Nou, dat was me het avontuurtje wel!
Zaterdag naar Londen Stansted gevlogen en daar de trein gepakt naar Suffolk. Daar vanaf het station opgepikt door de verkoper. Ookg in oog met de Libra......viel hij een beetje tegen.
Ik heb heir op mijn werk helaas het lijstje met mankementen even niet bij me, maar uit mijn hoofd:
- Speling op de stuurkolom
- Versleten fuseekogels
- Aangeroeste ophanging
- Uitlaat lek op 3 plekken
- Geen katalysator en geen labdasonde
- Slechte paintjob (geen primer, maar gewoon direct over de gelcoat)
- en het meest afschrikwekkende: Een spaghetti van draadjes, audiostekkers, kroonsteentjes en plakbandjes door de hele auto heen.
Slechte bouwkwaliteit dus. De verkoper is zelf helemaal neit technisch, die dus schrok ook wel een beetje van al onze bevindingen. Omdat hij zoveel geld heeft uitgegeven aan de paintjob, wilde hij met de prijs niet ver genoeg zakken om het interessant te maken voor ons.
We zijn dus weer met lege handen huiswaarts gekeerd. Wel een proefritje gemaakt uiteraard. Stuurt lekker strak, goed gevoel met de weg, motor pittig genoeg, reageert goed op het gas, zit positie is prima. Oftewel, een auto die ik wel graag zou willen hebben als hij technisch goed is.
De teurgreis zonder auto had ik niet zo goed voorbereid. Als rasechte optimist was ik er namelijk vanuit gegaan dat we de auto wel mee zouden nemen. Een vliegreis terug boeken via de telefonische hepdesk van Ryanair is ook uitgesloten tijdens het Bank Holiday weekend... Daarom dus toch maar besloten om via Dover-Calais te reizen, maar dan als voetpassagier.
Tip: Het blijkt dat je vanuit Calais nauwelijks met het openbaar vervoer naar huis kan komen. Om half 4 's middags was er al geen mogelijkheid meer om terug naar Nederland te komen die dag.
Toen maar gaan liften bij de uitgang van de ferry-port. Bij de tweede Nederlandse auto hadden we al geluk, en 2 engeltjes uit Boekel wisten ons veilig terug te brengen naar Eindhoven Airport.
Zo, en vandaag weer fris aan het werk alsof er nooit wat gebeurd is
Ik wil nog steeds wel een GTM Libra, maar dan moet ik gewoon nog even wachten tot er een goede te koop komt.