wjn schreef:N.a.v. dit topic heb ik er wel op zitten letten, stukje dijkje gepakt en zo
Opvallend: Ik stuur voornamelijk met links, rechts is vrij voor andere dingen indien nodig (schakelen en zo). Dus duwen én trekken. Overpakken oid is in 99 van de gevallen niet nodig, want met een halve slag naar links of rechts red je alle normale bochten makkelijk.
Dat kan niet helemaal kloppen IMHO, het overpakken that is. Dat is namelijk geheel afhankelijk van de snelheid en het soort bocht dat je moet maken.
Langzaam rijden, bij een haakse bocht ( logisch uiteraard) dan moet ik echt wel overpakken, ik denk ieder ander ook.
Knal je flink door met mooi snelle bochten, dan is daar geen sprake van, dat kan/moet met een beetje stuuruitslag. ( met gevoel dus)
Kortom; op lage snelheid, stadsverkeer, stuur ik meer trekkend, op hoge snelheid is het meer duwend................................
( ik heb het deze week uitgebreid getest, want ik had er niet zo maar een antwoord op)