaalachtiger is dan mijn bakkie, maar ik reed dan ook waarschijnlijk eco op weg naar de volgende tankbeurt :).

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 28 aug 2009, 10:47

Was gisteren tussen 1800 - 1900 uur. Wilde hier niet melden dat je als oud vrouwtje ging :D

Grappig genoeg had ik dat eerder die dag op E25, tank stress.

wooter

Bericht door wooter » 28 aug 2009, 10:55

Hihi, ik had volgens de boordcomputer nog voor 12 km in de tank, en moest tot in Diepenbeek geraken :).

Eco rijden is doodsaai, dus ik heb het wel weer gehad :)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 aug 2009, 11:55

Heel mooi ding! :thumbup:

Ben je van plan om andere wielen te plaatsen, CSL's oid?

Ward

Bericht door Ward » 28 aug 2009, 12:40

Een tijdje geleden heb je even voor mij gereden op de E314 (thv Bekkevoort denk ik) Ik rijd met een Montego blauwe E90

Heel mooie wagen, jammer dat het te druk was om eens door te drukken :wink: Ik heb trouwens vorige maand een nieuwe Z4 van Van Osch meegekregen als vervangwagen, ook super!

wooter

Bericht door wooter » 28 aug 2009, 13:25

Ward schreef:Een tijdje geleden heb je even voor mij gereden op de E314 (thv Bekkevoort denk ik) Ik rijd met een Montego blauwe E90
Ik hou Montegoblauwe E90's wel in het oog, omdat ik zelf eentje heb gereden als leaser in 2007-8 :)

wooter

Bericht door wooter » 28 aug 2009, 19:51

Ik denk na over die CSL's, maar... iedereen zet ze op hun Z4's... :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 aug 2009, 19:54

Deze dan maar?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=15725" onclick="window.open(this.href);return false;

wooter

Bericht door wooter » 20 sep 2009, 12:31

Tijdens het weekend bij PSG langsgeweest voor wat werkzaamheden. CDV verwijderd (kon ik zelf als ik zin had een voormiddag te knoeien), remolie vervangen door Castrol SRF, stalen remleidingen en Pagid R29 voor iedereen. Ik heb ook een StrongStrut besteld met RPI skidpads en luchthapper, maar de StrongStrut werd al fout geleverd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 sep 2009, 15:53

wooter schreef:Tijdens het weekend bij PSG langsgeweest voor wat werkzaamheden. CDV verwijderd (kon ik zelf als ik zin had een voormiddag te knoeien), remolie vervangen door Castrol SRF, stalen remleidingen en Pagid R29 voor iedereen. Ik heb ook een StrongStrut besteld met RPI skidpads en luchthapper, maar de StrongStrut werd al fout geleverd.
Hoe loopt het met garantie met verwijderen van CDV, blijft deze behouden?

wooter

Bericht door wooter » 20 sep 2009, 16:40

Geen idee... Het ondingetje zit ook maar gemonteerd tussen een leiding en een aansluiting, dus je kan het er eenvoudig uitschroeven. Aangezien de koppelling de remvloeistof gebruikt, weet ik niet wat het effect is als je domweg het eruit haalt zonder je remleidingen te flushen... Met het juiste materiaal is het wel een fluitje van een cent.

Wat je ook kan doen is het gat in de CDV wat groter boren en de CDV dan terug steken.

Ik weet niet wat de garantiegevolgen zijn, behalve dat je koppeling minder slipt :).

wooter

Bericht door wooter » 24 sep 2009, 12:50

Pietzakkerij!

Bestel ik een StrongStrut met firewall braces bij http://www.ca-at.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;. Wordt een weekje later geleverd. Zonder factuur. En de StrongStrut past niet!

Na wat fototjes komt de aap uit de mouw: het Z4-pakket heeft een veerpootbrug van een Z3 erin zitten! De juiste wordt opgestuurd als ik de foute terugzend.

Maar... Wacht eens... CA wil niet betalen voor de verzendingskosten! "Not our policy". Dus CA maakt een fout, en ik mag 40€ ophoesten om mijn juiste bestelling te krijgen?

En waar blijft die verrekte factuur nu?

Toevallig zit ik eind deze week even in Londen, en gooi ik de veerpootbrug daar even op de post. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet echt dat ik hier wat nodeloos armer uit kom... Kerel wil me wat extra korting cadeau doen voor de volgende bestelling, maar daar heb ik eigenlijk gezegd geen zin meer in... Doe die extra moeite maar op deze foutieve zending en je kan nog wat omzet in de toekomst hebben, maar met wat korting ga je me niet meer lokken...

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2009, 13:05

wooter schreef: maar met wat korting ga je me niet meer lokken...

Je bent zeker geen Nederlander :mrgreen:

Franzino
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110

Bericht door Franzino » 28 sep 2009, 17:23

Wat is er juist gebeurd met uw Z4M roadster? Ik ben misschien van plan om er zelf ene te kopen (twijfel tussen 2 wagens) en ben op zoek naar wat "real-life" ervaringen met deze wagen. Ik heb er al een intensieve testrit mee gedaan en het is wel een auto die je wat moet leren kennen en de eerste meters heel agressief aanvoelt.

Heb je al veel op circuit gereden met een ZM roadster?
Indien ja; wat voor aanpassingen had jij gedaan en hoe doet hij het op circuit?
Wat haal jij qua verbruik bij NIET-circuit gebruik?

wooter

Bericht door wooter » 28 sep 2009, 19:44

Ik had er eentje, reed 'm plat op circuit, en kocht een nieuwe :).

Veel op circuit? Een dagje tracken op Zolder waar ie van alles normaals de snelste was, zonder dat je er slim voor moest zijn. Toen was ie standaard, zonder aanpassingen. Na enkele ronden voel je wel dat de remfading hard inzet. Heeft zonder DCT een erg listig kontje dat niet wordt geholpen door het vermogen op de achterwielen. Verbruik is ongeveer 25 liter per 100 km, oftewel 200km op een tank.

In normaal verkeer haal ik er 11,5l uit als ik 127kph op cruise control rij, en 12 als het wat vlotter gaat. Soms tegen de 13 aan knuffelen in Duitsland enzo.

Tegen wat vergelijk je 'm? Ik denk dat de Z4 M de beste open circuitbak is, en even schizofreen als zijn andere M-collega's. Best wel duur voor wat circuitraggen, maar het is tenminste niet een Porsche :).

Franzino

Bericht door Franzino » 28 sep 2009, 20:38

Damn! Je reed hem plat op circuit of wat... Wat was er gebeurd? Of wil je hier liever niet over uitwijden? Eigen fout of gewoon pech gehad? Vermits ik ook van plan ben om de wagen 40% op circuit (5 track days + 5 NS uitstapjes per jaar) en 60% op straat te gebruiken vroeg ik mij af of de verzekering er dan nog tussen kwam bij jou crash in Belgie? Ik vermoed van niet.... Maar jij zal het antwoord beter weten.

Zonder DSC heeft een Z4M inderdaad een zeer listige kont. Maar met DSC aan, kan je niet echt vol gas geven (knijpt DSC steeds het gas af en dat is niet echt leuk). In de sportstand stond DSC wel al iets toleranter afgesteld heb ik gemerkt. Ik moet niet perse iedereen eraf rijden op circuit. Dat is niet echt mijn uitgangspunt. Ik wil gewoon een snelle sportieve auto die zich heel goed gedraagt op het circuit en waar ik ook nog veel rijplezier aan heb op de gewone openbare weg. En het moet een cabrio zijn!

Mijn keuze zou gaan tussen een Lotus Elise - Exige (met hardtop eraf) of een Z4M roadster. Een 2de hands Porsche Boxter valt ook in het budget, maar die vind ik persoonlijk iets te saai... Probleem met de Lotus Exige is dat hij minder fun geeft op de gewone openbare weg... Na een dagje testrijden met een exemplaar was het niet altijd even leuk vertoeven in het gewone verkeer (dan nog maar te zwijgen dat je er amper iets kan insteken)... In het gewone verkeer vallen zijn nadelen meer op. Zijn biotoop is echt het circuit en daar is een Exige de MAX! De nieuwe aanwinst moet niet als dagelijkse werkauto fungeren, daar heb ik mijn touring voor.

Als ik het goed begrijp was jou eerste Z4M gewoon standaard en deze 2de ben je wat aan het aanpassen. Wat zijn uw plannen om de remfading grondig aan te pakken (zelfde probleem als bij de CSL)? Ga je een big brake kit steken of andere schijven? Of rij je jaarlijks maar weinig op circuit en ga je de remmen niet extreem aanpakken? Merk je al een verschil met uw remaanpassing tot nu (blokken, remolie, leidingen)? Stalen remleiding op zich doen wel niet zo heel veel aan het aspect fading.

Mercikes voor de info!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 sep 2009, 21:32

Franzino schreef:Damn! Je reed hem plat op circuit of wat... Wat was er gebeurd? Of wil je hier liever niet over uitwijden? Eigen fout of gewoon pech gehad? Vermits ik ook van plan ben om de wagen 40% op circuit (5 track days + 5 NS uitstapjes per jaar) en 60% op straat te gebruiken vroeg ik mij af of de verzekering er dan nog tussen kwam bij jou crash in Belgie? Ik vermoed van niet.... Maar jij zal het antwoord beter weten.

Zonder DSC heeft een Z4M inderdaad een zeer listige kont. Maar met DSC aan, kan je niet echt vol gas geven (knijpt DSC steeds het gas af en dat is niet echt leuk). In de sportstand stond DSC wel al iets toleranter afgesteld heb ik gemerkt. Ik moet niet perse iedereen eraf rijden op circuit. Dat is niet echt mijn uitgangspunt. Ik wil gewoon een snelle sportieve auto die zich heel goed gedraagt op het circuit en waar ik ook nog veel rijplezier aan heb op de gewone openbare weg. En het moet een cabrio zijn!

Mijn keuze zou gaan tussen een Lotus Elise - Exige (met hardtop eraf) of een Z4M roadster. Een 2de hands Porsche Boxter valt ook in het budget, maar die vind ik persoonlijk iets te saai... Probleem met de Lotus Exige is dat hij minder fun geeft op de gewone openbare weg... Na een dagje testrijden met een exemplaar was het niet altijd even leuk vertoeven in het gewone verkeer (dan nog maar te zwijgen dat je er amper iets kan insteken)... In het gewone verkeer vallen zijn nadelen meer op. Zijn biotoop is echt het circuit en daar is een Exige de MAX! De nieuwe aanwinst moet niet als dagelijkse werkauto fungeren, daar heb ik mijn touring voor.

Als ik het goed begrijp was jou eerste Z4M gewoon standaard en deze 2de ben je wat aan het aanpassen. Wat zijn uw plannen om de remfading grondig aan te pakken (zelfde probleem als bij de CSL)? Ga je een big brake kit steken of andere schijven? Of rij je jaarlijks maar weinig op circuit en ga je de remmen niet extreem aanpakken? Merk je al een verschil met uw remaanpassing tot nu (blokken, remolie, leidingen)? Stalen remleiding op zich doen wel niet zo heel veel aan het aspect fading.

Mercikes voor de info!
Ola, onder de zoekknop zijn nog wel meer ervaringen te vinden :) (zo ook het ongeval ;)); ik zelf heb dan wel een coupe ipv roadster, maar zo'n beetje hetzelfde verhaal gaat op, hoewel ik de kont met fatsoenlijke banden niet zo heel erg listig vind (hoewel bepaalde filmpjes het tegendeel zullen bewijzen :$).
Het enige dat ik standaard echt slecht vind is dat ze op CS2 (Continental) zijn afgeleverd, een hele slechte band voor dergelijke auto, het omwisselen voor PS2 (Michelin) of een Goodyear Eagle Asym.
Ik heb voor de trackdays een andere oplossing: setje R888 en CL6 erbij, maken het totaalplaatje op het circuit net wat beter, hoewel een bbk op den duur toch wel gewenst is, enige nadeel is het forse prijskaartje wat er nog aanhangt...

Franzino

Bericht door Franzino » 28 sep 2009, 21:38

Het volledig verhaal van de crash had ik inderdaad juist gevonden en inderdaad spijtig genoeg geen verzekering tussenkomst... Dus die vraag is al beantwoord.... ;)

Plaats reactie