Aankoop in de planning: GTM Libra

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Aston Martine

Re: Aankoop in de planning: GTM Libra

Bericht door Aston Martine » 21 mei 2009, 14:45

Klopt, heb ik me ook al in verdiept :)

Ik weet momenteel niet zeker of er een katalysator op de Libra zit, maar zo niet, dan kan mijn vriend daar snel aankomen via zijn werk. Had ook al gebeld met het RDW om dit allemaal na te vragen.

Het verkrijgen van een kenteken voor een geheel nieuw gebouwde kitcar lijkt vrijwel onmogelijk geworden, maar als de auto al een kenteken heeft, moet het nog steeds kunnen.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mei 2009, 15:19

maar hoe rijd zo'n ding, immers mooi licht van gewicht en een pittige motor ten opzichte van bv een Lotus Exige/Elise.

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 21 mei 2009, 17:52

De auto van Bertram rijdt natuurlijk superstrak. Erg snel, nergens overhellen, en bij elke versnelling een flinke duw in de rug. Ook nergens een kraakje gehoord, maar ik vermoed dan ook dat zijn bouwkwaliteit nog beter is dan die van factory-built Libra's.

Heb helaas nog nooit in een Elise/Exige gereden, en de laatste keer dat ik in een Speedster reed is ook alweer twee jaar geleden. Echt vers vergelijkingsmateriaal heb ik dan ook niet. Ik durf wel te beweren dat een Libra niet onderdoet qua driving fun :df:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 25 mei 2009, 10:41

Nou, dat was me het avontuurtje wel!

Zaterdag naar Londen Stansted gevlogen en daar de trein gepakt naar Suffolk. Daar vanaf het station opgepikt door de verkoper. Ookg in oog met de Libra......viel hij een beetje tegen.
Ik heb heir op mijn werk helaas het lijstje met mankementen even niet bij me, maar uit mijn hoofd:
- Speling op de stuurkolom
- Versleten fuseekogels
- Aangeroeste ophanging
- Uitlaat lek op 3 plekken
- Geen katalysator en geen labdasonde
- Slechte paintjob (geen primer, maar gewoon direct over de gelcoat)
- en het meest afschrikwekkende: Een spaghetti van draadjes, audiostekkers, kroonsteentjes en plakbandjes door de hele auto heen.

Slechte bouwkwaliteit dus. De verkoper is zelf helemaal neit technisch, die dus schrok ook wel een beetje van al onze bevindingen. Omdat hij zoveel geld heeft uitgegeven aan de paintjob, wilde hij met de prijs niet ver genoeg zakken om het interessant te maken voor ons.
We zijn dus weer met lege handen huiswaarts gekeerd. Wel een proefritje gemaakt uiteraard. Stuurt lekker strak, goed gevoel met de weg, motor pittig genoeg, reageert goed op het gas, zit positie is prima. Oftewel, een auto die ik wel graag zou willen hebben als hij technisch goed is.

De teurgreis zonder auto had ik niet zo goed voorbereid. Als rasechte optimist was ik er namelijk vanuit gegaan dat we de auto wel mee zouden nemen. Een vliegreis terug boeken via de telefonische hepdesk van Ryanair is ook uitgesloten tijdens het Bank Holiday weekend... Daarom dus toch maar besloten om via Dover-Calais te reizen, maar dan als voetpassagier.
Tip: Het blijkt dat je vanuit Calais nauwelijks met het openbaar vervoer naar huis kan komen. Om half 4 's middags was er al geen mogelijkheid meer om terug naar Nederland te komen die dag.
Toen maar gaan liften bij de uitgang van de ferry-port. Bij de tweede Nederlandse auto hadden we al geluk, en 2 engeltjes uit Boekel wisten ons veilig terug te brengen naar Eindhoven Airport.

Zo, en vandaag weer fris aan het werk alsof er nooit wat gebeurd is :mrgreen:

Ik wil nog steeds wel een GTM Libra, maar dan moet ik gewoon nog even wachten tot er een goede te koop komt.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2009, 11:18

Heel verstandig besluit lijkt me, gelukkig hebben jullie er aardig kijk op...beter wachten tot een betere zich aan dient, wellicht ook met leukere motor :mrgreen: lees duratec of honda achterin :hmmm:

Jarno
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Bericht door Jarno » 25 mei 2009, 14:52

Super projekt !!!

Ik zie de gele Libra met mooi weer bijna elke dag staan.

Bertram is namelijk mijn baas en hij zit vol van zijn echte rijdersauto.

Ik wens je hierbij heel veel succes en :df: straks !!!

Peric

Bericht door Peric » 25 mei 2009, 17:45

Zo maak je nog 's wat mee.. :)

Maar denk dat je er juist aan hebt gedaan 'm niet te kopen als ik het zo lees. Je hebt tóch gauw de neiging 'm toch maar te kopen als je je zinnen erop gezet hebt en eigenlijk al op die manier er naartoe bent gereisd zonder er rekening mee te houden met een eventuele terugreis zónder auto.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 mei 2009, 10:48

Knap dat je hem hebt laten staan, kan me voorstellen dat de verleiding toch wel groot wordt. Staan die auto's niet in Duitsland of Frankrijk te koop? Heb je het stuur ook meteen aan de goede kant ;)

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 27 mei 2009, 11:09

Ik heb even alle aandachtspuntjes van die GTM op een rijtje gezet. Niet schrikken:

- Speling op tandheugel/rondsel
- Draadboom lag los in het dashboardvakje
- Losse stekkers in de motorruimte + onder de neus (wat er zelfs wat stekkers in een plasje water laten)
- Geen katalysator
- Geen labdasonderegeling
- Uitlaat lekt op 3 punten (waarvan 1x bij de spruitstukpakking)
- De ophanging van de uitlaat is verroest
- Remleiding bij de aanhechtingspunten verroest
- Ball-joints van de achterwielophanging verroest
- Motorstekkers zaten met XLR-stekkers vast
- Nergens een vorm van waterisaolatie rond de stekkers en draadjes
- De nieuwe laklaag was slecht gespoten (zonder primer direct op de gelcoat) en begon daardoor al op sommige punten los te laten
- Er zat een barst in een van de koplampglaasjes
- De voorwielophanging was zwaar aangeroest
- Schakelsysteem was stangenschakeling
- De banden waren slecht en er was duidelijk te zien dat de auto slecht uitgelijnd was

Achja, gewoon nog even doorsparen voor een betere :)

@ Tom: Er staan sowieso niet veel GTM's te koop, en al helemaal niet aan deze kant van de plas. Maar ik houd mijn ogen zeker wel open natuurlijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mei 2009, 11:21

kortom, laten staan was de juiste keus :thumbup:

zodra ik een GTM ergens tegen kom voor een leuke prijs meld ik het wel...ja staan er nog wel wat op PH maar best prijzig....wel 1 met honda motor 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mei 2009, 11:35

Zo ben ff op zoek geweest, misschien heb je deze link gemist?
anyway some cars for sale also lots of parts and a GTM website for more info.

--GTM Libra V6 zo te zien een hele mooie creme/wit? factory built 17.750gbp Afbeelding

--GTM Spider blauw 1.8 VVC 160bhp 9.000,-gbp Afbeelding

--GTM libra 1.8 VVC rood 11.300,-gbp Afbeelding

en hier te vinden http://www.teamgtm.com/forsalewanted.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

op deze website http://www.teamgtm.com/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

gr, GTRene

edit om er nog 1 op te gooien, ziet er goed uit 16K euro

http://www.octane.ie/ads/car.php?id=1877" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 27 mei 2009, 16:45

Dankje voor het meezoeken Rene :)

De links op de site van Team GTM zijn erg oud. Er staan nog advertenties uit 2007 op.

Maar Bertram is lid van het (afgesloten) forum daar, dus die houdt een oogje voor me in het zeil.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2009, 20:22

ja ik weet niks voor jou, maar toch grappig, een GTM in NL te koop, geen libra maar wel al naar LHD omgebouwd en met kenteken schijnbaar...
een GTM coupe

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 32494.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

heel veel tekst erbij :lol:
GTM Coupé, bouwjaar 1985, metro turbo blok,
Omgebouwd naar links stuur, net gekentekend.

Plaats reactie