autokloon / tros opgelicht

Dit is ons algemene autoforum.
DDX

Re: autokloon / tros opgelicht

Bericht door DDX » 22 mei 2009, 16:34

Tom schreef:dacht dat Opgelicht altijd zo'n suf programma was :P
Jij bedoelt Tros Radar. (van zelfde presentatrice)

EG

Bericht door EG » 22 mei 2009, 22:27

Dit is de oom van een maat overkomen, met een.... Golf 5, zilver, 2.0 TDi. EEn auto waarvan we 250 miljoen in NL hebben.

Verhaal; spreekt af met louche gast op een afgelegen plek, gast telt het geld niet eens LOL LOL LOL. Dan weet je toch al dat het niet klopt?

RDW roept oom van maat op het matje, auto blijkt gejat te zijn, kentekenplaten zijn nep, geen GAIK zooi. Kentekenbewijs is ook een kopie, ze hebben gewoon de hele wagen gekopieerd, MAAR de chassisnummer bij het raam klopte: de rest niet uiteraard. De chassisnummer bij het raam was gewoon uitgeprint en daar gezet, hebben ze bij het RDW aan ons laten zien. De rest van de chassisnummers klopte niet uiteraard.

Je kan dus echt zo slachtoffer worden van dit, het gebeurd vooral met extreem populaire auto's (makkelijk te verkopen).

Edit:

RDW had een brief verstuurd met daarin "er zijn rondom de kenteken xx-xx-xx" onregelmatigheden geconstateerd, de auto moet naar keuringsstation te Amsterdam voor nadere inspectie.

Die oom van maat had trouwens ook boetes gekregen op plekken waar hij nevernooit niet was gekomen. (vrouw heeft eigen wagen, kinderen zijn te klein om de auto te jatten voor een lolritje :bag: )

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mei 2009, 22:31

Hoe is het toen afgelopen EG?

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mei 2009, 22:34

Zou je het postkantoor overschrijvings instantie niet verantwoordelijk kunnen stellen ? want hun hebben meegewerkt aan ene criminele instantie ongewild dat wel maar zei hadden de nrs moeten controleren van de gestolen empty kenteken bewijzen staan volgnummers in toch?
je mag verwachten zo kun je stellen dat het overschrijvings station het moet controleren je gaat ervan uit dat hun goed werk doen :roflol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mei 2009, 22:35

Postkantoor vraagt niet eens naar ID :stom:

EG

Bericht door EG » 22 mei 2009, 22:36

Ahmed schreef:Hoe is het toen afgelopen EG?
Er was absoluut 100% geen sprake van geld terug, omdat de wagen niet ter goeder trouw is gekocht.

Ze mogen blij zijn dat ze niet opgepakt zijn wegens fraude (echt dit vertelde de politie). Dus oppassen moet je echt, want je kan zomaar dus een strafblad krijgen voor iets wat je niet eens hebt gedaan.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mei 2009, 22:37

Waar is de Golf gebleven dan ?

EG

Bericht door EG » 22 mei 2009, 22:38

Ahmed schreef:Waar is de Golf gebleven dan ?
In beslag genomen door het RDW, denk je dat ze die zomaar mochten houden :mrgreen:

Weet niet wat er daarna mee gebeurd...

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mei 2009, 22:39

Klote man... :o

Die rijdt nu gewoon rond als burger-politieauto :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 mei 2009, 15:57

NSXRS schreef:Tsja,
Aan de ene kant zeer triest voor de benadeelden, maar is ook niet erg slim als je een auto (zeker voor dergelijke bedragen) koopt van iemand die je de auto niet bij zijn woonadres wil laten zien.
In de uitzending is er telkens sprake van ergens op straat afspreken, dan zouden er bij mij al alarmbellen gaan rinkelen.
Als ik een auto koop, dan spreek ik altijd bij woonadres van de verkoper af.
Ik bekijk altijd de RDW gegevens op de site, kijk dan op kenteken of dat allemaal gelijk is en ook of adres van de verkoper op het kenteken gelijk is aan waar hij woont.
+1

Ahmed

Bericht door Ahmed » 27 mei 2009, 18:28

Niets mis mee, ik heb ook nooit voor mn deur afgesproken. Je weet maar nooit wat voor type de koper is .... :hmmm:

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 10 jun 2009, 23:01

NSXRS schreef: Ik bekijk altijd de RDW gegevens op de site, kijk dan op kenteken of dat allemaal gelijk is en ook of adres van de verkoper op het kenteken gelijk is aan waar hij woont.
Dat laatste kunnen wij gewone stervelingen toch niet?

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 jun 2009, 09:13

Maarten Godschalk schreef:
NSXRS schreef: Ik bekijk altijd de RDW gegevens op de site, kijk dan op kenteken of dat allemaal gelijk is en ook of adres van de verkoper op het kenteken gelijk is aan waar hij woont.
Ja zeker wel 8)
TIPJE:

Op deze site kan je alle technische gegevens, bouwjaar, kentekendatum, tenaamstelling data en apk datum bekijken: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je direkt zien of het opgegeven bouwjaar klopt, of het een import auto betreft, hoe lang de verkoper de auto op zijn naam heeft staan, of type klopt.
Geeft al aardig inzicht hoe eerlijk de verkoper is met zijn opgaven / hoe lang hij de auto heeft.

Casper

Bericht door Casper » 11 jun 2009, 12:05

Hoe check je of het adres van de verkoper van de auto hetzelfde is al waar hij woont? Moet je daar speciale toegang voor hebben?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 jun 2009, 12:09

@Casper dat kun je niet zien.....ook ik als autobedrijf niet....maar er bestaan http://www.detelefoongids.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en je kunt het adres checken.

Casper

Bericht door Casper » 11 jun 2009, 12:10

Ok :)

@Duifjes, wat kun jij als autobedrijf eigenlijk extra zien ten opzicht van een particulier?

Metchu

Bericht door Metchu » 11 jun 2009, 12:13

Ahmed schreef:Niets mis mee, ik heb ook nooit voor mn deur afgesproken. Je weet maar nooit wat voor type de koper is .... :hmmm:

inderdaad, ik spreek ook bijna nooit af bij mij thuis. Vriend van me heeft een keer een trap tegen ze wagen gehad van een stelletje **** omdat die vriend van mij niet mee wilde gaan in hun (afding) prijs... en daarna zijn ze em gepeerd... dat soort volk hoef ik niet voor me deur!! Dikke deuk in de deur :(

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 jun 2009, 12:35

NSXRS schreef:
Ja zeker wel 8)
TIPJE:

Op deze site kan je alle technische gegevens, bouwjaar, kentekendatum, tenaamstelling data en apk datum bekijken: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je direkt zien of het opgegeven bouwjaar klopt, of het een import auto betreft, hoe lang de verkoper de auto op zijn naam heeft staan, of type klopt.
Geeft al aardig inzicht hoe eerlijk de verkoper is met zijn opgaven / hoe lang hij de auto heeft.
Kan hier ook: http://www.autoweek.nl/kentekencheck.php" onclick="window.open(this.href);return false;

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 jun 2009, 13:14

Metchu schreef:
Ahmed schreef:Niets mis mee, ik heb ook nooit voor mn deur afgesproken. Je weet maar nooit wat voor type de koper is .... :hmmm:

inderdaad, ik spreek ook bijna nooit af bij mij thuis. Vriend van me heeft een keer een trap tegen ze wagen gehad van een stelletje **** omdat die vriend van mij niet mee wilde gaan in hun (afding) prijs... en daarna zijn ze em gepeerd... dat soort volk hoef ik niet voor me deur!! Dikke deuk in de deur :(
Die deuk had hij dan toch ook gehad als hij elders had afgesproken, aangezien de auto daar dan toch ook bij was geweest, of mis ik nu iets?? Als mij dit was overkomen, dan had dit stelletje**** vermoedelijk daarna ook ergens een deuk in gehad :evil:

Als je een auto wilt verkopen, dan zal je er ook iets voor moeten doen.
Ik heb gedurende mijn auto liefhebbers loopbaan :wink: al zo'n 60 auto's gehad en spreek UITSLUITEND bezichtiging af bij de eigenaar thuis.
Kan dat niet, dan is dat voor mij een vingerwijzing dat er iets mis is/iets raars aan de hand is en voldoende reden om niet te gaan kijken.
Maar dat is mijn idee..... :playcar:

Metchu

Bericht door Metchu » 11 jun 2009, 13:18

Nee, die deuk kwam er pas in nadat ze afscheid hadden genoemen en hij het huis was in gegaan... hij kon nog net door het raam zien dat ze een trap gaven en weg reden... Het gaat erom dat je juist dit soort volk niet voor je deur wilt hebben. Je weet immers nooit wie er langskomt en waarom!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 jun 2009, 15:15

@Casper, och niet gek veel meer, wel schadeverledenpas en NAP overzicht. Dat is het dan wel.

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 24 jun 2009, 20:15

NSXRS schreef:
Ja zeker wel 8)
TIPJE:

Klopt, weet ik, maar ik doelde meer op NAW gegevens.

Fabian

Bericht door Fabian » 11 dec 2009, 09:29

Nou, we hebben het nu aan de hand.

Bij controle van de bedrijfsvoorraad komen we erachter dat hij niet meer in onze bedrijfsvoorraad geregistreerd staat. Bij toeval vinden we "hem""als kloon te koop in het land op marktplaats.

Kan nog niets zeggen, aangifte wordt straks gedaan namelijk.

Ashley

Bericht door Ashley » 11 dec 2009, 13:41

pff ik zou ter plekken een hartaanval krijgen :stom: wat een shock.. net als dat verhaaltje van die x5. echt hulde dat hij zo rustig blijft. het is toch wel even 80.000,- wat je kwijt bent. :'(

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2009, 14:00

beniuwd fabiaan, dat soort lui :hammer: en de rest van de scammers e.d. ook :hammer: en zo ken ik er ook nog een paar in d politiek :hammer: en bankwezen :hammer: ach ik stop maar :mrgreen:

Plaats reactie